ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 "eindelijk nog eens een goeie F1 race!" * verhalen over kop-staart botsingen, opzettelijke aanrijdingen, rode vlag, lostkomende headrests en penalties * Medunkt hebben jullie een raar idee van "een goeie race", of moeten jullie ipv F1 eens dringend bangerstock racing gaan kijken, als dat hetgeen is dat een race goed maakt. 2 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 On 27/06/2017 at 10:12 AM, Maxime S said: Heerlijke race! Ben ik nu de enige die vindt dat wat agressie moet kunnen op de piste? Vond die move van Vettel geniaal! Het probleem is dat die auto's uit karton zijn gemaakt, met al hun aero fratsen. 1 lichte touchette en er gaat een of ander stuk carbon van 3 vierkante centimeter met een prijs van 30.000 euro vliegen en de auto draait ineens niet meer naar links. Dat is eigenlijk het grote probleem met dat soort auto's. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 24 minuten geleden zei ir_fuel: Het probleem is dat die auto's uit karton zijn gemaakt, met al hun aero fratsen. 1 lichte touchette en er gaat een of ander stuk carbon van 3 vierkante centimeter met een prijs van 30.000 euro vliegen en de auto draait ineens niet meer naar links. Dat is eigenlijk het grote probleem met dat soort auto's. Je klopt inderdaad. Mijn opmerking was dan ook los van het type auto. Beetje agressie tout court vind ik best wel ok. In de DTM en BTCC filmkes van begin jaren negentig vindt iedereen dat de max. In een moderne F1 race schreeuwt men moord en brand... Oké, de omstandigheden zijn niet volledig vergelijkbaar (lees: één aanrijding en het circuit ligt onmiddellijk vol met debri...), maar toch. Een beetje contact moet kunnen. Ze moeten er maar de auto's voor aanpassen! Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 1 uur geleden zei ir_fuel: Het probleem is dat die auto's uit karton zijn gemaakt, met al hun aero fratsen. 1 lichte touchette en er gaat een of ander stuk carbon van 3 vierkante centimeter met een prijs van 30.000 euro vliegen en de auto draait ineens niet meer naar links. Dat is eigenlijk het grote probleem met dat soort auto's. EN ze rijden er op lek. Op stratencircuits kan debris niet weg hè... Indycars die waren pas sterk gebouwd. Kon wel nen trok verdragen! Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 51 minuten geleden zei Maxime S: Je klopt inderdaad. Mijn opmerking was dan ook los van het type auto. Beetje agressie tout court vind ik best wel ok. In de DTM en BTCC filmkes van begin jaren negentig vindt iedereen dat de max. In een moderne F1 race schreeuwt men moord en brand... Oké, de omstandigheden zijn niet volledig vergelijkbaar (lees: één aanrijding en het circuit ligt onmiddellijk vol met debri...), maar toch. Een beetje contact moet kunnen. Ze moeten er maar de auto's voor aanpassen! Zo een stootband zoals bij huurkarts dan. Contact in openwielers blijft toch riskant hoor. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 51 minutes ago, Maxime S said: Je klopt inderdaad. Mijn opmerking was dan ook los van het type auto. Beetje agressie tout court vind ik best wel ok. In de DTM en BTCC .... ...In een moderne F1 ... Toerwagens vs formule wagens. Dat is van alle tijden. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 I know... maar een moderne DTM auto kan ook niet te veel tikjes meer verdragen heb ik zo de indruk? Al die flappen en toestanden breken ook continu af toch? Het zou een must moeten zijn dat iedere race-auto die op een circuit aantreed een minimum aan impact moet kunnen verdragen, zonder dat de stukken er van vliegen. Kan het niet, dan moet men maar gaan rallycrossen Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 9 minutes ago, Maxime S said: I know... maar een moderne DTM auto kan ook niet te veel tikjes meer verdragen heb ik zo de indruk? Al die flappen en toestanden breken ook continu af toch? Dat is dan eigenlijk ook geen toerwagen meer. Dat is een proto met een buizenchassis waar ze toevallig wat lookalike stukken op plakken van een productiewagen. 9 minutes ago, Maxime S said: Het zou een must moeten zijn dat iedere race-auto die op een circuit aantreed een minimum aan impact moet kunnen verdragen, zonder dat de stukken er van vliegen. Kan het niet, dan moet men maar gaan rallycrossen Is ook een keuze. Je kan ook gewoon naar races kijken waar dat wel kan? Het is niet dat er geen zijn Quote
Cash 140 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 2 uur geleden zei ir_fuel: "eindelijk nog eens een goeie F1 race!" * verhalen over kop-staart botsingen, opzettelijke aanrijdingen, rode vlag, lostkomende headrests en penalties * Medunkt hebben jullie een raar idee van "een goeie race", of moeten jullie ipv F1 eens dringend bangerstock racing gaan kijken, als dat hetgeen is dat een race goed maakt. Inderdaad ! De race in Baku was vol met allerlei gebeurtenissen, maar of dit een goede F1 race was.... volgens mij helemaal niet. Van mij mogen ze dat circuit nog altijd schrappen, ze komen daar gewoon rijden voor de $$$ van dat land. Voegt niets toe aan de kalender. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Anders Nascar kijken. Daar wordt nog regelmatig gevochten Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 49 minuten geleden zei Maxime S: I know... maar een moderne DTM auto kan ook niet te veel tikjes meer verdragen heb ik zo de indruk? Al die flappen en toestanden breken ook continu af toch? Het zou een must moeten zijn dat iedere race-auto die op een circuit aantreed een minimum aan impact moet kunnen verdragen, zonder dat de stukken er van vliegen. Kan het niet, dan moet men maar gaan rallycrossen DTM is een F3 wagen met lichten Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 43 minuten geleden zei ir_fuel: Dat is dan eigenlijk ook geen toerwagen meer. Dat is een proto met een buizenchassis waar ze toevallig wat lookalike stukken op plakken van een productiewagen. Is ook een keuze. Je kan ook gewoon naar races kijken waar dat wel kan? Het is niet dat er geen zijn Tuurlijk. Maar F1 blijft F1 natuurlijk... ik kijk er graag naar, maar die 3 safety cars na elkaar wegens debri vond ik er gewoon over. Het feit dat het om een stratencircuit gaat doet er natuurlijk geen goed aan. Dat hoeft voor mij ook niet! 2 minuten geleden zei Lotuzzz: DTM is een F3 wagen met lichten Die DTM-auto's zijn inderdaad al lang geen echte tourwagens meer Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Anders Nascar kijken. Daar wordt nog regelmatig gevochten [emoji14] Of GT3 races zoals het Blancpain kampioenschap Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 5 hours ago, korneeldebruyn said: Of GT3 races zoals het Blancpain kampioenschap Ik heb nog nooit een vechtpartij gezien in de Blancpain. Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Ik heb nog nooit een vechtpartij gezien in de Blancpain.Oeps, ik had het geïnterpreteerd als dueleren tijdens het racen Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 2 lijnen uit het FP1 report Quote McLaren enjoyed an encouraging session with Stoffel Vandoorne and Fernando Alonso making the most of their upgraded Honda power units to finish seventh and ninth, sandwiching Daniil Kvyat’s Toro Rosso. Esteban Ocon rounded out the top ten for Force India. Vind ik toch opmerkelijk, Stoffel voor Alonso én allebei in de top 10, op een circuit dat toch redelijk snel is. https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/7/fp1---hamilton-edges-verstappen-in-opening-austria-session.html Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Idd was me ook opgevallen. Geeft toch weer een beetje hoop Quote
#166 276 Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 FP2 : achtste en twaalfde. slechts één tiende verschil. stoffel is wakker geschoten. middenveld ligt heel kort bij elkaar. P7 tot P15 binnen een halve seconde. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 9 juli 2017 Auteur Geplaatst: 9 juli 2017 Ocharme Max... Ik begin echt medelijden met dien duts te krijgen... Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Heel die NL-tribune kan al naar huis. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Wat is er precies gebeurd? Wiens fout of race incident? Heb geen herhaling gezien (digi tv deed moeilijk). Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 9 juli 2017 Auteur Geplaatst: 9 juli 2017 Kvyat was bowling aan het spelen. Die heeft Alonso geraakt, waarna Alonso tegen Max tikte... Drive through voor Kvyat... 1 Quote
PJH 21.023 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Ik snap niet dat men een drivethrough geeft aan kvyat. Hij doet dat niet met opzet, riskeert zelf schade en dat wil niemand, ... Ik zie zo iets als racing incident. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.