Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

Update!

Quote aangepast:

Op 10/9/2022 om 12:55, gTa zei:

https://www.motorradonline.de/typen/7-neue-ducs-fuer-2023-neu/

Ducati brengt in de komende tijd 7 nieuwe modellen/varianten uit.
Aan de hand van dit artikel, even de veronderstellingen vertalen:

"Unlock Earth" = inderdaad de Multistrada V4 Rally.

https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally

Geen 21" voorwiel en eigenlijk nauwelijks méér offroadgericht dan een gewone Multistrada (met spaakwielen en evt. noppenbanden), al heeft-ie wel een paar cm meer veerweg.
Vooral de 30-liter tank, betere windprotectie (grotere deflectoren) en (nieuw!) cilinderuitschakeling: de achterste 2 cilinders (die tussen de benen van de bestuurder, dus) kunnen uitgeschakeld worden bij rustig toeren.
Dat zou benzineverbruik ten goede moeten komen ... wat wel nodig is want de V4 zuipt als een tierelier (met dezelfde 20 liter tankinhoud als een R1250GS b.v. doet die maar een goeie helft van de autonomie van de BMW).

Wel bonkers mooi in de zwart/zilveren uitvoering met rode decals:

ms5g-msv4rti-nmbsw-23-bike-ee-01-100.thumb.png.019024942d1c78797c4da9f1c8e731f5.png

 

Wel stevig aan de prijs 🥴 😳

image.png.c2630e89c9299aff3ca42c22c29d670d.png

De versie met verwarmde handgrepen en verwarmd zadel en de zijkoffers gaat al los door de 30k. 🤑

Daar nog wat accessoires bij naar wens, zoals de city pack (topkoffer, tanktas, ...), protectoren voor de radiatoren, motorbeschermbeugels, instelbare rem- en koppelingshendel, vorksliders, rear slider, ZumoXT met houder, extra verstralers, evt. nog een andere ruit (groter of kleiner), bandendruksensoren v+a, diefstalalarm, smatphonehouder, binnentassen voor de koffers en topkoffer ... en je zit door de 35k heen. 🥶

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Update!

Quote aangepast:

"Unlock Earth" = inderdaad de Multistrada V4 Rally.

https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally

Geen 21" voorwiel en eigenlijk nauwelijks méér offroadgericht dan een gewone Multistrada (met spaakwielen en evt. noppenbanden), al heeft-ie wel een paar cm meer veerweg.
Vooral de 30-liter tank, betere windprotectie (grotere deflectoren) en (nieuw!) cilinderuitschakeling: de achterste 2 cilinders (die tussen de benen van de bestuurder, dus) kunnen uitgeschakeld worden bij rustig toeren.
Dat zou benzineverbruik ten goede moeten komen ... wat wel nodig is want de V4 zuipt als een tierelier (met dezelfde 20 liter tankinhoud als een R1250GS b.v. doet die maar een goeie helft van de autonomie van de BMW).

Wel bonkers mooi in de zwart/zilveren uitvoering met rode decals:

ms5g-msv4rti-nmbsw-23-bike-ee-01-100.thumb.png.019024942d1c78797c4da9f1c8e731f5.png

 

Wel stevig aan de prijs 🥴 😳

image.png.c2630e89c9299aff3ca42c22c29d670d.png

De versie met verwarmde handgrepen en verwarmd zadel en de zijkoffers gaat al los door de 30k. 🤑

Daar nog wat accessoires bij naar wens, zoals de city pack (topkoffer, tanktas, ...), protectoren voor de radiatoren, motorbeschermbeugels, instelbare rem- en koppelingshendel, vorksliders, rear slider, ZumoXT met houder, extra verstralers, evt. nog een andere ruit (groter of kleiner), bandendruksensoren v+a, diefstalalarm, smatphonehouder, binnentassen voor de koffers en topkoffer ... en je zit door de 35k heen. 🥶

Ja, als je de topkoffer al twee keer mee gaat tellen dan gaat het hard he 😄 

Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, msxx zei:

Ja, als je de topkoffer al twee keer mee gaat tellen dan gaat het hard he 😄 

34,5k of 35k is in beide gevallen 10k te veel, gevoelsmatig :D 

14 uren geleden, msxx zei:

Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie.

Artikel gaf precies aan dat dat nieuw was. Geen deftig artikel dus. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

34,5k of 35k is in beide gevallen 10k te veel, gevoelsmatig :D 

Artikel gaf precies aan dat dat nieuw was. Geen deftig artikel dus. :D

Zo is het 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update: Ducati heeft de wereldpremière van de (vermoedelijk) Panigale V4 R uitgesteld met 1 week.

zoals het er uit zag:

Maar dus verschoven naar 14/10/2022:

https://www.ducati.com/be/nl/home/ducati-world-premiere

image.thumb.png.8806242000056f4fbb0e9570297de5d2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of bovenstaande te maken heeft met onderstaande?

 

BMW lanceerde gisteren de info over de nieuwe BMW M 1000 RR.
Effe compleet bonkers gaan, zegt:

P90481289_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.0a99eac230cc2aa0601257e7a9583cfe.jpg

P90481290_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.c72385a0c1ff768eed1848dc9e0ecbf2.jpg

Yep, da's straatlegaal:

P90481302_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.43545e1c7474285521e4b9f3885f648d.jpg

:silly: 

Overduidelijk een "homologatiemodel" voor de WSBK, waar BMW nu toch wel eindelijk eens wat kleppers van resultaten mag (en wil) gaan neerzetten.

 

Heel wat van de bonkers-ness in één foto:

P90481276_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.7f2e51eb55e53b558b9a59ae33c160f3.jpg

Extreem grote (carbon) wings, carbon velgen, carbon fender met brake ducts geïntegreerd, carbon wheel plates, volledig carbon koetswerk.

 

 

Specs:

  • 212 pk bij 14.500 tpm
  • redline van 15.200 tpm
  • topsnelheid van 314 (echte) km/u
  • gewicht: 192 kg, rijklaar met volle tank (16,5 liter)

Staat al in de Configurator op www.bmw-motorrad.be dus ga uw gang ... 't is prijzig. :D

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En in één adem, iets wat er al langer aan zat te komen en dat 200% zeker is naar voor geschoven omdat concurrent Ducati de Streetfighter V4 bracht:

BMW M 1000 R

= een naked versie van bovenstaande M 1000 RR

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0404210EN/the-new-bmw-m-1000-r

P90481333_highRes_bmw-m-1000-r-basic-1.thumb.jpg.3cba7441c79c8ee710b1cdd743793217.jpg

P90481339_highRes_bmw-m-1000-r-with-m-.thumb.jpg.00c3461c0d0ed037186a75cb5c912b2b.jpg

P90481336_highRes_bmw-m-1000-r-basic-1.thumb.jpg.0cd6e8c917e79c155a4a5decbe6d9b94.jpg

P90481385_highRes_bmw-m-1000-r-10-2022.thumb.jpg.b4207bb269509bc0eebf61ee3c09da05.jpg

P90481383_highRes_bmw-m-1000-r-10-2022.thumb.jpg.574b53d8f4125422a692e6f4e28ef493.jpg

P90481399_highRes_bmw-m-1000-r-10-2022.thumb.jpg.4e6db0279ff9b58b8d1c1ef67dfe55b4.jpg

 

 

Met het volle vermogen van de RR, de itt de S 1000 R die niet de ShiftCam motor van de S 1000 RR krijgt, krijgt de M 1000 R wél de motor van de M 1000 RR.

Dus 210 pk op een naked (minus 2 pk tov de RR, want er moet een rangorde gerespecteerd worden), voor 199 kg rijklaar gewicht (volgetankt).

Tov de S 1000 R en ook de M 1000 RR, heeft deze M 1000 R een groter kettingblad achteraan (+ 1 tand) en 4-5-6 zijn ook korter gegeared, alles om de acceleraties te bevoordelen.

En dus ook die massieve winglets...

 

Zie de Configurator op www.bmw-motorrad.be 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks mijn interesse in zo motoren erg beperkt is, vind ik dat er veel, veel veel te weinig aandacht is voor de motorblokken in (die) motorfietsen. 

212pk/liter! Met klepveren die stabiel blijven aan +15.000 toeren! En zonder dat de drijfstangen aan die zuigersnelheden ook maar een fractie van een millimeter gaan rekken! En vooral, zo een blok weegt geen hol (nog geen 60 kg!!! Het 240 pk sterk S2000 blok weegt bijvoorbeeld 147kg).

Super licht, super kracht, zo responsief als GMA zijn V12 (die strandt op 'amper' 164 pk/liter en 170 kg weegt, maar natuurlijk wel 650pk levert), je kan ermee in de file staan zonder dat ze oververhitten, je kan ermee tracken zonder extra koeling te moeten plaatsen, ze zijn soepel genoeg om mee in de stad rijden,... én dit voldoet aan euro 5! 

Dat is zo een waanzinnige prestatie. Zonde dat de echte sterren zo in de schaduw blijven staan van de autoblokken.  

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tjeu zei:

Te veel NC, te weinig CB. 

Ook mijn gedacht. De specs vind ik echt leuk maar de looks overtuigen mij niet. En bij een CB750 haal ik mij steevast een andere motor voor de geest, dit is meer een big bore CB500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/10/2022 om 14:26, gTa zei:

Of bovenstaande te maken heeft met onderstaande?

 

BMW lanceerde gisteren de info over de nieuwe BMW M 1000 RR.
Effe compleet bonkers gaan, zegt:

P90481289_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.0a99eac230cc2aa0601257e7a9583cfe.jpg

P90481290_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.c72385a0c1ff768eed1848dc9e0ecbf2.jpg

Yep, da's straatlegaal:

P90481302_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.43545e1c7474285521e4b9f3885f648d.jpg

:silly: 

Overduidelijk een "homologatiemodel" voor de WSBK, waar BMW nu toch wel eindelijk eens wat kleppers van resultaten mag (en wil) gaan neerzetten.

 

Heel wat van de bonkers-ness in één foto:

P90481276_highRes_the-new-bmw-m-1000-r.thumb.jpg.7f2e51eb55e53b558b9a59ae33c160f3.jpg

Extreem grote (carbon) wings, carbon velgen, carbon fender met brake ducts geïntegreerd, carbon wheel plates, volledig carbon koetswerk.

 

 

Specs:

  • 212 pk bij 14.500 tpm
  • redline van 15.200 tpm
  • topsnelheid van 314 (echte) km/u
  • gewicht: 192 kg, rijklaar met volle tank (16,5 liter)

Staat al in de Configurator op www.bmw-motorrad.be dus ga uw gang ... 't is prijzig. :D

Goh ja, prijzig... Is wel nog steeds de goedkoopste wijze, met voorsprong, om + 310km/h te gaan en om van 0-200 te accelereren in minder dan 7(!) seconden.

Een Caterham met wat verplichte opties kost evenveel en dan heb je maar een 660cc in het vooronder... En niets van technologie of prestaties dat nog maar in de buurt komt. Het is maar van welke kant je het bekijkt. 

Ik vind het alvast heel veel ongelofelijke top technologie en prestaties voor het geld. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/10/2022 om 14:17, gTa zei:

Update: Ducati heeft de wereldpremière van de (vermoedelijk) Panigale V4 R uitgesteld met 1 week.

zoals het er uit zag:

Maar dus verschoven naar 14/10/2022:

https://www.ducati.com/be/nl/home/ducati-world-premiere

image.thumb.png.8806242000056f4fbb0e9570297de5d2.png

Nou.. :D

Screenshot_2022-10-14-16-32-10-50_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Super95 zei:

Amai, 50k voor zo'n V4R. 

Not quite:

image.thumb.png.577184148f7492c2a41d1f1a949930c2.png

Maar ja, "vanaf", we kennen dat. Tegen dat ge gereed zijt, zijt ge idd meer dan een half ton kwijt, idd.

https://www.ducati.com/be/nl/bikes/panigale/panigale-v4-r

image.png.816992852d18b6e8c22163c97f1cc19f.png

Standaard alvast niet straatlegaal, daarvoor moet je (minstens) het Sport Accessory Pack nemen van een dikke 1.000 EUR en dan heb je bv nog geen spiegels.

 

 

Stevige line-up, ondertussen. Wat een prijzen toch, seg. 

image.thumb.png.9cf46ca7cca354389de61b8590a73bcd.png

 

 

 

Edit: over prijzen gesproken, dit is toch compleet gestoord ondertussen?!? :lolz: 

image.png.a15f77e3502699fd99d88c382b27b471.png

Optioneel uitlaatje? Ah ja, kan. Graag (bijna) 7k EUR alstublieft.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein beetje nuance: de 240pk is enkel met de race-uitlaat (niet straatlegaal) en met eoa bijzondere olie.
Gewoon stock draait de V4 R "maar" 218 pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die 'te' korte kont niet mooi. De verhoudingen kloppen daar niet.

Zo relatief lang gerekt in profiel vanvoor en dan vanachter zo... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ❤️ dit

Cardan, karaktervolle motor, "anders dan de rest", passie in elke vijs, stunning looks (al is dat persoonlijk) ... eigenlijk checkt dit extreem veel boxjes van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 5 (van 7) vanwege Ducati:

https://www.ducati.com/ww/en/bikes/streetfighter/streetfighter-v4

Zowel Streetfighter V4, Streetfighter V4 S en Streetfighter V4 SP2 krijgen enkele veranderingen aan chassis en software.

Motorisch blijven ze ongeveer identiek, maar voornaamste verandering is dat de achterbrug nu hoger aan 't frame hangt, wat de squat-neiging bij accelereren vermindert.
Ze krijgen ook allemaal iets zachtere veren. En softwarematig komen er nog wat meer instellingsmogelijkheden bij, plus nog een bijkomend full customizable programma.

En wat nieuwe kleurtes en stickers, dat ook.

Ducati-Streetfighter-V4-S-SP2-2023-169Gallery-89a8cd4f-1945130.jpg

 

 

De 3 modellen:

 

de SP2 met alle toeters en bellen, inclusief carbon wielen:

Ducati-Streetfighter-V4-S-SP2-2023-169Gallery-5aca9619-1945131.jpg

Ducati Streetfighter V4 S SP2 2023

 

De 2, in 2 beschikbare kleuren, met de Öhlins ophanging en de gesmede Marchesini velgen:

Ducati-Streetfighter-V4-S-SP2-2023-169Gallery-2d73171b-1945137.jpg

Ducati-Streetfighter-V4-S-SP2-2023-169Gallery-f6f25912-1945139.jpg

Ducati-Streetfighter-V4-S-SP2-2023-169Gallery-93a234a7-1945138.jpg

 

En de gewone, met zwartgrijze voorvork (Showa) en de gegoten velgen:

Ducati Streetfighter V4 S SP2 2023

Ducati Streetfighter V4 S SP2 2023

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid