Ga naar inhoud

The AM 200k Series | S09E01 | A whole lotta city runabout for peanuts


gTa

Aanbevolen berichten

Geen idee hoe die rijden (enkel ervaring met de oude forfour), maar de "nieuwe" forfour een optie? Voor hun buitenafmetingen zijn die binnenin verbazend ruim (net zoals de oude forfour).

De swift lijkt me ook nog een leuk alternatief om weg te blijven van een polo.
Net binnen budget, jammergenoeg wel nog in grondlak:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-swift-1-2i-airco-pdc-carnet-garantie-benzine-wit-8be34811-f9fe-4dae-9418-01a5f67073da?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-1803749787

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Nissan Figaro altijd leuk gevonden maar zou dat nog in de stad mogen rondrijden?  De Daihatsu Copen was ook een  speciaalke 10 jaar later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Geen idee hoe die rijden (enkel ervaring met de oude forfour), maar de "nieuwe" forfour een optie? Voor hun buitenafmetingen zijn die binnenin verbazend ruim (net zoals de oude forfour).

Geen idee, moet ik nog even grondig bekijken. 'k Heb wel de neiging om meteen te huiveren, maar dan denk ik weer aan dat Brabus-exemplaartje dat ons forum rijk is en dat is qua rijplezier niet min.

7 minuten geleden, jan.van.gent zei:

De swift lijkt me ook nog een leuk alternatief om weg te blijven van een polo.
Net binnen budget, jammergenoeg wel nog in grondlak:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-swift-1-2i-airco-pdc-carnet-garantie-benzine-wit-8be34811-f9fe-4dae-9418-01a5f67073da?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-1803749787

Dat vindt de principessa qua looks een extreem saai ding. De lolliger versies vind ik persoonlijk er zeker ok uit zien, maar dit is toch echt niet wat we voor ogen hebben inzake leuk, koket, stijlvol, karaktervol uiterlijk. Not by a looong way.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de groep gooien, momenteel denken we opnieuw aan een Lancia Ypsilon, de laatste generatie. (Wordt trouwens nog altijd gemaakt maar is enkel nog maar in Italië beschikbaar.)

Dit exemplaar vindt ze wel leuk ogen:

Lancia ypsilon (image 1)

Lancia ypsilon (image 4)

Lancia ypsilon (image 5)

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke feauteuils, maar dat dashboard kom ik slecht van. Hoe on-drivers minded kan je zijn, dat ding gewoon in het midden neerpoten...
De kinderen op de achterbank kunnen alles beter zien dan de bestuurder. 
Een dashboard hoort gericht te zijn naar de bestuurder, en niets anders :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Leuke feauteuils, maar dat dashboard kom ik slecht van. Hoe on-drivers minded kan je zijn, dat ding gewoon in het midden neerpoten...
De kinderen op de achterbank kunnen alles beter zien dan de bestuurder. 
Een dashboard hoort gericht te zijn naar de bestuurder, en niets anders :D 

Elk z'n criteria. Ik snap je en zou hetzelfde denken voor een driver's car. Voor onze stadsmus is dat geen thema, we hebben 't nu ook al dus zijn 't gewoon. En in een stadsauto met weinig vermogen kijk je eigenlijk niet naar je tellers (of indicatie van drifthoek, rijmodus, sperdiff-modus, variabele revlimiter, bandendruk, NOS-programma, status van de intercooler-waterinjector, enz.) maar rij je op 't gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bt. zei:

Kijk eens op Ons aanbod van Italiaanse auto's (samvandalen.com)

Een Alfa MiTo lijkt me wel mogelijk te zijn en met deze verkoper heb je meteen geheid een overname voor die Ypsilon vast ;)

Die MiTo is nu ook niet de mooiste versie die je kan hebben, maar qua budget zit dat in de buurt.

Die 33 zou ik wel willen. :D  Zo'n wijs ding, zeg. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer iets bijgeleerd; de Ypsilon bestaat ook in (verborgen) 5-deurs.

Eigenlijk kwam ik alleen op dit uit (gezien uw eerdere info over uw madam haar wensen) maar de haalbaarheid is afhankelijk van de hoeveelheid keukenschuiven*

https://www.brutejeeps.com/product/brute-richmond-custom-pure-clay/

*ps. bij deze stel ik mij beschikbaar om uw oude keuken gratis en voor niks af te breken mits gegarandeerde inhoud per la :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, abtler zei:

Weer iets bijgeleerd; de Ypsilon bestaat ook in (verborgen) 5-deurs.

Eigenlijk kwam ik alleen op dit uit maar de haalbaarheid is afhankelijk van de hoeveelheid keukenschuiven*

https://www.brutejeeps.com/product/brute-richmond-custom-pure-clay/

*ps. bij deze stel ik mij beschikbaar om uw oude keuken gratis en voor niks af te breken mits gegarandeerde inhoud per la :)

:lol: 

Wrangler kan niet in LV (kofferruimte is te kort vgl met wielbasis) en dan geniet een korte onze voorkeur.
Maar tax is absurd (10,5k EUR aan BIV voor een 2-liter nafteke :silly: ) en waaay boven budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

[**9]Hebt ge al gedacht wat ge voor een 20K extra  allemaal kunt hebben?

:lolz:   Spot on! :D 

 

👌

Ja, voor 20k extra haal ik me (inclusief inruil van mijn ketel) een 2018 of 2019 540i touring :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

:lol: 

Wrangler kan niet in LV (kofferruimte is te kort vgl met wielbasis) en dan geniet een korte onze voorkeur.
Maar tax is absurd (10,5k EUR aan BIV voor een 2-liter nafteke :silly: ) en waaay boven budget.

Geen idee waar je die 10.5K haalt.


Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 455,39
Belasting op inverkeerstelling
€ 2.711,41
Aanvullende verkeersbelasting
€ 0
 
Op basis van deze gegevens en nieuw ingeschreven: https://www.autoweek.nl/auto/96673/jeep-wrangler-20t-rubicon/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, gTa zei:

Even in de groep gooien, momenteel denken we opnieuw aan een Lancia Ypsilon, de laatste generatie. (Wordt trouwens nog altijd gemaakt maar is enkel nog maar in Italië beschikbaar.)

Dit exemplaar vindt ze wel leuk ogen:

Lancia ypsilon (image 1)

Lancia ypsilon (image 4)

Lancia ypsilon (image 5)

Awel ja doe dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een Ypsilon is een buitenbeentje: het autootje bij uitstek om 'la comtessa' (of la principessa, in dit geval), in stijl en met de nodige flair zich te laten verplaatsen in de smalle straatjes van centro-ville, inclusief de obligate tik tegen de borduur, of de nonchalant afgereden spiegel.

Ik kan eigenlijk niet veel andere auto's inbeelden die hetzelfde luxe-gevoel per m² kunnen bieden.  Een Mini ?  Maar die is direct heel wat onpraktischer, tenzij je voor de lelijker vierdeurs of voor de clubman-versie gaat (die ik dan wel weer wijs vind).  Mijn vrouw rijdt heel graag met haar bakske, maar vervloekt af en toe de praktische kant, en dan zijn wij reeds geruime tijd uit de fase van buggy's en maxi-cosi's.

Een Nissan (p)(j)uke ? Fantastisch voor de stadsjungle, naar het schijnt. 
 

Een Yaris GR, voila.  't Is AM, budget is indicatief, en wordt hier minstens verdubbeld.  Voldoet alvast aan het belangrijkste criterium: rally.

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

Geen idee waar je die 10.5K haalt.


Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 455,39
 
Belasting op inverkeerstelling
€ 2.711,41
 
Aanvullende verkeersbelasting
€ 0
 
Op basis van deze gegevens en nieuw ingeschreven: https://www.autoweek.nl/auto/96673/jeep-wrangler-20t-rubicon/

 

Ik haal dat van de dealer hier op enkele km vandaan. Ik wist zelf ook niet dat het zo extreem is en viel uit de lucht tijdens een bezoek daar om te informeren. Erger nog: net omwille van die extreme BIV verkocht FCA Belgium zo goed als géén Wranglers nieuw meer en zijn ze ook tijdelijk gestopt met het te koop aanbieden ervan totdat de 4xe beschikbaar wordt. Bij de Vlaamse dealers zijn enkel nog stockmodellen te krijgen.

Je gebruikt incorrecte gegevens: een nieuwe Wrangler 2.0 heeft een WLTP-uitstoot van 260 gram. Dat levert een BIV op van 9.500 EUR, zie ik nu. Dus inderdaad 't is geen 10,5k maar wel 9,5k. Dat blijft absurd en een héél eind van de 2,7k vandaan die jij stelt (en die ik wel aanvaardbaar vind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, bt. zei:

Eigenlijk behoort er een MINI inspired by Goodwood te komen maar dan gaan de keukenlades moeten willen meewerken :lol:

Ja heerlijk ding, echt gek van. Al zal Renske voor dat geld vermoedelijk kiezen voor een 500 Riva.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik leg het haar voor maar voorspel alvast een familieverpakking klappen-op-je-bek. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid