Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat heb je daar weer uitgestoken? 

Geplaatst:
21 minuten geleden zei Riskitalltowin:

Ik mag de reacties onder de artikels van gpupdate niet meer lezen...

:lolz:

Geplaatst:
27 minuten geleden zei Riskitalltowin:

Ik mag de reacties onder de artikels van gpupdate niet meer lezen...

Dat is net zoiets als reacties op artikelen van het belang van limburg lezen :D 

Geplaatst:

Stand in het kampioenschap sinds Verstappen bij Red Bull is gaan rijden:

Stand Spanje II.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Na een zorgeloos Ferrari jaar voor Vettel vorig jaar is het dit jaar wel wat anders.

Geplaatst:

Wat voor kutmaatregel is dat nu toch weer met die teamradio !!??

Schaf het dan volledig af als je niet mag zeggen wat cruciaal is...? Ik snap dat echt niet.

Geplaatst:

Is al een hele tijd, zo moeten de piloten zelf maar weten wat te doen als er iets mis gaat. De muur mag enkel nog kleine, niet technische mededelingen geven. Vooral handig als er gevaar is. Ik vind het wel goed zo.

Geplaatst:

Ik vind dat dikke zever.

Laat ze toch open en bloot met elkaar communiceren. Komaan... er is een defect aan de wagen, maar het team mag over de radio niet eens helpen... Wat is het nut dan? Het enige andere wat we nog horen over de radio is 'Safe fuel' 'Look after your tires' 'we may have a problem with X'. Boeit toch niet? En de piloot heeft er ook al helemaal niks aan...

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Maxime S:

Ik vind dat dikke zever.

Laat ze toch open en bloot met elkaar communiceren. Komaan... er is een defect aan de wagen, maar het team mag over de radio niet eens helpen... Wat is het nut dan? Het enige andere wat we nog horen over de radio is 'Safe fuel' 'Look after your tires' 'we may have a problem with X'. Boeit toch niet? En de piloot heeft er ook al helemaal niks aan...

Bij het wielrennen zijn er ook bepaalde wedstrijden 'zonder oortjes'. Verhoogt inbreng van de coureur, eventueel meer spektakel enzo. Mjah.

Geplaatst:
17 minuten geleden zei Riskitalltowin:

Gewoon de radio er uit en alles via het bord.

Ineens heel die hydride shit er uit, allemaal terug een V12 3.5L, dikke achterbanden en dikke vleugels.

http://v002o.popscreen.com/TlpPLXM3ZzN1RkUx_o_nigel-mansell-1989-hungarian-grand-prix-2-ferrari-640.jpg

I wish... maar die tijd is voorbij helaas.

Ik snap echt niet dat zoiets niet mag. Bij moderne straatwagens kan je via je boordcomputer rechtstreeks de garage bellen als een probleem zich voordoet. En in de F1 zou dat dan niet mogen...

Geplaatst:
43 minuten geleden zei Maxime S:

Ik vind dat dikke zever.

In de MotoGP hebben ze dat ook niet :D

Geplaatst:
56 minuten geleden zei Maxime S:

Ik vind dat dikke zever.

Ik wist niet dat ze zo'n regels hadden. Allesbehalve waterdicht. Een oude goocheltechniek draait er helemaal om stiekem informatie door te geven tussen goochelaar en assistent door nuances in steeds dezelfde mededelingen.

Geplaatst:
23 minuten geleden zei dragonfly:

In de MotoGP hebben ze dat ook niet :D

bij de DTM dan weer wel: "rij hem er af, rij hem er af" :P

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
2 hours ago, Monterey Jack said:

Is al een hele tijd, zo moeten de piloten zelf maar weten wat te doen als er iets mis gaat. De muur mag enkel nog kleine, niet technische mededelingen geven. Vooral handig als er gevaar is. Ik vind het wel goed zo.

Bij (technisch) gevaar mogen ze wel informatie geven.

1 hour ago, Maxime S said:

Ik vind dat dikke zever.

save

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minutes ago, ICM said:

Bij (technisch) gevaar mogen ze wel informatie geven.

save

Dat weet ik, maar ik vind het ergens maar normaal dat de piloot weet hoe hij het een en ander kan resetten. Als men zegt van de pitwall dat hij zijn versnellingsbak moet resetten, dan moet hij dat zelf toch maar kunnen. Want dat mogen ze wel zeggen, maar niet de exacte manier van handelen.

Geplaatst:
12 minutes ago, Monterey Jack said:

Dat weet ik, maar ik vind het ergens maar normaal dat de piloot weet hoe hij het een en ander kan resetten. Als men zegt van de pitwall dat hij zijn versnellingsbak moet resetten, dan moet hij dat zelf toch maar kunnen. Want dat mogen ze wel zeggen, maar niet de exacte manier van handelen.

Zevenhonderd man om de wagen te ontwikkelen, te assembleren, te onderhouden, te herstellen en te verbeteren, en de piloot moet op zijn eentje -terwijl hij rijdt- al die settings en oplossingsprocedures bedenken en uitvoeren? Mwah, ik vind van niet.

De competitie moet als winnaar naar voor brengen de piloot en auto die het beste presteert, niet de piloot die het beste met de computer kan werken.

Dat verhaal in Baku, waar zowel Rosberg als Hamilton dezelfde issue hadden, maar waar Rosberg per toeval sneller op de goeie setting terechtkwam en Hamilton bleef zoeken en prutsen: vind je dat Rosberg daar de winnaar is omdat hij de betere piloot was? 

Geplaatst:
4 minutes ago, ICM said:

Zevenhonderd man om de wagen te ontwikkelen, te assembleren, te onderhouden, te herstellen en te verbeteren, en de piloot moet op zijn eentje -terwijl hij rijdt- al die settings en oplossingsprocedures bedenken en uitvoeren? Mwah, ik vind van niet.

De competitie moet als winnaar naar voor brengen de piloot en auto die het beste presteert, niet de piloot die het beste met de computer kan werken.

Dat verhaal in Baku, waar zowel Rosberg als Hamilton dezelfde issue hadden, maar waar Rosberg per toeval sneller op de goeie setting terechtkwam en Hamilton bleef zoeken en prutsen: vind je dat Rosberg daar de winnaar is omdat hij de betere piloot was? 

Het is voor discussie vatbaar, maar in Baku vond ik toch dat Hamilton dat zou moeten weten. Voor mij mogen ze dat weer toelaten hoor, zeker en vast. Maar de regels zijn nu eenmaal zo, dus moet de piloot toch weten wat hij moet doen?

Geplaatst:
Zojuist zei Monterey Jack:

Het is voor discussie vatbaar, maar in Baku vond ik toch dat Hamilton dat zou moeten weten. Voor mij mogen ze dat weer toelaten hoor, zeker en vast. Maar de regels zijn nu eenmaal zo, dus moet de piloot toch weten wat hij moet doen?

Die kon dat niet weten want Mercedes had een fout gemaakt. Ze hebben 12 menu's en daaronder nog eens 12 of 24 submenu's dus de combinaties zijn eindeloos...

Probleem was dat de piloot over de radio hoorde waar hij later kon remmen, sneller kon doorgaan, ... Telemetrie data moet je maar gebruiken op testdagen, in een race is het de piloot die het moet doen. Maar nu gaan ze idd extreem en een straf van 10sec is zelfs om te lachen

Geplaatst:
3 minutes ago, Monterey Jack said:

Of hij dat had moeten weten of niet, is open voor discussie.

Of dat bepalend is voor rijderskunsten, is dat niet IMO. Willen we de beste stuurmanskunsten of IT kunsten zien in de kampioen?

Geplaatst:
4 minutes ago, dragonfly said:

Die kon dat niet weten want Mercedes had een fout gemaakt. Ze hebben 12 menu's en daaronder nog eens 12 of 24 submenu's dus de combinaties zijn eindeloos...

Probleem was dat de piloot over de radio hoorde waar hij later kon remmen, sneller kon doorgaan, ... Telemetrie data moet je maar gebruiken op testdagen, in een race is het de piloot die het moet doen. Maar nu gaan ze idd extreem en een straf van 10sec is zelfs om te lachen

Rosberg wist het wel, dus het moet toch wel uit te vinden zijn door een bepaald patroon te volgen. Maar die regels hoeven inderdaad niet. De tactiek moet de piloot in de race zelf maar bepalen, eventueel door een aantal plannen op voorhand op te stellen. Dat dat verboden is vind ik een goede zaak, technische ondersteuning hebben ze om een of andere duistere reden ook meegenomen in dat verhaal. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, laat dat duidelijk zijn.

Just now, ICM said:

Of dat bepalend is voor rijderskunsten, is dat niet IMO. Willen we de beste stuurmanskunsten of IT kunsten zien in de kampioen?

Hier ben ik het natuurlijk mij eens, het probleem ligt bij de FIA of bij Bernie. Mensen die niet weten wat er aan de hand is en zomaar regeltjes uit hun duimen zuigen.

Geplaatst:
8 minutes ago, ICM said:

Het aanvoelen, analyseren en afstellen van een wagen hoort ook bij het takenpakket/rijderskunsten van een F1-rijder (iedere pro eigenlijk) en als je als rijder in de verkeerde modus zit dan moet je daar zelf maar achter komen en corrigeren. Dat het er jaar na jaar moeilijker op wordt is een feit, maar dat is de evolutie van de sport..

cde0bada402942fd834106194eb4eb588fea3e98

Geplaatst:
2 minutes ago, vince522 said:

Het aanvoelen, analyseren en afstellen van een wagen hoort ook bij het takenpakket/rijderskunsten van een F1-rijder (iedere pro eigenlijk) en als je als rijder in de verkeerde modus zit dan moet je daar zelf maar achter komen en corrigeren. Dat het er jaar na jaar moeilijker op wordt is een feit, maar dat is de evolutie van de sport..

cde0bada402942fd834106194eb4eb588fea3e98

Ja,

Geplaatst:

Of hij dat had moeten weten of niet, is niet open voor discussie, als F1-rijder moet je dat gewoon weten anders hoor je daar niet thuis.

Geplaatst:

Ik snap vanwaar de regel komt en vind 'm in dat opzicht terecht, maar het gaat te ver nu en creëert neveneffecten die niet wenselijk zijn. Rosbergs straf nu is er echt over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid