Jump to content
Parsifal

Test-aankoop goes electric

Recommended Posts

Parsifal    3,223
Parsifal

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stephane    1,660
Stephane
12 minuten geleden, Parsifal zei:

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
21 minuten geleden, Parsifal zei:

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Wat voor een cringy filmpje is dat :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal
8 minuten geleden, Stephane zei:

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

Geen idee. Misschien is het de vooringenomenheid die heel dit filmpje uitstraalt. Als je en film/artikel maakt met als achterliggend idee "we gaan eens laten zien hoe moeilijk het is een EV te hebben" dan is het onmogelijk om nog objectief te zijn, niet?

De manier hoe ze met een EV omgaan doet me denken aan die typsiche teleshopping "before" filmpjes zoals hieronder. Waar je een vrouw ziet die er niet in slaagt om een mes vast te houden :lolz: 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
5 minuten geleden, Stephane zei:

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

Back door politics :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit

Ik vind het een kutfilmpje.

Het lijkt een filmpje gesponsord door een ICE lobby. Ze nuanceren voor zaken niet.

- Waarom zakt de laadrate? Ze nuanceren ook niet dat het sterk afhankelijk van het type batterij (een LFP laadt bvb heel anders)

- Die abonnement issues waar ze op zinspelen ?

- Een Tesla gaat al veel van die problemen oplossen

- Dat giga verbruik (ook afhankelijk van het model )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Ze starten ook meteen met de boodschap, we gaan eens zien hoe deze wagen van ZEVENTIGDUIZEND EUROS het er vanaf gaat brengen.
Ah oei, maar 25% batterij want we hebben hem aan de 230V gehangen :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal

Uit sommige zaken zie je ook gewoon dat ze bijna geen kennis hebben over EV's.

"we trekken zo behoedzaam mogelijk op om geen morzel energie te verliezen"... Ja nee he... Met een EV maakt optrekken niet uit, het is echt puur de snelheid die je verbruik gaat bepalen :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal
3 minuten geleden, Polygoon zei:

Ze starten ook meteen met de boodschap, we gaan eens zien hoe deze wagen van ZEVENTIGDUIZEND EUROS het er vanaf gaat brengen.
Ah oei, maar 25% batterij want we hebben hem aan de 230V gehangen :fp: 

Kist is 59k. Maar ze tellen dat performance pakket en kosten van de trekhaak erbij :lolz: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Serieus staaltje PEBSAC :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    2,047
Martini Racing
3 minuten geleden, Parsifal zei:

Kist is 59k. Maar ze tellen dat performance pakket en kosten van de trekhaak erbij :lolz: 

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,503
gewoon ik
1 minuut geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

objectief, objectief, objectief. We zijn subjectief bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal
4 minuten geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Trekhaak is extreem duur. komt omdat er extra beveiliging ingebouwd moet worden zodat het de batterijen niet beschadigd bij een ongeval.

De auto heeft een range van 470km (WLTP) en de afstand van Oostende tot signal de botrange is 259km... Lijkt me sterk dat die niet mogelijk is in één lading. tenzij je er echt mee ligt te brakken.

voor de terugweg moet je inderdaad een snellader nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
5 minuten geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Als die aan 100% was vertrokken, zeker wel :)
Dit is rekening gehouden met een max snelheid van 130, en een temperatuur van -2° (aangezien er nog sneeuw lag).

Edith zegt wel dat als je daarna terug moet naar Oostende, het wel makkelijker is om op de heenweg onderweg al wat bij te laden dan aan 11% in den bled ergens een paal te moeten zoeken.

image.png.2ab1239f105f586e67092e8c583d561b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal
3 minuten geleden, Polygoon zei:

Als die aan 100% was vertrokken, zeker wel :)
Dit is rekening gehouden met een max snelheid van 130, en een temperatuur van -2° (aangezien er nog sneeuw lag).

Edith zegt wel dat als je daarna terug moet naar Oostende, het wel makkelijker is om op de heenweg onderweg al wat bij te laden dan aan 11% in den bled ergens een paal te moeten zoeken.

image.png.2ab1239f105f586e67092e8c583d561b.png

Via welke site/app kan je zoiets berekenen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Als je er vanuit gaat dat je nog terug naar Oostende moet:

 

Knipsel.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
48 minuten geleden, Parsifal zei:

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Die commentsectie :lol: 
Ik denk niet dat ze dit lang online gaan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel

Framing of geen framing: onvindbare laadpalen en laadpalen die niet werken, daar is niet veel framing aan.

  • Like 4
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stephane    1,660
Stephane

ja, het zou een filmpje van Philip Quatennens kunnen zijn, maar dan nog... ik zie echt niet in welk voordeel TA kan halen uit het verketteren van EV's. Met of zonder hun steun, die EV's gaan er toch (moeten) komen.

 

Elektrisch is op dit moment het nieuwe diesel van 20 jaar geleden en worden we nu heel de tijd gewezen op hoe geweldig de voordelen van EV's wel niet zijn, maar de huidige nadelen worden te veel onder de mat geveegd. wij hier op dit forum, pro of contra EV's, weten wel een beetje waar aan en waar af, maar An/Jan Modaal die nu een nieuwe auto moet kopen kan door die voordelen wel eens verblind worden en pas achteraf de nadelen gaan beseffen. En dan zit hij/zij/x met een dure wagen, die niet altijd overal optimaal kan geladen worden, waardoor men ipv de vrijheid die we nu allemaal hebben ('t is goe weer, ik rij eens tot aan de kust, tot in de Ardennen) we moeten gaan plannen en rekenen... en heel veel tijd verliezen door een infrastructuur die verre van geweldig is, op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stephane    1,660
Stephane
25 minuten geleden, Parsifal zei:

Uit sommige zaken zie je ook gewoon dat ze bijna geen kennis hebben over EV's.

"we trekken zo behoedzaam mogelijk op om geen morzel energie te verliezen"... Ja nee he... Met een EV maakt optrekken niet uit, het is echt puur de snelheid die je verbruik gaat bepalen :fp: 

zoals de gemiddelde chauffeur die x aantal jaren rijdt en nu de overstap zou maken naar EV.

net zoals de gewoontes bij iemand die automaat rijdt en plots nog eens manueel moet rijden, of benzinerijders die eens diesel rijden, of omgekeerd...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel

En die commentaren ...

"je moet diene planner gebruiken!" "Je moet die tool gebruiken dan had je dat al lang geweten!"

Wat is me dat voor nonsens. Het hele idee is dat je auto dat allemaal voor jou plant (zo verkopen ze het toch), maar dan blijkt er geen jota van te kloppen. En dat is natuurlijk de schuld van de gebruiker "want die is niet geïnformeerd".

Ja kom.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
8 minuten geleden, Stephane zei:

ik zie echt niet in welk voordeel TA kan halen uit het verketteren van EV's. Met of zonder hun steun, die EV's gaan er toch (moeten) komen.

Akkoord maar je ziet toch ook dat dit filmpje geen objectieve weerspiegeling is? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timo    13,421
Timo
10 minutes ago, ir_fuel said:

En die commentaren ...

"je moet diene planner gebruiken!" "Je moet die tool gebruiken dan had je dat al lang geweten!"

Wat is me dat voor nonsens. Het hele idee is dat je auto dat allemaal voor jou plant (zo verkopen ze het toch), maar dan blijkt er geen jota van te kloppen. En dat is natuurlijk de schuld van de gebruiker "want die is niet geïnformeerd".

Ja kom.

Dat wou ik ook net schrijven ''maar laat een ervaren EV rijder''. 

Ik krijg hier heel harde Wooter vibes van, ook van enkele in dit topic. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal
5 minuten geleden, Timo zei:

Dat wou ik ook net schrijven ''maar laat een ervaren EV rijder''. 

Ik krijg hier heel harde Wooter vibes van, ook van enkele in dit topic. 

Het gaat zelfs niet over een ervaren EV rijder. Maar van een consumentenorganisatie zou je toch verwachten dat ze met oplossingen kopen en de koper toch iet of wat gidsen en informeren. 

Nu worden alle valabele punten van kritiek (infrastructuur laadpalen etc...) gewoon ondergesneeuwd door een soort van stemmingsmakerij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Nieuwe all-electric Volvo
      Range: 420km, gebouwd in Gent.
      De eerste van een reeks die enkel en alleen elektrisch zal worden aangeboden.








    • Tiep
      By Tiep
      Hier bestond nog geen topique van, bij deze.
      De EQE zou in september 2021 worden voorgesteld aan het grote publiek. Zijn AMG broer, de EQE AMG, zou er in oktober 2021 al aankomen.
      Paar piccies van een testmule.
       



       
      Ben benieuwd. Heeft precies wat van de gelijkaardige plompe vormen van de EQS?
      (van dit model komt trouwens ook een SUV variant)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions