Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uur geleden zei Maxime S:

Wat deed Alonso daar plots in het publiek na zijn opgave? :lol:

Jammer dat daar niet meer beelden van kwamen!

Ik vond het vooral jammer dat men daarop overschakelde net toen Ocon met Perez de laatste ronde inging.

En een slechte regie doorheen de race eigenlijk.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op ‎12‎/‎06‎/‎2017 om 12:08 zei Martini Racing:

Ik vond het vooral jammer dat men daarop overschakelde net toen Ocon met Perez de laatste ronde inging.

En een slechte regie doorheen de race eigenlijk.

Jip, vond de regie ook niet top. Hoe lang hebben we niet moeten wachten op de herhaling van de start?!

Alonso moet het zo zwaar gehad hebben met Honda. Het druipt er gewoon van af!

Geplaatst:

ooeeee goed nieuws dat. Hopelijk kan Alonso nog eens winnen. Dat blijft toch mijn favoriet (op ferrari wagens na)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zie ze met een klantenmotor nog niet direct winnen maar 't zal beter zijn dan wat ze nu hebben :D 

Geplaatst:

Om te winnen moet hij bij McLaren willen blijven ook, zijn contract loopt dit jaar af. Al heeft hij weinig andere opties.

Geplaatst:
Ik zie ze met een klantenmotor nog niet direct winnen maar 't zal beter zijn dan wat ze nu hebben [emoji3] 

Weet ik nog zo ni. Is echt nog een piloot die een tekort kan compenseren.
Wereldkampioen zou me verbazen, maar meedoen voor podium zeker.

Zou hem graag bij Merc zien
Geplaatst:

Een ding is nog steeds een feit: canada is nog steeds een topper op de kalender. Gebeurt altijd iet!!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik dacht dat McLaren en Mercedes een beetje in onvrede uit elkaar gegaan zijn enkele jaren geleden?

En hoe zit het dan qua financiën bij McLaren. Honda is nu toch de grote financierder van gans het team?

Geplaatst:

Nog niks officieel. Ik geloof er nog niet te veel van. Zou ook stom zijn om nu een brug op te blazen. Laat ons binnen drie maanden nog eens kijken. 

Geplaatst:
25 minuten geleden zei Maxime S:

En hoe zit het dan qua financiën bij McLaren. Honda is nu toch de grote financierder van gans het team?

Nu lopen ze een pak geld mis omdat ze geen WK punten scoren. De balans zou zelfs al negatief zijn las ik. 

Geplaatst:
20 minuten geleden zei Frekkel:

Nu lopen ze een pak geld mis omdat ze geen WK punten scoren. De balans zou zelfs al negatief zijn las ik. 

Is dat zo?

Ik kan me precies niet inbeelden dat het gemis aan punten meer geld doet verliezen dan wat een officiële constructeur inbrengt?

Geplaatst:

Ik had ook al gelezen dat het verlies van inkomsten door het lagere prijzengeld + verlies aan sponsors + imagoverlies quasi even groot was als de inbreng van Honda.

Moeilijke situatie in ieder geval...

Geplaatst:
2 hours ago, Maxime S said:

Ik dacht dat McLaren en Mercedes een beetje in onvrede uit elkaar gegaan zijn enkele jaren geleden?

Toen Mercedes Brawn GP kocht hadden ze hun eigen team en ging McLaren geen fabrieksmotoren meer krijgen vanaf het V6 tijdperk. Ze hadden vanaf dan ook een klantenmotor gekregen, maar toen kwam Honda af met zijn fabrieksmotor. In theorie is een fabrieksmotor altijd de beste optie naar ontwikkeling toe. Bij een klantenmotor loop je altijd achter op de fabrieksteams. 

Geplaatst:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tech insight - Ferrari’s Montreal modifications

15 Jun 2017

High speeds and heavy braking are two of the trademark characteristics of Montreal’s Circuit Gilles-Villeneuve, host of last weekend’s Formula 1 Grand Prix du Canada 2017, and all the teams made changes to their cars accordingly, including Ferrari…
1497517252593.jpg

Bigger braking

Ferrari tried various brake duct set-ups in Friday’s practice sessions on the Ile Notre-Dame and went for this option for the 70-lap race. You can clearly see the new Brembo brake disc, which features six holes across its circumference. Unusually, the holes are aligned diagonally – see inset, yellow highlights. Even with these modifications, Kimi Raikkonen still suffered from brake problems which slowed him in the latter stages of the race – illustrating just how punishing Montreal is in this area.

1497517259546.jpg

Ditching the drag

Ferrari introduced a new spoon-shaped rear wing in Canada, where minimising drag aids the high top speeds needed. But it wasn’t just the wing itself that was new. The two wing supports are no longer attached to the top of the main plane as before (right-hand drawing), but instead to its underside. The endplates are also very different, featuring for the first time on the SF70H gills that are open on the endplate’s leading edge, like those introduced by Toro Rosso last year and subsequently copied by numerous other teams.

1497517266883.jpg

All in the detail

This small – but worthwhile - change shows just how much detail teams go into in order to evolve their aerodynamics. The picture on the left shows the solution used in Canada for the airflow conditioner in front of the sidepods. It features an updated, simpler design for the shape of the transverse slot in its base (previous version on right) in order to better manage the airflow in this critical area of the car.

https://www.formula1.com/en/latest/technical/2017/6/f1-tech-ferraris-montreal-modifications-insight.html

en nog wat:

VIDEO: Tech insight - Ferrari fine tune their tyre management

11 Jun 2017

One of the main factors behind Ferrari’s 2017 renaissance is widely believed to be improved tyre management. The Italian team did more development testing with Pirelli than Mercedes last year, and this season they certainly seem more able to get their rubber quickly into the right operating window – and keep it there.

And the increased emphasis Ferrari have placed on tyre management is highlighted by changes in the cockpit of the SF70H, as explained in this animation from renowned technical illustrator Giorgio Piola…

Two rotary controls that were previously housed in the left cockpit panel behind the steering wheel have now been moved onto the face of the steering wheel. One is the ‘GRIP’ control, which helps the driver manage his tyres during the race.

1497183368557.jpg

This new positioning – in an area reserved for the most important driver functions – improves ergonomics and makes small adjustments easier.

1497183569616.jpg

There have been changes behind the wheel too. Whereas Kimi Raikkonen has chosen to retain the long, wishbone clutch paddle introduced last year…

1497187024084.jpg

...from this year's Spanish Grand Prix onwards team mate Sebastian Vettel has been using a new twin paddle arrangement with Mercedes-style grips for the fingers, giving greater feel and improved reation times.

1497187162081.jpg

FIlmpje bij het laatste artikel kan je vinden via de link hierboven.

Hier is nog veel meer van die tech talk te vinden, interessante lectuur: https://www.formula1.com/en/latest.html?date=2017-6&type=Technical

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Yes is al 3j zo... echt slecht werk van Honda [emoji854]

Geplaatst:
2 uur geleden zei Mich:

Yes is al 3j zo... echt slecht werk van Honda emoji854.png

Is eigenlijk niet te geloven.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zie niet hoe Honda dit nog recht trekt, komende races zijn ook weer veel powercircuits :unsure:

aangepast door Jules_W
typfoutje
Geplaatst:

Kalender 2018,

FB_IMG_1497955171759.jpg.ad16caf3e7a44a773c89502f05e7c0f5.jpg

Goed voor de fans, ocharme voor diegene die het circus meemaken...

Geplaatst:

Vanaf juni tot september toch een mooie stretch in de EU? Oktober - November valt ook heus mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid