Ga naar inhoud

Familiewagen voor 3 kinderstoelen max 6.000 euro


Tjeu

Aanbevolen berichten

Onze Berlingo zijn roetfilter is voor de tweede keer in 10.000km aan vervanging toe. Geen zin om nog eens die kosten te doen, zeker omdat ik al een tijd denk dat het de eolyse injectie is die misloopt en de roetfilter doet verstoppen. Daarnaast moet de distributie vervangen worden, doet de regensensor het niet meer, zitten er wel wat kraakjes in de ophanging en schakelt de automaat niet meer vlot. 

Helaas zitten we nog met een laatste stuk zware verbouwing en is er nu gewoon geen budget voor een wagen. We rijden eigenlijk ook amper. Met de derde koter op komst hebben we evenwel de eerste twee jaar nog een nodig. En wel eentje waar drie kinderstoelen in kunnen. 

Dus voorwaarden zijn:

- Benzine
- Trekhaak (mag in naplaatsing maar moet dan wel in rekening gebracht worden voor budget)
- Maximum tien jaar oud (voornamelijk ook voor de veiligheidsvoorzieningen)
- plaats voor drie kinderstoelen
- minimum 450 liter kofferruimte
- garantie (of 1.500 euro onder budget blijven)
- cruise control
- airco

Plusjes die geen mustjes zijn
- automaat
- pano dakje
- liefst niet langer dan 4m60, anders moet ik een andere remorque kopen om naar het containerpark te rijden. 

Budget is dus een zéér magere 6.000 euro. 

Beste wat ik op dit moment kan vinden is een vorige generatie Scenic 1.6 naft met twee jaar garantie. Net zoals alles in deze klasse niet echt iets om enthousiast over te worden, maar daar zouden we twee jaar verder mee kunnen en dan opnieuw kijken voor iets anders, dan zal er wat meer ademruimte zijn en moeten er niet langer drie volwaardige kinderstoelen in.  

Indien iemand anders iets zou weten, ik hoor het graag. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Balleke zei:

Fiat Multipla

Je wordt sneller ouder dan je denkt. Mulipla is in 98 op de markt gekomen, dat is 23 jaar geleden. En de laatste liep in 2007 van de band, 14 jaar geleden. Dat is dus te oud. 

1 uur terug, Rabbit zei:

peugeot 5008 mk1. 
Lijkt me een vd weinige logische keuzes 😏

Zijn dat niet gigantisch onbetrouwbare dingen? Heb daar nog niets anders over gelezen dan pure miserie. Of zijn het enkel de benzine turbo modellen waar er problemen mee waren? 

Edit: enkel te vinden met +190.000 euro voor dit budget. En dan nog eens particulier... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat budget heb je een Dacia Lodgy met garantie, alleen dat panodak gaat dan niet lukken...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Niko80 zei:

239EBF29-35C6-4666-B2CB-BEE0C5325FA8.png

Mazda 5 staat vrij hoog op mijn lijstje. Alleen lees ik op internet dat je daar geenszins drie kinderstoelen in gepleurd krijgt. En prijzen zijn wel wat hoog, maar je komt er soms wel al eentje tegen binnen het budget. 

6 minuten geleden, josenjef zei:

Voor dat budget heb je een Dacia Lodgy met garantie, alleen dat panodak gaat dan niet lukken...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

2de hands kost een Lodgy amper of zelf niet minder dan de Scenic waarop die gebaseerd is. Is er volgens jou een meerwaarde om de Lodgy boven de Scenic te kiezen? 
Met de Scenic heb ik destijds nog een tijdje gereden (toen de MR2 weg was en mijn stiefmoeder heeft nog steeds zo eentje, maar dan de grote versie) en om rustig kilometertje mee te doen met het gezin, is dat eigenlijk nog ok. Is wel aartslelijk... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2de hands kost een Lodgy amper of zelf niet minder dan de Scenic waarop die gebaseerd is. Is er volgens jou een meerwaarde om de Lodgy boven de Scenic te kiezen? 
Met de Scenic heb ik destijds nog een tijdje gereden (toen de MR2 weg was en mijn stiefmoeder heeft nog steeds zo eentje, maar dan de grote versie) en om rustig kilometertje mee te doen met het gezin, is dat eigenlijk nog ok. Is wel aartslelijk... 
Mazda 5 is knap en leuk, maar niet ruim op de achterbank. Ik vond die wel aangenaam als 2 +2 +2.

Mijn eerste idee was een caddy, maar die zitten nog net boven budget. Ik vond gewoon een paar frisse lodgy's binnen budget [emoji6]dat gaat niet beter of slechter zijn dan een scenic denk ik. Een Tourneo is ook een frisse verschijning in die Klasse, maar die 1.0 ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Joske zei:

Opnieuw ne Berlingo of Partner?

 

Eigenlijk echt wel al veel kosten aan die Berlingo gehad... Dus sta niet bepaald te springen om dezelfde in huis te halen. Ding weegt ook 1.600 kilo. Daar dan een 1.6 atmo met 90 pk in lijkt me niet echt een hoera ervaring. Maar voordeel zou wel zijn dat we de schuifdeuren behouden, wat een echte zegen is tijdens het maxicosi tijdperk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Tjeu zei:

Eigenlijk echt wel al veel kosten aan die Berlingo gehad... Dus sta niet bepaald te springen om dezelfde in huis te halen. Ding weegt ook 1.600 kilo. Daar dan een 1.6 atmo met 90 pk in lijkt me niet echt een hoera ervaring. Maar voordeel zou wel zijn dat we de schuifdeuren behouden, wat een echte zegen is tijdens het maxicosi tijdperk. 

Mijn schoonzus heeft al 5j zo een 1.6 benzine, tot nu toe probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Zafira heeft wel geen middelste zit, dat zou voor 3 stoeltjes op die rij wel een probleem kunnen zijn.

De schuifdeuren zijn inderdaad super handig, maar in dat formaat zit je dan met een afgeleide van een bakkerswagentje en dat in benzine ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, josenjef said:

Een Tourneo is ook een frisse verschijning in die Klasse, maar die 1.0 ...

Weinig mis met die 1.0 van Ford, komt weinig aan de 100/125 versie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig mis met die 1.0 van Ford, komt weinig aan de 100/125 versie. 
Ja in een fiesta of een focus snap ik het ook maar in zo een hoge wagen vrees ik er voor. Ben er ook een paar tegen gekomen met problemen op 2de hands.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, TCT zei:

Opel Zafira Tourer.

die heeft volgens mij geen plaats voor 3 volwaardige kinderzitjes achteraan (ik weet ni of Axel nog in een stoel zit, of op een kussen?)

 

De VW Touran heeft dat zeker wel

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-touran-1-4-tsi-highline-2011-navi-airco-cruise-garantie-benzine-grijs-f25a754d-9e9d-4ef0-864d-68881cc909ef?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-1489531106

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tjeu zei:

Zijn dat niet gigantisch onbetrouwbare dingen? Heb daar nog niets anders over gelezen dan pure miserie. Of zijn het enkel de benzine turbo modellen waar er problemen mee waren? 

 

Als je een scenic overweegt moet het zijn dat betrouwbaarheid niet al te hoog op de wensenlijst staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Roetfilter doet me vermoeden dat het om een diesel gaat hier?

De huidige is inderdaad een diesel. Die was gekocht voor mezelf, toen ik veel kilometers deed. Maar toen kwamen de bedrijfswagens en nu is het wel de hoofdwagen, maar die doet geen 10.000km op een jaar. Afgelopen jaar 5.000 km. Komende twee jaar verwachten we terug richting de 10.000 km (met verse baby), maar daarna is het de bedoeling dat de wagen weer zoveel mogelijk blijft staan en we maximaal fietsen. We zijn beiden geen 3 x 7 meer en ik word te vet. Diesel lijkt ons dus zeker niet aan te raden. 

Edit zegt ook dat hij gechipt is, wat mogelijks ook wel niet zal helpen....

55 minuten geleden, josenjef zei:

Die Zafira heeft wel geen middelste zit, dat zou voor 3 stoeltjes op die rij wel een probleem kunnen zijn.

De schuifdeuren zijn inderdaad super handig, maar in dat formaat zit je dan met een afgeleide van een bakkerswagentje en dat in benzine ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

ik neem het mee van de Zafira! 

52 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Weinig mis met die 1.0 van Ford, komt weinig aan de 100/125 versie. 

Ik vind dat een leuk blokje, maar je ziet er toch erg veel op de tweedehands markt met problemen. Binnen deze prijscategorie zitten we nog in de eerdere bouwjaren, dus toch maar liever niet. Latere jaren zullen wss wel een stuk beter zijn. Dito met de 1.2 TSI, waar in de eerste jaren ook wel wat problemen mee waren, daar wandel ik ook liever rond. 

 

44 minuten geleden, Stephane zei:

die heeft volgens mij geen plaats voor 3 volwaardige kinderzitjes achteraan (ik weet ni of Axel nog in een stoel zit, of op een kussen?)

 

De VW Touran heeft dat zeker wel

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-touran-1-4-tsi-highline-2011-navi-airco-cruise-garantie-benzine-grijs-f25a754d-9e9d-4ef0-864d-68881cc909ef?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-1489531106

Touran is wel wat hoog van budget, zeker omdat de goedkopere echt wel kaal zijn. Maar altijd heel graag VW gereden, vrouwtje ook (Golf IV en Passat B8). Deze die je postte wel aan lijstje toegevoegd. 

37 minuten geleden, Frekkel zei:

Als je een scenic overweegt moet het zijn dat betrouwbaarheid niet al te hoog op de wensenlijst staat.

Zijn er nog problemen met die generatie? De vorige waren nog wel wat fragiel, maar dacht dat deze wel ok waren? Wat zijn de pijnpunten? Hebben er zo drie in de familie lopen en behalve een slepende handrem op 1 van de drie (vervangen in garantie) eigenlijk geen problemen gehad. Twee van de drie zijn verkocht op 150.000km, de derde heeft er nu een 230.000 tal. Kraakt en rammelt wel behoorlijk, zeker het pano dak, maar technische eigenlijk niets mee voor gehad. Mss geluk gehad? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Balleke said:

Skoda Superb Tweedehands Benzine in Antwerpen van € 5.950,- (autoscout24.be)

Benzine, automaat, plaats voor 3 kinderen achteraan, cruise, 10ish jaar oud 😄

De combinatie van voorwaarden en budget is niet echt realistisch imho. Een diesel ga je makkelijker vinden.

Denk dat "mag geen arm en been kosten aan BIV en taks" wellicht ook een voorwaarde zal zijn :D 

@Tjeu wat ist plan met de Berlingo? Gezien verstopte roetfilter: verpatsen aan een handelaar voor export ofzo? 
Ist dan geen idee om die roetfilter eruit te laten halen, er nog 2 jaar mee verder karren en dan verpatsen? 

Distributie die vervangen moet worden is dan wel nog potentiële kost. Maar je kan het erop wagen natuurlijk.. :ninja:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ost in Wetteren staat er een Honda Frv binnen budget.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid