dragonfly 14.982 Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Rosberg zat niet in full lock, was inderdaad zelfde verhaal als hij met HAM deed. Voor de rest vrij saaie race, wel leuk dat McLaren top10 begint te rijden. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Laat ons hopen dat Stoffel daar binnen 2 jaar de vruchten van kan plukken, al zal hij dan al wel 26 zijn. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 McLaren doet het beter en beter. De progressie die is geboekt is echt wel opmerkelijk. Rosberg wordt op deze manier nooit WK, eerder de eeuwige 2de. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Dat ze eens Ricciardo + Hulkenberg ofzo in die Benzen steken ipv Peppi en Kokki. 1 Quote
ICM 24.898 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 16 hours ago, dragonfly said: Rosberg zat niet in full lock, was inderdaad zelfde verhaal als hij met HAM deed. idd Hij moest uiteindelijk in full lock, maar dat is normaal als je lang genoeg wacht tiens. Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Ik vond dat manoeuver er ook nét over. Die lichtste straf komt me dan ook over als passend. Ik had sterk de indruk dat 'ie echt bewust rechtdoor reed en wachtte en wachtte met insturen, net om Verstappen helemaal de kans te ontnemen om de bocht iet of wat goed te nemen. 't Is een smerige move, vind ik, als dat echt zo was (je zag dat precies toch vanuit de cockpit cam: op 't eind van z'n remmanoeuver kon die toch al vroeger ingestuurd hebben?). Voor de rest niet de meest spannende race. Mijn gedachten dwaalden bij de helibeelden steeds af naar de goeie ouwe tijden toen Hockeheim nog een superlang highspeed circuit was. Je ziet de sporen van het oude tracé nog (er ligt zelfs nog een deel redelijk intact) en dat moet zalig zijn om 't oude ttracé te rijden met DRS open en een goed lange gearing. Sterk gereden van Ricciardo, vond ik! Toch terug een niveautje beter dan Verstappen. Raikkonen was ook eens bij de pinken en op 't scherp van de snee, 'k had 't gevoel dat dat al (veel te) lang geleden was. In de achterhoede ook toffe dingen gezien, misschien niet allemaal resulterend in een passende eindstand maar 't kwam over alsof het hele deelnemersveld plots een tikje dichter bij elkaar zat qua prestaties. Tof! Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 De mclarens gaan steeds beter. Alonso's banden gaven het 3 laps te vroeg op Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Ricciardo was top. En op Hamilton staat geen maat. Wordt moeilijk voor Nico. Maar RB zit Mercedes op de hielen. Man man man wat een chassis toch. Ricciardo kan Verstappen idd geregeld weerwoord bieden. Dat van het ouwe tracee, same sad feeling. En van dat intakt, ik weet het zo niet [emoji31][emoji31]: Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 9 minuten geleden zei Mich: De mclarens gaan steeds beter. Alonso's banden gaven het 3 laps te vroeg op Zijn banden waren prima. Hij had simpelweg geen brandstof genoeg meer... Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 1 uur geleden zei Mich: Ricciardo was top. En op Hamilton staat geen maat. Wordt moeilijk voor Nico. Maar RB zit Mercedes op de hielen. Man man man wat een chassis toch. Ricciardo kan Verstappen idd geregeld weerwoord bieden. Dat van het ouwe tracee, same sad feeling. En van dat intakt, ik weet het zo niet : Het gedeelte "dat terug keert", dat dus uitmondt in 't stuk rechtdoor na bocht 6 (van huidig tracé) was meerdere keren goed zichtbaar op helibeelden en daar zijn nog propere lijnen geschilderd en stonden veel auto's op geparkeerd. Dat wordt misschien nog als toegangsweg of als service road gebruikt? De rest was duidelijk helemaal overgroeid, ja. Sad. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Op Google Earth zie je de vorm nog heel mooi. Was ooit toch zo'n zalig circuit. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Op 31/07/2016 om 14:53 zei Monterey Jack: Rosberg zakt in elkaar de laatste races. Nu met Verstappen ook, erna dan nog wenen bij zijn straf en iets verzinnen over zijn actie https://streamable.com/mh8i Anthony Davidson z'n analyse. Rosberg had hier geen penalty voor moeten krijgen. De Mercedes is de snelste wagen, maar de Red Bull heeft zowat de beste remmen van de grid. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 8 hours ago, gTa said: Ik vond dat manoeuver er ook nét over. Die lichtste straf komt me dan ook over als passend. Ik had sterk de indruk dat 'ie echt bewust rechtdoor reed en wachtte en wachtte met insturen, net om Verstappen helemaal de kans te ontnemen om de bocht iet of wat goed te nemen. 't Is een smerige move, vind ik, als dat echt zo was (je zag dat precies toch vanuit de cockpit cam: op 't eind van z'n remmanoeuver kon die toch al vroeger ingestuurd hebben?). Ik vind de move van Rosberg net binnen de limiet, Verstappen had het inhaalmanoeuvre duidelijk niet zien aankomen of verwacht (Rosberg zat dan ook relatief ver achter). Het was racen met het mes tussen de tanden waarbij Verstappen een positie verloren is, maar ook niet meer dan dat. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 16 minutes ago, Martini Racing said: https://streamable.com/mh8i Anthony Davidson z'n analyse. Rosberg had hier geen penalty voor moeten krijgen. Wederom schitterende analyse, Max is een bleiter en de stewards mogen wel eens deftig analyseren voor ze een uitspraak doen. Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Alé alé, hier wordt toch wel erg hard gehaat op Verstappen, wat Rosberg doet is gewoon beschamend, zielig meneertje. Quote
Lotuzzz 17.073 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 17 minuten geleden zei vince522: Ik vind de move van Rosberg net binnen de limiet, Verstappen had het inhaalmanoeuvre duidelijk niet zien aankomen of verwacht (Rosberg zat dan ook relatief ver achter). Het was racen met het mes tussen de tanden waarbij Verstappen een positie verloren is, maar ook niet meer dan dat. Vond ook Stoffel vD. Bijkomend is Verstappen zelf nogal 'musclé' in z'n duels, hetzij aanvallend, hetzij in defense. Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 21 minuten geleden zei vince522: Ik vind de move van Rosberg net binnen de limiet, Verstappen had het inhaalmanoeuvre duidelijk niet zien aankomen of verwacht (Rosberg zat dan ook relatief ver achter). Het was racen met het mes tussen de tanden waarbij Verstappen een positie verloren is, maar ook niet meer dan dat. Ik snap het, 't was in de buurt van 't randje. Er nog net op of erover: voer voor discussie. 'k Heb absoluut geen probleem met jouw gevoel over die move, alle respect zelfs. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Ben ik trouwens de enige die het jammer vond dat er terug zoveel informatie wordt gedeeld over de radio? Quote
PJH 21.041 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 48 minuten geleden zei gTa: Ik snap het, 't was in de buurt van 't randje. Er nog net op of erover: voer voor discussie. Imo niet, het randje is namelijk duidelijk zichtbaar, en dat is die grote witte lijn die op het asfalt staat. Mijn versie: nico neemt een lijn in de bocht waardoor hij de apex compleet mist, wat helemaal niet verboden is. Hij zit aan de binnenkant en is langszij, dus mag hij de volledige breedte van het circuit gebruiken. Nico gaat niet over de witte lijn en blijft duidelijk within track limits. Het is een rare lijn, en zeker niet de snelste, maar er is imo niks illegaals aan. Je ziet toch ook vaak auto's zij aan zij een bocht door gaan, waarna de wagen die aan de binnenkant zit vervolgens naar de buitenkant van de baan stuurt, en de buitenste wagen dan moet lossen. Waarom is dat dan anders? Vanaf 1.34 bvb: Raikkonen gaat naar binnen, komt er langs en gaat daarna volledig tot aan de witte lijn om de andere te blokkeren. Dit is imo juist hetzelfde maar dan na de bocht ipv er voor. Rosberg maakte zijn auto gewoon zo breed mogelijk onconventioneel is het wel 1 Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Zoals ik zei: voer voor discussie. Sommigen denken de ene richting uit, anderen de andere. "Niks illegaal" = te sterk uitgedrukt. Er is een regel (dacht ik toch?) die verbiedt dat je anderen van de baan drumt. Nico volgde zo'n lijn dat Max niet anders kon dan die witte lijnen (de duidelijke randjes) wél overschrijden. Ofte: van de baan gedrumd. Dat 'ie dan meteen helemaal eraf ging en vol gas de curbs voorbij ging, is zijn keuze ... maar dat daarvóór niet. "Ja maar Nico verremde zich!" (of méér, iets minder onvrijwillig) Oké, maar Max ook: die kon niet naar links, die kon niet naar rechts, enkel rechtdoor. Van de track af. En zo hebben de stewards dat blijkbaar ook gezien. Misschien was het toch onvrijwillig, maar dan nog is het feit dat 'ie een ander van de baan drumt, het gevolg van zijn acties. Ergens ben je daar wel verantwoordelijk voor. Het feit dat 'ie 't nog niet zo heel lang geleden bij z'n eigen ploegmaat presteerde, lijkt er op te wijzen dat 'ie die truc in z'n doos zitten heeft voor de momenten waarop 'ie 't anders moeilijk of niet redt. Fine by me, maar als je door 't gebruik van de truc een ander van de baan drumt en de marshalls vinden 't niet kunnen, dan heb je 't zelf gezocht. Het kan ook zijn dat dat weinig productief is voor de competitieve spirit, al dat tussenkomen en al die penalties. Dat volg ik wel. Maar ergens moet je een lijn trekken. Dat kan vroeg (zoals in de F1) of dat kan laat, zoals bij 't slalom racen in de PBA (windsurf F1 zeg maar) waar het "no rules" is maar er daardoor wel geregeld kerels gewoon van de baan geknikkerd worden, overvaren worden (met zware verwondingen tot gevolg) en waar je als rider nauwelijks verantwoordelijk kan worden gehouden voor je daden (tenzij als 't klaar en duidelijk met opzet was, maar hoe flou is zo'n regel, right). In 't windsurfen werkt dat blijkbaar wel (ik ben er wel fan van) en ik zou het persoonlijk ook wel willen zien in de autosport, maar als er daardoor een sfeertje en praktijk ontstaat waarmee je met vuile trucen anderen van de baan rijdt of ramt, of erger: er vallen gewonden of doden: is het dan nog OK? I don't know De waarheid ligt in het midden, zoals altijd. Ik ben doorgaans veel te lief voor deze wereld, ik voelde het alvast als een vuile truc aan (geprobeerd om dat mooi te verbergen), misschien was het wel onvrijwillig maar volgens de huidige regels (of toch wat ik er van af weet, wat weinig is) vond ik die sanctie niet geheel onterecht. Streng, dat wel, omdat het zéér dunnetjes was (in de buurt van het randje), maar niet onterecht. Nogmaals: voer voor discussie. Even veel meningen als mensen. Mij kan het niks schelen wat de uitkomst was, ik stel gewoon vast dat het in de buurt van 't randje was. Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Zolang Niki Lauda (verbonden aan Mercedes) zelf stelt dat het een terechte straf is... Rosberg kiest ervoor om de ander geen mogelijkheid te geven om naast hem de baan te volgen, en de regels zijn daar héél duidelijk over. Wat ik hier tussen de lijnen lees is dat men het niet eens is met de regels. Maar dat is een andere discussie. Als Hamilton het zou doen... dan zou hij zorgen voor blokkerende banden zodat hij duidelijk kon stellen dat hij er alles aan gedaan heeft om deze situatie te voorkomen. Dat is ook wat Horner zei, het was slecht uitgevoerd en het opzet gehalte is overduidelijk. Net als in Oostenrijk, net als bij de kwalificatie in Monaco 2014. Als Nico het niet kan halen dan komen er bijzondere dingen uit de kast. 1 Quote
Lotuzzz 17.073 Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Wat er ook van zij, als dit soort fratskes niet langer in de lade 'race-incident' geklasseerd worden, krijgen we misschien nog minder on-track (of non-DRS) inhaalacties in de toekomst. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.