Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Volgende dag tijdens de testweek:

Jean-Eric Vergne (Fra/Red Bull-Renault) 1:38.917

Sam Bird (GBr/Mercedes GP) 1:40.897

Jules Bianchi (Fra/Ferrari) 1:41.347

Olivier Turvey (GBr/McLaren-Mercedes) 1:41.513

Max Chilton (GBr/Force India-Mercedes) 1:41.575

Esteban Gutierrez (Mex/Sauber-Ferrari) 1:42.049

Mirko Bortolotti (Ita/Williams-Cosworth) 1:43.277

Kevin Ceccon (Ita/Toro Rosso-Ferrari) 1:43.686

Alexander Rossi (VSt/Lotus-Renault) 1:44.283

Jan Charouz (Tsj/Renault) 1:44.470

Stefano Coletti (Mon/Toro Rosso-Ferrari) 1:44.545

Nathanael Berthon (Fra/HRT-Cosworth) 1:45.839

Robert Wickens (Can/Virgin-Cosworth) 1:45.934

Charles Pic (Fra/Virgin-Cosworth) 1:46.348

Die Charles Pic is trouwens diegene die op 't zitje van D'Ambrosio aast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raikonen terug in F1?

Dat zou goed nieuws zijn. Een pottenbreker in het WRC zal hij immers nooit worden.

Hoe zit het dan met zijn overgewicht? :D

Dat was toch vroeger bij Nigel Mansell geen probleem! :)

Nu, kan me wel inbeelden dat de zitruimte serieus veranderd is in vergelijking met vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was toch vroeger bij Nigel Mansell geen probleem! :)

Nu, kan me wel inbeelden dat de zitruimte serieus veranderd is in vergelijking met vroeger.

De McLaren van 1995 was nu ook niet bepaald de breedste van het veld, maar Mansell was toen ook al een beetje bijgekomen. Bij McLaren hebben ze dan al de moeite gedaan om de cockpit te verbreden en na 2 races stop Mansell er mee.

Hij had beter de eer aan zichzelf gelaten en na Adelaide 1994 er mee opgehouden (met een overwinning).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi mooi mooi!!

Ik hoop voor hem dat die nog kan klimmen, al denk ik persoonlijk dat het over and out is...

Ga je daar dan voor supporteren, ipv voor die gepiercete aap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over.:D

Dan mag je toch eerst hopen dat ze bij Renault volgend jaar een deftige wagen hebben. Kimi staat nu niet direct gekend dat ie mee 'n snelle wagen kan ontwikkelen.

Naast hem verwacht ik eigenlijk eerder 'n Grosjean (net als D'Ambrosio een poulain van Boullier) dan een Petrov, gezien die laatste zich (naar 't schijnt) niet echt ideaal gedragen heeft het voorbije seizoen. Al heeft ie wel de nodige roebels bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Blijkbaar zijn er wel een paar nieuwe regels voor volgend seizoen: "drivers not allowed to move back on racing line after defending off it, 3 day test in-season, drivers can use all tyres in FP1" (tweet van Jonathan Legard)

Vooral die 1e is echt een vreemde regel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn er wel een paar nieuwe regels voor volgend seizoen: "drivers not allowed to move back on racing line after defending off it,

Vooral die 1e is echt een vreemde regel.

Idd. Zou dus duidelijker zijn als: "drivers are allowed to move out of the way"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt zo een beetje als: pech laat je maar voorbijsteken. DRS en KERS hebben het gehaald van jou slome bak zonder DRS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt zo een beetje als: pech laat je maar voorbijsteken. DRS en KERS hebben het gehaald van jou slome bak zonder DRS.

Het is algeheel, dus ook als je defensief rijdt net voor 'n bocht. I pity the fool die DRS of KERS gaat gebruiken op die plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The FIA's World Motor Sport Council has announced several changes to the sporting rules for the 2012 Formula 1 season. From next year, all cars will have to pass all the mandatory crash tests in order to be able to take part in winter testing.

The ruling body has also confirmed there will be a three-day test during the season, which is set to allow teams to run with their drivers mid-campaign. Previously, teams were only allowed to run during the season in the Young Driver test near the end of the year.

From 2012, all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join at the back of the field during safety car periods, ensuring a clean restart without slower cars in front of the leaders.

There will now be a maximum race time of four hours during each grand prix, ensuring that lengthy suspensions do not result in events that are longer than that.

The FIA also said that from 2012, drivers will not be allowed to move back onto the racing line after having moved off it to defend their position.

Also from next year, cars which were in the pitlane when a race is suspended will now be allowed to rejoin the grid in the position they were in when the race was stopped.

The governing body has also altered the use of tyre allocations, with drivers now allowed to use all tyres from the start of practice. Previously, only three sets were permitted.

Finally, the FIA said divers will not be allowed to leave the track - like cutting a chicane on reconnaissance laps or 'in' laps to save time and fuel - without a justifiable reason.

via autosport.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Finally, the FIA said divers will not be allowed to leave the track - like cutting a chicane on reconnaissance laps or 'in' laps to save time and fuel - without a justifiable reason.

Ik herinner mij een bepaalde scene uit de Senna-documentaire. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner mij een bepaalde scene uit de Senna-documentaire. :lol:

De welke?

Ik snap niet waarom ze dat zouden verbieden, is toch niks mis met een chicane afsnijden voor de je snelle kwalificatierun?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De welke?

Ik snap niet waarom ze dat zouden verbieden, is toch niks mis met een chicane afsnijden voor de je snelle kwalificatierun?

De ruzie tussen Senna en Jean-Marie Balestre. :)

Het is niet 100% gerelateerd, maar 't deed mij gewoon automatisch denken aan die scene.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

The end of an era: blijkbaar heeft Patrick Head recent z'n ontslag aangeboden bij de F1-tak van het Williams-team. (hij blijft wel nog op 'n andere afdeling actief)

Kerel heeft samen met Frank Williams het team in 1977 opgestart en is mede verantwoordelijk voor de talloze successen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid