Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 minutes ago, vince522 said:

Of hij dat had moeten weten of niet, is niet open voor discussie, als F1-rijder moet je dat gewoon weten anders hoor je daar niet thuis.

Het gaat niet over instellingen, het gaat over troubleshooting. Dat hij de config van zijn moderne complexe machine kent, dat is idd normaal.

Dat hij alle (sub)settings en mix-issues moet kunnen weten/vinden al rijdend, terwijl ze er in de pits misschien met 10 man op gezocht hebben, niet.

Dan moet je de astronauten van Apollo 13 ook incompetent vinden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
35 minuten geleden zei Monterey Jack:

Rosberg wist het wel, dus het moet toch wel uit te vinden zijn door een bepaald patroon te volgen.

Rosberg wist het niet, die zat voor de start in een andere modus dan Rosberg en toen hij wisselde en merkte dat het verkeerd zat is hij teruggekeerd naar zijn vorige modus. Fout van Mercedes dus Hamilton kon dat nooit raden.

Geplaatst:
11 minutes ago, ICM said:

Het gaat niet over instellingen, het gaat over troubleshooting. Dat hij de config van zijn moderne complexe machine kent, dat is idd normaal.

Dat hij alle (sub)settings en mix-issues moet kunnen weten/vinden al rijdend, terwijl ze er in de pits misschien met 10 man op gezocht hebben, niet.

Die zijn toch terug op aarde geraakt? :D

Ik vind dat de complexiteit van de wagens moet afnemen ipv toenemen, dan heb je helemaal geen 16 rijmodi, elk bestaande uit 20 andere instellingen, nodig.

Geplaatst:
22 minutes ago, vince522 said:

Ik vind dat de complexiteit van de wagens moet afnemen ipv toenemen, dan heb je helemaal geen 16 rijmodi, elk bestaande uit 20 andere instellingen, nodig.

absoluut

De vraag is, kan je met die mogelijke computerproblemen nog rijders vergelijken?

Geplaatst:
2 uur geleden zei vince522:

Of hij dat had moeten weten of niet, is niet open voor discussie, als F1-rijder moet je dat gewoon weten anders hoor je daar niet thuis.

Wat een bullshit.

En dan zeggen dat het vroeger beter was zeker? Dat moderne F1 piloten niet meer te vergelijken zijn met de Senna's van vroeger...?
Logisch, die moesten vroeger gewoon instappen en zo hard mogelijk over een circuit rijden.
Als we jouw redenering doortrekken, dag mag je moderne piloten eerst 4 jaar op IT-cursus sturen zodat ze zeker alle telemetrie, electronica en software zelf kunnen analyseren, interpreteren en uitvoeren zonder ook maar 1 woordje uitleg. En dat aan 300 km/u in het heetst van de strijd...

Geplaatst:

IT- cursus? 

zou ze eerder voor ingenieur laten studeren.. 

Geplaatst:
16 minutes ago, Maxime S said:

Wat een bullshit.

En dan zeggen dat het vroeger beter was zeker? Dat moderne F1 piloten niet meer te vergelijken zijn met de Senna's van vroeger...?
Logisch, die moesten vroeger gewoon instappen en zo hard mogelijk over een circuit rijden.
Als we jouw redenering doortrekken, dag mag je moderne piloten eerst 4 jaar op IT-cursus sturen zodat ze zeker alle telemetrie, electronica en software zelf kunnen analyseren, interpreteren en uitvoeren zonder ook maar 1 woordje uitleg. En dat aan 300 km/u in het heetst van de strijd...

Denk je dat Hamilton zijn wagen blindelings had ingesteld indien ze hadden gecommuniceerd wat er mis was? Akkoord hij zou er geen 12 ronden over doen, maar als je de complexe instellingen achterwege laat en de wagen afstelt in de pits (en daarvoor hoef je niet zo ver terug te gaan in de tijd), dan kan een rijder zich inderdaad meer focussen op instappen en zo hard mogelijk over een circuit rijden.

Dat laatste is zowat de essentie van racen denk ik?

Geplaatst:
3 uur geleden zei ICM:

Of hij dat had moeten weten of niet, is open voor discussie.

Of dat bepalend is voor rijderskunsten, is dat niet IMO. Willen we de beste stuurmanskunsten of IT kunsten zien in de kampioen?

hm_marionet.jpg

De coureur moet zich bezig houden met rijden. De engineer moet niet aan het roer staan... met als gevolg een coureur als marionet/operator.

De complexiteit van de auto's is daarmee nog wel een probleem, maar als dat de rijders hindert dan komen de constructeurs wel met een vereenvoudiging :)

Geplaatst:
18 minuten geleden zei vince522:

Denk je dat Hamilton zijn wagen blindelings had ingesteld indien ze hadden gecommuniceerd wat er mis was? Akkoord hij zou er geen 12 ronden over doen, maar als je de complexe instellingen achterwege laat en de wagen afstelt in de pits (en daarvoor hoef je niet zo ver terug te gaan in de tijd), dan kan een rijder zich inderdaad meer focussen op instappen en zo hard mogelijk over een circuit rijden.

Dat laatste is zowat de essentie van racen denk ik?

Dat is toch wat ik wil zeggen...?

Laat de piloot zich focussen op het racen en als een probleem zich voordoet, laat je het de ingenieurs op de pitwall oplossen dan zeggen ze het wel via de boordradio...

Poepsimpel toch?

Geplaatst:
2 minutes ago, Maxime S said:

Dat is toch wat ik wil zeggen...?

Laat de piloot zich focussen op het racen en als een probleem zich voordoet, laat je het de ingenieurs op de pitwall oplossen dan zeggen ze het wel via de boordradio...

Poepsimpel toch?

We willen hetzelfde bereiken maar op een andere manier, ik zou de potentiële problemen wegnemen terwijl jij oplossingen wil voorzien.

Geplaatst:
4 uur geleden zei dragonfly:

Die kon dat niet weten want Mercedes had een fout gemaakt. Ze hebben 12 menu's en daaronder nog eens 12 of 24 submenu's dus de combinaties zijn eindeloos...

Probleem was dat de piloot over de radio hoorde waar hij later kon remmen, sneller kon doorgaan, ... Telemetrie data moet je maar gebruiken op testdagen, in een race is het de piloot die het moet doen. Maar nu gaan ze idd extreem en een straf van 10sec is zelfs om te lachen

Is wel goed dat ze dat nu weten dat het 10 sec is.

Gaat sneller dan even door de pits te rijden en ze het daar te laten instellen.

Is het een probleem dat 3 sec per ronde kost, huppa, even zeggen, gaat sneller dan 10 rondes lang zoeken

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
55 minutes ago, Carlito said:

Is wel goed dat ze dat nu weten dat het 10 sec is.

Gaat sneller dan even door de pits te rijden en ze het daar te laten instellen.

Is het een probleem dat 3 sec per ronde kost, huppa, even zeggen, gaat sneller dan 10 rondes lang zoeken

Dat is ook wat Horner zei.

Geplaatst:

Straf is inderdaad veel te laag, ze hebben de deur open gezet :fp: 

Geplaatst:
14 uur geleden zei dragonfly:

Straf is inderdaad veel te laag, ze hebben de deur open gezet :fp: 

Volgende keer zullen ze wel een andere straf geven, consequent en F1 straffen passen niet in een zin.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vraag me soms wel af wat de aard is van zo'n issues, gezien de oplossing telkens softwarematig is?

Geplaatst:
1 uur geleden zei vince522:

Ik vraag me soms wel af wat de aard is van zo'n issues, gezien de oplossing telkens softwarematig is?

Het systeem draait op Windows Vista

Geplaatst:

27:45

Allemaal zo geheimzinnig. :D

Plus wel voor Massa.

Geplaatst:

Button heeft naast de baan meer chance :D

Geplaatst:

Ik zou op die haar circuit ook wel eens willen rijden. De eerste race zou wel snel kunnen afgelopen zijn, maar de 2de manche zal toch een uitputtingsslag worden

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 12-7-2016 om 14:15 zei ICM:

Of misschien moeten de ingenieurs een gebruiksvriendelijkere machine bouwen? De Force India heeft bv zelfs niet eens zo'n groot scherm met igg menus.

Geplaatst:

Er zal altijd een Duitser bij Mercedes rijden :D Hij rijdt wel sterk dit jaar, dus het andere gerucht, Wehrlein ipv Rosberg, dat zou totaal belachelijk zijn :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid