Ga naar inhoud

Ferrari 360 CS + Porsche 997 GT3 RS Mk1 vs Ferrari 430 Scuderia + Porsche 996 GT3 RS


Timo

Ferrari 360 CS + Porsche 997 GT3 RS Mk1 vs Ferrari 430 Scuderia + Porsche 996 GT3 RS  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke combo kies je?

    • Ferrari 360 CS + Porsche 997 GT3 RS Mk1
    • Ferrari 430 Scuderia + Porsche 996 GT3 RS


Aanbevolen berichten

Voor de leut. Een paar legendarische hardcore/track inspired modellen, oudere generatie met een nieuwere van de concurrentie en vice versa.

Wat zou je in je garage zetten als je hieruit mocht kiezen?

Enkel deze combo's, dus een package deal. De kleuren mag je zelf kiezen, wel of geen striping eveneens. Niet afkomen met ''Ja maar ik zou toch een E46 M3 CSL kopen en de rest investeren in bitcoin.''. 

 

Ferrari 360 CS

7kNCOZY.png

boHYsJU.png

8tffFJo.png

Porsche 997 GT3 RS Mk1

Screen Shot 2021-02-22 at 18.53.02.png

Screen Shot 2021-02-22 at 18.54.45.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, 2 van m'n all time favo's ... samen in één poll-optie :inlove: 

Voor mij is de 997 Mk.I GT3 RS de mooiste RS ooit, zeker de mooiste recente, misschien zelfs de mooiste recente 911... Ook zeer subjectieve keuze door wel wat tijd in die van Corre en Porker te hebben kunnen vertoeven. Wat een ketels. ❤️  Zo'n groene als van Corre = klaar, dan hoef ik niks anders meer (op autovlak) voor de rest van m'n leven en kan ik (over een 50-tal jaar) rustig sterven.
Ik erken die 996 RS wel als waardevolle "eerste", de details die Preuniger er over vertelde tijdens de preview van de 992 GT3 in de video's van december/januari met Chris Harris en Henry Catchpole waren deels ook nieuw (of een welkome opfrissing), maar ik heb er nooit echt een klik mee gevoeld. Ook nul ervaring mee, zelfs niet als passagier. (Met de 964RS van Mich evenwel: wow ❤️ )

En van de 2 Ferrari's is 't eveneens de Challenge Stradale die voor mij 't meest tot de verbeelding spreekt. Geen idee of de CS ook met manuele bak kwam, dacht van niet? (Wel ergens eens een conversie gezien op 't net, onlangs.)  De F430 zal waarschijnlijk meer talenten en competenties hebben wegens rijper, hij oogt ook een heel pak moderner. Ik ken er te weinig van om ze op hun merites te kunnen vergelijken (heb enkel maar wat ervaring met een F430 F1), dus moet ik op m'n buikgevoel af gaan.

Easiest choice ever. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef. De 996 GT3 RS en de 360CS zou voor mij de ideale combo zijn. Als 14-jarig manneke eens een rondje op Spa met zo'n 996 mogen meerijden :inlove: onvergetelijk. Daarenboven vind ik de 996 mk2 generatie -unpopular opinion- ook de knapste 911. De 360cs is dan weer jarenlang mijn poster-auto geweest :inlove: 

 Uit die 4 zet ik de 996 gt3 rs op 1, de 360cs op 2 en dan pas de 997 GT3 rs en dan pas de 430 scud. Ik zou voor de combo 996+430scud gaan omdat die 996 manueel is en ik de 360cs pas echt incontournable zou vinden als die ook manueel zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan niet af fabriek maar hoe geil moet een 360CS manueel zijn. Heb destijds met een manuele 360 Modena gereden en vond dat toch wel fijn rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant... de 996 gt3 rs heb ik gehad. Fantastische (circuit) auto. Kan je op openbare weg weinig mee doen.

Maar op circuit denk ik niet dat er veel materiaal bestaat dat u zoveel plezier kan geven.


De 997 gt3 rs... idem als hierboven alleen wat minder extreem, mooier en ook op de baan de leukere auto. Af fabriek al meteen de juiste sound


360cs. Altijd op verliefd geweest en nog. Maar kan niet mee met de 996gt3rs. Scoort enkel hoger qua decibels


430Scuderia. Zalige kar. En echt snel ook on track. Je moet van goeien huize zijn in een 997rs om dat bij te houden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de 997 GT3 en de 360 CS...

Die laatste pak ik er ook maar bij omdat het moet in pakket hoor. Liefst zou ik de 997 combineren met de 430 en dan zou ik overwegen die ferrari te houden.

Mijn keuze nu is dat en dan de 360 verpatsen en daarmee beginnen aan singer look-a-like project :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder twijfel de 996 RS! Ooit een memorabel ritje meegemaakt met @Mich op Spa, ik droom er nog altijd van! Gelukkig heb ik nog het beeld materiaal dat ik de herinneringen nog eens kan ophalen. De F430 Scud mag er ook bij als het niet verder kan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De combi met de 996. 

En de 430 mag je zelf houden. 

En als het ok is, dan zelf nog liefst de leuke delen van de GT3 RS (voortrein, achtertrein en remmen) onder een 996 Targa. Meer hoeft dat niet te zijn. Plaats voor de kindjes, open kunnen rijden, genieten. 

ik vind het profiel van de 996 gewoon geweldig. Zeer mooie mix tussen oud en nieuw, perfect op mijn sweet spot. 

mijn-eerste-911-porsche-911-996-carrera-

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Pfoee moeilijke keuze! dan maar de 360cs en de 997 gt3. 

Ik vind de 430 leuker dan de 360, maar de 997 gt3 oh zo veel mooier dan de 996 gt3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid