Ga naar inhoud

Familiewagen voor 3 kinderstoelen max 6.000 euro


Tjeu

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Balleke zei:

Skoda Superb Tweedehands Benzine in Antwerpen van € 5.950,- (autoscout24.be)

Benzine, automaat, plaats voor 3 kinderen achteraan, cruise, 10ish jaar oud 😄

De combinatie van voorwaarden en budget is niet echt realistisch imho. Een diesel ga je makkelijker vinden.

Had hem ook net gezien :inlove: 
Maar voor de kilometers die we doen zijn die taksen te zot. Voor we plots een derde koter verwachten ook nog tijdje naar Accord Tourer zitten kijken met 2.4 VTEC. 

Het geposte lijstje voldoet aan de voorwaarden. Maar als je dan de recenties begint te lezen van de verkopers (2maal2 en Investcar) dan begin je toch wel wat te twijfelen. Nootjes en aapjes... Toch nog steeds het gevoel dat je een wagen beter bij een garage koopt ipv bij een handelaar... 

24 minuten geleden, Alexis zei:

Denk dat "mag geen arm en been kosten aan BIV en taks" wellicht ook een voorwaarde zal zijn :D 

@Tjeu wat ist plan met de Berlingo? Gezien verstopte roetfilter: verpatsen aan een handelaar voor export ofzo? 
Ist dan geen idee om die roetfilter eruit te laten halen, er nog 2 jaar mee verder karren en dan verpatsen? 

Distributie die vervangen moet worden is dan wel nog potentiële kost. Maar je kan het erop wagen natuurlijk.. :ninja:

Ja, Berlingo naar "wij kopen auto's" of in overname laten. Hoop er nog 2.000 voor te vangen. Qua TCO is die Berlingo echt een nachtmerrie (uiteraard mede door beperkt aantal km/jaar), maar zitten dus aan 0,42 euro/km (all-in). Echt waanzin... 

Heb er ook aan gedacht, maar in juni staat de keuring voor de deur, ik durf die daar niet zonder roetfilter door duwen, dacht daar dat ondertussen ook boetes op staan? En vrouw wil dat ook liever niet, dat gepruts.
Distributie is voorgeschreven op 10jaar/180.000km. In december wordt die 10 (en heeft nu 150.000km op de klokken), dus bedoeling was effectief gewoon tot januari 2022 te rijden en dan met de salon periode iets te kopen. Tegen dan kunnen we budget makkelijk optrekken naar een 17.500 euro. 

Iemand ervaring met roetfilterloos rijden? En kan je dat eigenlijk aan de garage vragen die eruit te halen? Ik ben daar veel te braaf voor, zou dat gewoon al niet durven vragen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Iemand ervaring met roetfilterloos rijden? En kan je dat eigenlijk aan de garage vragen die eruit te halen? Ik ben daar veel te braaf voor, zou dat gewoon al niet durven vragen 

Ik heb daar ervaring mee bij elke koude start: dan werkt die filter nog niet. Wat een ongelooflijke stank zeg. Pakt op den adem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, josenjef zei:

Bij Ost in Wetteren staat er een Honda Frv binnen budget.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Heb ik ook gezien. Geweldige wagen vind ik dat. Ik hou wel van 'een beetje anders' en al helemaal van Honda (of Subaru). 
Heeft wel drie grote nadelen:
1) de elementen waar je de gordels achter in vastklikt zijn nog losse elementen, niet vast in de zetels. Dat wil zeggen dat je twee handen nodig hebt om ze toe te klikken en dat is niet praktisch voor kindjes vast te zetten. Klinkt als iets doms, maar als je in de regen en de kou buiten staat, kan dat wel erg ergerlijk zijn.
2) 14 jaar oud en aziatisch, dat resulteert wel vaker in stevige roest problemen. 
3) aflopende daklijn. We zouden dan een andere, meer compacte, buggy moeten kopen, want de huidige (plooit niet goed meer op) past er niet in. 

Maar is wel toegevoegd aan de lijst met auto's die buiten de lijst vallen, maar toch mss wel het overwegen waard zijn. Al wegen de minnetjes mss toch niet op tegen de grote plus: Honda :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Tjeu said:

Ja, Berlingo naar "wij kopen auto's" of in overname laten. Hoop er nog 2.000 voor te vangen. Qua TCO is die Berlingo echt een nachtmerrie (uiteraard mede door beperkt aantal km/jaar), maar zitten dus aan 0,42 euro/km (all-in). Echt waanzin... 

Heb er ook aan gedacht, maar in juni staat de keuring voor de deur, ik durf die daar niet zonder roetfilter door duwen, dacht daar dat ondertussen ook boetes op staan? En vrouw wil dat ook liever niet, dat gepruts.
Distributie is voorgeschreven op 10jaar/180.000km. In december wordt die 10 (en heeft nu 150.000km op de klokken), dus bedoeling was effectief gewoon tot januari 2022 te rijden en dan met de salon periode iets te kopen. Tegen dan kunnen we budget makkelijk optrekken naar een 17.500 euro. 

Iemand ervaring met roetfilterloos rijden? En kan je dat eigenlijk aan de garage vragen die eruit te halen? Ik ben daar veel te braaf voor, zou dat gewoon al niet durven vragen 

Net daarom houdt het misschien meer steek met dit lapmiddeltje hem nog even in gebruik te houden ipv weer 6k in iets anders te steken waar je de voorgeschiedenis ook niet van kent. Of toch een te overwegen piste? 

Qua keuring geen idee. Ik denk dat je al malchance moet hebben? Maar zeker ben je natuurlijk nooit. 
Een officiële garage gaat dat natuurlijk niet doen, ne 'schroef' wellicht wel. Maar die heeft wel een hekel aan Franse auto's meen ik mij te herinneren :D 

Een roetfilter die vol zit op zo'n korte afstand moet toch in principe 'gewoon' eens regenereren? Kan je dat niet uitlokken ofzo? Of eens bewust een langere autosnelwegrit doen om zo'n regeneratie in de hand te werken? Eventueel zelfs softwarematig laten doen? 
Toen ik met de E87 bij APEC ging zei die me dat ik bij een eventuele volle roetfilter maar eens contact moest opnemen, dat dat niet meteen afgeschreven was. Misschien eens polsen naar de mogelijkheden bij hem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Tjeu said:

Heb ik ook gezien. Geweldige wagen vind ik dat. Ik hou wel van 'een beetje anders' en al helemaal van Honda (of Subaru). 
Heeft wel drie grote nadelen:
1) de elementen waar je de gordels achter in vastklikt zijn nog losse elementen, niet vast in de zetels. Dat wil zeggen dat je twee handen nodig hebt om ze toe te klikken en dat is niet praktisch voor kindjes vast te zetten. Klinkt als iets doms, maar als je in de regen en de kou buiten staat, kan dat wel erg ergerlijk zijn.
2) 14 jaar oud en aziatisch, dat resulteert wel vaker in stevige roest problemen. 
3) aflopende daklijn. We zouden dan een andere, meer compacte, buggy moeten kopen, want de huidige (plooit niet goed meer op) past er niet in. 

Maar is wel toegevoegd aan de lijst met auto's die buiten de lijst vallen, maar toch mss wel het overwegen waard zijn. Al wegen de minnetjes mss toch niet op tegen de grote plus: Honda :inlove: 

 

'k Zou mij niet teveel zorgen maken want er staat dat het een TOPOKKASIE betreft 😛 

Speciaal is zo'n FR-V alleszins. Beauty is in the eye of the beholder, zeker? Wel toffer dan een Scenic. 
Maar een pak kleiner dan bvb die Zafira toch? 

Gezien zo dichtbij misschien de moeite waard om eens naar te gaan kijken, en mee te rijden? 
Is automaat geen must meer voor uw knie? Gezien Honda, zou dat wel fijn moeten schakelen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexis zei:

Net daarom houdt het misschien meer steek met dit lapmiddeltje hem nog even in gebruik te houden ipv weer 6k in iets anders te steken waar je de voorgeschiedenis ook niet van kent. Of toch een te overwegen piste? 

Qua keuring geen idee. Ik denk dat je al malchance moet hebben? Maar zeker ben je natuurlijk nooit. 
Een officiële garage gaat dat natuurlijk niet doen, ne 'schroef' wellicht wel. Maar die heeft wel een hekel aan Franse auto's meen ik mij te herinneren :D 

Een roetfilter die vol zit op zo'n korte afstand moet toch in principe 'gewoon' eens regenereren? Kan je dat niet uitlokken ofzo? Of eens bewust een langere autosnelwegrit doen om zo'n regeneratie in de hand te werken? Eventueel zelfs softwarematig laten doen? 
Toen ik met de E87 bij APEC ging zei die me dat ik bij een eventuele volle roetfilter maar eens contact moest opnemen, dat dat niet meteen afgeschreven was. Misschien eens polsen naar de mogelijkheden bij hem? 

Het is de tweede keer dat we het hebben. Tweede keer in de winter, bij frequent korte afstanden. 
Vorige keer ook geprobeerd een hoop lange ritten te doen. Regeneratie doet die vanaf je meer dan 5min + 70km/h rijdt. Toen speciaal meerdere keren naar de zee op en af gereden in 4de versnelling, 110km/h (zodat ik zeker niet moest stoppen met gas geven), maar zonder enig beterschap. 

Bij demontage bleek die vooral vol met Eolyse troep te zitten. ze hebben hem toen ook eerst proberen uitbranden en reinigen, maar zonder succes. En dan is er dus een ruilelement onder gegaan. Vroeger, toen ik er dagelijks deftige kilometers mee deed, nooit problemen mee gehad, maar sinds vrouw er mee rijdt niets anders dan problemen :D 

Volgens mij is het gewoon ook iets mis met dat Eolyse ding, waardoor die veel te veel van dat spul in de uitlaat inspuit (dacht dat het op de Berlingo ook met inspuiten was voor naverbranding). En zoals aangehaald zou het me niets verbazen dat dat systeem ontregelt is door de chiptuning. Moest ik zekerheid hebben dat die Eolyse prul goed is, zou ik er gewoon een uitlaat van de sloop onder pleuren voor tot einde van het jaar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gezien. Geweldige wagen vind ik dat. Ik hou wel van 'een beetje anders' en al helemaal van Honda (of Subaru). 
Heeft wel drie grote nadelen:
1) de elementen waar je de gordels achter in vastklikt zijn nog losse elementen, niet vast in de zetels. Dat wil zeggen dat je twee handen nodig hebt om ze toe te klikken en dat is niet praktisch voor kindjes vast te zetten. Klinkt als iets doms, maar als je in de regen en de kou buiten staat, kan dat wel erg ergerlijk zijn.
2) 14 jaar oud en aziatisch, dat resulteert wel vaker in stevige roest problemen. 
3) aflopende daklijn. We zouden dan een andere, meer compacte, buggy moeten kopen, want de huidige (plooit niet goed meer op) past er niet in. 
Maar is wel toegevoegd aan de lijst met auto's die buiten de lijst vallen, maar toch mss wel het overwegen waard zijn. Al wegen de minnetjes mss toch niet op tegen de grote plus: Honda :inlove: 
 
Mja het is niet de meest praktische, maar benzine en Honda blijven voor mij de beste match.

Gisteren nog wat met mijn moeder haar insight uit 2009 bezig geweest en dat blijft toch zalig hoe dat zo fijn blijft werken allemaal.

Roest moet ik naar mijn Vito voor kijken :-)

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Alexis zei:

'k Zou mij niet teveel zorgen maken want er staat dat het een TOPOKKASIE betreft 😛 

Speciaal is zo'n FR-V alleszins. Beauty is in the eye of the beholder, zeker? Wel toffer dan een Scenic. 
Maar een pak kleiner dan bvb die Zafira toch? 

Gezien zo dichtbij misschien de moeite waard om eens naar te gaan kijken, en mee te rijden? 
Is automaat geen must meer voor uw knie? Gezien Honda, zou dat wel fijn moeten schakelen.. 

Ik vind echt geen enkele wagen waar drie kinderstoelen in kunnen 'mooi'. 'Quirky' is dan het beste wat er te vinden valt en daar valt die FR-V wel onder. Hij is korter dan een Zafira (dus kleine koffer) maar wel breder. 
Jammer dat alles genre Previa (middenmotor, RWD :inlove: ), Space Wagon, Grandis, Honda Stream of Shuttle te oud zijn. Dat waren nog eens lekkere quirky karretjes :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

640x480.jpg

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/renault-espace-2-0i-authentique-benzine-blauw-d6dee80d-fb89-4145-b03e-d95f32122234?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-225144780

4.500 euro 😮 

Wel 2007 en qua onbetrouwbaarheidsreputatie kent die ook zijn gelijke niet (waardoor ik dat gewoon niet durf kopen). Maar qua familiewagen blijft een Espace toch iets bijzonder. Inde familie een eerste, derde en vierde generatie gehad, dat was (zeker als kind) echt keer op keer een belevenis. Ergonomisch wel onaangenaam (pook staat erg ver van stuur en stuur vrij vlak). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alexis inderdaad, ik zit met mijn knie waardoor een daily automaat moet zijn. Maar dat nog eens als voorwaarde toevoegen lukt nooit. Daarnaast rij ik nu amper een keer per week met de wagen (waardoor ik liever geen budget van andere dingen aan wil spreken). Dus manueel zal wel lukken voor die twee jaar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Heb er ook aan gedacht, maar in juni staat de keuring voor de deur, ik durf die daar niet zonder roetfilter door duwen, dacht daar dat ondertussen ook boetes op staan? En vrouw wil dat ook liever niet, dat gepruts.
Distributie is voorgeschreven op 10jaar/180.000km. In december wordt die 10 (en heeft nu 150.000km op de klokken), dus bedoeling was effectief gewoon tot januari 2022 te rijden en dan met de salon periode iets te kopen. Tegen dan kunnen we budget makkelijk optrekken naar een 17.500 euro. 

Je moet die roetfilter niet zomaar weggooien hé, dan ga je mogelijks wel problemen krijgen. Laten leeghalen zou ik ook niet doen.
Best van al laat je hem er tussenuit halen en vervangen door een stuk rechte buis. Je laat op alles flenzen lassen (ook op je oude roetfilter) zodat je die voor de keuring kan monteren. Hou er wel rekening mee dat dit ook softwarematig weggeschreven dient te worden en er dus geen regeneratie meer zal zijn. Maar het is toch maar om naar de keuring te gaan. Distributieriem zou ik toch ook wisselen...riem kost zelf niets en er zal wel iemand te vinden zijn die dat relatief goedkoop doet.
Die regensensor laat je voor wat het is (misschien ook een cheap fix) alsook de versnellingsbak. Ik meen dat die al lang niet meer optimaal schakelt na het slepen van een te zware aanhangwagen? Hij zal het nog wel even uithouden.  Dit is wat ik zou doen en normaal moet dit alles lukken voor 1500 euro. Dan heb je de resterende 5000 euro die op je spaarboek kan blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ST TDCi zei:

Je moet die roetfilter niet zomaar weggooien hé, dan ga je mogelijks wel problemen krijgen. Laten leeghalen zou ik ook niet doen.
Best van al laat je hem er tussenuit halen en vervangen door een stuk rechte buis. Je laat op alles flenzen lassen (ook op je oude roetfilter) zodat je die voor de keuring kan monteren. Hou er wel rekening mee dat dit ook softwarematig weggeschreven dient te worden en er dus geen regeneratie meer zal zijn. Maar het is toch maar om naar de keuring te gaan. Distributieriem zou ik toch ook wisselen...riem kost zelf niets en er zal wel iemand te vinden zijn die dat relatief goedkoop doet.
Die regensensor laat je voor wat het is (misschien ook een cheap fix) alsook de versnellingsbak. Ik meen dat die al lang niet meer optimaal schakelt na het slepen van een te zware aanhangwagen? Hij zal het nog wel even uithouden.  Dit is wat ik zou doen en normaal moet dit alles lukken voor 1500 euro. Dan heb je de resterende 5000 euro die op je spaarboek kan blijven staan.

Klinkt aanlokkelijk, maar strookt met mijn inborst. Dus ga die piste toch niet bewandelen. Ik hou het toch liever 'clean'. Moest een ander dit doen, ik zou het afkeuren, dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen. 

Kan je afgekeurd worden als je tijdens de keuring roetfilterfout krijgt? Zou anders mss kijken om de Berlingo zo nog vroegtijdig door de keuring te duwen, op die wijze kan ik bij doorverkoop toch een mooi (voor de rest) blanco rapport voor leggen, wat hopelijk voor een beter prijs zorgt. In de laatste 15.000km nog nieuwe remblokken en schijven gestoken, nieuwe schokbrekers achter en nieuwe bandjes voor (Cross Climate+) en nog wat kleine prullen.
Al kan ik niet goed inschatten wat een opkoper als meerwaarde ziet in een groen keuringsattest.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stephane zei:

die heeft volgens mij geen plaats voor 3 volwaardige kinderzitjes achteraan (ik weet ni of Axel nog in een stoel zit, of op een kussen?)

 

De VW Touran heeft dat zeker wel

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-touran-1-4-tsi-highline-2011-navi-airco-cruise-garantie-benzine-grijs-f25a754d-9e9d-4ef0-864d-68881cc909ef?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-1489531106

Jawel, drie kinderstoelen vroeger en nu drie zitjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget wordt opgetrokken naar 9.000 euro, indien de wagen ook automaat heeft en echt bij alle vereisten een vinkje kan zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ford S-Max of Galaxy?

Al denk ik dat ge daar heel hard moet naar zoeken in bezine.

Die lijken, van de 'bus-generatie' nog het minst op een bus. Samen met een 5008.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Joske zei:

Ford S-Max of Galaxy?

Al denk ik dat ge daar heel hard moet naar zoeken in bezine.

Die lijken, van de 'bus-generatie' nog het minst op een bus. Samen met een 5008.

Op zich weinig problemen met het busgehalte. Zoals aangehaald vind ik een espace ge-wel-dig :D Espace automaat, 7-zit, trekhaak en panodakje = yes please!

Galaxy is echt duuuuur, s-max zit op de rand van het budget, in diesel, niet in nafte. Kan je blijkbaar wel in benzine versie krijgen met 241 pk :D

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ford-s-max-2-0-turbo-ecoboost-titanium-s-benzine-grijs-99269a80-8a21-4c16-b6ef-f4c3f6c1df67?cldtidx=2&cldtsrc=listPage&searchId=-401825271

Smaak is persoonlijk, maar die eerste generatie 5008 vind ik echt een draak van een wagen, daar pas ik voor. Qua automaat kom je daar opnieuw terecht bij die semi-automaat die nu ook in de Berlingo zit en dat is een absolute no-go. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tjeu zei:

Klinkt aanlokkelijk, maar strookt met mijn inborst. Dus ga die piste toch niet bewandelen. Ik hou het toch liever 'clean'. Moest een ander dit doen, ik zou het afkeuren, dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen. 

Ok, als je 100% eerlijk wil zijn dan snap ik je opmerking.

5 uren geleden, Tjeu zei:

Kan je afgekeurd worden als je tijdens de keuring roetfilterfout krijgt? Zou anders mss kijken om de Berlingo zo nog vroegtijdig door de keuring te duwen, op die wijze kan ik bij doorverkoop toch een mooi (voor de rest) blanco rapport voor leggen, wat hopelijk voor een beter prijs zorgt. In de laatste 15.000km nog nieuwe remblokken en schijven gestoken, nieuwe schokbrekers achter en nieuwe bandjes voor (Cross Climate+) en nog wat kleine prullen.
Al kan ik niet goed inschatten wat een opkoper als meerwaarde ziet in een groen keuringsattest.   

How, wat zeg je nu. Je wil het eerlijk houden zeg je net maar je zou dan wel zorgen dat je een groene keuringskaart hebt en dus gebreken verbergen voor anderen om zo een hogere prijs te bekomen?

Serieus,  iedereen zou het tweede doen maar dan moet je mijn inziens ook niet zeggen dat het eerste tegen je inborst strookt. ;)
En bij de weg: als ik die kosten pas gedaan had dan reed ik er zeker nog even mee door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ST TDCi zei:

Ok, als je 100% eerlijk wil zijn dan snap ik je opmerking.

How, wat zeg je nu. Je wil het eerlijk houden zeg je net maar je zou dan wel zorgen dat je een groene keuringskaart hebt en dus gebreken verbergen voor anderen om zo een hogere prijs te bekomen?

Serieus,  iedereen zou het tweede doen maar dan moet je mijn inziens ook niet zeggen dat het eerste tegen je inborst strookt. ;)
En bij de weg: als ik die kosten pas gedaan had dan reed ik er zeker nog even mee door.

Nee, nee, zou het dan bij verkoop wel zeggen. En sowieso geen particuliere verkoop, maar naar opkoper die er dan wel de roetfilter uit zal halen en naar buitenland zal exporteren. Maar zou hopen dat een verse groene kaart dan wel een tegen argument voor het mankement is om zo een betere prijs te krijgen. Nu, we rekenen dat we er nu 2.000 euro voor krijgen en zou gewoon hopen er met een groene kaart 2.500 voor te krijgen. 

Dus moest iemand een Berlingo voor 2.500 willen hebben, voor een rituele verbranding om alle birkenstock liefhebbers te bruskeren, dit is de kans. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nu niet meer nodig maar ik heb de ingebouwde verhoogkussens in de achterzetel van mijn V70. Daar past perfect nog een kinderstoel tussen. Ik denk dat er nog merken zijn die dat hebben.

En jammer dat de mijne niet in jouw budget valt, anders kan ik het jou zeker aanraden om een gelijkaardige te zoeken. Wel wat zoekwerk want die optie is niet altijd vermeld. Je kan het wel zien aan de foto soms.

En, als ik me niet vergis, zijn er nog merken die dat nageaapt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XC90? Wel wat ouder maar zeker veilig genoeg. Breed genoeg.

Open dakje, automaat, vijfcil, zescil, ... je kan het allemaal vinden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volvo-xc90-2-5-turbo-20v-momentum-geartronic-benzine-zwart-d15221d5-8c5a-4ff9-a759-3f4af446bdd8?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid