Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jammer dat Rosberg niet nog op het podium stond, dat had een leuk sfeertje geweest.

Je ziet Hamilton even insturen om direct terug recht te komen om buiten piste te gaan. Rosberg zat al meters voorbij het instuurpunt. Bewust of verremt maakt geen hol uit, in beide zijn eigen schuld.

Geplaatst:

Hamilton kon daar niets aan doen, Rosberg wilde hem een tik geven en heeft zichzelf uit de race gereden ;) 

Geplaatst:
1 uur geleden zei TCT:

Maar zoals ik daarstraks al zei: wat met de trackposition regel? In Canada moest Rosberg op het gras gaan rijden. Lewis had hier ook nog ruimte, toch? Als iemand je van buitenom wil pakken scherm je toch sowieso af?

Komt er nog bij dat Lewis bij het rejoinen van de track ook Rosberg nog geraakt heeft, of net niet? Zou het nog eens moeten zien.

Geplaatst:
27 minuten geleden zei Lotuzzz:

Maar zoals ik daarstraks al zei: wat met de trackposition regel? In Canada moest Rosberg op het gras gaan rijden. Lewis had hier ook nog ruimte, toch? Als iemand je van buitenom wil pakken scherm je toch sowieso af?

Komt er nog bij dat Lewis bij het rejoinen van de track ook Rosberg nog geraakt heeft, of net niet? Zou het nog eens moeten zien.

Ja, maar op een bepaald moment moet je toch echt wel insturen hé. En hij mag gelijk krijgen dat hij zo ver door reed, maar je kan evenmin Lewis iets verwijten, dus blijf de uitslag definitief. Hamilton verloor ook een stuk voorvleugel hé. Denk niet dat ze elkaar nog raken, was vooral vonken van de bodemplaat over de curb dacht ik.

Deed me een beetje aan rossi-marquez denken van vorig jaar.

Geplaatst:

Laffe move van Rosberg. Met opzet ook denk ik, kerel kan niet wheel to wheel racen, dus een ram was zijn beste kans.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hamilton heeft Rosberg niet meer geraakt bij het terug in track komen. Ik dacht dat ook op het eerste zicht, maar volgens mij komt om dat moment de vleugel van Rosberg los.

Geplaatst:

Hamilton rijdt toch duidelijk tegen Rosberg?!?

Geplaatst:

De teamleiding heeft ze overigens, volkomen onnodig in deze situatie gebracht. Ronde na ronde liep Rosberg, dankzij nieuw rubber, anderhalve seconde per ronde in. Hadden ze hem eerder naar binnen gehaald dan had de situatie zich niet voorgedaan. Ze gaven Rosberg daar een enorm voordeel mee....

Geplaatst:

Bullshit of niet...

Geplaatst:

Rosberg is in mijn ogen hier de schuldige, maar heel de historie in gedachte van de vorige races wel het logische gevolg. 

Verder zal Rosberg op deze manier nooit een WK naar zich toetrekken, rechtstreekse duels in races dient hij vaker te winnen

Geplaatst:

Rosberg zat in de problemen door beschadigde aero en remproblemen. In de bocht van de crash wil hij Hamilton gewoon naar buiten duwen zoals hij dat ook zelf ook al deed, stuurt duidelijk niet volledig in. Spijtig voor Rosberg speelde Hamilton alles of niets en 1 van de 2 zou sowieso grote schade hebben, deze keer was het Rosberg, punt. Mercedes zelf had dit kunnen voorkomen met strategie of dergelijke en kiest telkens om dat niet te doen en te hopen dat beide rijders "iets" zullen opgeven in the heat of the moment, maar uiteraard zal dit zelden gebeuren met alle gevolgen van dien.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jammer van Rosberg, verdiend van Hamilton. Mooie race.

Geplaatst:

Rosberg 10sec tijdstraf voor de crash en 2 strafpunten voor doorrijden met beschadigde bumper...

Geplaatst:
3 uur geleden zei Lotuzzz:

Kijk de start van Canada nog eens... zo had Rosberg nog tot aan tracklimit mogen rijden voor volledig in te sturen. 

Welke, die van 2014 of van 2016? :D 

Iets ander type bocht, met andere radius en dergelijke. Maar er zitten zeker gelijkenissen in. Feit is dat de regels voorschrijven dat je ruimte moet laten voor je tegenstrever. En in Canada gaat het om een bocht waarbij iemand langzaam aan naar buiten gedrukt wordt. In dit geval in Oostenrijk is het eerder van 'ik stuur gewoon helemaal niet in, hij zoekt het maar uit'.

Geplaatst:
15 uur geleden zei Lotuzzz:

Kijk de start van Canada nog eens... zo had Rosberg nog tot aan tracklimit mogen rijden voor volledig in te sturen. 

What happened exactly?

On-board camera shots were clear. Hamilton was on the outside and marginally ahead when they reached the turn-in point for the corner. But Rosberg kept going straight on.

When he did finally turn - way beyond where he would normally - he does not attempt to make the full corner, but turns the wheel considerably less than that.

The issue is that Rosberg did not look to be trying to make the corner - he seemed intent only on keeping Hamilton on the outside.

Yes, the initial collision comes as Hamilton finally tries to turn in, but most ex-drivers and experienced observers would say that he had no choice at that point. Again, the stewards agreed.

Parallels will inevitably be drawn with two incidents between the two last year - in the Japanese and US Grands Prix.

In both, Hamilton was on the inside and ran Rosberg out of road on the exit of the corner.

But that is an accepted - if hard - tactic in racing. Whereas what Rosberg did was not acceptable, by the standards by which these incidents are judged.

Rosberg contended that he had "always left him track space". But the key was in the phrase the stewards used - Rosberg did not allow Hamilton "racing room", they said.

Hamilton was "in front - i.e. more than fully alongside and could have clearly made the turn, if not for the resultant collision."

The phrase "racing room" does not appear anywhere in the regulations but the decision was based on an understanding of which all drivers are aware.

That is that when a driver is attempting to pass on the outside, if he is fully alongside he has the right to be given room on the exit. In this case, they never even got that far - Rosberg did not even allow him room on the entry.

Aldus de BBC http://www.bbc.com/sport/formula1/36699805

Verder ook niet vergeten dat het zeker niet alleen Hamilton is die dergelijke acties (zoals in Canada, Japan, Austin) op zijn naam heeft staan. Alleen 'zeurt' Hamilton er veel minder over als Rosberg het doet.

Denk aan Australië dit jaar, identiek hetzelfde. Canada 2014, ook identiek hetzelfde.

Geplaatst:

Maar bovenal, wat een race van Button, Grosjean en Wehrlein

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik begrijp geen reet van die pirelli's. in de laatste stint had rosberg de zachtere band en toch blijft hamilton, vlak na rosberg's pitstop, in de buurt. ik had verwacht dat rosberg een voldoende grote voorsprong zou bijeenrijden, vooraleer die zachtere banden zouden afbouwen. iemand een idee of die zachtere banden al gebruikt waren en of hamilton op verse banden stond?

Geplaatst:
35 minuten geleden zei #166:

ik begrijp geen reet van die pirelli's. in de laatste stint had rosberg de zachtere band en toch blijft hamilton, vlak na rosberg's pitstop, in de buurt. ik had verwacht dat rosberg een voldoende grote voorsprong zou bijeenrijden, vooraleer die zachtere banden zouden afbouwen. iemand een idee of die zachtere banden al gebruikt waren en of hamilton op verse banden stond?

Rosberg reed rond met gehavende aero en als gevolg daarvan met remmen welke niet de juiste temp hadden. 

Geplaatst:
33 minuten geleden zei msxx:

Rosberg reed rond met gehavende aero en als gevolg daarvan met remmen welke niet de juiste temp hadden. 

oké (aero wist ik, remmen pas na de race). maar het is niet de eerste keer dit jaar, dat er bijzonder weinig prestatie verschil zit tussen de compounds.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid