Ga naar inhoud

(kinderspeelgoed) auto's & toebehoren


gTa

Aanbevolen berichten

Er bestaat al een topic over radiobestuurde auto's, wat vaak meer speelgoed voor de papa dan voor de zoon is.
Ook eentje voor schaalmodellen (modelbouw), wat eigenlijk ook eerder speelgoed voor volwassenen is.

Dus misschien eentje voor datgene wat velen van ons als kleine mens bijzonder veel vreugde heeft gebracht:

die-cast-toy-cars.jpg?fit=1000%2C662

  • in een (of meerdere) Curver-bak op een hoop gegooid ... vaak dus met de nodige lakschade (kijk even weg @Wax-it.be dit is horror)
  • of netjes gesorteerd in rekjes of bakjes of wat dan ook, niet zelden gesorteerd volgens favorietfactor, coolheid, nieuwste, sportiefste, ...

Nostalgische bedenkingen, vragen, bekentenissen of zoektochten: 't kan hier allemaal.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik steek meteen van wal met een vraag... over autobanen.

Mijn oudste zoon is zot van zijne mega-garage (Majorette) en zijn autootjes (gelukkig, anders onterf ik hem :D ) maar hij wil erg graag "banen" voor auto's zoals je ook treinsets met sporen kan kopen (hij heeft er houten en van Duplo, straks ook van Lego).

Ik vond onlangs dit:

652803490_2021-02-2116_43_00.thumb.jpg.6c06116132b8d2c111589f61a00178c5.jpg

Dat zijn zo van die puzzelstukken in karton met daarop een dun vilten laagje gekleefd. Er is een stuk rechtdoor, een bocht, en een kruising. Heb 3 sets gekocht (waren maar een 5-tal euro per set). Maar je ziet op foto al 't probleem. Die dingen krullen en de "fit & finish" ervan is belabberd. Ge kunt dat niet verschuiven zonder dat het helemaal uit elkaar breekt, dus als je "errond" speelt op de grond en je zit er eens tegen met knie of voet is 't ook meteen om zeep.

544229150_2021-02-2117_46_34.thumb.jpg.160226a5663964376c200796c33ca723.jpg

Hier niet helemaal te zien maar aan de randjes tussen 2 stukken komt het vilt ook al los en krult het op.

 

Dus! Ik ben op zoek naar een alternatief, steviger (plastic, hout, ...), modulair.


Ik zou een @Naishke-annex-@ir_fuelke kunnen doen en die dingen resp. zelf uit massief tropisch hardhout kunnen zagen of inscannen in 3D en dan 3D-printen...
... maar ik ben op zoek naar iets dat ik gewoon kan kopen, eigenlijk. :D   Het hoeft niet cheap te zijn, maar moet uiteraard ook niet weer vele honderden euro's gaan kosten.

 

Ideeën? Tips? Ervaringen?

Danke!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zonen hebben zoiets in zwart plastic/rubber. Dat trekt dan weer stof aan ...

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, josenjef zei:

Mijn zonen hebben zoiets in zwart plastic/rubber. Dat trekt dan weer stof aan ...

Waar ik daarstraks @Wax-it.be moest doen wegkijken wegens extreme lakschade, moet ik hem nu weer taggen om te melden dat ik de plastic baantjes van de Majorette-garage elke paar weken inwrijf met AeroSpace Protectant, waardoor ze super lisse zijn en de autootjes er met een rotvaart af rijden. :D :inlove:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

Ik steek meteen van wal met een vraag... over autobanen.

Mijn oudste zoon is zot van zijne mega-garage (Majorette) en zijn autootjes (gelukkig, anders onterf ik hem :D ) maar hij wil erg graag "banen" voor auto's zoals je ook treinsets met sporen kan kopen (hij heeft er houten en van Duplo, straks ook van Lego).

Ik vond onlangs dit:

652803490_2021-02-2116_43_00.thumb.jpg.6c06116132b8d2c111589f61a00178c5.jpg

Dat zijn zo van die puzzelstukken in karton met daarop een dun vilten laagje gekleefd. Er is een stuk rechtdoor, een bocht, en een kruising. Heb 3 sets gekocht (waren maar een 5-tal euro per set). Maar je ziet op foto al 't probleem. Die dingen krullen en de "fit & finish" ervan is belabberd. Ge kunt dat niet verschuiven zonder dat het helemaal uit elkaar breekt, dus als je "errond" speelt op de grond en je zit er eens tegen met knie of voet is 't ook meteen om zeep.

544229150_2021-02-2117_46_34.thumb.jpg.160226a5663964376c200796c33ca723.jpg

Hier niet helemaal te zien maar aan de randjes tussen 2 stukken komt het vilt ook al los en krult het op.

 

Dus! Ik ben op zoek naar een alternatief, steviger (plastic, hout, ...), modulair.


Ik zou een @Naishke-annex-@ir_fuelke kunnen doen en die dingen resp. zelf uit massief tropisch hardhout kunnen zagen of inscannen in 3D en dan 3D-printen...
... maar ik ben op zoek naar iets dat ik gewoon kan kopen, eigenlijk. :D   Het hoeft niet cheap te zijn, maar moet uiteraard ook niet weer vele honderden euro's gaan kosten.

 

Ideeën? Tips? Ervaringen?

Danke!

 

Matchbox motorcity, al is dat vrij oud gerief en ik weet niet of er een recenter/goedkoper alternatief is

Image result for matchbox motorcity

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Matchbox motorcity, al is dat vrij oud gerief en ik weet niet of er een recenter/goedkoper alternatief is

Image result for matchbox motorcity

Oh ik had dat vroeger! :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Maxime S zei:

Oh ik had dat vroeger! :inlove: 

Idem! En ‘t ligt nog bij m’n ouders voor de kleinkinders. :inlove:

Hier thuis hebben we zo’n ‘Way to Play’ kunststoflappen waarmee je een parcours kan bouwen. Hoewel ongetwijfeld wat kwalitatiever dan het karton-vilt van @gTa, bemerk ik toch dezelfde minpunten, vooral dan het onvoldoende stevig ineenhaken en vorm houden. 

https://www.debijenkorf.be/-highway-speelgoed-24-delig-4737090002-473709000200000?utm_campaign=BIJ-BE-KIDS-SHOP-NB&

Ik volg de aanbevelingen hier op de voet!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem! En ‘t ligt nog bij m’n ouders voor de kleinkinders. :inlove:
Hier thuis hebben we zo’n ‘Way to Play’ kunststoflappen waarmee je een parcours kan bouwen. Hoewel ongetwijfeld wat kwalitatiever dan het karton-vilt van [mention=145]gTa[/mention], bemerk ik toch dezelfde minpunten, vooral dan het onvoldoende stevig ineenhaken en vorm houden. 

https://www.debijenkorf.be/-highway-speelgoed-24-delig-4737090002-473709000200000?utm_campaign=BIJ-BE-KIDS-SHOP-NB&
Ik volg de aanbevelingen hier op de voet!
Exact wat we hier ook hebben en inderdaad dat krullen merk ik ook. Maar ik weet niet hoe mijn kinderen dat gebruiken of opbergen [emoji16] al "spelen" ze sowieso al niet veel meer, de speelkamer is dan ook meer een game room aan het worden.

Ze speelden sowieso meer bij mijn moeder met auto's omdat daar mijn oude spullen liggen en dat boeit hun meer omdat het "oud" is vermoed ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoopt de HEMA ook geen 'Way to play'? We hebben ook nog een grote mat gehad met een wegpatroon. Zelf gebruikte ik veel de boord van het tapijt natuurlijk

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge kunt eigenlijk een serieuze review doen van de matchboxkes. Mijn capri is een voorbeeld van hoe het moet: bolt goed, heeft behoorlijke vering en voldoende grip in de wielen. Ik heb er onlangs gekocht om te vergelijken. Bolde ook goed maar iets te licht, geen vering en te gladde wielen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hot Wheels heeft blijkbaar een City Town set:

https://www.amazon.com/Hot-Wheels-City-Center-Years/dp/B07XD6F2XK/ref=sr_1_3?dchild=1&keywords=hot+wheels+city&qid=1613993675&sr=8-3

71F0GYYOzVL._AC_SL1500_.jpg

Dat lijkt er nu toch echt niet op :fp: Straks ga ik mijn meetje nog moeten geloven: 'vroeger was alles beter'

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Monterey Jack zei:

Matchbox motorcity, al is dat vrij oud gerief en ik weet niet of er een recenter/goedkoper alternatief is

Image result for matchbox motorcity

Ken ik, had 't ook (vroeger), moet nog ergens bij m'n ouders thuis liggen, goed weggestopt op zolder.

Maar een hedendaagse variant vestaat er niet. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bt. zei:

Idem! En ‘t ligt nog bij m’n ouders voor de kleinkinders. :inlove:

Hier thuis hebben we zo’n ‘Way to Play’ kunststoflappen waarmee je een parcours kan bouwen. Hoewel ongetwijfeld wat kwalitatiever dan het karton-vilt van @gTa, bemerk ik toch dezelfde minpunten, vooral dan het onvoldoende stevig ineenhaken en vorm houden. 

https://www.debijenkorf.be/-highway-speelgoed-24-delig-4737090002-473709000200000?utm_campaign=BIJ-BE-KIDS-SHOP-NB&

Ik volg de aanbevelingen hier op de voet!

Nice, goei tip al. Ook al zijn er nadelen aan, blijkbaar wel beetje dezelfde.

Niet goedkoop wel, als ge er veel wilt voor een massive town te maken. (Ben ik vooral schuldig aan, vrees ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Ken ik, had 't ook (vroeger), moet nog ergens bij m'n ouders thuis liggen, goed weggestopt op zolder.

Maar een hedendaagse variant vestaat er niet. :(

Koop 2dehands... heb ik overlaatst ook gedaan. Ik had de mijne weggegooid. 
Natuurlijk mij wat laten gaan en overlaatst nog een hele set weggeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Mijn ervaringen met de zoon: Ofwel een tapijt zoals @PJHnet kwam te posten. Ofwel Hotwheels tracks voor het iets meer dynamische werk. Kan je dan ook mee head-to-head racen.

Tapijt vind ik vreselijk. Daar rijden die autootjes toch absoluut niet goed op? Heb er nu al 2, allebei dezelfde miserie. Bah. En 't is ook helemaal niet modulair, je kan er niet creatief zelf mee gaan bouwen. (Bovenstaande setup bv is Elliotts creatie, de smalle lus links = "we moeten ook nog een koerscircuit hebben papa").

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets creatiever: dunne mdf platen waar ge op kunt tekenen, schilderen en plakken naar believen. Dan is het opbergbaar. De mdf moet ook niet in een stuk. Eventueel repen rubber van de rol op plakken om banen te maken.

Eens ge dingen wilt nagelen is multiplex beter. Een afrastering bv, dat nagelde ik vroeger met een koord rond de nagels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja danke maar geen zin om te bricoleren, ik wil (liefst) iets kant-en-klaar kopen.
Chance dat bt meldt dat die way2play dingen ook niet top zijn, of ik had me daar al 250 EUR armer in gekocht. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Tapijt vind ik vreselijk. Daar rijden die autootjes toch absoluut niet goed op? Heb er nu al 2, allebei dezelfde miserie. Bah. En 't is ook helemaal niet modulair, je kan er niet creatief zelf mee gaan bouwen. (Bovenstaande setup bv is Elliotts creatie, de smalle lus links = "we moeten ook nog een koerscircuit hebben papa").

Maar 't gaat niet uit elkaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Ik steek meteen van wal met een vraag... over autobanen.

Mijn oudste zoon is zot van zijne mega-garage (Majorette) en zijn autootjes (gelukkig, anders onterf ik hem :D ) maar hij wil erg graag "banen" voor auto's zoals je ook treinsets met sporen kan kopen (hij heeft er houten en van Duplo, straks ook van Lego).

Ik vond onlangs dit:

652803490_2021-02-2116_43_00.thumb.jpg.6c06116132b8d2c111589f61a00178c5.jpg

Dat zijn zo van die puzzelstukken in karton met daarop een dun vilten laagje gekleefd. Er is een stuk rechtdoor, een bocht, en een kruising. Heb 3 sets gekocht (waren maar een 5-tal euro per set). Maar je ziet op foto al 't probleem. Die dingen krullen en de "fit & finish" ervan is belabberd. Ge kunt dat niet verschuiven zonder dat het helemaal uit elkaar breekt, dus als je "errond" speelt op de grond en je zit er eens tegen met knie of voet is 't ook meteen om zeep.

544229150_2021-02-2117_46_34.thumb.jpg.160226a5663964376c200796c33ca723.jpg

Hier niet helemaal te zien maar aan de randjes tussen 2 stukken komt het vilt ook al los en krult het op.

 

Dus! Ik ben op zoek naar een alternatief, steviger (plastic, hout, ...), modulair.


Ik zou een @Naishke-annex-@ir_fuelke kunnen doen en die dingen resp. zelf uit massief tropisch hardhout kunnen zagen of inscannen in 3D en dan 3D-printen...
... maar ik ben op zoek naar iets dat ik gewoon kan kopen, eigenlijk. :D   Het hoeft niet cheap te zijn, maar moet uiteraard ook niet weer vele honderden euro's gaan kosten.

 

Ideeën? Tips? Ervaringen?

Danke!

 

Keer @Mich taggen. Menne kop eraf assem voor zijne zoon ook niet heel wat autogerelateerd speelgoed heeft (gehad) en misschien heeft hij een tip ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid