Ga naar inhoud

The AM 200k Series | S09E01 | A whole lotta city runabout for peanuts


gTa

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Awel ja doe dat.

Echt hé.

"Wit metallic da's voor vrouwen!"
- Awel?
"Ah ja. ... Maar ik ben niet je typische kokette trienemieke dat op hakjes trippelt!"
- Maar je wil wel een 500 Riva?
"Ah ja ... Maar! ... Mjah, eigenlijk is dat wel nog een wijs ding. Maar het heeft geen zetelverwarming!"

:fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Ik leg het haar voor maar voorspel alvast een familieverpakking klappen-op-je-bek. :D 

Ik zag ook nog een leuke E87 maar dat meer blijkbaar 4230 meter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Als het budget niet verdubbeld wordt, is het de voorgestelde lengte van 3.80m wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Als het budget niet verdubbeld wordt, is het de voorgestelde lengte van 3.80m wel.

 

Ja awel, daar verschoot ik ook van (achteraf). Zelfs een E87 meet al dik boven de 4 meter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet meisje-meisje moet zijn is een Suzuki Jimny wel compact met karakter :) De recentere zien er wel leuker uit maar komen boven budget.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik zag ook nog een leuke E87 maar dat meer blijkbaar 4230 meter?

Ja, dat segment is zeker niet wat we zoeken, 't moet kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Als het niet meisje-meisje moet zijn is een Suzuki Jimny wel compact met karakter :) De recentere zien er wel leuker uit maar komen boven budget.

Jimny (wist je trouwens dat je dat als Jiminy moet uitspreken?) is de max, vindt zij ook! Maar is idd stevig boven budget.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, luigi zei:

Hey, niet slecht! Was ik even vergeten!

Wel wat veel km voor mijn goesting (150k...) maar kost ook geen hol.
Ik vrees wel dat zij dat niks gaat vinden, zal te veel "monovolume" zijn, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk de bruikbaarder versie van de 500.  

Maar mist de charme.

Peugeot 2008 ?  Het nieuwe model vind je al vlot onder de 20k

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Hey, niet slecht! Was ik even vergeten!

Wel wat veel km voor mijn goesting (150k...) maar kost ook geen hol.
Ik vrees wel dat zij dat niks gaat vinden, zal te veel "monovolume" zijn, vrees ik.

Je kan ook voor zijn moderner broertje gaan. De Panda Sport.

image.thumb.png.5abf211a6d9945b52c04375c693c1bbf.pngIs wel een 70pk hybride :D 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Jimny (wist je trouwens dat je dat als Jiminy moet uitspreken?) is de max, vindt zij ook! Maar is idd stevig boven budget.

Vorig model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, gTa zei:

Hey, niet slecht! Was ik even vergeten!

Wel wat veel km voor mijn goesting (150k...) maar kost ook geen hol.
Ik vrees wel dat zij dat niks gaat vinden, zal te veel "monovolume" zijn, vrees ik.

in Nederland vind je ze zeker met minder kilometers ook:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/fiat-panda-1-4-16v-sport-airco-5-deurs-elek-ramen-benzine-grijs-2b6fddc6-55d8-4b6d-8be6-1c2ff0665526?cldtidx=4&cldtsrc=listPage&searchId=-627849509

Wel geen ervaring of dit nu "cava" is of echte rommel:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Jimny (wist je trouwens dat je dat als Jiminy moet uitspreken?) is de max, vindt zij ook! Maar is idd stevig boven budget.

Als een japanner 'Jimny' leest dan spreekt die dat gewoon Jiminy uit, maar om nu te zeggen dat dat ook zo *moet* uitgesproken worden...

Maar goed, ik zag al okkazies aan 5000. Zuipt wel schijnt't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat ding echt weg doet voor 1K, laat eens iets weten?

Mijn dochter moet leren rijden en ik voel er niks voor om ze dat in mijn Tesla of mijn vrouw haar Jeep te laten doen :D 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Marvin said:

TL;DR, maar ik zag < 3,8 meter en dan denk ik direct aan de VW Up!, Seat Mii en Skoda Citigo. Weet ook niet of dat in het budget kan, maar enfin.

dat is echt wel een klasse kleiner dan het huidige voertuig.

Ook al staat hier een 5-deurs niet als een must, persoonlijk vind ik dat een serieuze meerwaarde met kleine kinderen op de achterbank. Ik zou het persoonlijk als een must beschouwen, zeker weten. Is ook de reden waarom het bij ons een Smart forfour brabus is geworden ipv de meer voor de hand liggende keuzes zoals een Swift sport of een Mini cooper S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, jan.van.gent said:

dat is echt wel een klasse kleiner dan het huidige voertuig.

Ook al staat hier een 5-deurs niet als een must, persoonlijk vind ik dat een serieuze meerwaarde met kleine kinderen op de achterbank. Ik zou het persoonlijk als een must beschouwen, zeker weten. Is ook de reden waarom het bij ons een Smart forfour brabus is geworden ipv de meer voor de hand liggende keuzes zoals een Swift sport of een Mini cooper S.

Enkel in de lengte (Up = 3,6). Verder is dat toch zeer gelijkaardig qua interieurruimte bijvoorbeeld (dankzij de quasi identieke wielbasis). Up bestaat ook met 5 deuren. 

En andere klasse? Dat zijn toch allebei kleine stadsauto's. Polo's, Fabia's, Ibiza's en al die auto's zijn een categorie groter en zitten standaard al aan 4 meter. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mayonaise zei:

Vorig model?

Hmnee, dat lijkt me te archaïsch, ook naar veiligheid toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Als een japanner 'Jimny' leest dan spreekt die dat gewoon Jiminy uit, maar om nu te zeggen dat dat ook zo *moet* uitgesproken worden...

I wasn't serious :D  en ik geloof je!

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Maar goed, ik zag al okkazies aan 5000. Zuipt wel schijnt't.

De eerste/originele Jimny, dan?

De nieuwe gaat echt veel geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Marvin zei:

TL;DR, maar ik zag < 3,8 meter en dan denk ik direct aan de VW Up!, Seat Mii en Skoda Citigo. Weet ook niet of dat in het budget kan, maar enfin.

Zo'n Uppeke vind ik persoonlijk nog wel een guitig ding, vooral met die steel-looking alu velgskes met naafkapkes is dat nog tof.

Maar mevrouwtje heeft nare ervaringen met goedkope VW's (zijnde brol en al) dus ik vrees er voor dat dat door de jury batig gerangschikt zal worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toere zei:

Hyundai i10 of i20? 

Geen idee, ken ik eigenlijk niet. Merci. Ga dat keer bekijken. Hyundai is niet slecht bezig de laatste jaren, ze bouwen zelfs auto's nu die er beter uitzien dan sommige BMW's......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Geen idee, ken ik eigenlijk niet. Merci. Ga dat keer bekijken. Hyundai is niet slecht bezig de laatste jaren, ze bouwen zelfs auto's nu die er beter uitzien dan sommige BMW's......

Mijn dochter rijdt met een i20 1400 benzine met 75 PK.  

2 personeelsleden van mij met een i10, met dacht 1.0 benzine en 50PK ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid