Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tjeu zei:

Brr. Is wel eindje rijden... Ik bekijk het deze winter eens op het gemak. Mss drie daagse van maken. Wil al tijdje nog eens reisje met de moto maken. 

Perfect, met Hemelvaart zitten we daar 3-dagen 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou u Ecuyers aanraden :D 

 

4 uren geleden, WoKe zei:

idd!
Leukste/beste circuit om uzelf en de moto on-track te leren kennen.

Okay thx!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik ook wel eens zitten om te doen met de Duke 390 maar 2022 wordt nog een druk jaar vrees ik. Deze winter ook eens bekijken en zien om dat eventueel met een trailer te doen, 300km enkel :D

Ter plaatse worden geen moto's verhuurd zeker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Vervangmoto tijdens het onderhoud van mijn R1200GS. Eerste keer zo vertrekken is toch efkes bizar, gewoon contact aanzetten en in volledige stilte aan de gashendel draaien 😯

 

A69E01F0-2C22-4008-9E21-1BC844B9A337.jpeg

B5A40878-5959-40E8-ABDE-4C99B361C589.jpeg

B08A37AF-D45A-4BEB-8500-6C7C147AA0F2.jpeg

96056481-8428-4678-A0D7-75B9660D3C92.jpeg

7B4622E9-0BD6-4545-8923-66C6F7EBB2F9.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de stilte rijdt dat als een andere moto met automatische versnellingsbak. Ik heb enkel van de garage naar huis en terug gereden, ik had niet echt tijd om nog te gaan rondrijden. Ik Had trouwens maar iets meer dan 100 km rijbereik bij vertrek en had nog 42 over bij terugkeer dus veel omweg maken zat er sowieso niet in. Wel eventjes wat achtjes en cirkels gedraaid, ging zeer vlot door het lage zwaartepunt. Trekt vlot door tot aan zijn maximum snelheid. Instellingen voor motorrem/regeneratie zijn allemaal te bedienen via een app die ik niet geïnstalleerd heb,  met de mode-knop op het stuur kon ik niet veel doen, enkel tractiecontrole kiezen. Wel na minder dan een half uur al een pijnlijk zitvlak dus een slecht zadel en ook zowel op heen- als terugweg een slapende wijsvinger aan mijn rechterhand. 
En een vanaf-prijs van 22560€ is toch niet niks voor zo weinig rijbereik, dat beperkt het gebruik toch wel fors. Upgrades zijn natuurlijk mogelijk, theoretisch maximum zou 365 km bedragen. 
 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De bengels of wederhelft hebben deze winter de druppellader uitgetrokken. Hij startte vandaag wel, maar toonde toch het batterij logo bij het opnieuw starten na een stop. 
 

Via louis even gezien, wat raden jullie aan?

 

 

99E42BE3-36FF-4C83-BA30-3BC5B68FFEED.png
bmw gs1200 gsa 2010

aangepast door wiely
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met bovenstaande, ik heb recent een Motobatt via NR1 besteld. Ze steekt er nog maar een dikke week in dus kan er niet veel over zeggen. Maar volgens een kameraad kunnen die er beter tegen om tijdje stil te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stap stelselmatig over naar Lithium batterijen. Zijn een stuk compacter en vooral véél lichter. Doordat ze compacter zijn, kan je desgewenst wat extra capaciteit nemen, zonder dat de batterij groter wordt. Ze hebben ook het voordeel dat ze minder snel ontladen. Ik hang mijn motoren niet meer aan de druppellader. De CB staat wel vaker eens een maand of twee drie stil, zonder dat dit problemen geeft. Met een traditionele batterij ging dat ook, maar ik moest wel zien dat hij van de eerste keer weg was. Twee startpogingen kreeg ik er toen meestal niet meer uit. Nu wel, maakt allemaal niets meer uit. Er staat ook een testknop op, dus je kan altijd zien hoe het spanningsniveau is en wanneer je best toch even de lader aanlegt. Nadeel is wel dat je er een speciale lader voor moet hebben. Bovenop de veel duurdere aankoopprijs, maakt dat de investering een stuk groter. 

Eigenlijk is het simpel: ben je van plan de motor minder dan 18 maanden te houden, steek er dan het goedkoopste in. 18 tot 36 maanden, een gewone, langer, dan kan Lithium wel interessant worden. 

Ik hoop ook dat de lithiums wat langer mee gaan gaan, wat ze beloven, maar daar kan ik nog niets over zeggen... Sowieso zit er bij batterijen altijd veel verschil op. Ik heb traditionele batterijen gehad die na 3 jaar de geest gaven en anderen die na 12 jaar nog steeds functioneerden... Is moeilijk een lijn in te trekken. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant artikel over "loud pipes save lives" :D

https://www.autoweek.com/news/industry-news/a35952569/loud-pipes-do-not-save-lives/

Kanttekening die ik er bij maak is dat ze getest hebben met nieuwe wagens terwijl er nog veel oude wagens rond rijden. En ze testen enkel met auto's, niet per fietsers/voetgangers. 

Ik blijf er bij, loud pipes save lives!!!!8!!!*

 

*Anders heb ik thuis geen excuus meer voor een andere uitlaat te kopen want "ahja das voor de veiligheid".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, GTX zei:

Interessant artikel over "loud pipes save lives" :D

https://www.autoweek.com/news/industry-news/a35952569/loud-pipes-do-not-save-lives/

Kanttekening die ik er bij maak is dat ze getest hebben met nieuwe wagens terwijl er nog veel oude wagens rond rijden. En ze testen enkel met auto's, niet per fietsers/voetgangers. 

Ik blijf er bij, loud pipes save lives!!!!8!!!*

 

*Anders heb ik thuis geen excuus meer voor een andere uitlaat te kopen want "ahja das voor de veiligheid".

 

 

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

't is sowieso zever want uw uitlaat brult naar achter. Behalve in een tunnel hoor je dus enkel die loud pipe als het al te laat is.

Zeg ik ook al jaren. Maar een jaar of twee terug werd dit hier nog zeer hard tegen gesproken en maakte een luidere uitlaat wel een essentieel verschil, onder meer in de file. Denk dat het toen met @gTa was dat ik botste. 

Uitlaat heeft maar een nut: eigen egoïstisch genot.  
Maar net als @GTX gebruik ik dat hier thuis ook als argument, "zeker in Brussel moet het wel wat lawaai maken of ze rijden je plat". En zolang dat hier thuis pakt, blijf ik het als argument gebruiken :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd soms met dB-killer en soms zonder dB-killer naar Brussel. Het verschil inzake reactiesnelheid van (voor me rijdende) auto's daardoor is echt o-ver-duidelijk. Einde discussie.

Dat het nog veel belangrijker is voor mezelf, dat mooi geluid: evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DDke zei:

Het zou mij bijzonder verbazen moest een auto die voor mij rijdt mij niet horen 😅

De bepalende factor is snelheid. Eens er gereden wordt, nee. Bij stilstand van het andere voertuig, ja. Maar minder dan wat je zou verwachten. 

k vind dat filmpje een zeer goed voorbeeld. Dat zijn stuk voor stuk wagens die gigantisch luide uitlaat hebben, maar wanneer je ervoor staat, hoor je enkel het inlaat geluid, niet de uitlaat.

I

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Tjeu said:

De bepalende factor is snelheid. Eens er gereden wordt, nee. Bij stilstand van het andere voertuig, ja. Maar minder dan wat je zou verwachten.

Idd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie theoretische benadering, maar de praktijk bewijst mij 200% het tegenovergestelde.

De realiteit is complexer dan één facet. Automobilisten zijn al iet of wat bedacht op filefilterende moto's.
Het verschil in de snelheid waarmee ze je opmerken ngl je moto lawaai maakt, is bij mij tussen zonder dB-killer en met dB-killer overduidelijk.

Zeker bij het legaal filefilteren, dus de moto niet sneller dan 50 en maximaal 20 km/u sneller dan de auto's.
Dan rijden ze traag en horen ze je effectief een pak sneller aankomen als je op een luid kot zit, dan wanneer je op een stil kot zit.

As I said: vastgesteld op enkele tientallen ritten h&t Bxl met identiek dezelfde moto, op dezelfde tijdstippen, met dezelfde bestuurder en rijstijl.
Probeer het gerust ook eens, de praktijk zal 't jullie wel tonen dat het effectief een verschil maakt.

Neen, niet als je aan 130 slalommend "filefiltert" doorheen auto's die tussen de 90 en de 120 aan 't rijden zijn, neen. Dan is 't in de auto's veel te luid en is hun aandacht ook anders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daarmee wil ik niet met één tiet bloot op de "loud pipes save lives"-barricade staan.
Ik meld gewoon dat wat jullie zeggen "dat maakt geen verschil" effenaf niet correct is in praktijk, zéker niet bij legaal filefilteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Die mannen blijven echt groeien qua content en hoe ze zoiets met de nodige humor aan de man brengen 😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Very nice. Tijdje terug met 't idee gespeeld er ook eentje te maken, maar de professionele situatie en de recente familiale omstandigheden hebben dat een pak jaren naar achter geduwd. Voor mij wel liever op basis van de K75 met 3-cilinder; ik vind die een heel pak knapper klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid