Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet akkoord, indien Rosberg voor blokkerende remmen zou zorgen was de kans zéér groot dat het zou eindigen in contact met alle gevolgen van dien.
Wat hij in Oostenrijk en Monaco gedaan heeft valt niet goed te praten, met Verstappen gaat hij op de limiet dansen van wat kan en niet kan, Verstappen kon lossen of breed gaan langs de curbs. Het is een stijl die door huidige regels niet meer toegelaten is, een stijl uit lang vervlogen tijden misschien wel..

Alle respect voor Lauda, maar we zijn nog altijd aan het racen, ik ben er vrij zeker van dat Senna het manoeuvre dik OK zou vinden.

"You must take the compromise to win, or else nothing. That means: you race or you do not." 

Geplaatst:

Max die in T1 Ricciardo buiten track limits voorbijsteekt mag gelukkig wel (...)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden zei Lotuzzz:

Wat er ook van zij, als dit soort fratskes niet langer in de lade 'race-incident' geklasseerd worden, krijgen we misschien nog minder on-track (of non-DRS) inhaalacties in de toekomst.

Daar ben ik het volledig mee eens.

Maar staat los van hoe de stewards dit dienen te beoordelen, namelijk met de huidige regel/wet/strafboeken welke veels te dik zijn...

Als ik aan inhalen denk dan aan Monza 2011 (Ham - MsC en Vet - Alo), niet elkaar de baan af drummen maar wel de limiet opzoeken van aanvallen en verdedigen maar met respect en nog 'net'  ruimte latend. En in dat rijtje zien we over een paar jaar ook de moves van een Verstappen terug.

Die van Rosberg dus niet. Tel ze maar eens... de echt mooie inhaalacties van Rosberg. (ze zijn er wel, Spanje eerste bocht na de start op Hamilton bijvoorbeeld)

Geplaatst:

Rosberg was niet op de limiet aan het remmen, hij wist maar al te goed wat hij deed ;) 

Kwam er nog goedkoop vanaf met 5 seconden

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Lotuzzz:

Wat er ook van zij, als dit soort fratskes niet langer in de lade 'race-incident' geklasseerd worden, krijgen we misschien nog minder on-track (of non-DRS) inhaalacties in de toekomst.

Dan kunnen ze even goed de limiet van het aantal maximaal toegelaten veranderingen van rijlijn ook afschaffen want daardoor is de fan ook veel inhaalpogingen ontzegd geweest.

Rosberg is er volgens mij enorm goedkoop vanaf gekomen met 5 seconden (nota bene nog uit te zitten tijdens een reguliere pitstop). Het was duidelijk met opzet en dan ook nog eens (enorm recent) recidivisme. Verstappen heeft het veel meer gekost. Ik heb de rondetijden van hem na het incident niet in de gaten gehouden maar als je bedenkt dat hij enorm veel vuil heeft meegenomen wat er naast het circuit lag zal dit hem wel veel meer dan de 5 seconden van Rosberg gekost hebben.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 8/2/2016 om 01:01 zei Kakker Scheef:

Dan kunnen ze even goed de limiet van het aantal maximaal toegelaten veranderingen van rijlijn ook afschaffen want daardoor is de fan ook veel inhaalpogingen ontzegd geweest.

Dat was voor de veiligheid toen Shumi het aan 300+ op de rechte lijnen wat bont begon te maken zeker :D

Anyway, ik zou meer medelijden gehad hebben met Max toen de tracklimit nog gewoon gras of grind betrof*. Dat had er dramatischer uitgezien, hij zou er meer tijd mee verloren zijn. Ik vond de NL'er z'n verdedigingsmanoeuvre ook wat halfslachtig, als 'ie z'n lijn in de remzone had gehouden en achter Rosberg ingestuurd zou de 'undercut' hem zeker geholpen hebben. Nico rijdt een pak onzeker in duels en in zijn poging om autoritair iemand te passeren doet hij het vaak mis, maar ik heb al ergere dingen gezien die onbestraft blijven.

* en dan was die in de eerste bocht niet voorbij Ricciardo geraakt.

Geplaatst:
45 minuten geleden zei Lotuzzz:

als 'ie z'n lijn in de remzone had gehouden en achter Rosberg ingestuurd zou de 'undercut' hem zeker geholpen hebben

Dan hadden ze tegen elkaar gereden hoor ;) 

Geplaatst:

Dan was het pas een Austria kopie geweest :D

Geplaatst:
1 uur geleden zei dragonfly:

Dan hadden ze tegen elkaar gereden hoor ;) 

In de remzone? Nee hoor, dan was er een autobreedte verschil en plaats voor max om terug te kappen.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Lotuzzz:

In de remzone? Nee hoor, dan was er een autobreedte verschil en plaats voor max om terug te kappen.

Dan had Rosberg gewoon kort ingestuurd. Kerel zat echt niet op de limiet :D 

Geplaatst:
11 minuten geleden zei Glenn-N:

Heerlijk.

DuPjz8d.jpg

Is dat Kovalainen?

Wat een heerlijk seizoen, net als het frustrerende 2008. :inlove: 

Geplaatst:

Wie zou de volgende Finse wereldkampioen worden? Raikkonen terug of toch Rosberg of Bottas?

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Kakker Scheef:

Wie zou de volgende Finse wereldkampioen worden? Raikkonen terug of toch Rosberg of Bottas?

Ah is Rosberg een Fin? :D 

Geplaatst:

Natuurlijk

Geplaatst:

Das toch een Monegask?

Geen van beiden wordt WK.

Geplaatst:

Ik heb er 3 genoemd

Geplaatst:

Hij heeft een dubbele nationaliteit maar is geboren in Duitsland ;) 

Geplaatst:

Esteban Ocon gaat Haryanto vervangen bij Manor. Niet Vandoorne dus, al lijkt mij dat eigenlijk geen slechte zaak.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Best dat we veel konden zien :lolz: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid