Jump to content
ir_fuel

Porsche 992 GT3

Recommended Posts

William Blake    1,921
William Blake
2 uren geleden, Phil zei:

Hoge prijs, dure opties, uitrustingslacunes.

Ik las ook eens ‘prestaties’ bij minpunten.

Wegens te snel…voor de openbare weg.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,818
BMWMB



Een rode.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvin    207
Marvin

I want to go to there.

Image

via

Edited by Marvin
  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    7,057
tuscani

Testrit gevraagd en dan met andere platen erop naar de ring .

na een dag raggen met versleten banden en remmen terug brengen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    6,013
flupke73
6 uren geleden, Luv4DLM zei:

Die van jullie is al gespot aan de ring@Alexanderr f11ece471cf08d3c2375675614950585.jpg

Er reden er hier een twintigtal rond, op een Porsche-experience; krijt is echt lelijk, nogaro eveneens, wit en grijs komen er nog ‘t beste uit, rood en zwart cava

Alvast dikke chapeau voor Porsche, ondanks OPF klinkt dat echt goed,

wat vooral opvalt is hoe ‘sereen’ de 992 door de bocht gaat tov 991.2, een 991RS zitten tussen die 2 in

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    7,057
tuscani

Beelden van de bewegende gt3rs spoiler.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,612
Naish

Die vleugel is er toch wel wat over van hoogte...

 

Daarnet nog wat meer info gezien van het verschil tussen de GT3 en de Touring en verdikke er zijn een paar dingen aan die Touring die ik minder vind dan aan de GT3...

Eigenlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een gewone GT3 maar dan met die hoge spoiler eraf.

Die meegespoten voorbumper op de Touring vind ik minder en ik vind het persoonlijk een misser dat ze die kleine ducktail van de gewone niet op de GT3 gestoken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    39,809
ir_fuel
On 7/5/2021 at 11:29 PM, BMWMB said:

 

 


Een rode.

 

Ik zal de laatste zijn om iets tegen rode auto's te hebben, maar dat past totaal niet op die kar. Op een gewone, direct.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,977
gTa
4 uren geleden, Naish zei:

Eigenlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een gewone GT3 maar dan met die hoge spoiler eraf.

Is qua aero-balans (naar verluidt) onmogelijk.

Quote

Die meegespoten voorbumper op de Touring vind ik minder

Should see it in the flesh, maar lijkt me op basis van foto's wel vet, tbh. Gaat ongetwijfeld ook wel op de gewone GT3 komen als optie.

Quote

en ik vind het persoonlijk een misser dat ze die kleine ducktail van de gewone niet op de GT3 gestoken hebben.

Gaat niet owv aero-balans. De touring moet de uitklapbare spoiler van de gewone 992 hebben owv die balans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,995
Mich
Ik zal de laatste zijn om iets tegen rode auto's te hebben, maar dat past totaal niet op die kar. Op een gewone, direct.


Ik denk wel dat het went. Het is ni lelijk ook ni dus t kan wel wennen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anthony    12
Anthony

Blijft de trend zo dat de meeste kopers hiervan de PCCB aanvinken?

Zijn dit dezelfde remmen als op de 991?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,612
Naish
13 uren geleden, gTa zei:

Is qua aero-balans (naar verluidt) onmogelijk.

Should see it in the flesh, maar lijkt me op basis van foto's wel vet, tbh. Gaat ongetwijfeld ook wel op de gewone GT3 komen als optie.

Gaat niet owv aero-balans. De touring moet de uitklapbare spoiler van de gewone 992 hebben owv die balans.

Had al zo'n vermoeden...

Op de touring zal dus de uitklapbare spoiler zitten. De vraag is dan eventueel of je de ducktail spoiler zou op de touring kunnen krijgen.

 

En van de voorbumper... Hier vind ik weer dat het karakter van de 992 verloren gaat en hij weer meer op de 991 gaat lijken. Misschien is het een optie dat ze optioneel geen meegespoten bumper voorzien op de Touring :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    7,057
tuscani

En anders gewoon een wrap op dat stuk?

Zal niet de kost zijn, en je hebt geen steenslag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,612
Naish

Kan ook ja...

Nu, nog geen probleem want ik ga nu geen kopen :D

voor steenslag is er xpel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    39,809
ir_fuel
3 hours ago, Naish said:

Had al zo'n vermoeden...

Op de touring zal dus de uitklapbare spoiler zitten. De vraag is dan eventueel of je de ducktail spoiler zou op de touring kunnen krijgen.

Stel je voor.

992 GT3 Touring  en dan in de optielijst een aeropack met spoiler, zoals op de Carrera :lol: 

  • Funny 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko80    4,159
Niko80
On 7/5/2021 at 3:54 PM, Phil said:

Hoge prijs, dure opties, uitrustingslacunes.

Als je naar de prijs moet kijken kan je hem niet betalen...😇

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bart    108
Bart

Ik zou voor de turbo gaan, geen fan van die strijkplank op die andere 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Audi S8
      By Audi S8
      De Macan krijgt nog een tweede facelift alvorens de Macan BEV op de markt komt.
      Macan 2.0 krijgt enkele PS meer, nu in totaal 262 PS
      Macan S krijgt de motor van de Macan II GTS => 380 PS
      Macan GTS krijgt de motor van de Macan II Turbo => 440 PS
      Macan Turbo => niet langer in het aanbod



       
    • BMWMB
      By BMWMB
      ELEKTRISCHE MACAN 'COUPÉ' NAAST NIEUWE CONVENTIONELE MACAN
      ELEKTRISCHE PORSCHE MACAN: ONDERWEG NAAR 2023
      Porsche heeft de eerste testexemplaren van de op stapel staande volledig elektrische Macan de deur uit gestuurd. Die komt in 2023 op de markt. Er is iets bijzonders aan de hand: het Macan-gamma splitst zich namelijk op in twee losstaande modellen.

      Porsche gaf vorig jaar rond deze tijd aan dat het in 2022 een volledig nieuwe Macan op de markt brengt, die puur en alleen met elektrische aandrijflijnen wordt geleverd. Vandaag stuurt Porsche de eerste foto's daarvan de deur uit, die hand in hand gaan met interessante nieuwe informatie over de Macan-toekomst.

      Zo komt de elektrische Macan niet in 2022, maar pas in 2023 op de markt. Daarbij is er ook interessant nieuws voor het huidige type. Die zou namelijk zij aan zij met de nieuwe elektrische modelreeks in de showrooms blijven staan. Dat blijkt toch anders te liggen. Ook de Macan met verbrandingsmotoren krijgt een opvolger, zo meldt Porsche. Die "conventioneel aangedreven" nieuwe Macan staat voor later dit jaar op de planning. Het is nog even de vraag of het een tot op het kleinste moertje nieuw model betreft, of dat het om een herziene versie van de huidige generatie gaat. Onlangs doken namelijk ingepakte testexemplaren van de huidige Macan in het openbaar op.


      Porsche Macan EV

      Porsche zegt een tweeledig Macan-gamma te gaan voeren omdat elektrische auto's in Europa aan populariteit winnen, maar er elders in de wereld markten zijn waar de elektrische auto niet op hetzelfde tempo inburgert. De elektrische Macan wordt na de Taycan de tweede volledig elektrische Porsche en het eerste model dat op het samen met Audi ontwikkelde Premium Platform Electric-platform (PPE) staat. Die PPE-basis is een modulair voor elektrische auto's bestemd platform dat je in feite moet zien als de grotere 'premiumbroer' van het MEB-platform. Het PPE-platform debuteerde onlangs onder de concept-car Audi A6 e-tron, al is de eind volgend jaar te lanceren Audi Q6 e-tron de eerste auto van de Volkswagen Group die op het PPE-platform komt te staan. De elektrische Taycan staat net als Audi's E-tron GT op een ander EV-platform, die luistert naar de naam J1.


      Porsche Macan EV

      Het PPE-platform kan overweg met 800 volt-laadstructuren en dat maakt laadvermogens tot in ieder geval 270 kW mogelijk. Ongetwijfeld geeft de aandrijflijn waarmee Audi de A6 e-tron Concept uitrustte al een beeld van wat voor aandrijflijnen je kunt verwachten. De elektrische sedan had een 100 kWh accu in zijn bodem, goed voor een actieradius van maximaal 700 kilometer. De aandrijflijn van de conceptuele Audi bestond uit twee samen 476 pk en 800 Nm leverende elektromotoren.

      De elektrische Macan onderscheidt zich met meer dan slechts zijn aandrijflijn en platform van de opvolger van de huidige generatie Macan met verbrandingsmotoren. De firma uit Zuffenhausen maakt van de elektrische Macan namelijk een zogenoemde coupé-SUV. De ingepakte exemplaren op deze foto's hebben namelijk een opvallend sterk aflopende daklijn. Daarnaast krijgt de elektrische Macan platte koplampen waarvan zowel de vorm als indeling lijkt op die van de Taycan. Porsche brengt stickers van grote koplampen aan om de boel enigszins te camoufleren en ook achter de kentekenplaat zit een plakker die de suggestie moet wekken dat er zich hier een grille bevindt. Dat deel zal zeer waarschijnlijk gewoon dicht zijn, de daadwerkelijke koelopening zit namelijk lager in de neus.

      Later dit jaar meer Macan-nieuws. Voor de elektrische Macan moeten we nog twee jaar geduld hebben.













       
    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon
      Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 
      BY CONNOR HOFFMAN  MAY 8, 2021    
      ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept.  We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform.  The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same.  Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.
    • Audi S8
    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions