Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Parsifal zei:

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Parsifal zei:

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Wat voor een cringy filmpje is dat :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Stephane zei:

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

Geen idee. Misschien is het de vooringenomenheid die heel dit filmpje uitstraalt. Als je en film/artikel maakt met als achterliggend idee "we gaan eens laten zien hoe moeilijk het is een EV te hebben" dan is het onmogelijk om nog objectief te zijn, niet?

De manier hoe ze met een EV omgaan doet me denken aan die typsiche teleshopping "before" filmpjes zoals hieronder. Waar je een vrouw ziet die er niet in slaagt om een mes vast te houden :lolz: 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Stephane zei:

met welk nut zou een consumentenorganisatie aan bewuste framing gaan doen.
 

Back door politics :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een kutfilmpje.

Het lijkt een filmpje gesponsord door een ICE lobby. Ze nuanceren voor zaken niet.

- Waarom zakt de laadrate? Ze nuanceren ook niet dat het sterk afhankelijk van het type batterij (een LFP laadt bvb heel anders)

- Die abonnement issues waar ze op zinspelen ?

- Een Tesla gaat al veel van die problemen oplossen

- Dat giga verbruik (ook afhankelijk van het model )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze starten ook meteen met de boodschap, we gaan eens zien hoe deze wagen van ZEVENTIGDUIZEND EUROS het er vanaf gaat brengen.
Ah oei, maar 25% batterij want we hebben hem aan de 230V gehangen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit sommige zaken zie je ook gewoon dat ze bijna geen kennis hebben over EV's.

"we trekken zo behoedzaam mogelijk op om geen morzel energie te verliezen"... Ja nee he... Met een EV maakt optrekken niet uit, het is echt puur de snelheid die je verbruik gaat bepalen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Ze starten ook meteen met de boodschap, we gaan eens zien hoe deze wagen van ZEVENTIGDUIZEND EUROS het er vanaf gaat brengen.
Ah oei, maar 25% batterij want we hebben hem aan de 230V gehangen :fp: 

Kist is 59k. Maar ze tellen dat performance pakket en kosten van de trekhaak erbij :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Parsifal zei:

Kist is 59k. Maar ze tellen dat performance pakket en kosten van de trekhaak erbij :lolz: 

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

objectief, objectief, objectief. We zijn subjectief bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Trekhaak is extreem duur. komt omdat er extra beveiliging ingebouwd moet worden zodat het de batterijen niet beschadigd bij een ongeval.

De auto heeft een range van 470km (WLTP) en de afstand van Oostende tot signal de botrange is 259km... Lijkt me sterk dat die niet mogelijk is in één lading. tenzij je er echt mee ligt te brakken.

voor de terugweg moet je inderdaad een snellader nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Martini Racing zei:

Dure trekhaak.

 

Maar dus objectief gezien kan die auto dat traject niet afleggen op 1 lading en ga je sowieso een uur kwijt zijn aan laden?

Als die aan 100% was vertrokken, zeker wel :)
Dit is rekening gehouden met een max snelheid van 130, en een temperatuur van -2° (aangezien er nog sneeuw lag).

Edith zegt wel dat als je daarna terug moet naar Oostende, het wel makkelijker is om op de heenweg onderweg al wat bij te laden dan aan 11% in den bled ergens een paal te moeten zoeken.

image.png.2ab1239f105f586e67092e8c583d561b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Als die aan 100% was vertrokken, zeker wel :)
Dit is rekening gehouden met een max snelheid van 130, en een temperatuur van -2° (aangezien er nog sneeuw lag).

Edith zegt wel dat als je daarna terug moet naar Oostende, het wel makkelijker is om op de heenweg onderweg al wat bij te laden dan aan 11% in den bled ergens een paal te moeten zoeken.

image.png.2ab1239f105f586e67092e8c583d561b.png

Via welke site/app kan je zoiets berekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Parsifal zei:

Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.

Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.

Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?

 

 

Die commentsectie :lol: 
Ik denk niet dat ze dit lang online gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het zou een filmpje van Philip Quatennens kunnen zijn, maar dan nog... ik zie echt niet in welk voordeel TA kan halen uit het verketteren van EV's. Met of zonder hun steun, die EV's gaan er toch (moeten) komen.

 

Elektrisch is op dit moment het nieuwe diesel van 20 jaar geleden en worden we nu heel de tijd gewezen op hoe geweldig de voordelen van EV's wel niet zijn, maar de huidige nadelen worden te veel onder de mat geveegd. wij hier op dit forum, pro of contra EV's, weten wel een beetje waar aan en waar af, maar An/Jan Modaal die nu een nieuwe auto moet kopen kan door die voordelen wel eens verblind worden en pas achteraf de nadelen gaan beseffen. En dan zit hij/zij/x met een dure wagen, die niet altijd overal optimaal kan geladen worden, waardoor men ipv de vrijheid die we nu allemaal hebben ('t is goe weer, ik rij eens tot aan de kust, tot in de Ardennen) we moeten gaan plannen en rekenen... en heel veel tijd verliezen door een infrastructuur die verre van geweldig is, op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Parsifal zei:

Uit sommige zaken zie je ook gewoon dat ze bijna geen kennis hebben over EV's.

"we trekken zo behoedzaam mogelijk op om geen morzel energie te verliezen"... Ja nee he... Met een EV maakt optrekken niet uit, het is echt puur de snelheid die je verbruik gaat bepalen :fp: 

zoals de gemiddelde chauffeur die x aantal jaren rijdt en nu de overstap zou maken naar EV.

net zoals de gewoontes bij iemand die automaat rijdt en plots nog eens manueel moet rijden, of benzinerijders die eens diesel rijden, of omgekeerd...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die commentaren ...

"je moet diene planner gebruiken!" "Je moet die tool gebruiken dan had je dat al lang geweten!"

Wat is me dat voor nonsens. Het hele idee is dat je auto dat allemaal voor jou plant (zo verkopen ze het toch), maar dan blijkt er geen jota van te kloppen. En dat is natuurlijk de schuld van de gebruiker "want die is niet geïnformeerd".

Ja kom.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Stephane zei:

ik zie echt niet in welk voordeel TA kan halen uit het verketteren van EV's. Met of zonder hun steun, die EV's gaan er toch (moeten) komen.

Akkoord maar je ziet toch ook dat dit filmpje geen objectieve weerspiegeling is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, ir_fuel said:

En die commentaren ...

"je moet diene planner gebruiken!" "Je moet die tool gebruiken dan had je dat al lang geweten!"

Wat is me dat voor nonsens. Het hele idee is dat je auto dat allemaal voor jou plant (zo verkopen ze het toch), maar dan blijkt er geen jota van te kloppen. En dat is natuurlijk de schuld van de gebruiker "want die is niet geïnformeerd".

Ja kom.

Dat wou ik ook net schrijven ''maar laat een ervaren EV rijder''. 

Ik krijg hier heel harde Wooter vibes van, ook van enkele in dit topic. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Timo zei:

Dat wou ik ook net schrijven ''maar laat een ervaren EV rijder''. 

Ik krijg hier heel harde Wooter vibes van, ook van enkele in dit topic. 

Het gaat zelfs niet over een ervaren EV rijder. Maar van een consumentenorganisatie zou je toch verwachten dat ze met oplossingen kopen en de koper toch iet of wat gidsen en informeren. 

Nu worden alle valabele punten van kritiek (infrastructuur laadpalen etc...) gewoon ondergesneeuwd door een soort van stemmingsmakerij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid