Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
42 minuten geleden, PJH zei:

Ik ga dat in de rechtbank ook zeggen: ik heb een stuk trajectcontrole afgesneden en was er daardoor sneller

Denk dat bochten afsnijden daar een stuk lastiger is, en vervat zit in de foutmarge van 6% 🙂 

Geplaatst:
1 uur terug, abtler zei:

Normaal gezien beide.

(In onze racerij; op een wat ander niveau dan F1) Minimum tijd van lus tot lus (wat neerkomt op snelheid * afstand) + snelheidsmeting in pitlane (middels speedgun en GPS tracking).

Wij stellen onze timer elke keer weer opnieuw in voor elk raceweekend, voor als er verschil in de plaatsing van de streep etc. zou zitten.

Daarnaast krijgen we ook de geregistreerde doorrijtijd en de afstand van de koersdirectie tijdens de briefing.

In Monaco is het al in de trainingen geconstateerd en aan de teams medegedeeld. Stom dus als je het dan tijdens de koers laat gebeuren. Lijkt me sterk dat ze Alpine in het gelijk gaan stellen.

Top insights!

Geplaatst:

Voorbeeldje uit onze briefings (fysiek aanwezig + in de app) ; drivers - alle rijders verplicht aanwezig.

Plus teammanagers briefing - alle TM verplicht aanwezig met het verzoek alles nog eens door te lopen met de rijders, aangezien die meestal toch niet luisteren 🫣

Screenshot_20260608_122551.jpg

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Wat een belachelijke vertoning was de F1 in Monaco.

• De auto's passen voor geen meter op dat kartcircuitje.
  • Inhalen is volstrekt onmogelijk.
  • Nog altijd veel te complex voor de toeschouwer om te snappen hoe de piloten met al hun knopjes hun ronde indelen.
  • Enkel pitstops kunnen iets betekenen (wtf? da's alsof je in het wereldkampioenschap zwemmen moet zwemmen in een zwembad met zo'n zwaar water dat de posities na het in 't water duiken vast liggen voor de rest van de race en dat wijzigingen in positie enkel maar kunnen als je sneller naar 't wc gaat tussen de heats door, dan de andere).
  • Belachelijk circuit all together.

2 hours wasted (gelukkig geen 2 uren, heb vaak "doorgespoeld")

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Wat een belachelijke vertoning was de F1 in Monaco.

• De auto's passen voor geen meter op dat kartcircuitje.
  • Inhalen is volstrekt onmogelijk.
  • Nog altijd veel te complex voor de toeschouwer om te snappen hoe de piloten met al hun knopjes hun ronde indelen.
  • Enkel pitstops kunnen iets betekenen (wtf? da's alsof je in het wereldkampioenschap zwemmen moet zwemmen in een zwembad met zo'n zwaar water dat de posities na het in 't water duiken vast liggen voor de rest van de race en dat wijzigingen in positie enkel maar kunnen als je sneller naar 't wc gaat tussen de heats door, dan de andere).
  • Belachelijk circuit all together.

2 hours wasted (gelukkig geen 2 uren, heb vaak "doorgespoeld")

Grotendeels gelijk heb je. 
Maar toch vind ik dat Monaco moet blijven. Het hoort nu eenmaal bij de geschiedenis van de F1. 
Ze moeten gewoon een paar goeie Gardena slangen in de Méditerranée leggen en er voor zorgen dat het circuit permanent nat ligt. 

En waar is dat start voordeel van de Ferrari's plots naartoe? 
De andere teams hebben dat na 4 GP's al bijgebeend...? Was in Canada ook nog weinig van te merken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze hebben de regels toch aangepast? Er is nu toch backup voor slechte starts? Iets met elektro dat sneller mag helpen (op lagere snelheid).

Geplaatst:
15 minuten geleden, Carlito zei:

Ze hebben de regels toch aangepast? Er is nu toch backup voor slechte starts? Iets met elektro dat sneller mag helpen (op lagere snelheid).

Elektro mag sneller helpen en je hebt die 5 seconden voor de lichten extra om de turbo op te spoelen. Beetje competitievervalsing eigenlijk.

Maar ja, nu ook die ADUO :lolz: Systeem om de mindere motoren wat te helpen, door extra geld en ontwikkeltijd. Komt de RB Ford als beste motor naar boven :lolz: Mercedes zou dus 1 upgrade mogen doen, Ferrari en Audi 2, voor Honda hebben ze de schaal opnieuw moeten uitvinden :lolz: 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

Maar toch vind ik dat Monaco moet blijven. Het hoort nu eenmaal bij de geschiedenis van de F1.

Ik ben daar niet meer van overtuigd. Ja het is een iconisch circuit maar het past ab-so-luut niet meer bij wat deze sport ondertussen geworden is. Zelfs niet met een myriade aan (deels belachelijke) kunstgrepen, hulpmiddeltjes en reglementstweaks om het te probéren aantrekkelijk houden. Lukt gewoon niét, daar.

Enige optie voor mij is een stevige aanpassing van het tracé daar: behoud van (een deel(tje)) van het huidige "oude" tracé maar toevoeging van meer km met voldoende breedte & snelle bochten. Als dat niet kan: sorry Monaco but your venue isn't worth it anymore.

Geplaatst:

Ze zouden ze beter in Monaco allemaal in een oude Cooper S duwen. Spektakel gegarandeerd. 

Geplaatst:
38 minuten geleden, gTa zei:

Ik ben daar niet meer van overtuigd. Ja het is een iconisch circuit maar het past ab-so-luut niet meer bij wat deze sport ondertussen geworden is. Zelfs niet met een myriade aan (deels belachelijke) kunstgrepen, hulpmiddeltjes en reglementstweaks om het te probéren aantrekkelijk houden. Lukt gewoon niét, daar.

Enige optie voor mij is een stevige aanpassing van het tracé daar: behoud van (een deel(tje)) van het huidige "oude" tracé maar toevoeging van meer km met voldoende breedte & snelle bochten. Als dat niet kan: sorry Monaco but your venue isn't worth it anymore.

'k Zou er gewoon een grote Superpole van maken. Kwalificaties om je slot te mogen kiezen in de superpole.

Geplaatst:
2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Elektro mag sneller helpen en je hebt die 5 seconden voor de lichten extra om de turbo op te spoelen. Beetje competitievervalsing eigenlijk.

Maar ja, nu ook die ADUO :lolz: Systeem om de mindere motoren wat te helpen, door extra geld en ontwikkeltijd. Komt de RB Ford als beste motor naar boven :lolz: Mercedes zou dus 1 upgrade mogen doen, Ferrari en Audi 2, voor Honda hebben ze de schaal opnieuw moeten uitvinden :lolz: 

Ding met die ADUO is dat dat enkel de ICE is, en niet de hele PU.

Geplaatst: (aangepast)
18 minuten geleden, Carlito zei:

Ding met die ADUO is dat dat enkel de ICE is, en niet de hele PU.

enkel ICE.

Dus Redbull als 'nieuwe' fabrikant bouwt een betere ICE dan de 'gevestigde waardes'.

aangepast door Joske
Geplaatst:
1 minuut geleden, Joske zei:

enkel ICE.

Dus Redbull als 'nieuwe' fabrikant bouwt een betere ICE dan de 'gevestigde waardes'.

ICE hebben ze van Honda geleerd hoe dat moet, en met het belang van het elektrische gedeelte heeft MB volgens mij veel gewonnen door hun jarenlange deelname in Formule E.

Honda is gewoon Honda, die hebben door te vertrekken in 2020 al hun personeel buiten gekegeld, en zijn dan allemaal nieuwe mensen gaan aannemen om een nieuwe motor te ontwikkelen 

Geplaatst:
6 uren geleden, Lotuzzz zei:

'k Zou er gewoon een grote Superpole van maken. Kwalificaties om je slot te mogen kiezen in de superpole.

de WEDSTRIJD is idd op zaterdag, de zondag is het 'promotie-karavaan'

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid