Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 uur geleden zei dragonfly:

Zever, ging terug voor geen meter maar op LaDeux zijn ze inderdaad zeer Stoffel gezind wat normaal is hé

op ladeux vertelden ze ook, dat alonso en vandoorne met twee totaal verschillende set-ups rijden. dit terwijl vorig seizoen, alonso en button een gelijkaardige set-up hadden. verwondert me, aangezien ik altijd dacht dat alonso een meer aggressieve rijstijl heeft en button een meer vloeiendere stijl. zie ook niet zo goed in, waarom dit een oorzaak kan zijn voor de langzamere tijden van vandoorne.

monsieur gaëtan zei ook dat stoffel nog altijd problemen heeft met de manier van remmen.

valt me sowieso op dat de rookies (en minder ervaren rijders) zich moeilijk aanpassen aan de nieuwe generatie van auto's. alleen ocon schijnt er een beetje door te komen.

Geplaatst:

En in hoeverre zat Alonso weer met updates. Het zou mij niet verwonderen na zijn motorprobleem dat er wel het één en ander vervangen is. 

Geplaatst:

op ladeux vertelden ze ook, dat alonso en vandoorne met twee totaal verschillende set-ups rijden. dit terwijl vorig seizoen, alonso en button een gelijkaardige set-up hadden. verwondert me, aangezien ik altijd dacht dat alonso een meer aggressieve rijstijl heeft en button een meer vloeiendere stijl. zie ook niet zo goed in, waarom dit een oorzaak kan zijn voor de langzamere tijden van vandoorne.
monsieur gaëtan zei ook dat stoffel nog altijd problemen heeft met de manier van remmen.
valt me sowieso op dat de rookies (en minder ervaren rijders) zich moeilijk aanpassen aan de nieuwe generatie van auto's. alleen ocon schijnt er een beetje door te komen.

Alonso kan zelfs met een zeepkist punten halen, echte toppers kunnen met veel overweg. Stoffel is een rookie, met een andere rijstijl en dus tegenovergesteld aan Alonso op dit moment.

Bij McLaren zijn ze nu de setting van Vandoorne zijn auto aan het aanpassen aan zijn wens. Ik denk dat een duo Alonso Button genoeg ervaring heeft om te rijden met een setting tussenin hen 2, terwijl men nu de setting grotendeels op Alonso baseert waar Vandoorne mee worstelt.
Geplaatst:
41 minuten geleden zei Frekkel:

En in hoeverre zat Alonso weer met updates. Het zou mij niet verwonderen na zijn motorprobleem dat er wel het één en ander vervangen is. 

Je herhaalt dit race na race. Ongetwijfeld is dit weleens het geval geweest maar vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen.

Verstappen rijdt dit weekend ook met een oudere spec sidepods. Dat kan evengoed zijn om te bekijken of de vernieuwing wel een verbetering is

Geplaatst:

Sky Sports exclusive: Robert Kubica targets full Formula 1 comeback

Pole aiming for 'proper comeback' six years after career-changing crash in rallying; Kubica completed more than 100 laps in private test for Renault at start of June

By James Galloway

skysports-robert-kubica-renault_3972207.

Robert Kubica has confirmed to Sky Sports he would like to attempt a full F1 comeback after a successful test return.

Six years after suffering a partially severed right arm in a horrific rallying accident in Italy, Kubica returned to F1 action at the start of June when he drove a 2012 Renault car at Valencia for a behind-closed-doors test with his old team.

The Pole completed 115 laps, more than a grand prix distance, and has told Sky Sports he would like to step up his return with a view to a full comeback.

Robert Kubica talks to Sky Sports F1 about his possible return to F1

Robert Kubica talks to Sky Sports F1 about his possible return to F1

Speaking in an exclusive Sky interview via Skype, Kubica said: "For sure it's kind of a new start for me. I don't know what it will bring, but definitely it's a nice feeling to know I can drive an F1 car after such a difficult period and having my limitations.

"To know I can drive the car and I can drive the car on good pace and I can drive the car for an entire grand prix distance is something which makes me happy and proud.

"Once I have done this test I would like to test more. It doesn't depend only on my side, but I will keep working and hopefully one day I will have a chance to go forward and step-by-step maybe have [a] proper comeback."

Kubica in action at Valencia in his private test for Renault
Kubica in action at Valencia in his private test for Renault

A future race return for the popular Pole would represent one of F1's most astonishing and heart-warming stories.

Still only 32, the same age as Lewis Hamilton, Kubica had been regarded as a future world champion during his five seasons in the sport when he won the 2008 Canadian GP and finished on the podium 12 times.

But after setting the pace in the opening pre-season test of 2011 for the then Lotus-Renault team, Kubica's one-off participation in an Italian rally left him with severe injuries to his hand and arm after crashing the Skoda he was driving.

In 2013, he returned to competition in the World Rally Championship, initially winning the support category, and moved into sportscar racing last year. The restricted movement of his injured arm had prevented him from driving a single-seater again, but Kubica tested both GP3 and Formula E machinery in the weeks before his shock F1 return.

Renault described the Valencia test as a "one-off" but the success of Kubica's first outing, and his pre-accident pedigree and promise, could mean they or other teams run him again in more modern F1 machinery.

"I had very good feelings straight away in the car and I had very good feeling from a fitness point of view," added Kubica.

"Lately I have spent an awful lot of time and an awful lot of effort trying to prepare the best I can in case I will have the opportunity to drive an F1 car and I had a great day."

http://www.skysports.com/f1/news/12433/10908725/sky-sports-exclusive-robert-kubica-targets-full-formula-1-comeback

Ik hoop dat dat hem lukt, wat een prestatie zou dat zijn. Plus, Kubica of Palmer voor Renault, ik denk dat dat een no brainer is :up: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
23 minuten geleden zei Monterey Jack:

Ik hoop dat dat hem lukt, wat een prestatie zou dat zijn. Plus, Kubica of Palmer voor Renault, ik denk dat dat een no brainer is :up: 

Ze moeten dat na het zomerverlof doorvoeren. Met Palmer winnen ze niets. Met Kubica een half jaar te laten rijden winnen ze alvast publiciteit en sympathie! Tegen Hülkenberg rijden is niet direct een geschenk, maar dat terzijde :D 

Geplaatst:

2012 wagen is een stuk "makkelijker" te rijden dus ik vrees ervoor met die arm. Maar zou uiteraard super zijn!!

Geplaatst:

Iemand link met livestream? 

Geplaatst:

Max Verstappen!!! :o

Geplaatst:

Ja die zal nu wel livestream krijgen.

Geplaatst:

Stevig crashke gelijk...

Geplaatst:

Max out, jammer...

Stoffel en Alonso wel in de punten!

Geplaatst:
1 hour ago, TCT said:

Max out, jammer...

Stoffel en Alonso wel in de punten!

Honda,

the power of nightmares 

Geplaatst:

Geen race is compleet zonder een Honda DNF.

Geplaatst:

Ocon is nog wat te voorzichtig, wordt nog een leuk vervolg van het seizoen bij Force India.

Voor de titelspanning een goede wedstrijd.

Spijtig van Verstappen en Alonso. Heel spijtig.

Geplaatst:

Heerlijk lezen zo die Twitter van HondaRacing :lolz:

Geplaatst:

Geplaatst:

Wat deed Alonso daar plots in het publiek na zijn opgave? :lol:

Jammer dat daar niet meer beelden van kwamen!

Geplaatst:
22 uur geleden zei msxx:

Je herhaalt dit race na race. Ongetwijfeld is dit weleens het geval geweest maar vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen.

Gaat hem om het feit dat mensen moeten stoppen met die twee te vergelijken op basis van kwalificaties want de helft van de tijd is er geen vergelijk mogelijk.

Waarom viel Vandoorne trouwens zo snel weg rond ronde 20?

Geplaatst:
30 minuten geleden zei Maxime S:

Wat deed Alonso daar plots in het publiek na zijn opgave? :lol:

Jammer dat daar niet meer beelden van kwamen!

Hilarisch :lolz:

Geplaatst:

Ocon had beter verdiend.

Geplaatst:
41 minutes ago, ICM said:

Ocon had beter verdiend.

Vind ik ook, actie van Perez vond ik op het randje. Eigenlijk al te stevig voor teamgenoten te zijn. Dat Vettel erna nog binnendoor kan schuiven bij Ocon en hem van de baan dwong vond ik dan al helemaal jammer. 

Had dat akkefietje met Perez er niet geweest dan was Vettel er volgens mij niet over geraakt, of toch veel moeilijker. Qua tractie uit de hairpin en snelheid op het rechte stuk waren de Force India's erg sterk.

Geplaatst:
10 minuten geleden zei Monterey Jack:

Had dat akkefietje met Perez er niet geweest dan was Vettel er volgens mij niet over geraakt, of toch veel moeilijker. Qua tractie uit de hairpin en snelheid op het rechte stuk waren de Force India's erg sterk.

Als dat zo was dan hadden ze Ricciardo toch eenvoudig in kunnen halen.

Geplaatst:
Just now, msxx said:

Als dat zo was dan hadden ze Ricciardo toch eenvoudig in kunnen halen.

Ook waar, ik denk dat Ricciardo afstand nam in de eerste 2 sectoren en dat ze dan weer dichter kwamen op de rechte stukken. Ricciardo is weg gereden toen ze begonnen vechten. 

Wedstrijd van Vettel was eigenlijk ook best indrukwekkend, tactisch zeer sterk. Ook opvallend dat deze keer Hamilton wel een acceptabele bandendegradatie had en die Supersofts op de Ferrari totaal niet werkten (toch bij Kimi niet).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid