Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

Geluid van mijn k1100rs met Remus lijn (incl headers) vond ik nochtans echt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinken knap, jazeker. Een eerder gezapige 4-in-lijn sound, in plaats van een nerveuzere "racy" sound. Ik vind ze ook echt yum klinken.
Maar de 3-cilinder heeft zo'n superspeciale sound ... onmiskenbaar 3-cilinder en met wat goede wil hoor je er een halve zescilinder in. Bonkers 🙂

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Vandaag een paar honderd Harleys tegengekomen op de bergpassen, veel van die ‘dikke’ met een zwart windscherm, de grootste groep samen: vrij indrukwekkend 😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan.van.gent zei:

Wtf doen die dingen op een bergpas? Hun treeplanken bijschuren?

Genieten van het uitzicht en hun koppel wanneer ze zichzelf omhoog zeulen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op menig bergpas al best wat Harley- en ander camionchauffeur tegengekomen ... en hoewel 2/3e daarvan echt naar boven/beneden boemelt aan een flaneertempo ... zijn er wel die hun hoop gietijzer wel "maximaal" benutten, volle pétard waar het kan en idd maximaal de hellingshoek benuttend. Sommige HD hebben echt een belabberde hellingshoek, maar ik heb er toch tegengekomen waar properkes mee geveegd werd, zalig om te zien (en achter te rijden).  :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn enige ervaring is met een Indian scout, in California Mount Hamilton & Mount Diabolo op te knallen een paar jaar terug.

Ik ben absoluut geen goede baan-piloot zoals een msxx of gta of Tjeu ... Ik heb bv met mijn Fazer 600 nooit problemen gehad met grondspeling (incl middenbok).
Maar bij die scout was die moto echt de beperkende factor op de leuke twisty roads in de bergen.
Verslagje van destijds: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=64579.msg1709491#msg1709491

19905411_10155476961831382_2479830581350482712_n.jpg.032f23f1b9b4ffdbb71cb27c296f6dfc.jpg

Picture2.thumb.jpg.ce7b63006e29d0c13c39bb2fe7b4e992.jpg

Picture1.jpg.a4a89930d4745bd21aea24d5b93d18ac.jpg

19961497_10155476961741382_89715047832808221_n.jpg.53fa43ea4189ec3da3ebac4e340e3ee2.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Op menig bergpas al best wat Harley- en ander camionchauffeur tegengekomen ... en hoewel 2/3e daarvan echt naar boven/beneden boemelt aan een flaneertempo ... zijn er wel die hun hoop gietijzer wel "maximaal" benutten, volle pétard waar het kan en idd maximaal de hellingshoek benuttend. Sommige HD hebben echt een belabberde hellingshoek, maar ik heb er toch tegengekomen waar properkes mee geveegd werd, zalig om te zien (en achter te rijden).  :D 

Idd, vandaag een paar BMW’s zien knoeien op de ‘korte’ kant van de Stelvio terwijl de HD zeer vlotjes gingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2022 om 17:32, flupke73 zei:

Idd, vandaag een paar BMW’s zien knoeien op de ‘korte’ kant van de Stelvio terwijl de HD zeer vlotjes gingen

 

Welke bmw bedoel je dan ? ,De  customS of ook tourings die problemen hadden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ex heeft 2 harleys gehad , de eerste onploft na buiten rijden van de winkel beter gezegd na 38 km de tweede weg gedaan na 2500 km wegens de belabberde zithouding en steeds zere rug op de moto 

Het waren alle twee fat bob 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, petra zei:

Mijn ex heeft 2 harleys gehad , de eerste onploft na buiten rijden van de winkel beter gezegd na 38 km de tweede weg gedaan na 2500 km wegens de belabberde zithouding en steeds zere rug op de moto 

Het waren alle twee fat bob 

Anderzijds zijn er bijzonder veel Harley-eigenaren die al vele tienduizenden km een probleemvrije moto hebben.
Ken er zelf ene die ei zo na 6 digits op de odo van z'n FLS heeft staan (allemaal zelf gereden), motor heeft enkel regulier onderhoud gevraagd.
Da's uiteindelijk quasi dezelfde motor, sowieso dezelfde generatie (mwk8).

Dat van de zithouding: 't is iets dat idd maar boven komt drijven na meerdere (langere) ritten. Op korte ritjes voel je dat niet, zeker niet als je met een broek vol goesting gaat testen om te kopen.
Er zijn wel meer moto's in dat bedje ziek. De BMW R Nine-T Racer b.v. was er ook zo-eentje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, petra zei:

Welke bmw bedoel je dan ? ,De  customS of ook tourings die problemen hadden

Je komt nogal wat motorrijbewijsloze heerschappen tegen op een BMW, die nooit rijles hebben moeten nemen ... en die slagen er dan vaak niet in om hun toerbike (zeker een lange zoals een K16) deftig rond een haarspeld te rijden, zeker bergafwaarts zie je de gekste dingen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman is zo eentje.

Doet lange ritten van 50 a 60km op rustig tempo.

Die mens weet het we van zichzelf en gaat geen langere ritten doen. Gaat ook geen lessen oid volgen, want hij kan met een moto rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://www.hln.be/mobiliteit/motortest-ducati-multistrada-v4s-de-old-boys-die-vroeger-op-supersports-rondreden-willen-nu-wat-extra-comfort-en-luxe~ac204e85/

Quote
Onze motorexpert Arno Jaspers testte de Ducati Multistrada.
 
PREMIUM
Onze motorexpert Arno Jaspers testte de Ducati Multistrada. © rv

MOTORTEST. Ducati Multistrada V4S: “De old boys die vroeger op supersports rondreden willen nu wat extra comfort en luxe”

De Ducati Multistrada is al jarenlang een topper in het Ducati gamma. Wat ooit begon als een vreemd buitenbeentje, groeide uit tot het ultieme vlaggenschip. De vorige 1260 generatie stond al bekend als een kanon op wielen en met de overstap naar het 1.158cc V4 motorblok werd de Duc er niet tammer op. Ook onze motorexpert Arno Jaspers was onder de indruk: “Met zo’n krachtige en comfortabele toermotoren vraag je je af waarom merken überhaupt nog supersports bouwen?”

Arno Jaspers 
  •  
  •  

Wat is er goed?

De Multistrada is voor Ducati wat de Cayenne is voor Porsche: een model dat niet bij het sportieve erfgoed van het merk past, maar wel alle verkooprecords aan diggelen slaat. De jongens die vroeger met supersports rondknalden, zijn opgegroeid en willen wat extra comfort en luxe, zonder hun krachtige motor in te leveren. Dus kwamen de Italianen op de proppen met een full option toerfiets die beschikt over alle mogelijke elektronische snufjes, alle toercomfort én een dikke V4 die 170pk uitbraakt.

Vanaf de eerste accelera­tie hypnoti­seert deze Duc je met z’n prachtige V4-uit­laatsound terwijl je armen van je lijf gerukt worden.

Nec plus ultra zoals de enkel de Italianen dat kunnen, en da’s meteen ook het grote voordeel ten opzichte van de concurrentie. Vergeet de BMW GS, KTM Adventure of Triumph Tiger: Vanaf de eerste acceleratie hypnotiseert deze Duc je met z’n prachtige V4-uitlaatsound terwijl je armen van je lijf gerukt worden. Je hebt gewoonweg altijd power op overschot en ook de meest ervaren piloten twijfelen om de elektronische rijhulpjes helemaal uit te schakelen. Vooral omdat die laatsten ontzettend goed werken en nooit bruusk tussenkomen. Het ABS en de tractiecontrole zijn van de beste op de markt en worden aangevuld met - primeur op een motorfiets - adaptieve cruisecontrole.

 

rv

 

© rv

Van die laatste dacht ik echt dat het overkill zou zijn, al betrapte ik mezelf er na een week op dat ik ze constant aanzette op de saaie stukken snelweg. Binnenkort ongetwijfeld terug te vinden op iedere toermotor. Ondanks alle paardenkracht is de Multistrada V4 dus ook best toegankelijk voor minder ervaren rijders en da’s misschien wel de grootste verdienste van de elektronische snufjes die je terugvindt in het kleuren-TFT dashboard.

 

Nog pluspunten?

Hoewel het motorblok twee extra cilinders meekrijgt, behoudt de Multi een erg slank middel waardoor kort afgezaagde rijders vlotjes met de voeten aan de grond kunnen. Tegelijk blijft de kniehoek bij het rijden erg ruim en valt het brede stuur perfect in de hand. Ideaal dus om prinsheerlijk rechtop te zitten, zonder de druk op je polsen die typerend is voor sportmotoren. Daarbovenop krijg je nog eens een makkelijk verstelbaar windscherm dat samen met het brede kuipwerk vooraan veel windbescherming biedt. Zoals het hoort op een toermotor. De elektronische vering van de ’S’ uitvoering maakt het plaatje af met een vliegend-tapijt-gevoel en zelfs na een uitgebreide testperiode en meer dan 1.000 kilometer aan het stuur kan ik de Multistrada niet op grove fouten betrappen. Toegegeven, sinds Audi aan het roer staat bij Ducati zijn er zo wel al meerder toppers uitgebracht.

 

rv

 

© rv

Waar laat Ducati punten liggen?

Als ik al minpunten moet opsommen, dan komen we onvermijdelijk aan bij de prijs of misschien eerder nog het concept. De basismodellen zijn voortaan immers enkel beschikbaar met een 19”-voorwiel en dat stuurt toch automatisch een stuk minder scherp dan een 17”er die we nu enkel nog terugvinden op de exclusieve ‘Pikes Peak’ uitvoering. Maar dan zijn we natuurlijk al een heel eind verwijderd van het basismodel dat start aan 19.690 euro. Redelijk prijzig in vergelijking met de Japanse concurrenten, al kan je dan nog het argument van ‘Italiaans design’ bovenhalen.

 

rv

 

© rv

Bij de V4S met elektronische vering gaat het al richting een basisprijs van 23.390 euro (slik) en dan hou je dus best nog een paar duizend euro over voor de Sport, Travel, Enduro of Urban uitrustingspakketten. Voor de aparte ‘Sport’ uitvoering (met sportuitlaat en een leuke kleurstelling) tik je immers net geen 28 ticketjes af en het Pikes Peak topmodel komt zelfs nipt boven de dertig uit. Hier spreken we voor alle duidelijkheid over een motor die is uitgerust met een hoop sportieve features, maar waar niet eens een kofferset op hangt… En da’s dan nog buiten beschouwing gelaten dat de eerder genoemde concurrenten van bij BMW, KTM of Triumph een stuk veelzijdiger zijn als het aankomt op offroad rijden. Zelfs al rust je de Multi uit met de Enduro kit, dan blijft het immers nog steeds een motor die zijn hoogtoerig karakter moeilijk kan verbergen.

Welke rijder koopt een Multistrada?

Een Ducati Multistrada koop je niet enkel omdat het een van de beste toermotoren op de markt is, maar ook omwille van het prestige. Geoefende rijders halen waarschijnlijk evenveel rijplezier uit een Kawasaki of Yamaha die de helft van de prijs kost… tot je er een Multistrada naast parkeert. De afwerking, het design de uitrusting en de algemene uitstraling is ongeëvenaard en voor wie geen offroad ambities heeft is er momenteel geen betere hoogpoter op de markt.

Technische kenmerken

 

rv

 

© rv

• Motor: 1.158cc V4
• Vermogen: 170 PK
• Koppel: 125 Nm
• Elektronica: Tractiecontrole, bochten-ABS, slide- en wheeliecontrol, adaptieve cruisecontrole
• Drooggewicht: 218 kg
• Prijs: V4S uitvoering vanaf 23.390 euro

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze eigenlijk willen zeggen is dat ze nu het blok van de Duc supersport in een hoogpoter steken.
= de definitie van een Cagiva Elefant (blok van de SS 750 of SS 900) destijds, oftewel een idee van 30 jaar terug :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, msxx zei:

Is er voor motoren van BMW ook een vin website voor het checken van opties?

Je kan de VIN iig ook in realoem ingeven, maar daar krijg je geen deftige lijst met std en optionele uitrusting.

En ik zie nu net dat the thrusty ol' https://bimmer.work/ ook werkt voor motorfiets-chassisnummers. 👍

Edit: blijkbaar returnen BMW Motorrad VINS altijd invalid info of een andere foutmelding. Zou blijkbaar universeel zijn: geen enkele werkt.
I stand corrected 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid