Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rood is populair daar in Hongarije :lol: Serieus nat wel

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

1u en 10 min bezig en net eerste sessie gedaan :lolz:

Geplaatst:

Zo Alonso :lol: Halve second sneller dan Hamilton. 

Geplaatst:

Hamilton in de fout en nog net op 10 in Q2 :lolz: Dat was nipt :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vreemd :lol: Rosberg haalt pole, al dan niet onder gele vlag. Benieuwd naar de uitkomst :D

Geplaatst:

Was leuk, Vettel en Verstappen die de rechte lijn opgleden

Geplaatst:
4 minutes ago, flupke73 said:

Was leuk, Vettel en Verstappen die de rechte lijn opgleden

Wel stom van dat foutje van RB/Verstappen. Had hij nog kunnen rijden had hij Pole kunnen halen.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Martini Racing:

Kwalificatie opgenomen :(

Idem, enkel Q1 kunnen uitkijken daardoor... :D

Geplaatst:

Terugkijktv straks. B)

Geplaatst:

Leuke start :D

Geplaatst:

Wasda voor een saaie treintjesexpo, zeg.

Geplaatst:
41 minuten geleden zei gTa:

Wasda voor een saaie treintjesexpo, zeg.

Ze geraken er niet voorbij... maar saai kon je het toch niet noemen?

Geplaatst:

Mjah, zitten wachten tot iemand zich verremt of "lekker schalks" een ander in probeert te halen via de pitstops? Hopen dat er 'es iemand een dommigheidje doet zoals track limits overschrijden en daardoor een drive through oploopt met een positiewissel tot gevolg? Of misschien, héél misschien, is er wel 'es iemand die te veel info doorkrijgt via z'n pit radio en daardoor een straf oploopt, woehoew. Zelfs de bandenstrategie kon (vond ik) nauwelijks spanning brengen.

:D

De qualifs gisteren, dié waren wijs om naar te zien.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Was inderdaad een saaie race, optochtje :( 

Geplaatst: (aangepast)

Is er eigenlijk een argument te maken voor een handvol punten uit te delen tijdens Quali?

Denk dat het de kleine teams en de interne strijd tussen teammates ten goede zou komen.

aangepast door exTB
Geplaatst:
3 uur geleden zei dragonfly:

Was inderdaad een saaie race, optochtje :( 

Nog maar eens. Enfin gelukkig een uitstapje gedaan met m'n petekind, dus geen tijd aan verscheten. Denk niet dat ik al 3 races volledig heb gezien dit seizoen. 

Geplaatst:

Weeral die belachelijke penalties voor niet-geoorloofde communicatie via de boordradio... Hoe belachelijk zeg! :angry: 

Button stond al laatste door zijn rempedaalprobleem, maar dat mag blijkbaar ook niet via de teamradio besproken worden. Echt een bende triestigaards bij de FIA.
Zonder remmen vallen lijkt me nochtans een cruciaal veiligheids-issue? Zijn ongenoegen was meer dan terecht!

Voor de rest saaie race.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Maxime S:

Weeral die belachelijke penalties voor niet-geoorloofde communicatie via de boordradio... Hoe belachelijk zeg! :angry: 

Button stond al laatste door zijn rempedaalprobleem, maar dat mag blijkbaar ook niet via de teamradio besproken worden. Echt een bende triestigaards bij de FIA.
Zonder remmen vallen lijkt me nochtans een cruciaal veiligheids-issue? Zijn ongenoegen was meer dan terecht!

Voor de rest saaie race.

Algemeen gezien ben ik akkoord: het is gek dat ze ook dat al moeten reguleren.

Meer specifiek vind ik je stelling echter niet correct: ja, remmen zijn veiligheidsgerelateerd ... maar de piloot voelt zelf ook wel dat z'n remsysteem niet werkt en 'ie z'n pedaal tot de bodem kan indrukken. Dat moet niet bevestigd worden door de radio, hij meldde het zelf aan de pits.
Nadien meldt de pits 'm dat z'n hydraulica uitgevallen is en 'ie niet mag schakelen, en dat is blijkbaar wel een overtreding van de regels, en dáárom werd 'ie een penalty. Dus niet omdat 'ie zelf iets meldt dat met veiligheid te maken heeft, maar omdat de pits nadien meldde van niet te schakelen.

Sowieso dubieus geval en een nog veel dubieuzere regelgeving. Ik vind het goed dat men niet meer mag doorgeven hoé er moet worden gereden (een beetje langer wachten met insturen in bocht 7, je hebt telkens een te vroege apex in bocht 11, gebruik setting 36bis van bocht 8 tot bocht 11, ...) en hoe de auto moet worden ingesteld (duw op knopje 19, zet setting F6 op stand 9 of 10, ...). Maar niet mogen communiceren over 't feit dat er iets stuk is, of melden dat er niet mag geschakeld worden, e.d. gaat ook voor mij veel te ver.

Geplaatst:

De achterkant is brake by wire, het is niet zo dat pedal to the floor een enkele oorzaak (en dus oplossing kan geven).

Ik had ergens gelezen dat Button/McLaren fout was door hem die ronde nog te laten doorrijden ipv het euvel zelf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid