Ga naar inhoud

Audi E-tron GT en RS E-tron GT


D Squaloid

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, BMWMB zei:

17kWh is wel heel weinig. Hoogstwaarschijnlijk eentje met de standaard 19” wielen, want met de 21’ers die ik heb is het verbruik hoger. Ik ben trouwens zelf vorige week met 4 volwassenen naar Gent gereden, en dit was mijn verbruik.

2394B050-3399-4F12-8CFD-C144F06609EA.thumb.jpeg.54be1643112977321fb2649cb7126eed.jpeg

21,1kWh, dus een stuk hoger, terwijl ik mij overal aan de snelheid heb gehouden. 
Daarbij komt ook nog eens dat deze meeting niet accuraat is met het echte verbruik. Ik was vertrokken met 90%, en toen ik ben gestart met snelladen had ik nog 19% over. Nieuw had mijn Model S 95kWh beschikbaar, en na 4 jaar is dat nog 88kW. 71% van 88kWh = 62,5kWh terwijl de boordcomputer 57,1 aangeeft, wat 9,5% afwijking is. Mijn effectief verbruik is dus niet 21,1kWh, maar wel 23,1kWh, wat niet minder is dan uw e-tron GT. 

Een Tesla heeft geen handboek, want papier is oldskool. Alles staat in de computer. 😃

de e-tron heeft beide 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

Yes! 

Ik herkende de plattegrond van de ringweg. 

Momenteel 1750km op de teller, met een langste dagrit van 300km naar de ardennen. en nog maar 1maal een betalende laadpaal gebruikt in oostende.  Maar dus nog geen supercharger.  Nog steeds thuis aan de stekker kunnen laden. Ga dat binnenkort daar wel eens proberen, om te zien hoe en of het werkt. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/4/2022 om 18:03, D Squaloid zei:

Dat laatste is wel heel bijzonder en daar kan ik geen goeie uitleg voor verzinnen.

Dat je niet lang hoeft aan te schuiven, geloof ik graag. Woke, heb jij er al eens echt lange afstand mee gedaan (zeg, 1000km) met bagage en lage temperaturen? Wat is jouw ervaring?

In de Benelux kan ik me voorstellen dat je nooit tegen grote problemen/frustraties aanloopt. Daarbuiten ben ik nog niet overtuigd.

Is nochtans geen probleem , vorige jaar mee naar Spanje gereden 1500 km enkel, nu mee gaan skiën in Frankrijk 900 km enkel . Nergens in de problemen met opladen gekomen, juist soms wat te weinig opladers voor het aantal auto’s .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

17kWh is wel heel weinig. Hoogstwaarschijnlijk eentje met de standaard 19” wielen, want met de 21’ers die ik heb is het verbruik hoger. Ik ben trouwens zelf vorige week met 4 volwassenen naar Gent gereden, en dit was mijn verbruik.

21,1kWh, dus een stuk hoger, terwijl ik mij overal aan de snelheid heb gehouden. 
Daarbij komt ook nog eens dat deze meeting niet accuraat is met het echte verbruik. Ik was vertrokken met 90%, en toen ik ben gestart met snelladen had ik nog 19% over. Nieuw had mijn Model S 95kWh beschikbaar, en na 4 jaar is dat nog 88kW. 71% van 88kWh = 62,5kWh terwijl de boordcomputer 57,1 aangeeft, wat 9,5% afwijking is. Mijn effectief verbruik is dus niet 21,1kWh, maar wel 23,1kWh, wat niet minder is dan uw e-tron GT. 

Interessant @BMWMB, merci voor de uiteenzetting. Er was wel druk verkeer tijdens ons tripje, dat kan helpen, aangezien de snelheid bij momenten laag lag. Anderzijds, veelvuldig accelereren is ook niet zo goed voor het verbruik. Aangezien ik niet gemakkelijk onder de 20kWh duik, vond ik dat desalniettemin wel bijzonder. Die Model S staat op 19", nog steeds op winterbanden (geen idee hoeveel impact dat heeft). Da's natuurlijk een smaller bandenmaatje dan de brede sloffen op de E-Tron GT. Als dat het verschil kan verklaren alsook door die afwijking op de boordcomputer, dan is het verschil in de praktijk misschien niet zo groot ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Bart zei:

Is nochtans geen probleem , vorige jaar mee naar Spanje gereden 1500 km enkel, nu mee gaan skiën in Frankrijk 900 km enkel . Nergens in de problemen met opladen gekomen, juist soms wat te weinig opladers voor het aantal auto’s .

Niet te luid roepen of de non-believers zijn straks hun "sterkste" argument kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Polygoon said:

Niet te luid roepen of de non-believers zijn straks hun "sterkste" argument kwijt.

Het sterkste argument is het aantal uren dat je verliest met laden over zo een afstanden. 🙂 Ik las hier overlaatst iets over heen en terug in totaal 3 uur kwijt. En dat is zonder aanschuiven aan de laadpaal (want dat staat ook in de laatste zin 😉 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Polygoon zei:

Niet te luid roepen of de non-believers zijn straks hun "sterkste" argument kwijt.

Je verliest wel tijd met het opladen , op de laatste ski trip van 900 km, vroeger deed ik dat altijd op 6 tal uur , nu kost u dat er inderdaad 3 meer .  
 

soms werkt dat inderdaad wel op de zenuwen , maar je krijgt er andere dingen voor in de plaats , rust , eens ergens stoppen , gaan eten, iets drinken waar je vroeger voorbijknalde, tja aanpassen zekers ,…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/4/2022 om 09:48, tuscani zei:

Ik herkende de plattegrond van de ringweg. 

Momenteel 1750km op de teller, met een langste dagrit van 300km naar de ardennen. en nog maar 1maal een betalende laadpaal gebruikt in oostende.  Maar dus nog geen supercharger.  Nog steeds thuis aan de stekker kunnen laden. Ga dat binnenkort daar wel eens proberen, om te zien hoe en of het werkt. :D

 

Wat hebt gij nu al EV? Ik vind hier geen topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/4/2022 om 11:24, Bart zei:

Je verliest wel tijd met het opladen , op de laatste ski trip van 900 km, vroeger deed ik dat altijd op 6 tal uur , nu kost u dat er inderdaad 3 meer .  
 

soms werkt dat inderdaad wel op de zenuwen , maar je krijgt er andere dingen voor in de plaats , rust , eens ergens stoppen , gaan eten, iets drinken waar je vroeger voorbijknalde, tja aanpassen zekers ,…

 

3u extra? Dat klinkt me veel...

Volgens mijn inschatting zou dat ongeveer een 1,5 laadtijd moeten zijn, dus max een uur extra aangezien je anders ook wel een keer stopt en dan nog eventuele optimalisatie door combinatie met maaltijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

3u extra? Dat klinkt me veel...

Volgens mijn inschatting zou dat ongeveer een 1,5 laadtijd moeten zijn, dus max een uur extra aangezien je anders ook wel een keer stopt en dan nog eventuele optimalisatie door combinatie met maaltijd.

Ik moet zeggen , ik heb er mee gereden alsof het een gewone ic was .  Snelheden tussen de 170 a 200 km / uur , full power weg na een vertraging , kortom naar niks gekeken. 
 
Met zo een rijstijl heb je met uw batterij een range van Max 250 km , dus iedere +_ 200 km opladen = 4 keer in dit geval.

Uw batterij komt ook behoorlijk warm , waardoor je niet hoger geraakt dan Max 170kw bij het snelladen,bij  sommige laadstations stuurt uw gps u dan ook nog 15 min weg van de snelweg ( 30 min over en weer) .  Sommige laadstations geven in uw gps 175 kw aan, maar ter plaatse komt er dan maar 50kw uit, hier en daar nog wat wachten voor je kan laden door te weinig snelladers , in totaal kwam ik dus ongeveer op 3 uur tijdsverlies uit .

Ik heb dat ritje al 10 tallen keren gedaan , vroeger deed ik daar altijd tussen de 5a 7 u over .  Nu heb je 3 uur extra nodig .

 

Met mijn ic , moest ik niet gaan eten langs de snelweg , een 5 tal uur lukt wel zonder 😉
 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 3 maanden later...
12 uren geleden, BMWMB zei:

Porsche was eerst, met deze kleur voor de Taycan. Zou ook mijn keuze geweest zijn als ik een Taycan had besteld.

 

 

Weet zo een Taycan staan, gisteren nog gepasseerd. Mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Momenteel enkel uit voorraad leverbaar. Gaan ze er de stekker uittrekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Roger zei:

Momenteel enkel uit voorraad leverbaar. Gaan ze er de stekker uittrekken?

van die op de foto hierboven zat die in elk geval al niet in.

 

1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roger zei:

Momenteel enkel uit voorraad leverbaar. Gaan ze er de stekker uittrekken?

De facelift komt eraan, hoogstwaarschijnlijk met het nieuwe onderstel van de Taycan met de grotere batterij.

spacer.png

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid