Ga naar inhoud

Hyundai Ioniq 5


Parsifal

Aanbevolen berichten

12 hours ago, walter said:

Want die smartphone heb je absoluut nodig achter het stuur?

Om te kijken wel ja, naar Google Maps bijvoorbeeld. Ik hang dat niet graag voor mijn raam of voor een ventilatiemond. Maar als dat gespiegeld wordt op het scherm is het natuurlijk niet meer nodig.

Plus, ik heb mijn gsm inderdaad graag dichtbij wanneer ik uit de auto stap zodat ik hem snel mee kan grissen. Hij zit niet in mijn zakken want dat stoort mij, en bovendien laad ik hem meestal op als ik rijd. Als ik dan nog eens een halve meter diep moet gaan rommelen in een bergvak om hem weer uit te halen wanneer ik uit de auto stap, word ik daar helemaal niet blij van. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marvin zei:

Om te kijken wel ja, naar Google Maps bijvoorbeeld. Ik hang dat niet graag voor mijn raam of voor een ventilatiemond. Maar als dat gespiegeld wordt op het scherm is het natuurlijk niet meer nodig.

Plus, ik heb mijn gsm inderdaad graag dichtbij wanneer ik uit de auto stap zodat ik hem snel mee kan grissen. Hij zit niet in mijn zakken want dat stoort mij, en bovendien laad ik hem meestal op als ik rijd. Als ik dan nog eens een halve meter diep moet gaan rommelen in een bergvak om hem weer uit te halen wanneer ik uit de auto stap, word ik daar helemaal niet blij van. 

Tegenwoordig is toch elke auto voorzien van screen mirroring. Bij de Ioniq is dat zelfs draadloos.

Er is een wireless charger voorzien onder de bekerhouders, en draadloze apple carplay/google auto is standaard aanwezig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/2/2021 om 11:46, Parsifal zei:

 

image.png.1668ae913a3ff87664cd73fa4cf422ef.png

 

Goed dat de Johnny's die dit occasie kopen in 2040 weten dat ze hun geliefde stoelstand zullen kunnen gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Meer info ivm de IONIQ5

3 aandrijvingsniveau's

58kWh batterij - RWD - 170pk - 384km range

78kWh batterij - RWD - 210pk - 480km range

78kWh batterij - AWD - 305pk - 460km range

2 uitrustingniveau's

- Core (standaard met 19" wielen, elektrisch verstelbare zetels, draadloze connectie met carplay/android auto, warmtepomp, verwarmde zetels, LED koplampen/achterlichten etc...)

- Balance (Lederen bekleding, 20" wielen, Bose sound, geventileerde zetels, en dual LED,...)

2 optiepakketten

- Vision = Pano dak + relax zetels

- Solar = Zonnepanelen op dak + relax zetels

Prijzen:

start bij 45k voor de 58kWh core

49k voor de 78kWh core

54k voor de 78kWh Balance

AWD = +4.000 euro

Valt al bij al wel mee. Je krijgt er ook wel een wagen ter grootte van de X3 of XC60 voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Op 12/3/2021 om 15:12, Parsifal zei:

Meer info ivm de IONIQ5

3 aandrijvingsniveau's

58kWh batterij - RWD - 170pk - 384km range

78kWh batterij - RWD - 210pk - 480km range

78kWh batterij - AWD - 305pk - 460km range

2 uitrustingniveau's

- Core (standaard met 19" wielen, elektrisch verstelbare zetels, draadloze connectie met carplay/android auto, warmtepomp, verwarmde zetels, LED koplampen/achterlichten etc...)

- Balance (Lederen bekleding, 20" wielen, Bose sound, geventileerde zetels, en dual LED,...)

2 optiepakketten

- Vision = Pano dak + relax zetels

- Solar = Zonnepanelen op dak + relax zetels

Prijzen:

start bij 45k voor de 58kWh core

49k voor de 78kWh core

54k voor de 78kWh Balance

AWD = +4.000 euro

Valt al bij al wel mee. Je krijgt er ook wel een wagen ter grootte van de X3 of XC60 voor terug.

Bij ons op het werk werden er 2 aangekocht. 1 core 58kWh en 1 core 78 kWh.

Ik heb vandaag met de 78 kWh gereden (blokje om). Wat opvalt is dat het een zeer ruime wagen is, zowel in de lengte als in de breedte. De koffer is in verhouding beperkt (in hoogte) omwille van het aflopend dak en de bodem die vrij hoog staat. Nadeel, er is geen achterruitwisser verkrijgbaar. 

Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen middentunnel is (is nu een open vlak dat geen nut heeft) en de usb en stekkeraansluiting staan daardoor onder het dashbord geplaatst en eigenlijk te ver van de bestuurderszetel. De (stoffen) zetels zitten goed maar zijn voor mij niet breed genoeg in de rug. Dat kan beter meevallen als ik zonder jas aan zou rijden. 

Nu in de winter is 400 km rijbereik mogelijk volgens onze wagenparkbeheerder (die er tot nu toe een 1.000 km mee heeft gereden).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, d_s zei:

Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen middentunnel is (is nu een open vlak dat geen nut heeft) en de usb en stekkeraansluiting staan daardoor onder het dashbord geplaatst en eigenlijk te ver van de bestuurderszetel. De (stoffen) zetels zitten goed maar zijn voor mij niet breed genoeg in de rug. Dat kan beter meevallen als ik zonder jas aan zou rijden. 

Ik begreep eerst niet wat je bedoelde maar inderdaad, precies een camionette zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gek dat dit hier nog niet staat, maar goed 😛 de Ioniq 5 N is uit. 

Ik ben voorlopig nog niet wild van de release spec, ik was dat veel meer van hun testvehikel waar ze rondjes mee reden op de Ring.

Hopelijk mag dit een begin betekenen van echte driver focus EV's.

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Rabbit zei:

Ze doen tenminste moeite om er iets spannend van te maken vind ik. Benieuwd om er eens mee te rijden.

Goh met een auto van minstens 2.2 ton? Dan ben ik misschien meer benieuwd naar MG 4 X-power van 1800kg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mrbbs zei:

Goh met een auto van minstens 2.2 ton? Dan ben ik misschien meer benieuwd naar MG 4 X-power van 1800kg..

Ja da's echt zo licht :D

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 14/7/2023 om 13:12, ir_fuel zei:

Wat is dat met die nep-motorgeluiden :lolz:

Ik heb ermee zitten spelen op Goodwood, zo belachelijk dat het weer tof word 😆

Er zijn drie verschillende sound standen overigens, en je kan het ook volledig uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/7/2023 om 12:53, tuscani zei:

Een waardige opvolger van de oude x-power!

m1ny32dban9q.jpg

Waar is de tijd toen er nog zo 1 op het forum zat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid