dragonfly 14.981 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Max was z'n kartingperiode duidelijk nog niet vergeten. Magistraal gereden Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Wat een koers van Max Verstappen. Ongelooflijk, super gereden! Quote
gTa 28.041 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Fantastische race. Eventful, prachtige driver's skills gezien, veel positiewisselingen, ... Kan je enkel maar van dromen. Wel into account nemen: in het laatste 1/3e van de race leek Verstappen onklopbaar (en was 'ie ook) maar 'ie had wel regenbanden die een stuk jonger waren dan de meeste van z'n concurrenten. (Maar ook Ricciardo had even jonge regenbanden en daar reed Verstappen toch ook rondjes rond.) Wat me verraste is dat we Vettel toch best veel foutjes hebben zien maken. Nochtans is dat een regenrijder, of wás dat toch zo vroeger? Ligt dat aan de auto? Ik denk dat het kampioenschap 1 race te weinig zal tellen voor Hamilton. Had er vandaag 1 iemand tussen hem en Nico gezeten, dan had hij volgende keer genoeg aan winst en mocht Nico nog 2e eindigen. Nu is het omgekeerd, en next race is quasi zeker een droge race. Vermoedelijk een race waar Mercedes de rest terug serieus zal overklassen dus áls 'ie 't al haalt tegenover z'n teammaat: wie zal Rosberg van de 2e plaats af houden? 1 Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Een lekke band, een ontplofte motor, een andere auto in zijn flank,... Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Nico mocht 1 keer derde worden he.. Of dat gisteren of in Abu Dabi zou zijn maakt niet uit. Twee keer derde of 1 keer vierde kan hij zich niet veroorloven. Quote
gTa 28.041 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Hè, reken ik verkeerd, dan? Vandaag een 1-2 maar volgende keer een 1-3 is toch niet voldoende voor Rosberg? Nu heeft Hamilton 12 punten achterstand, dacht ik? 1e plaats is 25, 2e plaats is 15, 3e plaats is ... ah ja, 12 en Nico heeft meer overwinningen, dus het moet al 1-4 zijn. Wow, dat wordt zeer moeilijk voor Hamilton. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 HAM zal moeten hopen op pech voor ROS of een zware fout, want op een circuit als Yas Marina zijn de silberpfeilen onklopbaar. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 14 november 2016 Auteur Geplaatst: 14 november 2016 7 minuten geleden zei gTa: Hè, reken ik verkeerd, dan? Vandaag een 1-2 maar volgende keer een 1-3 is toch niet voldoende voor Rosberg? Nu heeft Hamilton 12 punten achterstand, dacht ik? 1e plaats is 25, 2e plaats is 15, 3e plaats is ... ah ja, 12 en Nico heeft meer overwinningen, dus het moet al 1-4 zijn. Wow, dat wordt zeer moeilijk voor Hamilton. 25 -> 18 -> 15 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Onderschat de afstelling, chassis, opzet van de wagen niet. Verstappen liet fantastische dingen zien, dat staat vast. Maar dat sommige anderen niet "mee" konden, kan ook aan meerdere factoren liggen. Ik heb nu toch al een paar keer races gereden en kan zeggen dat je puur op afstelling van de wagen (en dan hebben we nog een "trage" auto) de tijden ENORM kunnen verschillen, plak daar zelfs op Zolder maar easy 3 volle seconden op........ als je dan in een auto zit die "stijver" staat afgesteld lijkt het alsof je niet kan rijden 2 Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 14 november 2016 Auteur Geplaatst: 14 november 2016 Tijdens de qualifs was al duidelijk dat de RB's op regen stonden afgesteld. Quote
Lotuzzz 17.070 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 39 minuten geleden zei Jokke_vlo: Onderschat de afstelling, chassis, opzet van de wagen niet. Verstappen liet fantastische dingen zien, dat staat vast. Maar dat sommige anderen niet "mee" konden, kan ook aan meerdere factoren liggen. Ik heb nu toch al een paar keer races gereden en kan zeggen dat je puur op afstelling van de wagen (en dan hebben we nog een "trage" auto) de tijden ENORM kunnen verschillen, plak daar zelfs op Zolder maar easy 3 volle seconden op........ als je dan in een auto zit die "stijver" staat afgesteld lijkt het alsof je niet kan rijden Zag je bijvoorbeeld bij Vettel, zeer tricky reacties. Max's auto reageerde zelfs op de natte curbs nog 'goedmoedig' (alles zeer relatief, die ket kan rijden). Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 1 uur geleden zei gTa: (Maar ook Ricciardo had even jonge regenbanden en daar reed Verstappen toch ook rondjes rond.) In Ricciardo's defense, Verstappen kwam binnen voor warme verse banden net toen de SC binnenging. Ik denk dat banden die direct op temperatuur waren ook wel een rol gespeeld zullen hebben in het begin van z'n remonte. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 52 minutes ago, Jokke_vlo said: Onderschat de afstelling, chassis, opzet van de wagen niet. Verstappen liet fantastische dingen zien, dat staat vast. Maar dat sommige anderen niet "mee" konden, kan ook aan meerdere factoren liggen. Ik heb nu toch al een paar keer races gereden en kan zeggen dat je puur op afstelling van de wagen (en dan hebben we nog een "trage" auto) de tijden ENORM kunnen verschillen, plak daar zelfs op Zolder maar easy 3 volle seconden op........ als je dan in een auto zit die "stijver" staat afgesteld lijkt het alsof je niet kan rijden Dat is inderdaad iets dat het grote publiek over het hoofd ziet. De Ferrari's lagen duidelijk niet zo comfortable... kan ook aan de vermogensafgifte van motor liggen natuurlijk. Quote
flupke73 10.919 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 zeg, 't was al dagen aangekondigd dat het zondag echt wel ging regenen hé Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 17 uur geleden zei msxx: De beide Ferrari's in trouble. Viel het op gisteren? De RB's staan afgesteld met veel vleugel... regenafstelling, bewuste keuze. Waren by far de langzaamste in de derde sector, toen het droog was... 2 uur geleden zei Jokke_vlo: Onderschat de afstelling, chassis, opzet van de wagen niet. Verstappen liet fantastische dingen zien, dat staat vast. Maar dat sommige anderen niet "mee" konden, kan ook aan meerdere factoren liggen. Ik heb nu toch al een paar keer races gereden en kan zeggen dat je puur op afstelling van de wagen (en dan hebben we nog een "trage" auto) de tijden ENORM kunnen verschillen, plak daar zelfs op Zolder maar easy 3 volle seconden op........ als je dan in een auto zit die "stijver" staat afgesteld lijkt het alsof je niet kan rijden 50 minuten geleden zei flupke73: zeg, 't was al dagen aangekondigd dat het zondag echt wel ging regenen hé Bij de Quali viel dat al enorm op! Onbegrijpelijke keuze van Ferrari. Maar Ricciardo stond op dezelfde afstelling, toch gezien de vergelijkbare sectortijden in het droge. Nog iets anders, hij is gewoon altijd bezig met racelijnen, alternatieven, etc.: "When you analyse this and you look at the Safety Cars, Max was always left, right, you were thinking 'ah, he's pushing the guy in front of him'. No, he was feeling the situation and feeling the circuit where you need to race. 2 Quote
Lotuzzz 17.070 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 46 minuten geleden zei msxx: "When you analyse this and you look at the Safety Cars, Max was always left, right, you were thinking 'ah, he's pushing the guy in front of him'. No, he was feeling the situation and feeling the circuit where you need to race. Was me gisteren ook opgevallen, en zelfs mijn zoontje: "Waarom probeert hij wel in te halen wanneer het niet mag?" Heb dan ook uitgelegd dat 'ie de grip aan 't verkennen was. Quote
Polygoon 15.037 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Eigenlijk nog geen top resultaat in Abu Dhabi. Quote
Monterey Jack 6.502 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Winnen is geen top resultaat? 6 hours ago, gTa said: Hè, reken ik verkeerd, dan? Vandaag een 1-2 maar volgende keer een 1-3 is toch niet voldoende voor Rosberg? Nu heeft Hamilton 12 punten achterstand, dacht ik? 1e plaats is 25, 2e plaats is 15, 3e plaats is ... ah ja, 12 en Nico heeft meer overwinningen, dus het moet al 1-4 zijn. Wow, dat wordt zeer moeilijk voor Hamilton. 2e plaats is nog 18 punten, 3e plaats is er 15. Dus als Hamilton wint en Rosberg is 4e dan wint Hamilton het wk met 1 punt voor. Rosberg moet dus op het podium eindigen, dan is hij altijd kampioen. Komt er dus op neer dat hij enkel het wk kan missen door pech, dat wenst niemand hem toe. Op@tct na misschien Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/37970536 2 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Lewis beat my hero yesterday in number of wins 2 Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 15 uur geleden zei gTa: Fantastische race. Eventful, prachtige driver's skills gezien, veel positiewisselingen, ... Kan je enkel maar van dromen. Wel into account nemen: in het laatste 1/3e van de race leek Verstappen onklopbaar (en was 'ie ook) maar 'ie had wel regenbanden die een stuk jonger waren dan de meeste van z'n concurrenten. (Maar ook Ricciardo had even jonge regenbanden en daar reed Verstappen toch ook rondjes rond.) Wat me verraste is dat we Vettel toch best veel foutjes hebben zien maken. Nochtans is dat een regenrijder, of wás dat toch zo vroeger? Ligt dat aan de auto? Ik denk dat het kampioenschap 1 race te weinig zal tellen voor Hamilton. Had er vandaag 1 iemand tussen hem en Nico gezeten, dan had hij volgende keer genoeg aan winst en mocht Nico nog 2e eindigen. Nu is het omgekeerd, en next race is quasi zeker een droge race. Vermoedelijk een race waar Mercedes de rest terug serieus zal overklassen dus áls 'ie 't al haalt tegenover z'n teammaat: wie zal Rosberg van de 2e plaats af houden? Vettel was toch ook aan een serieuze remonte bezig na de herstart. Dat Verstappen hem redelijk makkelijk in de luren legde kan je oordeel misschien beïnvloed hebben. Alonso ging in 2010 ook relatief makkelijk kampioen worden. Uiteindelijk kon hij door wat tactische blunders het megatalent Petrov niet eens voorbij. Verstappen, Ricciardo en een handvol anderen kunnen nog scherprechter spelen. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 15 november 2016 Geplaatst: 15 november 2016 Verstappen knalt gewoon in de zijkant van Rosberg bij turn 1, meer moet dat niet zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.