Ga naar inhoud

2021 Mercedes-EQ EQE


Tiep

Aanbevolen berichten

Hier bestond nog geen topique van, bij deze.

De EQE zou in september 2021 worden voorgesteld aan het grote publiek. Zijn AMG broer, de EQE AMG, zou er in oktober 2021 al aankomen.

Paar piccies van een testmule.

 

mercedes-eqe-prototype-2-spyshots-drivin

mercedes-eqe-prototype-2-spyshots-drivin

mercedes-eqe-prototype-2-spyshots-drivin

 

Quote

The new Mercedes EQE is a luxurious electric car that’s smaller than the upcoming Mercedes EQS saloon and a battery-powered alternative to the conventional petrol-, diesel- and hybrid-powered Mercedes E-Class.

Despite the black and white camouflage, it’s clear from these photos that the new Mercedes EQE will look nothing like the existing E-Class. You shouldn’t be too surprised – after all, it’s supposed to be a completely new electric equivalent of the E-Class, not just an electric version of that car.

The new Mercedes EQE looks very similar to the upcoming EQS, mostly because the bonnet and boot lid are very short, and the front and rear wheels are pushed out as far away from each other as possible. This gives it a sleek, purposeful look, but also suggests that the cabin will be very spacious. 

Mercedes hasn’t released any information about the EQE’s batteries and electric motors, but it’s fair to assume that it’ll be on par with the hugely popular Tesla Model S. Expect the new EQE’s range to be in the region of 350 to 400 miles. 

The Mercedes EQE will likely come with a range of motor and battery combinations. Entry-level models may come with a single electric motor while higher-spec versions will likely come with a dual-motor setup – one to power the front wheels and another to drive the two at the rear. It’s possible Mercedes could offer a much more powerful, high-performance model with more than 600hp to go toe-to-toe with the Tesla Model S Performance. 

Mercedes has confirmed that the EQE will go on sale in 2022. Prices are expected to start from around £65,000 (+/- €75.000) – approximately the same as a high-spec E-Class. For comparison, an entry-level Tesla Model S with 405 miles of range costs almost £75,000 (+/- €87.000).

Ben benieuwd. Heeft precies wat van de gelijkaardige plompe vormen van de EQS?

(van dit model komt trouwens ook een SUV variant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heel benieuwd naar! Lijkt geen grote achterklep te hebben als de EQS en op de foto's lijkt hij wat kleiner als een E-klasse (vermoedelijk wel met meer of vergelijkbare interieurruimte vanwege de architectuur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Lijkt precies een copy/paste van de EQS minus een paar centimeter. Die ganse EQ design taal, ik weet niet of ik ze smaak als Mercedes-Benz liefhebber.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt inderdaad, gebaseerd op bovenstaande spyshots, die richting uit te gaan. In dat geval mogelijks ook een tik knapper/mooier in de proporties tov. de EQS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze EQE zou de afmetingen krijgen van een nieuwe C-klasse, maar door z'n vorm (met vooral de korte neus), wel met de binnenruimte van een E-klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nu ik de productieversie gezien heb moet ik zeggen dat voor mij perso de EQE knapper en meer geslaagd is dan de EQS. Voorstelling aan het grote publiek is voor aanstaande zondag op de IAA trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heel benieuwd naar, best wel van fan de EQS, maar die is me te groot.

Op de spyshots lijkt deze qua buitenafmetingen eerder C dan E. Enkel spijtig dat deze geen grote achterklep lijkt te krijgen.

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid