Jump to content

Moto's algemeen


Frekkel
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden, msxx zei:

Dat is al een serieus ongeremd gewicht…

is niet gezegd dat het ongeremd is é. Je kan ook -750 kg aanhangers hebben die wel geremd zijn. Wij hadden er vroeger zo eentje (Saris). Er lijkt me op de foto ook wel een remkabel naar het rechterwiel te lopen. 

Link to comment
Share on other sites

Op 10/9/2021 om 22:44, tuscani zei:

Het moeten niet altijd oude bmw´s zijn

Mooie ombouw van een fazer.

Screenshot_20210910-224232_Instagram.thumb.jpg.f74f20c7dafdc32550404c67f867337e.jpg

Integendeel, zelfs (altijd BMW's): zelden mooiere dingen dan een 4-in-lijn project ❤️

Het enige waar ik 't altijd moeilijk mee heb, zijn die supermoderne koplampen op een "retro" café.
Dat mag eigenlijk liever een gewone koplamp met spiegel en halogeenlampje zijn, imo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 23/9/2021 om 18:01, GTX zei:

Wtf..

En weer typisch dat de RDW zich er uit lult. Had trouwens @DDke geen link waar je op basis van VIN gecrashte HD's kon vinden? 

 

 

Ja, google..

gewoon vin ingeven en eventueel salvage erachter. 
Sowieso is een harley met vin dat start met 1HD opletten. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, DDke zei:

Ja, google..

gewoon vin ingeven en eventueel salvage erachter. 
Sowieso is een harley met vin dat start met 1HD opletten. 

TIL ❤️ thx

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Net de Monster nog eens willen buitenhalen, spel start natuurlijk weer niet :fp: 

Ale, het start wel, maar je moet de gas opendraaien en een paar keer proberen. Niet echt gezond dus. Niet moeilijk ook dat dat spel stil valt, stationair toerental staat weer op 850 a 900 rpm :fp: Vanaf het wat kouder is sta je daar dus schoon. 

Stationair toerental moet je aanpassen in je ECU, dus dat kan ik niet zelf. Iemand toevallig al een tooltje om dat uit te lezen? Eerste gok zou zijn @Ice_Ken, maar dat is voor hem zelfs al te snel gok ik :D 

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Net de Monster nog eens willen buitenhalen, spel start natuurlijk weer niet :fp: 

Ale, het start wel, maar je moet de gas opendraaien en een paar keer proberen. Niet echt gezond dus. Niet moeilijk ook dat dat spel stil valt, stationair toerental staat weer op 850 a 900 rpm :fp: Vanaf het wat kouder is sta je daar dus schoon. 

Stationair toerental moet je aanpassen in je ECU, dus dat kan ik niet zelf. Iemand toevallig al een tooltje om dat uit te lezen? Eerste gok zou zijn @Ice_Ken, maar dat is voor hem zelfs al te snel gok ik :D 

Ja, das wat rap idd. Sorry man, anders met plezier.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Net de Monster nog eens willen buitenhalen, spel start natuurlijk weer niet :fp: 

Ale, het start wel, maar je moet de gas opendraaien en een paar keer proberen. Niet echt gezond dus. Niet moeilijk ook dat dat spel stil valt, stationair toerental staat weer op 850 a 900 rpm :fp: Vanaf het wat kouder is sta je daar dus schoon. 

Stationair toerental moet je aanpassen in je ECU, dus dat kan ik niet zelf. Iemand toevallig al een tooltje om dat uit te lezen? Eerste gok zou zijn @Ice_Ken, maar dat is voor hem zelfs al te snel gok ik :D 

Spuit eens wat remmenreiniger in je intake.

Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Net de Monster nog eens willen buitenhalen, spel start natuurlijk weer niet :fp: 

Ale, het start wel, maar je moet de gas opendraaien en een paar keer proberen. Niet echt gezond dus. Niet moeilijk ook dat dat spel stil valt, stationair toerental staat weer op 850 a 900 rpm :fp: Vanaf het wat kouder is sta je daar dus schoon. 

Stationair toerental moet je aanpassen in je ECU, dus dat kan ik niet zelf. Iemand toevallig al een tooltje om dat uit te lezen? Eerste gok zou zijn @Ice_Ken, maar dat is voor hem zelfs al te snel gok ik :D 

Manueel een beetje gas bijgeven neen? En vanaf er wat temperatuur in het blok zit zal die wel blijven draaien.
Ik vermoed dat hij binnen staat, zou best kunnen als hij ff buiten staat dat de temp sensor detecteert dat het koud(er) is en vanzelf het stationair toerental wat hoger zet of het mengsel wat rijker maakt.

Link to comment
Share on other sites

9 minuten geleden, Greg zei:

Spuit eens wat remmenreiniger in je intake.

Morgen eens er bij nemen en een toer gaan doen. Heb hem ook aan de druppellader gehangen voor deze nacht.

1 minuut geleden, WoKe zei:

Manueel een beetje gas bijgeven neen? En vanaf er wat temperatuur in het blok zit zal die wel blijven draaien.
Ik vermoed dat hij binnen staat, zou best kunnen als hij ff buiten staat dat de temp sensor detecteert dat het koud(er) is en vanzelf het stationair toerental wat hoger zet of het mengsel wat rijker maakt.

Zo heb ik hem aan de praat gekregen ja. En dan 100 rpm per 100 rpm laten zakken tot hij stationair bleef draaien. Maar dat werd sterk afgeraden door de Ducati mechanieker :( Maar zelfs dan draait hij niet 100% vlot.

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Morgen eens er bij nemen en een toer gaan doen. Heb hem ook aan de druppellader gehangen voor deze nacht.

Zo heb ik hem aan de praat gekregen ja. En dan 100 rpm per 100 rpm laten zakken tot hij stationair bleef draaien. Maar dat werd sterk afgeraden door de Ducati mechanieker :( Maar zelfs dan draait hij niet 100% vlot.

ik heb dit ook eens gehad met mijn f800r, was opgelost met een nieuwe accu. Idem met de s1000r, die gaf zelfs een foutcode pingelsensor omdat de ontsteking niet meer degelijk ging wegens defecte accu.

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, Ice_Ken zei:

ik heb dit ook eens gehad met mijn f800r, was opgelost met een nieuwe accu. Idem met de s1000r, die gaf zelfs een foutcode pingelsensor omdat de ontsteking niet meer degelijk ging wegens defecte accu.

Er zit net een nieuwe batterij in :lol: Dus dat mag het niet zijn. Mijn Race ECU is stuk gegaan en de gewone zit er terug in, 100% zeker dat het daar mee te maken heeft. Ofwel TPS ofwel gewoon stationair toerental. Gewoon geen zin om nog eens een handvol geld te gaan achterlaten want voor hen is het 'opgelost'.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heb het met iemand over zijn moto ambities gehad. Binnen twee jaar wil hij van 155cc over 400 naar een Triumph van 2500cc en 300kg gaan. Wist niet dat dat bestond. Ik heb hem gezegd op te letten als hij stopt aan de rooie lichten, maar ik ga het er nog eens over hebben want hij gaan nooit op zijn gemak zitten op zoiet.

Link to comment
Share on other sites

 

Zijn conclusie is ook exact hetgeen mij tegenhoudt om deze te kopen. Tot en met de derde versnelling een beperkt vermogen.... en daarboven zit je dus al rond de 200km/h voordat je het volledige vermogen tot je beschikking hebt.

De V2 zou ik eerder kiezen. Dat is nog uit te wringen op de weg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions