Ga naar inhoud

Audi E-tron GT en RS E-tron GT


D Squaloid

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Logic zei:

Ik heb gisteren back2back m'n E-tron GT vergeleken met de Model S 100D. Best wel leuk om beide wagens meteen na mekaar te kunnen rijden zonder dat de tijd je impressies vervagen. Ik zal later m'n bevindingen posten. 

3d46345f-4ba6-4e7d-8b8c-6a116dcd3289.thumb.jpg.9539724bbd4c3cc807bffde3d8feaef2.jpg

Daar kijk ik naar uit… 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet nog 2 dingen. 

- Geen optionele dubbele beglazing op mijn Audi, op zich geen gemis, maar de Tesla is wel stiller op vlak van rolgeluiden. 

- Geen head-up-display in de Tesla. Valt meteen op als je je blik iets moet afwenden, ook al is het maar een beetje naar omlaag. 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Timo zei:

Heel cool! 

Hoeveel trager voelt zo'n Taycan dan aan?

Dat scheelt toch wel wat qua 'punch' denk ik. Het scheelt bijna anderhalve seconde naar de 100km/u. Op zich niet traag en eigenlijk een heel toffe uitvoering (goeie prijssetting), daar niet van. Hetzelfde kan je zeggen van de GT en de RS GT, die laatste heeft ook weer meer punch. En zo kunt geld ertegenaan blijven gooien. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi verslag! En correct de verschillen tussen beide auto's weergegeven. 👍

Net zoals uw broer zweert bij de Tesla, is dat bij mij ook het geval. De pluspunten die je opsomt voor de Tesla zijn juist, maar de minpunten zeker ook. Afwachten op welke punten de vernieuwde Model S beter zal zijn dan de huidige. Maar, dat kan ik pas zeggen als ik 'm heb, wat nog steeds wordt aangegeven op Q1 2022. Spannend... 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi verslag, en bevestigd mijn idee al.

Maakt de keuze ook niet gemakkelijker daardoor. de GT is qua uitzicht en feeling de betere. maar de S is de ruimere beter doordachte en vooral qua laadmogelijkheid.

Je moet echt een keuze tussen hart en verstand bij deze 2 maken. En ik zou het op dit moment nog niet weten, want het zijn toch grote bedragen, waar je mee speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autopilot en lijnen assistent :sick: 

Zit nu op die aanloopwagen en zit te zoeken om het permanent uit te schakelen want dat is ronduit gevaarlijk imo...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Wil je eens het verschil wat toelichten met een Autopilot ( los van het feit dat die zelf afritten kan nemen ) en een goeie recente ACC?

Later met wat meer ervaring kan ik dat beter toelichten. Maar Tesla Autopilot lijkt gemakkelijker om in te schakelen en voldoende goed om erop te kunnen vertrouwen. Stel je hebt een medisch probleempje/noodgeval en je wil de auto laten overnemen, wat krijg je dan het rapst ingeschakeld en waarop kan je vertrouwen? Als je enkel ACC hebt moet je zelf sturen. De autopilot neemt echter alles van je over. 

2 uren geleden, Naish zei:

Autopilot en lijnen assistent :sick: 

Zit nu op die aanloopwagen en zit te zoeken om het permanent uit te schakelen want dat is ronduit gevaarlijk imo...

Apart stuurgevoel als je binnenkant bocht de lijn wil raken. 😄 (knopje op de pinker om het uit te schakelen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Logic zei:

Stel je hebt een medisch probleempje/noodgeval en je wil de auto laten overnemen, wat krijg je dan het rapst ingeschakeld en waarop kan je vertrouwen? Als je enkel ACC hebt moet je zelf sturen. De autopilot neemt echter alles van je over. 

Da’s toch wel het laatste scenario dat bij mij zou opkomen bij de keuze voor een Tesla/Autopilot 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, WoKe zei:

Da’s toch wel het laatste scenario dat bij mij zou opkomen bij de keuze voor een Tesla/Autopilot 😂

Een meer alledaagse situatie schetsen. 

 

Stel je hebt goesting in ( het begint met een n en eindigt op euken, en het is niet nieuwbouwkeuken) dan kan tesla.....

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2021 om 13:48, binnenmuisarchitekt zei:

Dus kinderziektes mogen niet volgens jullie?

Enkel bij Dacia's?

Ik nodig jullie anders eens uit in onze fabriek om te kijken hoe we de e-tron in mekaar steken. En hoe complex dat is. Zo'n lijn staat niet direct scherp vanaf de eerste weken.

Heb je al een datum, denk dat het een populaire AM-meeting gaat zijn :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Heb je al een datum, denk dat het een populaire AM-meeting gaat zijn :D 

Door covid liggen de rondgangen reeds 2 jaar stil :(

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na de EQS ga ik over een paar weken ook deze e-tron GT testen. Leuk is dat ze de auto brengen tot bij u thuis, en dat ze ‘m pas de dag nadien komen halen. Uiteraard volgt alweer een verslag. Trouwens, vandaag eentje bestellen is leveringstermijn Q4 2022.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/10/2021 om 15:18, Naish zei:

Is ook afhankelijk van je gebruik, als je 80% snelweg doet dan kan ik het eventueel wel begrijpen...

Idd. Ik vind het echt een gemak voor de stukken waar je geen plezier uit haalt. 
Dat was voor mijnhet fijne aan de Model 4 Performance. Je kon dat spel laten rijden als het moest, en rijden als het kon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, DDke zei:

Idd. Ik vind het echt een gemak voor de stukken waar je geen plezier uit haalt. 
Dat was voor mijnhet fijne aan de Model 4 Performance. Je kon dat spel laten rijden als het moest, en rijden als het kon. 

Daarvoor heb je tegenwoordig toch geen EV nodig ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, is ook maar een algemene opmerking. Wat me stoort aan die systemen is de enorme afstand dat die soms laten (op de "kortste" stand) soms ga je amper vooruit door het invoegende verkeer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/11/2021 om 21:52, DDke zei:

Idd. Ik vind het echt een gemak voor de stukken waar je geen plezier uit haalt. 
Dat was voor mijnhet fijne aan de Model 4 Performance. Je kon dat spel laten rijden als het moest, en rijden als het kon. 

Hoe hard mis je je Model 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Hoe hard mis je je Model 3?

Redelijk hard toch wel.
 
Nu reed ik veel minder toen ik ‘m had dan ik nu doe. Komt nog bij dat ik redelijk vaak hetzelfde traject doe waar ik in een treintje rechtdoor rij. 
Dus wat mis ik?

Autopilot, adaptive cruise, mijn scherm, de lage gebruikskost, de afwezigheid van dieselgekletter. 
 

wat mis ik minder?

de power (mijn rijbewijs is me nu te belangrijk, het aantal kilometers te hoog om de boetes aan elkaar te rijden, mijn route leent zich er meestal niet toe en ik deed 15000kms met mijn achterbanden…), de grote velgen (comfort en prijs banden)

wat mis ik niet:

de aandacht. 

 

Nu wil ik eigenlijk wel zo rap mogelijk een andere, maar dan misschien een LR eigenlijk (maatje kleiner van wielen en wat minder duur). 
Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat er gaat uitkomen van alternatieven.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid