Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ziet er nu toch wel zeer goed uit voor Ferrari.

"Op de voorlaatste dag van de wintertests laat Ferrari zien dat het zijn zaken uitermate goed voor elkaar heeft. Met speels gemak, terwijl hij niet eens voluit ging in de laatste sector, denderde viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel naar de snelste tijd van de winter tot dusver: 1.19.024. Problemen waren er opnieuw bij McLaren: Stoffel Vandoorne moest zijn MCL32 tot tweemaal toe langs de baan zetten.

Indrukwekkend aan de rondjes van Vettel was vooral het gemak waarmee de Duitser ze neerzette. Op softs klokte hij de ene 1.19'er na de andere, met 1.19.314 als snelste tijd. Maar: aan het eind van dit rondje was duidelijk te zien en te merken dat hij van het gas ging. Hij lag op koers voor minimaal een hoge 1.18, misschien wel een lage, maar vond het prima zo. Met deze 1.19.314 zat hij een fractie boven de toptijd die Valtteri Bottas een dag eerder, onder vergelijkbare omstandigheden, op supersofts reed. Met ultrasofts onder de Ferrari ging deze tijd er meteen aan: Vettel klokte, terwijl hij vroeg op het rechte stuk van zijn gas ging, 1.19.164. Even later reed hij nog een tiende sneller, maar wederom ging hij in de laatste honderden meters niet voluit."

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uur geleden zei ir_fuel:

Voor Honda is het minder erg dan voor Vandoorne. Werk maar aan je carriere als piloot (met zoveel kapers op de kust) als je met slecht materiaal zit. Binnen 5 jaar weet niemand nog dat je motor te traag en onbetrouwbaar was. Het enige wat men nog weet is dat je 12e in het kampioenschap was ofzo.

Enig voordeel: Alonso als teamgenoot hebben. 

Geplaatst:
33 minuten geleden zei Riskitalltowin:

Enig voordeel: Alonso als teamgenoot hebben. 

alleen als 'm in de buurt blijft en er regelmatig voor zit.

Geplaatst:

Ferrari wordt weleens verweten dat ze het testen teveel gebruiken om zich te profileren. Maar ze zijn nu 7 tienden los van de rest van het veld.

Ben er wel zeker van dat Mercedes veel beter kan dan ze nu laten zien.

CN2ASxH5QxG67IHbnpq2_fastest.JPG

Geplaatst:

Natuurlijk, Mercedes begint met de vinger te wijzen naar Ferrari dat ze nog sneller kunnen, dan lijkt het mij wel duidelijk dat ze zelf ook sneller zouden kunnen, want anders zouden ze zo geen mond opzetten :D 

Geplaatst:

Zie ik dat nu verkeerd of is de oude F1 sneller op het rechte stuk?

Geplaatst:

Klopt, wat dus de vermoedens versterkt dat de motoren niet vol staan :) 

Geplaatst:

En ze hebben toch ook nóg meer downforce dan de vorige, dus lagere top?

Geplaatst:
19 uur geleden zei Mich:

RIP John Surtees :( ... legend!

Wel zot dat die zowel in de F1 als de motoGP wereldkampioen geweest is :o

Geplaatst:
20 uur geleden zei Mich:

RIP John Surtees :( ... legend!

:(

Heb 'm ooit aan het werk gezien in Zolder met een w196. Is al 20 jaar geleden denk ik, en die was toen al oud :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is zoals sterling moss he. Levende legende maar je weet ook dat die geen j-a-r-e-n meer heeft.

Geplaatst:

On 10-3-2017 at 4:15 PM, korneeldebruyn said:

En ze hebben toch ook nóg meer downforce dan de vorige, dus lagere top?

Dat is ook waar :) Al zouden de motoren ook meer pk's leveren dan vorig jaar. Ik heb dit gevonden:

C5shRT4WUAAZq5k-e1488267082461.jpg

Dat is inderdaad merkelijk trager dan in de race vorig jaar:

a.png

Al moet daar wel enige nuance toegevoegd worden aan deze snelheden, onder meer het slipstreamen en het gebruik van de DRS. De onderste 2 zijn eigenlijk het relevantste:

b.png

Denk dat we gaan moeten afwachten tot er effectief een race gereden wordt :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ze lossen ook nog op het rechte stuk momenteel, zodat ze geen toptijden rijden en hun pace nog niet weggeven.

Geplaatst:

https://www.gridrival.com/

Mijn team: Mercedes

Mijn rijders: Hamilton, Vandoorne, Wehrlein, Hulkenberg en Ericsson.

AM toernooi'ke maken?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor diegene die willen, ik heb Autominded.be als league aangemaakt.

Geplaatst:

2007 - 2017 - auto 7 - 70 jaar Ferrari :D
Iceman rijdt iedereen naar huis dit jaar.

Mega excited voor dit seizoen... Alleen zo'n zonde dat McLaren helemaal niks lijkt te worden, zelfs geen deftig middenveldteam.

Geplaatst:
Op 10-3-2017 om 13:27 zei zwoemba:

Fuel zijn software? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 12-3-2017 at 0:18 AM, TCT said:

Voor diegene die willen, ik heb Autominded.be als league aangemaakt.

Kan je die makkelijk vinden? Ik zie het niet direct

EDIT: gevonden, wat is het paswoord?

Geplaatst:

password :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minutes ago, TCT said:

password :)

:lolz: Thx! Eens bekijken dan :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid