Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
18 hours ago, Martini Racing said:

Verstappen die in een klein gatje dook als een Kamikaze. Achterlijke hollander.

Wat een onzin.

Gaat duidelijk absoluut niet te hard en krijgt simpelweg geen plaats.

As Senna iets zegt over "going for a gap that exists" is het een held. Als Verstappen het doet is het een kuthollander. Typische Belgenmentaliteit.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

True. 

Maar op Spa win je de race niet perse in T1. Gelegenheden genoeg.

Geplaatst:

Denk niet dat Verstappen zot doet, net als Vettel dit met opzet zou doen. Natuurlijk weet je wel, Verstappen zijnde, dat je risico neemt daar op dat moment he, die "strategie" kies je zelf. . 

Ik vind het woordje "fout", gekoppeld aan 1 persoon hier niet echt van toepassing. I

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
22 minutes ago, Lotuzzz said:

True. 

En je wint de race ook niet in de laatste bocht.

Geplaatst:

Ik moet hem niet, maar Hamilton was verdorie sterk..... 

Geplaatst:
Ik moet hem niet, maar Hamilton was verdorie sterk..... 

En slim! Rustig de start en herstart genomen, zonder te veel risico op te zoeken. Heeft een anonieme maar zeer sterke race gereden. Al was Alonso nog straffer, kwam ook proper in de top 10 aan en was als laatste gestart. Toch een serieuze prestatie met die McLaren. Ze hadden wel serieus wat updates mee, Honda had weer aan de motor gesleuteld.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
IMO duidelijk fout van Vettel, als hij naar de apex kijkt, en dat doet hij sowieso, dan had hij zeker Raikkonen en Verstappen moeten zien en plaats laten om crash te vermijden. Verstappen zat mooi aan de binnenkant, doet geen lockup en heeft zijn stuur full lock dus doet IMO niks verkeerd. Bekijk dit filmpje een paar keer opnieuw en het is duidelijk.

Ik denk dat zowat iedereen het daar over eens is. Mijn eerste gevoel live was ook anders, maar van bij de eerste herhaling vanuit binnenkant bocht was het al vrij duidelijk hoe 't zat.
Geplaatst:
True. 

I agree, ook hiermee.

Het was bold. Misschien zelfs brave. Daar moeten we blijkbaar allemaal weer wat aan wennen. Verstappen neemt risico's die we niet vaak meer zien nemen. In al z'n jeugdigheid rijdt 'ie vaak met veel emotie rond, soms schittert hij, soms rijdt hij zichzelf uit de punten. Gisteren deed hij op dat moment niks verkeerd maar toch had' ie nadelige gevolgen van z'n keuze (of instinct). Het zou 'm sieren mocht hij dat ook zo kunnen duiden ipv alleen maar naar anderen te wijzen. Immers: ook al kan hem in turn 1 geen fout verweten worden (en Vettel wel) : als Verstappen niet had gezeten waar 'ie zat, hadden hij noch de 2 Ferrari's schade gehad. En ook al mag (moet, zegt Senna?) je als racer naar "het gat" zoeken en er in duiken zonder fout, je bent wek verantwoordelijk voor waar je je bevindt op het circuit.
(iers helemaal anders is het als je aangereden wordt zonder dat je er iets kan aan doen én als je positie (hoewel ook niet verkeerd) echt niks van doen heeft en/of mee de oorzaak is met die aanrijding)
Maar van mij moet hij dus z'n instincten niet inperken, hopelijk maakt hij dan volgende keer niet de fout met schade voor anderen. Hrt maakt de races alvast spannend. Arrivabene zal hem wel geen toffe gozer vinden, vrees ik :-) Maar die moet Vettel debriefen.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei Lefty:

Wat een onzin.

Gaat duidelijk absoluut niet te hard en krijgt simpelweg geen plaats.

As Senna iets zegt over "going for a gap that exists" is het een held. Als Verstappen het doet is het een kuthollander. Typische Belgenmentaliteit.

Ik vind Senna helemaal geen held daarvoor.

Hij heeft die woorden gezegd als excuus om Alain Prost van de baan te rammen zonder enige intentie om voorbij te steken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Senna is alvast geen heilige, da's een feit. Moeten we ook onder ogen durven zien.
Maar Max gisteren was allerminst een opzettelijke fout van dat kaliber.

Geplaatst:

Vettel de "fout" in zijn schoenen schuiven is er ook over vind ik. We zitten hier herhaling na herhaling te kijken en duiden dan een "schuldige" aan.

Neem eens een start van een race en stuur in aan la source ........

99% onder ons stuurt in zoals Vettel. Die gast kan onmogelijk de onboard bij Verstappen zien en kijken of hij al dan niet lock up heeft.

Feit is dat Verstappen er vol voor gaat met bijhorend risico. Een iets oudere ervaren zal misschien kiezen om P5 door te komen en daarna te kijken wat kan. Is imo sowieso de beste keuze ipv dat risico.

De indruk dat hij zich TE veel wil bewijzen.

Vettel is niet bestraft dacht ik en dat heeft zijn reden..... Zou ik zo denken.

Verstappen natuurlijk ook niet maar die bestraft zichzelf.

Probeer eens in zo een situatie jezelf ik te beelden in elk van de auto's , dat helpt om een beter overzicht van de situatie te krijgen

Geplaatst:

Ik heb geen race ervaring in spa maar genoeg track ervaring, als Vettel zijnde in zo'n pak autos tijdens de start terwijl je duidelijk ziet dat er autos naast je zitten en dan zo richting apex sturen, dat is een blunder IMO. Ik zou mij daar als meest linkse auto zoveel mogelijk links van de track houden bij het insturen en uitkomen. Vettel zegt trouwens dat hij voorlag bij het in gaan van de bocht, dan moet hij toch zelf eens naar de herhaling zien.

Geplaatst:

Turn 1: zoals hier besproken geweest is het Vettel die het pak samenduwde. Wat ik me wel afvraag: hoe ver ging Verstappen naar buiten gekomen zijn mocht Vettel zo niet hebben geduwd? Dan gingen de twee Ferraris ook in elkaar gehangen hebben, niet?

Wat me meer stoorde is de verdediging van Verstappen later in de race die op het randje van het gevaarlijke was. Gelukkig reed Maldonado niet de buurt of het was een luchtrace geworden op Kemmel.

En natuurlijk het postrace interview van Verstappen :fp:

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
24 minuten geleden zei Riskitalltowin:

Turn 1: zoals hier besproken geweest is het Vettel die het pak samenduwde. Wat ik me wel afvraag: hoe ver ging Verstappen naar buiten gekomen zijn mocht Vettel zo niet hebben geduwd? Dan gingen de twee Ferraris ook in elkaar gehangen hebben, niet?

Wat me meer stoorde is de verdediging van Verstappen later in de race die op het randje van het gevaarlijke was. Gelukkig reed Maldonado niet de buurt of het was een luchtrace geworden op Kemmel.

En natuurlijk het postrace interview van Verstappen :fp:

Dat vat het goed samen ja.

Maar Vettel heeft het dit jaar ook niet zo onder controle allemaal. Uiteindelijk heeft hij een (start)aanrijding met Kimi (die niets verkeerds deed) en was dat niet de eerste keer dit jaar.

Geplaatst:

@jerain ik ben maar een racer van het zevende knoopsgat maar we spreken hier niet van van een race of trackday incident maar de start van een race . Dat is toch iets anders dan een duel met twee waar je maar 1 auto in het oog moet houden. Ze komen van alle kanten en je kan zelf ook niet alle kanten op. Natuurlijk zal ik overkomen als de betweter als zogezegde "racer" maar je mag een start langs geen kanten vergelijken met een normaal race duel....... Dat is chaos en risico berekening in split seconds geloof me ....... We zoeken het hier veel te ver . Een ervaren Verstappen doet dit niet en eindigt op podium , eigenlijk durf ik zelfs te zeggen : zeker weten

Geplaatst:

Waarom moet er altijd een schuldige zijn. Ik vind zo iets een raceincident gewoon, zonder bestraffing.

Wat ik wel zie, is dat Max de volledige wagen buiten de witte lijn stuurt, en track limits dus niet respecteert. Opzich ook niet echt een issue want je zou het op accident avoidance kunnen steken.

Voor mij is er dus niks aan de hand wat de start betreft.

Kemmel straight is wel een issue volgens mij, kimi heeft daar recht van zagen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Je bent 18 jaar, rijdt in een F1 die voor de winst kan gaan op Franco, 25k extra fans komen speciaal voor jou kijken....

En dan gaat het mis in den eersten bocht én krijg je nog tijd om erover na te denken en je verder op te winden tijdens de rode vlag...

Niet slecht qua 'pressure' in het begin van je carrière. Rookie mistakes qua PR en communicatie maar maakt het net zoveel leuker dan alle afgeborstelde quotes.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uur geleden zei Jokke_vlo:

Vettel de "fout" in zijn schoenen schuiven is er ook over vind ik. We zitten hier herhaling na herhaling te kijken en duiden dan een "schuldige" aan.

Neem eens een start van een race en stuur in aan la source ........

99% onder ons stuurt in zoals Vettel. Die gast kan onmogelijk de onboard bij Verstappen zien en kijken of hij al dan niet lock up heeft.

Feit is dat Verstappen er vol voor gaat met bijhorend risico. Een iets oudere ervaren zal misschien kiezen om P5 door te komen en daarna te kijken wat kan. Is imo sowieso de beste keuze ipv dat risico.

De indruk dat hij zich TE veel wil bewijzen.

Vettel is niet bestraft dacht ik en dat heeft zijn reden..... Zou ik zo denken.

Verstappen natuurlijk ook niet maar die bestraft zichzelf.

Probeer eens in zo een situatie jezelf ik te beelden in elk van de auto's , dat helpt om een beter overzicht van de situatie te krijgen

Ik zeg niks anders, ik volg volledig wat je zegt. Ook zonder de race-ervaring. Dat er geen sancties kwamen zegt genoeg (al kan je daar ook niet altijd op vertrouwen).

Ik blijf echter ook wel vinden dat Vettel het grotere aandeel had in dat incident, zonder echter van "schuld" te willen spreken. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uur geleden zei Lefty:

Verstappen het doet is het een kuthollander. 

Hij hoeft voor mij niet in een gaatje te kruipen hoor. Het was zo ook al een kuthollander.

Geplaatst:
28 minuten geleden zei gTa:

Ik vind dat ook nog wat jong om al bruggen op te blazen enzo. Wees maar zeker dat hij Kimi nog on track ontmoet dit seizoen, en die heeft niks te bewijzen of te verliezen hoor...

Geplaatst:

Ik ben vooral benieuwd hoe 'ie met de "data" om zal gaan die na de race binnen kwam. Reacties op zijn reacties, inzicht tonen in andermans visie, zijn communicatie daarrond en politieke feeling, willen/kunnen luisteren, willen/kunnen leren, dat omzetten in gedrag op circuit (tegen zijn natuur/reflexen in, soms). Als dat allemaal snel goed komt, wordt dat wel een grote meneer. Iedereen maakt fouten en jongelingen zeker. Veel te vroeg om hem nu al af te schrijven, yes.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zou het kunnen dat Verstappen ook best aggressief uit de hoek komt omdat hem dat aangeraden is als nieuweling? Kwestie dat als ze in het begin merken dat ze u kunnen afbluffen ge daar moeilijk vanaf raakt. Hamilton heeft ook nog in zo'n situatie gezeten.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei PJH:

Waarom moet er altijd een schuldige zijn. Ik vind zo iets een raceincident gewoon, zonder bestraffing.

Wat ik wel zie, is dat Max de volledige wagen buiten de witte lijn stuurt, en track limits dus niet respecteert. Opzich ook niet echt een issue want je zou het op accident avoidance kunnen steken.

Voor mij is er dus niks aan de hand wat de start betreft.

Kemmel straight is wel een issue volgens mij, kimi heeft daar recht van zagen.

Het was wel te zien dat ze net terug kwamen na een maandje verlof ^_^. Ze stonden allemaal vrij hevig.

Ik vind ook niet dat je een schuldige moet zoeken. Kimi kon geen kant uit, Verstappen wil de Ferrari's naar buiten dwingen en Vettel wil net het omgekeerde doen. Race-ongelukje gelijk er zoveel zijn, als geen van beide partijen wil afgeven is dat onvermijdelijk. Na het stilleggen van de race heeft hij dit met Horner en het team kunnen bespreken en bekijken. Daarmee had het verwerkt moeten zijn en moet je gewoon opnieuw aan de race beginnen. Maar om dan te blijven neuten van "ze hebben mijn race verpest", geeft blijk van weinig volwassenheid. Hopelijk leert ie er uit, want als het in de toekomst altijd "oog om oog" gaat zijn telkens ie een contact heeft gehad... 

Verstappen wordt geapprecieerd voor zijn een frisse gedurfde rijstijl. Wel, dan moet je in mijn ogen ook incalculeren dat als je meer risico's neemt dan de rest, het ook vaker fout zal lopen. De rest van de piloten in de F1 kunnen ook best wel aan een stuurtje draaien hoor.

aangepast door erq
  • Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid