Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Lotuzzz zei:

Zit er nog iemand live? We hebben een koers!

Ikke. Het voordeel van een baby te hebben.

6 uren geleden, Monterey Jack zei:

https://www.formula1.com/en/latest/article.explained-he-made-no-contact-with-russell-so-why-did-alonso-cop-a-20-second.4jGPYK1giJqk4P7624Qkqu.html

Alonso deed iets anders dan anders. 100m vroeger dan anders gas lossen. Licht remmen. Schakelen weer gas geven voor de bocht,... 

Het is op zijn minst speciaal te noemen.

Ik vond Alonso ook niet in fout gaan. Het is ook een race en daar rij je elk je lijn. Straks kan elke rijder die laat remt (en traag de bocht uit komt) gaan klagen. 

Bovendien, als je de onboard bekijkt, dan zit hij niet zo dicht en gaat hij er wel erg amateuristisch af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Bovendien, als je de onboard bekijkt, dan zit hij niet zo dicht en gaat hij er wel erg amateuristisch af.

Als je in de dirty air zit heb je gewoon geen grip meer en is zo'n full-downforce auto quasi stuurloos / een ongeleid projectiel, het is maar wat je amateuristisch noemt. 

 

Vond de penalty voor Alonso overdreven, op de onboard van Russell kan je duidelijk zien dat Alonso aan het 'harvesten' is (het licht dat knippert). Tegenwoordig heeft racen niks meer met racen te maken maar alles met 'politiek correct' zijn, niks mag nog. De race was overigens weer een enorm slaapverwekkende vertoning en bijzonder voorspelbaar (Piastri die weer opgeofferd wordt voor Norris 🤮). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n dwaze situatie. Misschien moet ik gewoon wat software schrijven zodat de auto's allemaal een lijn volgen die we op de weg schilderen. Dan kunnen ze ook niet inhalen en rijden ze gewoon veilig achter elkaar tot de benzine op is. Dan is alles veilig en voorspelbaar en gaat er nooit iemand iets proberen of doen. 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, PJH zei:

Zo'n dwaze situatie. Misschien moet ik gewoon wat software schrijven zodat de auto's allemaal een lijn volgen die we op de weg schilderen. Dan kunnen ze ook niet inhalen en rijden ze gewoon veilig achter elkaar tot de benzine op is. Dan is alles veilig en voorspelbaar en gaat er nooit iemand iets proberen of doen. 

 

Google maar eens op 'Roborace' 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, PJH zei:

Zo'n dwaze situatie. Misschien moet ik gewoon wat software schrijven zodat de auto's allemaal een lijn volgen die we op de weg schilderen. Dan kunnen ze ook niet inhalen en rijden ze gewoon veilig achter elkaar tot de benzine op is. Dan is alles veilig en voorspelbaar en gaat er nooit iemand iets proberen of doen. 

 

En wat hebt ge vandaag allemaal uitgevoerd?

Bwoah zitten sleutelen aan de F1

Waw zit ge in de racewereld?

Nee ik bedoel de helpknop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mich zei:

Hmmm… we kunnen ni ontkennen dat de stoelendans met de dag interessanter wordt 😊😬

 

 

6C41D3D1-7422-44D9-81BF-F567401E6FDE.jpeg

Wat denk je, zou die in staat zijn om nog een wereldtitel te pakken?
Als de RB de meest performante auto blijft van het pak, biedt dat wel mogelijkheden.
Moet-ie natuurlijk nog zijn ploegmaat zien te verslaan en als dat Verstappen zou blijven.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Wat denk je, zou die in staat zijn om nog een wereldtitel te pakken?
Als de RB de meest performante auto blijft van het pak, biedt dat wel mogelijkheden.
Moet-ie natuurlijk nog zijn ploegmaat zien te verslaan en als dat Verstappen zou blijven.......

Dan krijg je terug klein Alonso'ke zoals in '07 zekers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Wat denk je, zou die in staat zijn om nog een wereldtitel te pakken?

De vraag is eerder: waarom niet?

Die heeft bij AM toch al wat straffe stoten laten zien met wat nu toch niet de sterkste auto van het veld is. Hij lijkt me toch niet trager geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lotuzzz zei:

Na de wanprestatie van Perez zou ik hem vanaf nu al proberen te steken. Of Tsunoda ofzo.

Ricciardo zijn kans bij RB lijkt ondertussen ook terug onder nul. 
De hype was maar van korte duur.

Fantastische kerel, maar zijn crisis duurt nu toch al een eindje (op enkele uitschieters na dan)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Maxime S zei:

Ricciardo zijn kans bij RB lijkt ondertussen ook terug onder nul. 
De hype was maar van korte duur.

Fantastische kerel, maar zijn crisis duurt nu toch al een eindje (op enkele uitschieters na dan)

 

 

Einde verhaal voor hem. Je ziet het ook aan zijn houding tijdens interviews dat hij het heeft opgegeven. Zet Liam Lawson maar in zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Wat denk je, zou die in staat zijn om nog een wereldtitel te pakken?
Als de RB de meest performante auto blijft van het pak, biedt dat wel mogelijkheden.
Moet-ie natuurlijk nog zijn ploegmaat zien te verslaan en als dat Verstappen zou blijven.......

Of die nog een titel kan pakken? Jazeker voor mij is die kerel nog steeds top3 als piloot in het huidige pak. 
Maar hij gaat die titel nooit pakken naast een Verstappen die ontegensprekelijk de beste piloot is. 
Alonso gaat het ongetwijfeld wel pakken beter doen dan Perez en het is in dat kader dat Horner het ziet. Horner is bovendien al jaren fan van Alonso. 
 

Wat Alonso speciaal maakt is het feit dat hij in die 20j nog nooit gefaald heeft een auto onder de knie te krijgen. En zo zijn er maar weinigen. Tot voor kort rekende ik Hamilton daarbij maar de afgelopen jaren en ook nu weer merk je toch dat hij daar moeite mee heeft en vaker dan gewild zijn meerdere moet erkennen in Russel. Verstappen en Alonso zijn kerels die rond een probleem heen kunnen rijden, ze passen zich aan. Norris is goed op weg om dat ook te vertonen als je ziet wat er met Ricciardo gebeurd is. 
Vettel zijn 4 titels werden ook plots anders bekeken eens de reglementen veranderden en hij door Ricciardo weggereden werd. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/3/2024 om 13:32, Monterey Jack zei:

Het is wel iets vreemd hoor, die crash van Russell.

Hier zie je goed hoe Alonso vertraagt:

 

 

Op 24/3/2024 om 13:41, Mich zei:

Russel die crasht op t eind van een koers… sounds familiar 😆

Ligt aan het ventje… Alonso deed niks dirty, is puur koersen. Koers is op de verkeerde dag voor Mr Saturday 

 

Op 24/3/2024 om 14:22, Monterey Jack zei:

https://www.formula1.com/en/latest/article.explained-he-made-no-contact-with-russell-so-why-did-alonso-cop-a-20-second.4jGPYK1giJqk4P7624Qkqu.html

Alonso deed iets anders dan anders. 100m vroeger dan anders gas lossen. Licht remmen. Schakelen weer gas geven voor de bocht,... 

Het is op zijn minst speciaal te noemen.

 

Op 24/3/2024 om 14:39, Fille zei:

Ik hoop dat Alonso / AM hier beroep gaat tegen aantekenen. Dit was echt geen braketest...

De "braketest" van Verstappen in Jeddah in 2021 valt daar meer onder imo. 
Als leidende auto van de 2, mag de 1ste toch zelf bepalen hoe hij zijn exit wilt voorbereiden.
Al is het door iets vroeger te liften, iets andere rijlijn... te nemen.

Speciaal ventje die Russell... Nu, zijn geroep op de boordradio voor rode vlag kan ik wel snappen, had minstens SC of rode vlag moeten.

 

Op 24/3/2024 om 15:09, TCT zei:

Doordat die 20s heeft gekregen, geen 5 of 10s, zal de data er niet om liegen. Alonso heeft weeral eens vuil gespeeld omdat zijn ego in de weg stond.

Alonso had technische problemen met z'n gaspedaal.
Radioberichten spreken voor zich.

Eerste wat ie vroeg is ook of GR oké was na de crash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alonso en Verstappen in een Red Bull. Ik krijg al een semi stijve van het idee alleen al :inlove: 

Ik hoor verstappen nu al wenen

  • Vind ik leuk 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mrbbs zei:

Einde verhaal voor hem. Je ziet het ook aan zijn houding tijdens interviews dat hij het heeft opgegeven. Zet Liam Lawson maar in zijn plaats.

Ja achteraf heeft hij wel spijt dat hij bij Red Bull is weg gegaan maar ik snap wel dat hij het toen gedaan heeft. Maar achteraf gezien had hij beter 2de piloot geweest bij Red Bull. Vind hem toch beter als Perez, constanter. En het blijft een zalig karakter om in de pits te hebben. 

Ik zou het jammer vinden dat hij weg valt maar anderzijds ben ik ook wel fan van Liam Lawsom en zou hem graag in de F1 willen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Alonso en Verstappen in een Red Bull. Ik krijg al een semi stijve van het idee alleen al :inlove: 

Ik hoor verstappen nu al wenen

Heeft hij dan elke raceteam gehad Alsonso? Ik zie hem ook geen Verstappen meer verslagen maar ik wil hem altijd wel eens bezig zien in die wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid