Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 50 minuten geleden zei Le Capri Mauve: Zou het kunnen dat Verstappen ook best aggressief uit de hoek komt omdat hem dat aangeraden is als nieuweling? Kwestie dat als ze in het begin merken dat ze u kunnen afbluffen ge daar moeilijk vanaf raakt. Hamilton heeft ook nog in zo'n situatie gezeten. Ie zal het karakter hebben van zijn vader en dat zou misschien wel eens probleem kunnen worden. Eigenlijk had Redbull die jongen tijdens de rode vlag al moeten afschermen en duidelijk meedelen direct na de race niet zonder goedkeuring te reageren. Vermakelijk is het wel, we zijn er mee bezig en hebben er allemaal een mening over. Dit is wat de F1 nodig heeft. 1 Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Yep. Sorry to say maar nu nog wat ouwe knarren er uit (met alle respect voor Massa en Button en misschien zelfs Alonso ook, hoe goed ze ook waren en nu mogelijks nog zijn): een beetje de boel opleuken. :-D Altijd fun. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Ik ben iig zéér benieuwd naar Vandoorne voor volgend jaar, zou het eindelijk nog eens lukken? McLaren gebruikt 'm toch regelmatig voor publiciteit en zelfs Formula 1 official. Laten we hopen dat hij bij een team komt dat regelmatig punten kan pakken en met de rule changes van volgend jaar mss een podium? Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Aha, rule changes? Effe Googlen. Quote
abtler 4.522 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Ferrari nieuwsbrief Seb: I left room for Kimi, not for three cars Sebastian Vettel: “Today I had a brillant start. I was in second place and half a car ahead, so I could dictate the way. I could hardly see Kimi, he was in my blind spot, with Max even further right and out of sight. So I don’t think what Max was trying to do would have worked. Obviously he didn’t allow Kimi to move into the inside, and that prevented both of them from clearing Turn One in a normal way. We all three touched and collided, and this was bad news for Kimi and for me. Of course, with hindsight, I would have given more room to the inside, but you want to make the corner and try to race, and I gave room to Kimi, but not to three cars. Max had a bad start, he was falling behind. I think we have seen in the last couple of years that if you really dive down the very inside,the track is falling off and you basically go straight. The cars ahead have priority, and this is something he needs to understand. In that regard there was no way he could have made the corner without making contact. I don’t think that me and Kimi have to change what we are doing, we respect each other and it’s a pity when two cars of the same color collide. Kimi recaps recovery after first corner damage Kimi Raikkonen: “After the start, at the first corner, Sebastian didn’t see that there was another car on the inside: he expected me to turn but I couldn’t, so I found myself stuck in the middle with nowhere to go. We ended up touching each other and this was pretty bad for the rest of the race. After that it was an uphill battle: the floor of my car was a bit damaged, but we managed to recover some positions and do the best we could, even though it was not easy. I’m fine with fair racing and close battles, but, in my opinion, what happened at Eau Rouge with Verstappen was not correct. I was going full speed and I had to back off before Turn 5 because he just turned in front of me when I tried to overtake him. I’ve never had that with any other driver, if I hadn’t braked hard I would have hit him at full speed and it would have ended up in a massive accident. It’s hard to say where we would have been without the issue at the first corner, but the car felt well throughout the weekend. This was not the result that we were looking for, it’s a pity but that’s how racing goes sometimes.” Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Als jarenlange Vettel fan vind ik dat hij hier toch echt niet vrijuit gaat, OK het is een race-incident en het kan zeker zijn dat je "in the heat of the moment" niet elke auto op de exacte plaats kan inschatten. Maar zozeer Verstappen mss iets meer conservatief had moeten zijn om niet vol risico voor het gaatje te gaan, had Vettel zeker wat minder risico kunnen nemen en niet zo voor de apex te gaan maar meer buitenom te blijven. Ik bedoel hij reed links en moest naar rechts kijken, kan niet anders dat hij de andere auto's had gezien want hij lag IMO toen zeker nog niet voor op Raikkonen en Verstappen. Zeker als je de geschiedenis van een start in Spa kent zou ik althans minder risico nemen en buitenkant blijven als ik aan die kant van de track de hairpin moest aanvatten. Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Hmmm, niet helemaal akkoord. Vettel én Raikkonen lagen voor op Verstappen, die zat zelfs een halve of volledige wagenlengte achter. Op het moment dat Vettel z'n instuurbeweging gaat maken, zit hij een halve auto voor Raikkonen, die dus (zoals 'ie zegt) in z'n blind spot zat, maar hij hield er rekening mee. Op datzelfde moment beslist Verstappen om in een very inlikely gat te duiken. Noch Raikkonen noch Vettel konden dat verwachten. Prepare for the unexpected, ik weet het wel, maar toch. Eénmaal Vettel al aan 't insturen was en net voldoende ruimte liet voor Raikkonen (dat zeker), kon Raikkonen plots niet meer naar rechts omdat Verstappen daar in dat gat kwam te wroeten. Dus hij moet zijn koord loslaten en zo komen Vettel en Raikkonen in contact. Gij hebt meer rondjes Spa gereden dan ik zelfs, dus ge weet ook hoe die bocht echt plots dropt op de curbs: ik snap dan ook dat Vettel stelt dat je met zo'n stijve auto als een F1 daar weinig anders kan doen dan wat rechtdoor schuiven, en dat het dus geen slim en een zeer risicovol manoeuver was van Verstappen, waarbij de kans op brokken dus zeer groot waren. Stellen dat Vettel Verstappen had moeten zien, vind ik erg veeleisend, gezien het in een split second gebeurde net na de start in een zeer turbulente bocht. Ik denk dat die 'm nooit ofte nimmer had kunnen zien, Raikkonen zat gewoon in de weg (en ook al in de blind spot) daarvoor. Race incident waar Vettel zeker een aandeel in heeft, maar een "fout" noemen vind ik te zwaar. Max gaat vol voor het minimale gat, naar mijn gevoel nogal zonder na te denken over de gevolgen. En die heeft hij wel gedragen, helaas. 3 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Ook nog eens allemaal bekeken en bij bocht 1 toch zo goed als volledig Vettel zijn (inschattings)fout. Al gaat Max natuurlijk volledig over de witte lijn aan de binnenkant van Source (daar zijn in de voorgaande races ook al genoeg penalty's voor uitgedeeld). De herhalingen van VES / RAI en VES / PER bij ingaan van Combes zag ik net voor de eerste keer en daar gaat Max wel 2x heel laat in de remmen, mist ook 2x zijn bocht bijgevolg. Actie op de Kemmel is gewoon dom. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Over Vandoorne: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343573/wolff-garandeert-vandoorne-racestoeltje-in-f1-in-2017/ Garantie of niet... Straffe quote van een man in zijn positie. 1 Quote
breyton 47 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Kimi is het incident duidelijk nog niet vergeten. 3 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 23 minuten geleden zei Glenn-N: Over Vandoorne: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343573/wolff-garandeert-vandoorne-racestoeltje-in-f1-in-2017/ Garantie of niet... Straffe quote van een man in zijn positie. Had ik al gelezen, ik denk niet dat het nodig zal zijn maar toont toch aan hoe "gewild" Vandoorne is. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Gehyped worden door teambazen is geen vrijstelling op succes. Er komen spontaan 3 Duitsers in me op. Frentzen, Heidfeld en Hulkenberg Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Kimi is het incident duidelijk nog niet vergeten. Allez dit is no way een inschattingsfout van Vettel he . Jeugdig (dom) enthousiasme. Denk dat de overgang kart - formule - F1 er zeer snel is he. Als karts mekaar raken kan er verder gestreden worden , een formule 1 met een hoekje af heeft direct een downforce probleem. Hoe meer ik het zie , hoe meer ik Verstappen eigenlijk te agressief vind ........Geen verwijt he, hij is nog jong. Mocht ik zijn manager zijn zou ik hem wel aanraden eens met Vettel en Kimi te gaan praten. Hij heeft er alle belang bij de plooien glad te strijken.Dat spierballen gezeik is best leuke tv maar als jong gastje moet je ook klasse tonen door de anciens wat respect te geven . IMO he 3 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 2 uur geleden zei breyton: Kimi is het incident duidelijk nog niet vergeten. Zover ik weet is dat de Instagram account van de "fanclub" van Kimi... Quote
breyton 47 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 En ook. Als je buiten de lijnen een plaats wint, moet je sowieso die plaats terug afstaan. Max dook echt in een gat dat er geen was. Ik denk ook dat hij nog te veel met het karten in z'n hoofd zit. Daar kan je nog eens duwen, zonder grote gevolgen. Iedereen vindt Max een supertalent, maar als hij Maldonado streken zal beginnen krijgen, zal hij rap vijanden krijgen. Benieuwd hoe het in Monza zal zijn. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Verstappen gaat in Source niet met 4 banden volledig naast de witte lijn, track limits liggen volgens de regels als je de witte lijn niet meer raakt. Komt nog bij dat in omstandigheden om een aanrijding te vermijden track limits niet gevolgd moeten worden. Desalniettemin was het een risicovolle actie. https://www.formula1.com/en/video/2016/8/Chaos_at_La_Source_-_Was_anyone_to_blame_.html Quote
Lotuzzz 17.073 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 10 uur geleden zei Jokke_vlo: Vettel de "fout" in zijn schoenen schuiven is er ook over vind ik. We zitten hier herhaling na herhaling te kijken en duiden dan een "schuldige" aan. Neem eens een start van een race en stuur in aan la source ........ 99% onder ons stuurt in zoals Vettel. Die gast kan onmogelijk de onboard bij Verstappen zien en kijken of hij al dan niet lock up heeft. Feit is dat Verstappen er vol voor gaat met bijhorend risico. Een iets oudere ervaren zal misschien kiezen om P5 door te komen en daarna te kijken wat kan. Is imo sowieso de beste keuze ipv dat risico. De indruk dat hij zich TE veel wil bewijzen. Vettel is niet bestraft dacht ik en dat heeft zijn reden..... Zou ik zo denken. Verstappen natuurlijk ook niet maar die bestraft zichzelf. Probeer eens in zo een situatie jezelf ik te beelden in elk van de auto's , dat helpt om een beter overzicht van de situatie te krijgen Volledig eens. Gewoon een racefeit. En, los van 'fout' of niet, in feite heeft Max hier de meeste controle over de situatie want hij duikt als laatste de bocht in en ziet de Ferrari's al naast elkaar. 30 minuten geleden zei Jokke_vlo: Allez dit is no way een inschattingsfout van Vettel he . Jeugdig (dom) enthousiasme. Denk dat de overgang kart - formule - F1 er zeer snel is he. Als karts mekaar raken kan er verder gestreden worden , een formule 1 met een hoekje af heeft direct een downforce probleem. Hoe meer ik het zie , hoe meer ik Verstappen eigenlijk te agressief vind ........ Geen verwijt he, hij is nog jong. Mocht ik zijn manager zijn zou ik hem wel aanraden eens met Vettel en Kimi te gaan praten. Hij heeft er alle belang bij de plooien glad te strijken. Dat spierballen gezeik is best leuke tv maar als jong gastje moet je ook klasse tonen door de anciens wat respect te geven . IMO he Zoals ik al zei, inderdaad te jong om al bruggen op te blazen. 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 38 minuten geleden zei Jerain: Zover ik weet is dat de Instagram account van de "fanclub" van Kimi... Kimi doet geen social media. 1 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Och, Schumacher is ook uitgegroeid tot een van de grootste ooit, zo niet de grootste. En was zeker ook geen onbesproken blad. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 We gaan Max ook niet afschrijven he,gigantisch talent, dat hoeft hij niet eens meer te bewijzen. Nu is het gewoon matuur worden en dat komt wel goed. Hij zal wel begeleid worden op dat vlakEigenlijk spijtig dat zo een talent naar de saaie F1 moet ik zou hem als autosport liefhebber liever in de V8 supercars of Blancpain series zien ..... Quote
Fille 798 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 imho wou Verstappen zich gewoon te veel + te hard bewijzen en dat voor zijn "Thuisrace" en zoveel duizenden Nederlanders die ook nog eens afgezakt waren voor deze GP. Ie reed altijd al wel agressief he, kijk maar naar zijn F3 races die hij (alle drie races) won! Toen reed ie ook zeer agressief (verdedigend in dit geval). Maar ik breek Verstappen zeker niet af ! Gaan we nog héél veel moois van zien check dit filmpje maar.. Quote
Lefty 19.519 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Nog even mijn standpunt verduidelijken : Ik had het enkel over T1, niet over zijn andere acties noch zijn commentaar achteraf. Whatever the risk: als je je daar in die positie bij T1 laat kennen, dat ziet en herinnert iedereen zich en is naar de toekomst toe ook geen goede uitgangssituatie. Daarenboven was Verstappen 1 vd weinigen die id buurt kwam van de pace van de Mercedes in quali - dan de Raidillon op als 5de of 6de (in 'veilige' modus) en Rosberg is gaan vliegen. Alle begrip voor zijn dive die wat mij betreft gewoon een goeie positionering was, inderdaad mét risico. Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Over wat er in T1 is gebeurd, kan je nog uren over discussiëren, ik vond/vind dat Verstappen een gat indook die enkel tot een aanrijding kon leiden. Het was niet aan Kimi noch Vettel om daar plaats te maken. Zeker Vettel kon nooit inschatten dat Verstappen zich daar zou tussenschieten, Kimi had al helemaal geen opties. Los daarvan, hoe Verstappen, Kimi op full speed van de baan reed, daar hoort een serieuze sanctie aan vast te zitten. Ik begrijp niet dat iemand daar minimaliserend kan over doen en dat hij daar nog geen sanctie voor gekregen heeft. Dat je je niet zonder slag of stoot wil laten inhalen is logisch maar dit was een tegenstander van de baan rijden, zoals hij zelf ook zei. 4 Quote
Lefty 19.519 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Goeie angle vanaf 01:32 Vettel knalt toch duidelijk gewoon in Kimi? 1 Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 46 minuten geleden zei Lefty: Goeie angle vanaf 01:32 Vettel knalt toch duidelijk gewoon in Kimi? Vettel kon dit niet zien, was Verstappen daar niet, waar hij ook niet hoorde te zijn, was er niks aan de hand, kon Kimi ingedraaid hebben waar hij hoorde/verwacht werd in te draaien. Indiendit een actie was tussen twee auto's dan was het ander verhaal, nu was het een domme actie van Verstappen, dat nog daaraan toe, zoals ik al zei discussie mogelijk hieromtrent, maar de daaropvolgende actie heeft mij alle sympathie voor hem doen verliezen. Heel veel Hollanders vonden dit ook en waren verrast dat hij geen penalty kreeg. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.