Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Goeie angle vanaf 01:32 Vettel knalt toch duidelijk gewoon in Kimi? Nee en ik boom nog even door op actie Max - Verstappen probeert iets onmogelijk - Vettel laat plaats voor Kimi maar die plaats wordt op een onmogelijke manier ingenomen door Verstappen die niemand daar nog verwacht- Vettel kan trouwens in zijn kleine spiegels geen twee breed zien en denk dat zowat iedere piloot weet dat met drie La Source in gaan quasi onmogelijk is- Dit is geen lef hebben imo maar een bruut kart manoeuvre (daar geraak je daar nog mee weg maar zal je ook vies bekeken worden)- hoe je het ook draait of keert hij heeft met deze poging meer te verliezen dan te winnen, dus "dom" (overmoedig enthousiasme)- hij was gepasseerd hij komt van achter de Ferrari's wat niet onbelangrijk is om weten hij knalt eerder in op hen dan omgekeerd- hoe gaat hij in dat peloton uit La Source komen stel dat hij "passeert" ? Je koerst iedere race tegen dezelfden met zo een acties ga je NOOIT respect afdwingen bij collega's iets dat ook nodig is om tot faire duels te komen.Enfin we vergroten het natuurlijk allemaal uit he dat is het leuke van zo een discussie. Feit is dat hij deze fout niet opnieuw zal maken.Niet onbelangrijk wat Salokin zegt: in een duel tussen twee wagens is dit anders ....... Maar zelfs dan vrees ik dat hij bij uitkomen source zou gecrossed worden en er dus niet voorbij zijn en blijft het een te groot risico. 4 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Zondag al Monza. Eens zien of madmax ze op het gras duwt.... Quote
Monterey Jack 6.502 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Zondag al Monza. Eens zien of madmax ze op het gras duwt....Als hij dat daar doet gaat hij hard mogen lopen naar zijn heli/vliegtuig [emoji38] Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 We zijn in ieder geval allemaal over F1 bezig, dat is toch al wat anders dan de voorbije jaren Ik zie Max zich positioneren en Vettel zijn neus bruut richting Kimi draaien. Ik vind niet dat Vettel plaats laat voor Kimi, maw - ik denk niet dat Vettel in Kimi knalt omdat Kimi Max moet ontwijken. IMHO uiteraard. Als Verstappen er rekening mee moet gaan houden dat Vettel hem mogelijks niet kan zien én mogelijks zo scherp gaat insturen waardoor Kimi geen plaats krijgt..tja. En nogmaals @Salokin , ik heb het niet over zijn verdere acties noch commentaar, ik bekijk dit even als een stand-alone event. 2 Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 9 minuten geleden zei Lefty: We zijn in ieder geval allemaal over F1 bezig, dat is toch al wat anders dan de voorbije jaren Dat!! Zalig toch Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Nog een interessante angle edit: blijkbaar post-impact, zag de schade niet duidelijk genoeg Quote
dragonfly 14.982 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Verstappen had zijn start compleet gemist en probeerde veel te hard om dat nog goed te maken. Dat is gewoon de leeftijd, hebben we bij de andere piloten ook gezien dus gaat er wel uitgaan. Horner zal dat ook wel beseffen. Die acties erna, als Rosberg een straf krijgt moest Verstappen er ook één gehad hebben. En de arrogantie in de interviews was er dan nog volledig over, het beestje komt naar boven. Monza belooft leuk te worden maar ik kan niet kijken 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 30 minutes ago, Lefty said: Als Verstappen er rekening mee moet gaan houden dat Vettel hem mogelijks niet kan zien én mogelijks zo scherp gaat insturen waardoor Kimi geen plaats krijgt..tja. Dat zou hij eigenlijk wel moeten bij de start ja. Je kan de koers niet winnen in de eerste bocht, wel verliezen. Quote
Lotuzzz 17.073 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Wel goed dat Monza al zo snel volgt. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 5 uur geleden zei Jokke_vlo: Nee en ik boom nog even door op actie Max - Verstappen probeert iets onmogelijk - Vettel laat plaats voor Kimi maar die plaats wordt op een onmogelijke manier ingenomen door Verstappen die niemand daar nog verwacht - Vettel kan trouwens in zijn kleine spiegels geen twee breed zien en denk dat zowat iedere piloot weet dat met drie La Source in gaan quasi onmogelijk is - Dit is geen lef hebben imo maar een bruut kart manoeuvre (daar geraak je daar nog mee weg maar zal je ook vies bekeken worden) - hoe je het ook draait of keert hij heeft met deze poging meer te verliezen dan te winnen, dus "dom" (overmoedig enthousiasme) - hij was gepasseerd hij komt van achter de Ferrari's wat niet onbelangrijk is om weten hij knalt eerder in op hen dan omgekeerd - hoe gaat hij in dat peloton uit La Source komen stel dat hij "passeert" ? Je koerst iedere race tegen dezelfden met zo een acties ga je NOOIT respect afdwingen bij collega's iets dat ook nodig is om tot faire duels te komen. Enfin we vergroten het natuurlijk allemaal uit he dat is het leuke van zo een discussie. Feit is dat hij deze fout niet opnieuw zal maken. Niet onbelangrijk wat Salokin zegt: in een duel tussen twee wagens is dit anders ....... Maar zelfs dan vrees ik dat hij bij uitkomen source zou gecrossed worden en er dus niet voorbij zijn en blijft het een te groot risico. Verstappen probeert in mijn ogen niets aanvallends. Hij mist zijn start en kiest voor de binnenkant om de schade zo veel mogelijk te beperken. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 33 minuten geleden zei dragonfly: Verstappen had zijn start compleet gemist en probeerde veel te hard om dat nog goed te maken. Dat is gewoon de leeftijd, hebben we bij de andere piloten ook gezien dus gaat er wel uitgaan. Horner zal dat ook wel beseffen. Die acties erna, als Rosberg een straf krijgt moest Verstappen er ook één gehad hebben. En de arrogantie in de interviews was er dan nog volledig over, het beestje komt naar boven. Monza belooft leuk te worden maar ik kan niet kijken Dit dus Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Zeer veel zin in Monza inderdaad! Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Als Max in Monza op het podium geraakt gaat hij wel een fluitconcerto krijgen denk. Quote
gTa 28.051 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Dat kan hij wel hebben. 't Zal 'm ook (in versneld tempo) lessen leren qua finesse en communicatie (hij is nog zeer jong, dus niet onlogisch dat daar nog werk aan is). 't Is goed dat Monza snel komt, inderdaad. Daar krijgt 'ie meteen de kans om bij te sturen, ik denk dat dat het voornaamste thema zal zijn dat ze deze week op z'n agenda zullen zetten. :-) Quote
erq 220 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd welke lijnen jullie als ervaren fans/rijders wél normaal gevonden hadden.. Imho is wat Verstappen doet echt wel impulsief. Als hij nu nog ruimte had gekregen in La Source had hij zeker de beide Ferrari's naar buiten proberen te pushen om zijn verlies bij de start proberen zo goed te maken. Had nooit gewerkt tegen deze 2. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 3 hours ago, Kakker Scheef said: Verstappen probeert in mijn ogen niets aanvallends. Hij mist zijn start en kiest voor de binnenkant om de schade zo veel mogelijk te beperken. Dus je aan de binnenkant van een bocht smijten waarbij je aan de apex met je voorwielen nog niet eens naast de voorwielen van de auto voor je zit is niet aanvallend? Hij mist zijn start en gooit zich er dus maar tussen op hoop van zegen dat men hem doorlaat. Als je je start mist moet je dat beseffen en niet direct het onmogelijke proberen om die fout direct recht te zetten. 5 Quote
thor 217 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 1 uur geleden zei ir_fuel: Dus je aan de binnenkant van een bocht smijten waarbij je aan de apex met je voorwielen nog niet eens naast de voorwielen van de auto voor je zit is niet aanvallend? Hij mist zijn start en gooit zich er dus maar tussen op hoop van zegen dat men hem doorlaat. Als je je start mist moet je dat beseffen en niet direct het onmogelijke proberen om die fout direct recht te zetten. +1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Dit gezegd zijnde het blijft belachelijk dat die F1 wagens van papier-maché zijn. Dat maakt het racen toch een stuk minder interessant. Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 fuel, vind jij dat gat dat daar is (beeld je even bij bovenstaande foto's in dat Verstappen daar niet bestaat), een gat dat sowieso moet open blijven? Gewoon een vraag hé, geen retorische. Alonso 2013 (toch ook al redelijk agressief, al zit hij niet naast de Red Bull) Ik vergelijk het er niet mee hoor, maar 't is als je het zo bekijkt een perfect mogelijke move. Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 14 hours ago, Jokke_vlo said: Nee en ik boom nog even door op actie Max - Verstappen probeert iets onmogelijk - Vettel laat plaats voor Kimi maar die plaats wordt op een onmogelijke manier ingenomen door Verstappen die niemand daar nog verwacht - Vettel kan trouwens in zijn kleine spiegels geen twee breed zien en denk dat zowat iedere piloot weet dat met drie La Source in gaan quasi onmogelijk is Dus als ik bovenstaande quote goed interpreteer zeg jij dat het niet Vettel is die in Kimi knalt, maar dat Kimi in Vettel knalt omdat Max hem daartoe dwingt, correct? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 3 minutes ago, Lefty said: fuel, vind jij dat gat dat daar is (beeld je even bij bovenstaande foto's in dat Verstappen daar niet bestaat), een gat dat sowieso moet open blijven? Gewoon een vraag hé, geen retorische. Alonso 2013 (toch ook al redelijk agressief, al zit hij niet naast de Red Bull) Ik vergelijk het er niet mee hoor, maar 't is als je het zo bekijkt een perfect mogelijke move. https://www.youtube.com/watch?v=zENBAS_gHP8 Ik weet niet goed wat je bedoelt met of dat moet open blijven, maar je ziet dat Verstappen (mssch op een paar cm na) eigenlijk naast de binnenkant van het circuit zit he. Het punt is voor mij niet of dat gat open moet blijven of niet. Wat voor mij het verschil maakt is dat hij aan de apex nog altijd niet compleet naast de Ferrari is, en dat is gewoon een no go. Als je je niet naast de auto kunt zetten voor of vlak aan het begin van het insturen moet je de andere laten voor gaan of je krijgt dat soort accidenten. Enfin, je gaat gewoon uit op dat moment van goodwill van degene die je wilt passeren. Als deze of je niet gezien heeft of doet alsof hij je niet gezien heeft hang je eraan. Zit je er naast voor het insturen kan hij gewoon niet insturen want er is geen plaats om te draaien. Alonso is toch nog iets anders. Eigenlijk verremt die zich maar toch komt hij uit achter de andere uit. Verstappen had dat gewoon of niet moeten proberen of de boel moeten dichtgooien en hem doorlaten. Dat doet me echt denken aan een beginnersfout bij de karting. Eigenlijk valt dit goed te vergelijken want je zit daar ook met een hoop quasi identieke voertuigen met identiek hetzelfde gevolg als je op die manier een move probeert (met natuurlijk geen schade itt een papieren F1). Volgens mij had hij gewoon te veel druk, miste hij zijn start en was hij te gehaast om dat goed te maken. En idd, zoals al gezegd, stel dat dat geen accident was, waar zou hij uitgekomen zijn in de acceleratie na de Source? Had volgens mij toch geen zoden aan de dijk gebracht. Jeugdige onbezonnenheid. En over de rest van zijn wedstrijd zijn we het wel al lang eens denk ik. Wel fan van zijn compleet van de pot gerukte uitspraken na de race. Dat zorgt voor wat extra spektakel om naar uit te kijken. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Dus als ik bovenstaande quote goed interpreteer zeg jij dat het niet Vettel is die in Kimi knalt, maar dat Kimi in Vettel knalt omdat Max hem daartoe dwingt, correct?Zonder Max raken ze mekaar niet. Maar waar het me om gaat is Verstappen. Van mijn kant bekeken snap ik niet dat mensen geen fout zien in La Source. Dat is echt gigantisch dom imo Quote
Lefty 19.518 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Ik denk dat Vettel Kimi ook zou hebben geraakt als Verstappen daar niet had geweest. Maar goed, meningen kunnen verschillen en ik ken er alleszins sowieso niet zo veel als jullie. 1 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Dit was gewoon Vettel zijn revanche voor Kimi die op dezelfde manier op Vettel knalt bij de start in China? Kijk zelf op 0:10 Het is gewoon een race incident in Spa, Vettel ging er waarschijnlijk van uit dat Raikkonen meer richting Apex ging/kon gaan maar had wrslk niet gezien dat Verstappen daar was ingedoken. Zij zien helemaal zo goed niet als wij op de reviews, die mannen "liggen" letterlijk op een paar cm van de grond en dan is het al moeilijk overzicht te hebben. 1 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Allemaal interessante zaken hier al gelezen, ik ga me niet mengen in de verdere discussie. Ik ben daar niet racer genoeg voor. Ik blijf gewoon vermoeden moest Vettel het pak niet hebben samengeduwd - waar ik er ook vanuit ga dat hij niet wist waar Verstappen was, Verstappen er Raikonnen ook had geraakt. Ik vermoed dat Verstappen de apex zou overschrijden en zo Raikonnen er zou uitkegelen. Maar zoals gezegd, ik blijf vermoeden - niet racer genoeg voor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.