gTa 28.036 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Eigenlijkfeitelijk ... zou het geheel er spannender op worden moesten ze allemaal met dezelfde voor- en achtervleugel moeten rijden? Zou toch ook de ontwikkelingskost een pak naar beneden moeten halen, lijkt me. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 6 mei 2017 Auteur Geplaatst: 6 mei 2017 Eigenlijkfeitelijk zou dat ingenieuzetijdheid onderuit halen... Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Kimi is Prost reeds voorbij. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_set_a_fastest_lap Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Eigenlijkfeitelijk ... zou het geheel er spannender op worden moesten ze allemaal met dezelfde voor- en achtervleugel moeten rijden? Zou toch ook de ontwikkelingskost een pak naar beneden moeten halen, lijkt me.Ik betwijfel het, dan wint de beste motor gewoon. RedBull zou het sterkst benadeeld worden in zo een setting. Is een beetje het Indycar principe zo. Met het vastleggen van de voor- en achtervleugel leg je eigenlijk heel de opbouw van de wagen vast. De rest van de carrosserie verplaats de rijwind van de voorvleugel op de diffuser of achtervleugel. Als die ook gelijk is dan gaan alle wagens dus aërodynamisch gelijk zijn. Of toch zo goed als. Dus ja, het zou spannender worden, de teams met dezelfde motor gaan close zijn. Anderzijds gaan de motorenleveranciers 'mindere' motoren verkopen aan B teams, waar je dus weer op hetzelfde uitkomt. Ook qua kosten zie ik niet echt verbetering, ze gaan dan gewoon meer investeren in de motoren. Ik ben er geen fan van Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 1 uur geleden zei gTa: Eigenlijkfeitelijk ... zou het geheel er spannender op worden moesten ze allemaal met dezelfde voor- en achtervleugel moeten rijden? Zou toch ook de ontwikkelingskost een pak naar beneden moeten halen, lijkt me. Wie was het ook alweer die op een circuit waarvan de naam me ontglipt vorig jaar dezelfde tijden reed met een beschadigde voorvleugel? In grote lijnen zal dat allemaal wel iets doen, maar die kleine details in die voorvleugels, ik geloof daar niet zo in. Quote
msxx 7.833 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Op 6-5-2017 om 23:33 zei Glenn-N: Kimi is Prost reeds voorbij. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_set_a_fastest_lap De twee grootste misteries ooit. Kimi scoort het meeste aantal snelste rondes van het huidige pak. Maar over een hele wedstrijd gezien niet snel genoeg om een wedstrijd te winnen Senna was de meester van de pole positions maar vertaalde dat minder dan 1/3e naar snelste rondes (wat geheel tegen zijn reputatie in gaat) Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Zou dat heel graag eens met de huidige piloten zien Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 35 minutes ago, Polygoon said: Zou dat heel graag eens met de huidige piloten zien Lijkt mij een veel beter format dan de huidige Race of Champions. Daar wordt constant gewisseld van auto en is het 1 tegen 1. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 11 mei 2017 Auteur Geplaatst: 11 mei 2017 Mercedes heeft een volledig nieuwe bolide precies... Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Klopt: Quote World champions Mercedes caused a stir in the Barcelona paddock on Thursday as they revealed major modifications to their W08 machine. The car, which Lewis Hamilton and Valtteri Bottas will race in Sunday’s Formula 1 Gran Premio de Espana Pirelli 2017, features substantial changes at the front end, including radical new scoop-shaped turning vanes that attach to the side of the nose and extend below the chassis. Further back, the Silver Arrows have also introduced complex new bargeboards, featuring a series of vertical fins, as well as a revised rear wing, a two-tiered monkey seat and a re-profiled floor in front of the rear tyres. "It is a tight battle with Ferrari, it is all about the details," Russian race winner Bottas told reporters in Spain. "Every single bit counts, and definitely we are trying to develop the car as quickly as we can, with all the new bits.” Most teams are expected to join Mercedes in bringing upgrades to their cars this weekend, with an interesting new four-element T-wing amongst the changes on Ferrari’s SF70H. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 22 uur geleden zei fuxhound: Mens dat gaat hard die karts. Is dat nu tweetakt? Quote
gTa 28.036 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Maar allez, steekt diene nieuwe Mercedes in 't matzwart en Alien (van de film Alien, wittewel) komt 'm meteen oppikken als daily commuter. Zo stilletjes aan begin ik het lelijk te vinden, al dat aero-gedoe. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 De twee grootste misteries ooit. Kimi scoort het meeste aantal snelste rondes van het huidige pak. Maar over een hele wedstrijd gezien niet snel genoeg om een wedstrijd te winnen Senna was de meester van de pole positions maar vertaalde dat minder dan 1/3e naar snelste rondes (wat geheel tegen zijn reputatie in gaat)Senna stak veel energie in het afstellen vd wagen voor die ene snelle lap. En dat wierp vruchten af. Maar op de zondag was hij vaak ni de snelste. Klopt. Quote
msxx 7.833 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 28 minuten geleden zei Mich: Senna stak veel energie in het afstellen vd wagen voor die ene snelle lap. En dat wierp vruchten af. Maar op de zondag was hij vaak ni de snelste. Klopt. Race afstelling versus kwali, dat snap ik. Maar tegen het einde van de race zou hij dan toch moeten profiteren van zijn afstelling op een 'lichte' kwali-wagen? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 2 hours ago, gTa said: Maar allez, steekt diene nieuwe Mercedes in 't matzwart en Alien (van de film Alien, wittewel) komt 'm meteen oppikken als daily commuter. Zo stilletjes aan begin ik het lelijk te vinden, al dat aero-gedoe. F1 is al lang geen pilotenstrijd meer, ingenieurscompetitie, maar dan minder spectaculair dan Robot wars. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Een quali setup is geen race setup. Waarom denk je dat Prost op zondag Senna vaak klopte? Right, die stak al zijn latijn in race setup. Prost was vaak snelste in de toenmalige warmup op zondagochtend 2 Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 12 mei 2017 Auteur Geplaatst: 12 mei 2017 Alonso zijn wagen was tijdens fp1 letterlijk een piske aan het doen... Huilen met de pet op! 1 Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 12 mei 2017 Auteur Geplaatst: 12 mei 2017 Red bull vindt aansluiting, mercedes domineert. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 12 mei 2017 Auteur Geplaatst: 12 mei 2017 Wie is Surgery Sirotkin trouwens? Quote
msxx 7.833 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 40 minuten geleden zei TCT: Wie is Surgery Sirotkin trouwens? Een Rus welke al meer dan een jaar op tijd en stond een FP1 rijdt? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.