Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

Ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst zal worden. Nu gaat elektriciteit in 1 richting, en dat is van het net naar de verbruiker, maar in de toekomst zie ik een systeem waarbij bedrijven en particulieren, en dat kan dus ook via auto’s, energie opslaan in batterijen, en dat het net hier stroom uit kan halen. Elektriciteit zal dus in beide richtingen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, BMWMB said:

Ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst zal worden. Nu gaat elektriciteit in 1 richting, en dat is van het net naar de verbruiker, maar in de toekomst zie ik een systeem waarbij bedrijven en particulieren, en dat kan dus ook via auto’s, energie opslaan in batterijen, en dat het net hier stroom uit kan halen. Elektriciteit zal dus in beide richtingen gaan.

Ja geweldig. Wil je je auto pakken, hebben ze hem net leeggetrokken :lolz: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een zinnige manier van elektriciteit uit te wisselen, zoals BMWMB zegt.

Er zal op termijn ook wel interactie zijn tussen gever/nemer zodat je kan zeggen dat je x% van je batterij wil overhouden zodat je nog de afstanden kan rijden die je wil?

Als ik een range heb van 400 km maar moet maar 100 km meer doen om naar huis en opnieuw naar het werk te rijden, dan mogen ze gerust 200 km aan elektriciteit terugnemen als ik sowieso gratis laad op de bedrijfsparking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geweldig. Wil je je auto pakken, hebben ze hem net leeggetrokken :lolz: 

Als je het artikel leest, dan staat er dat ze maar een klein deel weghalen. Ik zie een systeem waarbij je dat kan afschakelen, en ik denk dan aan medewerkers die veel de baan moeten doen, maar waarbij je wel betaald wordt voor wat je afgeeft. Het zal sowieso een win-win systeem moeten zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een zinnige manier van elektriciteit uit te wisselen, zoals BMWMB zegt.
Er zal op termijn ook wel interactie zijn tussen gever/nemer zodat je kan zeggen dat je x% van je batterij wil overhouden zodat je nog de afstanden kan rijden die je wil?
Als ik een range heb van 400 km maar moet maar 100 km meer doen om naar huis en opnieuw naar het werk te rijden, dan mogen ze gerust 200 km aan elektriciteit terugnemen als ik sowieso gratis laad op de bedrijfsparking.

Inderdaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote uitdaging in groene energievoorziening is altijd de buffer.  Als ge niet kunt kiezen wanneer ze gemaakt wordt moet ge ze ergens kunnen bewaren. Omhoogpompen in een stuwmeer bijvoorbeeld. De autobatterij als opslag gebruiken is wel degelijk interessant.  Ik wil wel eens de getallen zien. Onze belangrijkste aanpak om lokaal CO2 neutraal te worden  is nog altijd alles in China te laten maken :)

Wat is het wereldenergieverbruik momenteel? 20 terawatt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, knight-rider said:

Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word.

Je kunt je kabel ook niet in de prieze steken als je dat niet wilt 😁 

Soit, ik denk nu niet dat dat direct standaard zal zijn voor alle auto's in privésituaties. Maar op een bedrijfsparking vind ik dat dat wel moet kunnen, zeker met bedrijfswagens van de onderneming zelf.

Maar in de privésfeer moet het opt-in zijn: als je je elektriciteit wil afgeven (lees: verkopen), dan kies je daar actief voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Marvin said:

Je kunt je kabel ook niet in de prieze steken als je dat niet wilt 😁 

Soit, ik denk nu niet dat dat direct standaard zal zijn voor alle auto's in privésituaties. Maar op een bedrijfsparking vind ik dat dat wel moet kunnen, zeker met bedrijfswagens van de onderneming zelf.

Maar in de privésfeer moet het opt-in zijn: als je je elektriciteit wil afgeven (lees: verkopen), dan kies je daar actief voor. 

Dat laatste.

Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Dat laatste.

Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen?

ja maar in het artikel staat er als de zonnepanelen niet genoeg leveren. Bv bij geen zonlicht, bij sneeuw, bij schade, etc zouden ze dan die auto's kunnen gebruiken. Maar hopelijk hebben ze ook nog gewone stroom of een "thuisbatterij" als backup.

En over die slijtage van de batterij vroeg ik me het ook af. Die leasewagen gebruikers gaan daar niet van wakker liggen, en veel fabrikanten geven 10 jaar garantie op een batterij. Maar iemand die de auto koopt na 6 jaar terwijl die batterij heel de tijd heeft liggen op en af laden heeft wel pech met zijn 2e of 3e handsje

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Liquid Li0n said:

ja maar in het artikel staat er als de zonnepanelen niet genoeg leveren. Bv bij geen zonlicht, bij sneeuw, bij schade, etc zouden ze dan die auto's kunnen gebruiken. Maar hopelijk hebben ze ook nog gewone stroom of een "thuisbatterij" als backup.

En over die slijtage van de batterij vroeg ik me het ook af. Die leasewagen gebruikers gaan daar niet van wakker liggen, en veel fabrikanten geven 10 jaar garantie op een batterij. Maar iemand die de auto koopt na 6 jaar terwijl die batterij heel de tijd heeft liggen op en af laden heeft wel pech met zijn 2e of 3e handsje

Ik heb het over vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, knight-rider zei:

Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word.

Als je daar wakker van ligt ga je best niet met en EV in de file gaan staan. Optrekken = ontladen, vertragen = energierecuperatie die in de batterij gestoken wordt ofte opladen. Of als je in een heuvelachtig gebiedt woont, begin uw laadcycli dan maar eens te tellen en de verwachte levensduur van uw batterij aan te gaan passen. Brrrrr. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, ICM said:

Dat laatste.

Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen?

Feit :( maar een mens mag dromen/hopen dat het in de toekomst anders aangepakt wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ICM zei:

Dat laatste.

Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen?

Als je een terugdraaiende teller hebt, heb je toch geen prosumententarief meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, tuscani said:

Als je een terugdraaiende teller hebt, heb je toch geen prosumententarief meer?

Idd, dan betaal je als je terugsteekt en betaal je als je afhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we bij deze het topic sluiten? :D

 

En de video en het artikel van Test Aankoop vooral zien als kritiek op de gebrekkige laadinfrastructuur en een waarschuwing aan het adres van onachtzame bestuurders dat elektrisch rijden een mentaliteitswijziging vereist en je vooral moet kijken dat je altijd genoeg geladen hebt want range is niet altijd wat het lijkt?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat was wel te verwachten dat zoiets ging gebeuren; te groot verlies aan inkomsten voor de overheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had 
 
Zal er vanaf hangen waar maar bij afhalen van de EQC 3x aan een laadpaal gestaan en werkte telkens perfect (en snel).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had    

 

Een filmpje wat de realiteit laat zien van publieke laadpalen, waar je als niet Tesla-rijder vanaf hangt. Dit zijn situatie’s waar ik bang van ben, en dat mij vandaag een beetje weerhoudt om eens een ander merk te kopen dan terug een Tesla. Ik heb wel het voordeel dat ik thuis en aan de firma kan laden, dus heel dikwijls moet ik niet onderweg laten, maar toch... Meestal ben ik zakelijk onderweg, en dan heb ik echt geen zin om mijn volgende afspraken te moeten bellen dat ik zoveel later ga zijn. Met de Tesla heb ik dat nog nooit moeten doen. Dus, om dat te testen, heb ik mij een Shell Recharge laadpas gekocht, en ga ik vanaf nu enkel daarmee laden onderweg. Ben benieuwd...
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/17/2021 at 3:34 PM, Liquid Li0n said:

ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had 

 

Hoeveel jaar is dit nu al aan de gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid