Ga naar inhoud

Familiewagen voor 3 kinderstoelen max 6.000 euro


Tjeu

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Bompa zei:

XC90? Wel wat ouder maar zeker veilig genoeg. Breed genoeg.

Open dakje, automaat, vijfcil, zescil, ... je kan het allemaal vinden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volvo-xc90-2-5-turbo-20v-momentum-geartronic-benzine-zwart-d15221d5-8c5a-4ff9-a759-3f4af446bdd8?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share

XC90 is wel nog een ok tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Wel onthouden uit klokje rond dat ze de duurste volvo zijn om rijdende te houden? 
Vroeger nog tijdje op de radar gehad, maar dan verdwenen. Ook eens checken wat dat fiscaal doet. 

8 uren geleden, Bompa zei:

Oudere x5? Zal toch ook niet onveilig zijn?

 

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zal fiscaal wel een dure worden + xdrive gaat kapot :D 

Wel fan van X5. En hoe ouder, hoe knapper is ze vind. Maar met ons budget kom je daar wel terecht in de klasse waar ze vooral al een tweede leven hebben gehad en voornamelijk te koop staan op plaatsen waar ik geen vertrouwen in heb. Moest ik zo eentje vinden bij iemand die ik ken, en dat is fiscaal niet té zot, dan zou ik dat wel nog overwegen. Al zijn het, zoals Fuel aan haalt, ook wel vaak kostelijke wagens om rijdende te houden. Nu, iedere grote wagen is gewoon duurder om rijdende te houden dan een kleintje, daar kan je niet om heen. En er zijn nu eenmaal van +/- 2005 tot 2015 meer kwalitatief matige en mindere wagens gebouwd dan echt super degelijke. Begin van de kleinere turbo motoren, veel meer onderdelen die in China geproduceerd werden (vooral lagers) waar ze nog wel een stukje leercurve nodig hadden, pakken meer elektronica en veiligheidselementen,... Het is gewoon een rotte periode om een wagen uit de vissen. 

 

Anyhow, straks naar iets gaan kijken dat wel wat vinkjes aanvinkt, incl de optionele, maar toch niet allemaal. Benieuwd. :ninja:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzines van rond de eeuwwisseling geen optie? Wij hebben die 530i van @jan.van.gent als daily, we doen wel meer kilometers dan jullie (mijn vriendin dan, zij rijdt er dagelijks mee).

Die zijn goedkoper te vinden, als euro 4, dus dan ben je ook enkele jaren goed. Maar fiscaal wel minder interessant, want nog echte 2l motoren en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alexis zei:

Boite olie zeker goed om eens te wisselen inderdaad, eventueel zelfs laten flushen? Al kan dat soms ook meer kwaad dan goed doen geloof ik? 

Inderdaad, daarom doen dealers dat liever niet: het vuil aan de wanden kan loskomen en problemen veroorzaken.

Maar ik heb het met mijn D5 indertijd toch gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alexis zei:

Boite olie zeker goed om eens te wisselen inderdaad, eventueel zelfs laten flushen? Al kan dat soms ook meer kwaad dan goed doen geloof ik? 

 

6 uren geleden, Alexis zei:

En, groene kaart? 

Jazeker! Blanco. Blijkbaar wel een nummerplaat lampje dat het niet deed, maar is zelf geen opmerking geworden en de eigenaar ging het nog in orde brengen. Morgen om 14u oppikken en direct ritje van 114 km naar huis. 

Ondertussen papieren in orde gebracht, 450 euro verzekering. Valt nog mee voor 175pk me dunkt. 

2 uren geleden, Bompa zei:

Inderdaad, daarom doen dealers dat liever niet: het vuil aan de wanden kan loskomen en problemen veroorzaken.

Maar ik heb het met mijn D5 indertijd toch gevraagd.

Was vandaag met de Berlingo bij mijn ex werkgever. Zij hebben ook zeer gevarieerde ervaringen... Het kan wonderen doen, het kan het begin zijn van veel miserie. Preventief spoelen doen ze niet graag en hun advies was vooral: bel me keer naar Stormen (Wingene) en volg zijn advies, er is niemand die het zo goed weet en kan als Hans en zijn mannen. 

En daar volg ik wel in. 

@Alexis, ook even over EGR gesproken. Ofwel gooi je ze eruit en programmeer je ze eruit, ofwel zo laten. Enkel software aanpassen is geen goed idee. Als het dan mis gaat krijg je geen waarschuwing en loopt het helemaal fout. 

Hardware ervan tussen gooien was hij ook geen voorstander van. De keuring heeft nieuwe roetmeters en bijna al waar aan geprutst is valt vroeg of laat door de mand. 

Gewoon zo laten en als software toets direct binnen komen en dan kunnen ze dat nog oplossen met een reiniging.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de Berlingo online aangemeld bij "Wij kopen auto's". Netjes gekuist, goede foto's. 
In de opties om de staat te omschrijven was er geen optie "roetfilter mogelijks verstopt", dus dat niet aan kunnen geven en er is ook geen veld voor vrije mededeling. Hun bod: 4.850 euro 😮

Twijfel... Ik weet dat ze in de praktijk nooit geven wat ze bieden, maar het lonkte toch om er het beste van te proberen maken. Maar daar dan toekomen en moeten zeggen dat er plots een foutmelding in zat, dat zou de prijs direct kelderen. Dus.... naar de garage met de Berlingo. Op de bots binnengevallen (anders moet je drie weken wachten op afspraak :ninja:) en samen eens alles bekeken. Ondanks we sinds de buitentemp hoger is geen foutmeldingen meer gehad hebben, wou ik toch zekerheid over wat er nu aan de hand is. 
Na zorgvuldige metingen en software uitlezen, blijkt de roetfilter na 15.000km effectief weer verstopt te zijn.
We hebben het vermoeden dat de verbranding heel slecht loopt in een bepaalde omstandigheid. Hoogstwaarschijnlijk tijdens het stationair draaien en ofwel bij koudere motor, ofwel bij koudere buitenomgeving. We hebben het probleem immers steeds in putje winter en in de winter zetten we steeds de ECO modus af (start-stop uitgeschakeld) en staat hij wel regelmatig eens op de oprit voor te verwarmen/te ontdooien. Het is niet 100% duidelijk of er een link is met de (op maat ontwikkelde) chiptuning, maar het vermoeden is meer dan groot. Ze gaan morgenvroeg kijken om de roetfilter te regenereren en daarnaast ook de motorsturing terug origineel te zetten. Ze gingen ook zelf eens bij hun opkopers luisteren wat die ervoor willen geven. Blijkbaar is er de laatste tijd wel wat vraag naar Berlingo's in het buitenland en is het aanbod beperkt. Dus met wat geluk krijg ik er nog de verhoopte euro's voor en is het een ethisch verantwoorde deal.

   Edit laat weten dat de wagen dus onverwachts in de garage achter is gebleven, "Ok, ik ga wel te voet naar huis", vulde ik aan. Maar met de regen werd mij een fiets aan geboden. En die werd me door de baas dan weer afgenomen "geen weer om te fietsen, en daarbij, met een zwangere vrouw in huis moet er een auto voor de deur klaar staan. Hier, rij maar met de Saxo naar huis." 
Dus op baan met een Saxo 1.5D VTS. 280.000km op de klok en behalve de cardan rechtsvoor voelt het onderstel zo fris als een jaren negentig Civic met 100.000km op de klokken. Blokje draait ook zo vlot toeren. Geweldig ding om mee rond te karren, ik word er keer op keer vrolijk van als ik de Saxo meekrijg. Al is de (niet standaard?) ophanging echt wel beenhard :D Lijkt alsof je op rubberblokken rijdt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moderatoren, kunnen we dit topic vanaf deze post : 

 

anders verplaatsen naar "Mijn auto" en topic titel "2013 Renault Grand Espace IV Phase 4 2.0 dCI 175 BVA6 Initial Paris ? (lange titel voor volumineuze wagen :D

Dan kan ik daar gewoon verder in tokkelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Tjeu said:

Ondertussen de Berlingo online aangemeld bij "Wij kopen auto's". Netjes gekuist, goede foto's. 
In de opties om de staat te omschrijven was er geen optie "roetfilter mogelijks verstopt", dus dat niet aan kunnen geven en er is ook geen veld voor vrije mededeling. Hun bod: 4.850 euro 😮

Twijfel... Ik weet dat ze in de praktijk nooit geven wat ze bieden, maar het lonkte toch om er het beste van te proberen maken. Maar daar dan toekomen en moeten zeggen dat er plots een foutmelding in zat, dat zou de prijs direct kelderen. Dus.... naar de garage met de Berlingo. Op de bots binnengevallen (anders moet je drie weken wachten op afspraak :ninja:) en samen eens alles bekeken. Ondanks we sinds de buitentemp hoger is geen foutmeldingen meer gehad hebben, wou ik toch zekerheid over wat er nu aan de hand is. 
Na zorgvuldige metingen en software uitlezen, blijkt de roetfilter na 15.000km effectief weer verstopt te zijn.
We hebben het vermoeden dat de verbranding heel slecht loopt in een bepaalde omstandigheid. Hoogstwaarschijnlijk tijdens het stationair draaien en ofwel bij koudere motor, ofwel bij koudere buitenomgeving. We hebben het probleem immers steeds in putje winter en in de winter zetten we steeds de ECO modus af (start-stop uitgeschakeld) en staat hij wel regelmatig eens op de oprit voor te verwarmen/te ontdooien. Het is niet 100% duidelijk of er een link is met de (op maat ontwikkelde) chiptuning, maar het vermoeden is meer dan groot. Ze gaan morgenvroeg kijken om de roetfilter te regenereren en daarnaast ook de motorsturing terug origineel te zetten. Ze gingen ook zelf eens bij hun opkopers luisteren wat die ervoor willen geven. Blijkbaar is er de laatste tijd wel wat vraag naar Berlingo's in het buitenland en is het aanbod beperkt. Dus met wat geluk krijg ik er nog de verhoopte euro's voor en is het een ethisch verantwoorde deal.

   Edit laat weten dat de wagen dus onverwachts in de garage achter is gebleven, "Ok, ik ga wel te voet naar huis", vulde ik aan. Maar met de regen werd mij een fiets aan geboden. En die werd me door de baas dan weer afgenomen "geen weer om te fietsen, en daarbij, met een zwangere vrouw in huis moet er een auto voor de deur klaar staan. Hier, rij maar met de Saxo naar huis." 
Dus op baan met een Saxo 1.5D VTS. 280.000km op de klok en behalve de cardan rechtsvoor voelt het onderstel zo fris als een jaren negentig Civic met 100.000km op de klokken. Blokje draait ook zo vlot toeren. Geweldig ding om mee rond te karren, ik word er keer op keer vrolijk van als ik de Saxo meekrijg. Al is de (niet standaard?) ophanging echt wel beenhard :D Lijkt alsof je op rubberblokken rijdt. 

Ongelooflijk dat je daar die tijd (en wellicht centen) nog insteekt. Ik zou hem al snel gaan afsmijten zijn bij wijkopenauto's :D 
Nu, als je er beter door slaapt, waarom niet. 

Biedingen kunnen altijd afwijken van hun geschatte prijs, meestal lager dan.. Maar hangt sterk af van dag tot dag heb ik de indruk. Beetje gokken op een dag waar veel handelaren op zoek zijn naar extra stock. 

Sowieso wel interessant om ook via garage eens te horen wat handelaren bieden. Vrienden van ons hebben toch ook nog relatief schoon geld gekregen voor die van hen ondanks kapotte moteur. Was 3500 euro. Wel een manuele. Verschoot er toen ook van, maar blijkbaar nog sought after. 

 

13 hours ago, Tjeu said:

@Moderatoren, kunnen we dit topic vanaf deze post : 

 

anders verplaatsen naar "Mijn auto" en topic titel "2013 Renault Grand Espace IV Phase 4 2.0 dCI 175 BVA6 Initial Paris ? (lange titel voor volumineuze wagen :D

Dan kan ik daar gewoon verder in tokkelen. 

@ir_fuel aan de kassa gevraagd

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Tjeu said:

Het is niet 100% duidelijk of er een link is met de (op maat ontwikkelde) chiptuning, maar het vermoeden is meer dan groot.

Hebt gij een Berlingo laten chippen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid