Carlito 6.300 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Probleem met Hamilton was een van zijn remmen. Leg daar grind en hij remt vroeger. Pro grind dus 1 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 23 minuten geleden zei Carlito: Ik vond dat niet zo unfair om eerlijk te zijn. Verstappen zag een gat en ging ervoor, dat is wat er verwacht wordt op dit niveau Ik ben voor meer spektakel maar daar duwt hij Rosberg toch buiten de baan en geeft hem geen plaats, raakt m zelfs vol op de banden. Quote
dragonfly 14.982 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Wat een soep zeg en dan nog VES maar 5sec straf geven en VET meteen 10sec. Zal wel wraak zijn van Charlie. Sowieso dikke zever 1 Quote
Carlito 6.300 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Ik vind dat risico van racen. Dan gebeurt er nog eens iets. Pitstopstrategie is de laatste jaren het belangrijkste geworden jammer genoeg. En zolang er 1 team zoveel sterker is moeten we het daarvan hebben. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 On 10/10/2016 at 4:12 PM, Kakker Scheef said: Het was weer grappig de laatste week op een paar kanalen vd social media. Blijkbaar was het 27j geleden afgelopen week dat Senna en Prost in mekaar haakten op Suzuka in de chicane waardoor Prost mathematisch zeker werd vd titel. Ik schrijf bewust “mathematisch zeker” en niet “werd wereldkampioen” want het is hier dat er bij vele “kenners” blijkbaar het geheugen moet opgefrist worden. Ik las dingen als “had Senna deze overwinning kunnen behouden, de titel was voor hem”,…. Of “onder huidige regels was Senna kampioen want het circuit afsnijden zonder voordeel is toegelaten nu”. Ook altijd grappig hoeveel bijval Senna steeds geniet in tegenstelling tot Prost…je moest es weten, soit. Laat ons es teruggaan naar Suzuka 1989. Weet dat Senna nog slechts een waterkansje heeft op de titel en met 16 punten achterstand (opgaves en ongevallen doorheen het seizoen) op Prost aan het weekend begint met nog 2 races te gaan (het puntensysteem van weleer : 9-6-4-3-2-1). Stel dat Senna zijn overwinning in Japan mag behouden, komt hij op 7 punten van Prost. 2 weken later reizen we naar Adelaide in Australie. Het giet er oude wijven op racedag en onze Thierry Boutsen wint er zijn 2de GP. Prost begint zelfs niet aan de race wegens te gevaarlijk en rijdt na 1 rondje binnen. Senna rijdt als een wildeman vanaf pole weg en niemand ziet hem nog terug tot hij ergens rond de 10de lap achterin Brundle’s Brabham beukt en tot opgave gedwongen wordt. Ik denk ni dat Prost de titel van 1989 gestolen heeft. Verre van zelfs. Door 2 keer opgaves van beide piloten blijft de eindstand van 16p verschil staan. 1 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 20 minutes ago, Martini Racing said: Er zou toch iets moeten gedaan worden aan dat naast de baan rijden. Je kan moeilijk coureurs verwijten de regels uit te buiten, de verantwoordelijkheid ligt vooral bij de wedstrijdleiding. Bernie is je al voor! http://www.news.com.au/sport/motorsport/formula-one/bernie-ecclestones-outrageous-solution-to-spruce-up-f1/news-story/8675536c2526cc79c627858aef0b0aed Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 5 minuten geleden zei Jerain: Ik ben voor meer spektakel maar daar duwt hij Rosberg toch buiten de baan en geeft hem geen plaats, raakt m zelfs vol op de banden. Zag je later in de race met gelijkaardige inhaalmanoeuvres dat andere coureurs er wel in slaagden meer aan de binnenkant te blijven rijden. Verstappen duwt, toch wel vaak, de concurrentie buiten het circuit. Zoals al eens gezegd, het is leuk om naar te zien en het houdt ons bezig als F1 fans. Maar Verstappen gaat toch een beetje moeten kalmeren om net iets meer respect van zijn collega's te krijgen. Nu is het precies een verwaarnde kleuter. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 19 minutes ago, Carlito said: Probleem met Hamilton was een van zijn remmen. Leg daar grind en hij remt vroeger. Pro grind dus bekke grind is ni slecht denk ik ook!... meer kans op lichte schade, vuile banden, enz... Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 5 minuten geleden zei dragonfly: Wat een soep zeg en dan nog VES maar 5sec straf geven en VET meteen 10sec. Zal wel wraak zijn van Charlie. Sowieso dikke zever Beide straffen verdient in mijn ogen. Vettel jangt de laatste tijd toch wel net iets te veel. Gewoon beter presteren op het circuit met de ketel die hij heeft. Alonso is gestopt met zanniken over zijn McLaren, ie komt toch ook terug beter voor de dag. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 2 uur geleden zei vince522: Bernie is je al voor! http://www.news.com.au/sport/motorsport/formula-one/bernie-ecclestones-outrageous-solution-to-spruce-up-f1/news-story/8675536c2526cc79c627858aef0b0aed Bernie's uitspraken Ik zou een rijder verplichten een min tijdverlies te incasseren bij het verlaten van de baan. (Bv een min tijd in die sector) Quote
Carlito 6.300 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 3 uur geleden zei dragonfly: Wat een soep zeg en dan nog VES maar 5sec straf geven en VET meteen 10sec. Zal wel wraak zijn van Charlie. Sowieso dikke zever VES = Verlaten van de baan en voordeel verschaffen VET = Moving under braking 2 verschillende overtredingen, dus waarom zou dat niet op 2 verschillende manieren mogen bestraft worden? Quote
dragonfly 14.982 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Omdat VET & RIC nooit contact zouden gehad hebben als VES meteen de plaats afgegeven had Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 11 uur geleden zei Carlito: Leg daar grind en hij remt vroeger. Pro grind dus Zet daar een vangrail en hij remt nog vroeger. Of haal al die kutchicanes weg die er de snelheid uithalen. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 1 november 2016 Geplaatst: 1 november 2016 dus gewoon een dragrace houden? Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 1 november 2016 Geplaatst: 1 november 2016 Niet iedere bocht is een chicane. Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 2 november 2016 Geplaatst: 2 november 2016 Gisteren de GP eindelijk kunnen bekijken. Niet veel te beleven op dat bewuste incident tussen Verstappen en Vettel & Vettel en Ricciardo na dan. In mijn ogen: Verstappen haalt duidelijk voordeel door te couperen door het gras. Volgens mij was de sanctie terecht. Echter moeten ze dat direct kunnen en durven uitspreken en niet 5 seconden voor de podium ceremonie. Wat een gedoe! Het duel Vettel en Ricciardo vond ik eigenlijk niet meer of niet min dan een racing incident. Beide zijn proper gebleven. Vettel had ook rechtdoor door het gras kunnen rijden om zijn positie te behouden, maar dat doet ie niet. Ik begrijp dan ook de sanctie voor Vettel niet (of had ze nog ergens anders mee te maken?). Dit is toch puur racen? Heb dat manoeuvre zeker vijf keer opnieuw bekeken, zo mooi vond ik het! Ben ik trouwens de enige die vond dat Verstappen zich nogal héél enthousiast tegen de auto van Rosberg kwam zetten vlak na de start in turn 1? Dat had wel anders kunnen aflopen voor Nico... Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 2 november 2016 Auteur Geplaatst: 2 november 2016 Ja jammer genoeg is het niet verkeerd afgelopen... Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 2 november 2016 Geplaatst: 2 november 2016 8 minuten geleden zei TCT: Ja jammer genoeg is het niet verkeerd afgelopen... Ge begint te zagen ze makker! Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 2 november 2016 Auteur Geplaatst: 2 november 2016 Als jullie aan hokjesdenken doen, ik ook. Quote
Joske 922 Geplaatst: 2 november 2016 Geplaatst: 2 november 2016 13 uur geleden zei Maxime S: Het duel Vettel en Ricciardo vond ik eigenlijk niet meer of niet min dan een racing incident. Beide zijn proper gebleven. Vettel had ook rechtdoor door het gras kunnen rijden om zijn positie te behouden, maar dat doet ie niet. Ik begrijp dan ook de sanctie voor Vettel niet (of had ze nog ergens anders mee te maken?). Dit is toch puur racen? Heb dat manoeuvre zeker vijf keer opnieuw bekeken, zo mooi vond ik het! Op zich was dat ook een mooi duel, maar Vettel doet juist hetzelfde als Verstappen ook deed, en toen zat hem te janken dat dat gevaarlijk is. T stond nooit in de regels, maar omdat niemand het in de F1 deed mocht het niet. Dan komt er een snotbel die zijn race carriere niks anders gedaan heeft in de lagere reeksen, dan lijnen verdedigd tot aan de bocht, en hoppah, das zondigen tegen ne regel die niet bestaat. En dan knutselen ze een regel die nergens op slaat om zodat ze hiervoor een straf kunnen uitdelen. "Spijtig" voor Vettel dat hem nu dezelfde "fout" maakt. Ik heb het al dikwijls gezegd, schrap een hele hoop van die "janettenregeltjes", een deel soms overdreven spoilers van die auto's, bredere banden dat er terug mechanische grip is ipv overdreven aerodynamische grip. Terug racen ipv banden sparen, brandstof sparen, ... Laat al die ecologische shit voor de formule E. T zijn niet die 22 1.6l motoren die mega veel CO2 uitstoten in de F1, t zijn die tig vliegtuigen, vrachtwagens, ... die dat heel circus ettelijke keren de wereld rondvliegen die de grootste vervuilers zijn... 5 Quote
PJH 21.034 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 8 uur geleden zei Joske: Ik heb het al dikwijls gezegd, schrap een hele hoop van die "janettenregeltjes", een deel soms overdreven spoilers van die auto's, bredere banden dat er terug mechanische grip is ipv overdreven aerodynamische grip. Terug racen ipv banden sparen, brandstof sparen, ... Laat al die ecologische shit voor de formule My man Quote
Lotuzzz 17.070 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Gewoon V8 Supercars kijken. Zijn geen openwheelers dus is sowieso makkelijker duelleren. Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 9 uur geleden zei Joske: Op zich was dat ook een mooi duel, maar Vettel doet juist hetzelfde als Verstappen ook deed, en toen zat hem te janken dat dat gevaarlijk is. T stond nooit in de regels, maar omdat niemand het in de F1 deed mocht het niet. Dan komt er een snotbel die zijn race carriere niks anders gedaan heeft in de lagere reeksen, dan lijnen verdedigd tot aan de bocht, en hoppah, das zondigen tegen ne regel die niet bestaat. En dan knutselen ze een regel die nergens op slaat om zodat ze hiervoor een straf kunnen uitdelen. "Spijtig" voor Vettel dat hem nu dezelfde "fout" maakt. Ik begrijp niet goed wat je hier schrijft vrees ik. Over welke regel heb je het hier? Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 6 minuten geleden zei Lotuzzz: Gewoon V8 Supercars kijken. Zijn geen openwheelers dus is sowieso makkelijker duelleren. Die pass van die Volvo afgelopen weekend! Beste move in jaren! Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 21 uur geleden zei TCT: Als jullie aan hokjesdenken doen, ik ook. Hokjes denken? 't Is F1 hé man, geen verkiezingsdebat... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.