Maxime S 2.849 Geplaatst: 15 maart 2017 Geplaatst: 15 maart 2017 Het grootste verschil wordt in de laatste sector gemaakt. Op de echt snelle stukken is het verschil niet zo groot vind ik. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Nog members in McLaren Mercedes mood? [emoji51][emoji51][emoji12] Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Ben ook benieuwd ja! Quote McLaren are “considering options” amid reports they have sounded out Mercedes about becoming their engine suppliers again. The troubled performance of Honda's new power unit in winter testing has led to speculation over the future of their partnership with McLaren just three years into a long-term deal. According to reports, McLaren have made an initial enquiry with Mercedes, their former engine providers, about the possibility of a reunion if they decide they cannot continue with Honda. McLaren declined to comment on the specific reports when contacted by Sky Sports, but did say they were "considering options" with Honda as they attempt to turn the situation around. "Winter testing was challenging and disappointing," said a McLaren spokesperson. "We are working with Honda to address shortcomings and deficiencies. Together with Honda we are considering options, but we will not comment on media speculation." Mercedes declined to comment. Meer: http://www.skysports.com/f1/news/12479/10803709/mclaren-considering-options-with-honda Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Honda zou een kans krijgen van een paar gp's. Indien onvoldoende dan zou mclaren de motoren vh gefaalde Manor willen. Die staan eigenlijk klaar. 1 Quote
dragonfly 14.978 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Honda zou een kans krijgen van een paar gp's. Indien onvoldoende dan zou mclaren de motoren vh gefaalde Manor willen. Die staan eigenlijk klaar. En past die motor daar zomaar in? Quote
Jerred 340 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Na de hereniging van Mika met McLaren zal hij McLaren willen herenigen met Mercedes zeker. Zou hij er zelf nog eens mogen/kunnen/willen mee rijden. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 En past die motor daar zomaar in?Brawn werd in 2009 kampioen door eenzelfde story Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 McLaren zal dan wel sportief gezien beter af zijn, Honda sponsort (ik dacht een miljoen of 100?) en levert gratis motoren. Mercedes zal niet voor niks leveren. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Nee maar als men resultaat rijdt komt er wel een sponsor. Door uit te vallen en miserie bereik je niks. En het demotiveert alleman Quote
Maxime S 2.849 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Het seizoen is nog niet begonnen en 't is al een drama bij McLaren. Dat belooft... Quote
dragonfly 14.978 Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Honda betaalt idd 100miljoen. Plus gratis motoren en helft van de salarissen. Als ze Honda dumpen gaan de arabieren dus geld op tafel moeten leggenSent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Zou wel leuk zijn. McLaren 2018 met Mercedes Motoren, Alonso weg wegens niet succesvol, Wehrlein naast Vandoorne Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 denk ni datze tot 2018 gaan wachten Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 7 minuten geleden zei Mich: denk ni datze tot 2018 gaan wachten Tijdens het seizoen mag je niet van motor veranderen dacht ik Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Ik dacht dat alleszins. Kan zijn van niet, maar anders zouden sommige teams toch vaker wisselen zou ik denken... Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 39 minutes ago, Carlito said: Ik dacht dat alleszins. Kan zijn van niet, maar anders zouden sommige teams toch vaker wisselen zou ik denken... Volgens mij mag het wel. Haas heeft vorig jaar ook veranderd van motor. Ze zijn halfweg het seizoen gewisseld van de Ferrari motor van het jaar er voor, naar die dat in het begin van het seizoen in de Ferrari lag. Zelfde leverancier dan wel, maar ook een totaal andere motor. Quote
gTa 28.036 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Denk je? Ik las altijd dat de motor een onderdeel is van 't structureel/dragend geheel. Tenzij er dan standaarden uitgewerkt zijn waaraan het koppelingsvlak monocoque/aandrijfgeheel moet voldoen (vorm, bolt pattern, enz.) is het toch extreem moeilijk om zomaar even snel van motor te wisselen midden in 't seizoen? Of is de monocoque van een (verplichte) vaste vorm, ik dacht ook van niet? Als je daaraan wijzigt, lijkt de monocoque mij te moeten aangepast worden, wat inhoudt dat die opnieuw getest/gehomologeerd moet worden, enz. (Maar ik ken bijster weinig van de technische reglementen van F1, dus ik ga misschien voorbij aan enkele zaken die jullie wel weten.) Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Kan ook zijn dat de basis nog hetzelfde is maar dat men dan met die tokens alles kon veranderen. Nu ik eens google is de kans groot dat het dat is. Mijn excuses Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 4 minutes ago, gTa said: Denk je? Ik las altijd dat de motor een onderdeel is van 't structureel/dragend geheel. Tenzij er dan standaarden uitgewerkt zijn waaraan het koppelingsvlak monocoque/aandrijfgeheel moet voldoen (vorm, bolt pattern, enz.) is het toch extreem moeilijk om zomaar even snel van motor te wisselen midden in 't seizoen? Of is de monocoque van een (verplichte) vaste vorm, ik dacht ook van niet? Als je daaraan wijzigt, lijkt de monocoque mij te moeten aangepast worden, wat inhoudt dat die opnieuw getest/gehomologeerd moet worden, enz. (Maar ik ken bijster weinig van de technische reglementen van F1, dus ik ga misschien voorbij aan enkele zaken die jullie wel weten.) Heb dit ergens gevonden: "Whilst performance clauses may exist allowing for a split to happen, there isn't enough time for McLaren to make the required modifications for a Mercedes power unit before the start of the season, therefore if a switch were to take place, it's unlikely it would happen until several races into the year." Dus volgens mij zal het niet letterlijk verboden zijn, zeker nu die tokens wegvallen. Maar het is niet 1 op 1 Quote
gTa 28.036 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Geen idee of het verboden is/was. Lijkt me alleen technisch niet zo'n evidente keuze. Zouden ze daar tijdens de winter al mee geëxperimenteerd hebben? Desnoods theoretisch en enkel qua fitting (dus nog niet gereden)? Om zeker te zijn dat, moest het echt moeten, ze toch een Benz-motor op hun skateboard kunnen vijzen? Quote
Cash 140 Geplaatst: 19 maart 2017 Geplaatst: 19 maart 2017 In dit artikel wordt alles eigenlijk uitgelegd. De voor en nadelen van de 3 opties: bij Honda blijven - Honda vervangen door iemand anders op einde van 2017 - Honda dit seizoen al vervangen. En wat de moeilijkheden zijn bij het wisselen van een motor tijdens het jaar: https://www.jamesallenonf1.com/2017/03/mclaren-honda-f1-crisis-what-would-you-do-next-in-mclarens-shoes/ 3 Quote
gTa 28.036 Geplaatst: 19 maart 2017 Geplaatst: 19 maart 2017 Main mounting points zijn dus idd gestandaardiseerd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.