Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, msxx zei:

 

Zijn conclusie is ook exact hetgeen mij tegenhoudt om deze te kopen. Tot en met de derde versnelling een beperkt vermogen.... en daarboven zit je dus al rond de 200km/h voordat je het volledige vermogen tot je beschikking hebt.

De V2 zou ik eerder kiezen. Dat is nog uit te wringen op de weg.

Amerikaanse versie/review?
If so dan heeft die waarschijnlijk ook een paar extra emission-restrictions die de europese versie niet heeft.
De 2020 BMW S1000RR in de VS had ook zo'n issue dat er omwille van uitstootregels een heel pak vermogen afgenepen werd in de eerste 3 versnellingen. Al die amerikanen lieten die dan herflashen naar de EU ECU  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, WoKe zei:

Amerikaanse versie/review?
If so dan heeft die waarschijnlijk ook een paar extra emission-restrictions die de europese versie niet heeft.
De 2020 BMW S1000RR in de VS had ook zo'n issue dat er omwille van uitstootregels een heel pak vermogen afgenepen werd in de eerste 3 versnellingen. Al die amerikanen lieten die dan herflashen naar de EU ECU  

Is dat geen Oostenrijker oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, WoKe zei:

Amerikaanse versie/review?
If so dan heeft die waarschijnlijk ook een paar extra emission-restrictions die de europese versie niet heeft.
De 2020 BMW S1000RR in de VS had ook zo'n issue dat er omwille van uitstootregels een heel pak vermogen afgenepen werd in de eerste 3 versnellingen. Al die amerikanen lieten die dan herflashen naar de EU ECU  

Nee, gewoon EU 

Puur voor rijdbaarheid, is met de Panigale V4 hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, msxx zei:

Nee, gewoon EU 

Puur voor rijdbaarheid, is met de Panigale V4 hetzelfde

Mhhh, ik heb de Panigale v4 (standaard moto recht uit het krat) getest op circuit en die had daar geen last van zenne 😉
Aja, en reviewers en de mannen van de boekskes daar kan ik u ook verhalen van vertellen ze (ain't that so @ir_fuel)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/11/2021 om 08:54, msxx zei:

 

Zijn conclusie is ook exact hetgeen mij tegenhoudt om deze te kopen. Tot en met de derde versnelling een beperkt vermogen.... en daarboven zit je dus al rond de 200km/h voordat je het volledige vermogen tot je beschikking hebt.

De V2 zou ik eerder kiezen. Dat is nog uit te wringen op de weg.

Perfect begrijpbaar, ik ben nu nog beperkt tot 7k rpm en ja dat ding gaat nu al serieus vooruit dus vermogen is er altijd in overvloed. Dat gezegd zijnde vind ik het teveel? Nee, dat bleek toch uit mijn testrit met eentje die uit rodage was en mijn visie daarop valt hier ook ergens te vinden. Kort gezegd: sneller dan mijn S1000R? Nee zo voelt hij niet dus je kan dan alle supernakeds over 1 kam gaan scheren en zeggen: het is teveel...Als ik filmpjes zie van SFV4S die 300 halen op topsnelheid, ja dat is er los over voor een naked maar daarvoor koop je dat niet en mij maakt het niet uit of hij nu 240,260 of 300 gaat.

Mijn keuze voor de V4S (en de S in het specifek) is gekomen door de vering, de wendbaarheid(waar de Marchesini's serieus aan bijdragen) en de remmen. Dat maakt voor mij veel meer uit dan 40pk meer of minder en ik denk dat ik toen ook gezegd had: ik neem de V2 wel moest die bestaan. Maar ik moet daar een beetje op terugkomen...de V2 bestaat nog niet met lichte velgen, de top spec brembo's en de elektronische öhlins en net dat maakt de V4S zo'n topmotor. De elektronica is ook het vermelden waard en dat weet ik niet hoe dat net zit bij de V2.

Die 30min comment in dat filmpje vind ik dubbel...als je rijdt zoals die gast, ja absoluut. Als je op het gemak was zit te cruisen kan je er een hele dag opzitten want dit is een zeer comfortabele moto, iets wat ik niet kon op mijn S1kR (zie topic, last van polsen).

Ik zou zeggen kijk even verder dan de pk's ;) Test de moto en zie dat je niet verliefd wordt zoals ik ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, WoKe zei:

Mhhh, ik heb de Panigale v4 (standaard moto recht uit het krat) getest op circuit en die had daar geen last van zenne 😉
Aja, en reviewers en de mannen van de boekskes daar kan ik u ook verhalen van vertellen ze (ain't that so @ir_fuel)

Ik heb er geen dyno grafiek van gezien, maar de acceleratiecijfers zeggen al het nodige. Hij maakt pas grotere stappen dan de concurrentie vanaf de 4e versnelling. Sterker nog, hij is langzamer dan de Superduke tot dat punt.

Nu ja, niet superbelangrijk. Punt is dat ik mezelf 150pk uit zie wringen en met 208pk absoluut niet. En dat de factor voldoening naar verwachting eerder lager zal liggen, dat was al mijn beeld voorafgaand aan het filmpje. De rijder hiervan volg ik al enkele jaren en ben van mening dat hij tot de snellere niet-racende straatrijders behoort, hij weet het gas wel te staan zeg maar... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ice_Ken zei:

Perfect begrijpbaar, ik ben nu nog beperkt tot 7k rpm en ja dat ding gaat nu al serieus vooruit dus vermogen is er altijd in overvloed. Dat gezegd zijnde vind ik het teveel? Nee, dat bleek toch uit mijn testrit met eentje die uit rodage was en mijn visie daarop valt hier ook ergens te vinden. Kort gezegd: sneller dan mijn S1000R? Nee zo voelt hij niet dus je kan dan alle supernakeds over 1 kam gaan scheren en zeggen: het is teveel...Als ik filmpjes zie van SFV4S die 300 halen op topsnelheid, ja dat is er los over voor een naked maar daarvoor koop je dat niet en mij maakt het niet uit of hij nu 240,260 of 300 gaat.

Mijn keuze voor de V4S (en de S in het specifek) is gekomen door de vering, de wendbaarheid(waar de Marchesini's serieus aan bijdragen) en de remmen. Dat maakt voor mij veel meer uit dan 40pk meer of minder en ik denk dat ik toen ook gezegd had: ik neem de V2 wel moest die bestaan. Maar ik moet daar een beetje op terugkomen...de V2 bestaat nog niet met lichte velgen, de top spec brembo's en de elektronische öhlins en net dat maakt de V4S zo'n topmotor. De elektronica is ook het vermelden waard en dat weet ik niet hoe dat net zit bij de V2.

Die 30min comment in dat filmpje vind ik dubbel...als je rijdt zoals die gast, ja absoluut. Als je op het gemak was zit te cruisen kan je er een hele dag opzitten want dit is een zeer comfortabele moto, iets wat ik niet kon op mijn S1kR (zie topic, last van polsen).

Ik zou zeggen kijk even verder dan de pk's ;) Test de moto en zie dat je niet verliefd wordt zoals ik ;) 

Verschil in met name de velgen en de vering ben ik ook zeer benieuwd naar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Verschil in met name de velgen en de vering ben ik ook zeer benieuwd naar :) 

op de V4 staan trouwens ook high, medium en low engine modes op die het vermogenbeperken. Ik denk trouwens ook dat met een flashke het verminderd vermogen in 1,2 en 3de versnelling "opgelost" wordt. Ook niet vergeten dat deze bike wel zijn vermogen wat beter kwijt kan dan de gemiddelde motor, zeker tov superduke, S1kR die nog een conventioneel draaiende krukas hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opvalt is dat die peet, tijdens 't tempo dat ik ook rijd als ik voor de fun ga rijden, eigenlijk continu in 1 en 2 rijdt en dan nog niet eens de top 2/3e van 't toerentalbereik te pakken heeft.
En als ik nadenk over hoe ik rijd met mijn moto, en hoe weinig ik eigenlijk die toptoeren opzoek (meer op souplesse en koppel) ... 't is echt niks voor mij. Zeker niet aan die prijzen.

Ik kan wel snappen waarom de peak power niet het top verkoopsargument is, maar bv wel de rest van de uitrusting. En teveel vermogen aan boord hebben is ook niet dodelijk of vervelend, tenzij je echt het gevoel wil ervaren van een moto uit te wringen.

Gelijk ik 't op vandaag aanvoel, gaat 't bij mij qua volgende eerder naar een reisenduro gaan. KTM, Husq, ... zoiets. Maar dat zal nog wel een keer of 40 wijzigen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Wat me opvalt is dat die peet, tijdens 't tempo dat ik ook rijd als ik voor de fun ga rijden, eigenlijk continu in 1 en 2 rijdt en dan nog niet eens de top 2/3e van 't toerentalbereik te pakken heeft.
En als ik nadenk over hoe ik rijd met mijn moto, en hoe weinig ik eigenlijk die toptoeren opzoek (meer op souplesse en koppel) ... 't is echt niks voor mij. Zeker niet aan die prijzen.

Ik kan wel snappen waarom de peak power niet het top verkoopsargument is, maar bv wel de rest van de uitrusting. En teveel vermogen aan boord hebben is ook niet dodelijk of vervelend, tenzij je echt het gevoel wil ervaren van een moto uit te wringen.

Gelijk ik 't op vandaag aanvoel, gaat 't bij mij qua volgende eerder naar een reisenduro gaan. KTM, Husq, ... zoiets. Maar dat zal nog wel een keer of 40 wijzigen :D 

Hij rijdt met gelijk welke motor in een te lage versnelling, voor de rest een zeer gelijkaardige rijstijl / snelheid als ik ook pleeg te doen.

 

Niet onlogisch ook, hij is bekend geworden van een paar jaar video's over rijtechniek te posten terwijl hij zijn CB500 aan het uitwringen was, dat zit er bij hem dus ingebakken. Voor het minste gaat hij terug naar 1e, ook op motoren die dat zeker niet nodig hebben.

En voor jouw laatste regel: Ik weet het oprecht niet meer wat ik volgende keer zal kopen :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Wat me opvalt is dat die peet, tijdens 't tempo dat ik ook rijd als ik voor de fun ga rijden, eigenlijk continu in 1 en 2 rijdt en dan nog niet eens de top 2/3e van 't toerentalbereik te pakken heeft.
En als ik nadenk over hoe ik rijd met mijn moto, en hoe weinig ik eigenlijk die toptoeren opzoek (meer op souplesse en koppel) ... 't is echt niks voor mij. Zeker niet aan die prijzen.

Ik kan wel snappen waarom de peak power niet het top verkoopsargument is, maar bv wel de rest van de uitrusting. En teveel vermogen aan boord hebben is ook niet dodelijk of vervelend, tenzij je echt het gevoel wil ervaren van een moto uit te wringen.

Gelijk ik 't op vandaag aanvoel, gaat 't bij mij qua volgende eerder naar een reisenduro gaan. KTM, Husq, ... zoiets. Maar dat zal nog wel een keer of 40 wijzigen :D 

dat is gewoon een rijstijl, een SFV4 is perfect happy om aan 3-4k te rijden op koppel, zeker een 2021 want blijkbaar heeft de 2020 minder koppel. Veel ervaren circuitmannen rijden aan kunstmatig hoge toeren omdat het veiliger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook deels omdat het geluidsvideos zijn. Bovenin zit er meestal wel wat meer muziek dan onderin. En hoge toeren doen alles ook sneller klinken, wat het entertainment gehalte ten goede komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er hier motards zitten die ook op circuit te vinden zijn ... onze kalender voor 2022 staat online 😎
Open voor alle niveau's en begeleiding on-track voor wie dat wenst.

td.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, WoKe zei:

Als er hier motards zitten die ook op circuit te vinden zijn ... onze kalender voor 2022 staat online 😎
Open voor alle niveau's en begeleiding on-track voor wie dat wenst.

td.jpg

Is Croix nog steeds soepel qua geluid? En is dat de traagste baan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, WoKe zei:

Als er hier motards zitten die ook op circuit te vinden zijn ... onze kalender voor 2022 staat online 😎
Open voor alle niveau's en begeleiding on-track voor wie dat wenst.

td.jpg

I might!

Wel zin in een dagje Croix, eigenlijk.

Maar ik wil vooral nog eens Spa doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tjeu zei:

Is Croix nog steeds soepel qua geluid? En is dat de traagste baan? 

Yep, geluid is never an issue ginder 😉
Wat bedoelt ge juist met traagste baan? 

Met onze CB500 instructeursmoto'kes rijden we allemaal het liefste op Ecuyers.
Daar kunt ge nog hard gaan met zo'n oude (1996) ketel met amper 50pk 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, WoKe zei:

Yep, geluid is never an issue ginder 😉
Wat bedoelt ge juist met traagste baan? 

Met onze CB500 instructeursmoto'kes rijden we allemaal het liefste op Ecuyers.
Daar kunt ge nog hard gaan met zo'n oude (1996) ketel met amper 50pk 😎

Traagste baan : waar ik het meest plezier kan hebben met de CB750 (trage moto). Op Spa heb ik daar minder te zoeken. Liever een compacter, trager, kronkelig circuit. Maar Ecuyers dus. Ik bekijk het eens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Traagste baan : waar ik het meest plezier kan hebben met de CB750 (trage moto). Op Spa heb ik daar minder te zoeken. Liever een compacter, trager, kronkelig circuit. Maar Ecuyers dus. Ik bekijk het eens. 

Doe dan maar Ecuyers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid