BMWMB 9.410 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 Ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst zal worden. Nu gaat elektriciteit in 1 richting, en dat is van het net naar de verbruiker, maar in de toekomst zie ik een systeem waarbij bedrijven en particulieren, en dat kan dus ook via auto’s, energie opslaan in batterijen, en dat het net hier stroom uit kan halen. Elektriciteit zal dus in beide richtingen gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.677 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 3 minutes ago, BMWMB said: Ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst zal worden. Nu gaat elektriciteit in 1 richting, en dat is van het net naar de verbruiker, maar in de toekomst zie ik een systeem waarbij bedrijven en particulieren, en dat kan dus ook via auto’s, energie opslaan in batterijen, en dat het net hier stroom uit kan halen. Elektriciteit zal dus in beide richtingen gaan. Ja geweldig. Wil je je auto pakken, hebben ze hem net leeggetrokken 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 Lijkt mij een zinnige manier van elektriciteit uit te wisselen, zoals BMWMB zegt. Er zal op termijn ook wel interactie zijn tussen gever/nemer zodat je kan zeggen dat je x% van je batterij wil overhouden zodat je nog de afstanden kan rijden die je wil? Als ik een range heb van 400 km maar moet maar 100 km meer doen om naar huis en opnieuw naar het werk te rijden, dan mogen ze gerust 200 km aan elektriciteit terugnemen als ik sowieso gratis laad op de bedrijfsparking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 Ja geweldig. Wil je je auto pakken, hebben ze hem net leeggetrokken Als je het artikel leest, dan staat er dat ze maar een klein deel weghalen. Ik zie een systeem waarbij je dat kan afschakelen, en ik denk dan aan medewerkers die veel de baan moeten doen, maar waarbij je wel betaald wordt voor wat je afgeeft. Het zal sowieso een win-win systeem moeten zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 Lijkt mij een zinnige manier van elektriciteit uit te wisselen, zoals BMWMB zegt. Er zal op termijn ook wel interactie zijn tussen gever/nemer zodat je kan zeggen dat je x% van je batterij wil overhouden zodat je nog de afstanden kan rijden die je wil? Als ik een range heb van 400 km maar moet maar 100 km meer doen om naar huis en opnieuw naar het werk te rijden, dan mogen ze gerust 200 km aan elektriciteit terugnemen als ik sowieso gratis laad op de bedrijfsparking.Inderdaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 907 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 De grote uitdaging in groene energievoorziening is altijd de buffer. Als ge niet kunt kiezen wanneer ze gemaakt wordt moet ge ze ergens kunnen bewaren. Omhoogpompen in een stuwmeer bijvoorbeeld. De autobatterij als opslag gebruiken is wel degelijk interessant. Ik wil wel eens de getallen zien. Onze belangrijkste aanpak om lokaal CO2 neutraal te worden is nog altijd alles in China te laten maken Wat is het wereldenergieverbruik momenteel? 20 terawatt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 2 hours ago, knight-rider said: Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word. Je kunt je kabel ook niet in de prieze steken als je dat niet wilt Soit, ik denk nu niet dat dat direct standaard zal zijn voor alle auto's in privésituaties. Maar op een bedrijfsparking vind ik dat dat wel moet kunnen, zeker met bedrijfswagens van de onderneming zelf. Maar in de privésfeer moet het opt-in zijn: als je je elektriciteit wil afgeven (lees: verkopen), dan kies je daar actief voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.214 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 2 hours ago, Marvin said: Je kunt je kabel ook niet in de prieze steken als je dat niet wilt Soit, ik denk nu niet dat dat direct standaard zal zijn voor alle auto's in privésituaties. Maar op een bedrijfsparking vind ik dat dat wel moet kunnen, zeker met bedrijfswagens van de onderneming zelf. Maar in de privésfeer moet het opt-in zijn: als je je elektriciteit wil afgeven (lees: verkopen), dan kies je daar actief voor. Dat laatste. Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 580 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 (aangepast) 2 uren geleden, ICM zei: Dat laatste. Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen? ja maar in het artikel staat er als de zonnepanelen niet genoeg leveren. Bv bij geen zonlicht, bij sneeuw, bij schade, etc zouden ze dan die auto's kunnen gebruiken. Maar hopelijk hebben ze ook nog gewone stroom of een "thuisbatterij" als backup. En over die slijtage van de batterij vroeg ik me het ook af. Die leasewagen gebruikers gaan daar niet van wakker liggen, en veel fabrikanten geven 10 jaar garantie op een batterij. Maar iemand die de auto koopt na 6 jaar terwijl die batterij heel de tijd heeft liggen op en af laden heeft wel pech met zijn 2e of 3e handsje 22 april 2021 aangepast door Liquid Li0n Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.214 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 10 minutes ago, Liquid Li0n said: ja maar in het artikel staat er als de zonnepanelen niet genoeg leveren. Bv bij geen zonlicht, bij sneeuw, bij schade, etc zouden ze dan die auto's kunnen gebruiken. Maar hopelijk hebben ze ook nog gewone stroom of een "thuisbatterij" als backup. En over die slijtage van de batterij vroeg ik me het ook af. Die leasewagen gebruikers gaan daar niet van wakker liggen, en veel fabrikanten geven 10 jaar garantie op een batterij. Maar iemand die de auto koopt na 6 jaar terwijl die batterij heel de tijd heeft liggen op en af laden heeft wel pech met zijn 2e of 3e handsje Ik heb het over vandaag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 7 uren geleden, knight-rider zei: Ik vind dat allemaal heel mooi in theorie, maar wat dat in de praktijk gaat geven? Voor bijvoorbeeld bedrijfswagens, zoals in het geval hier boven kan ik dat begrijpen. Maar wat met privé wagens? De batterij zal immers ook sneller slijten door meer laad en ontladen cycli, wat dus ook een extra kost word. Als je daar wakker van ligt ga je best niet met en EV in de file gaan staan. Optrekken = ontladen, vertragen = energierecuperatie die in de batterij gestoken wordt ofte opladen. Of als je in een heuvelachtig gebiedt woont, begin uw laadcycli dan maar eens te tellen en de verwachte levensduur van uw batterij aan te gaan passen. Brrrrr. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 23 april 2021 Delen Geplaatst: 23 april 2021 13 hours ago, ICM said: Dat laatste. Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen? Feit maar een mens mag dromen/hopen dat het in de toekomst anders aangepakt wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.966 Geplaatst: 23 april 2021 Delen Geplaatst: 23 april 2021 14 uren geleden, ICM zei: Dat laatste. Kan je zonnepanelen plaatsen, stand-alone, en dus geen prosumententarief betalen? Als je een terugdraaiende teller hebt, heb je toch geen prosumententarief meer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.677 Geplaatst: 23 april 2021 Delen Geplaatst: 23 april 2021 9 minutes ago, tuscani said: Als je een terugdraaiende teller hebt, heb je toch geen prosumententarief meer? Idd, dan betaal je als je terugsteekt en betaal je als je afhaalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 28 april 2021 Delen Geplaatst: 28 april 2021 Kunnen we bij deze het topic sluiten? En de video en het artikel van Test Aankoop vooral zien als kritiek op de gebrekkige laadinfrastructuur en een waarschuwing aan het adres van onachtzame bestuurders dat elektrisch rijden een mentaliteitswijziging vereist en je vooral moet kijken dat je altijd genoeg geladen hebt want range is niet altijd wat het lijkt? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.694 Geplaatst: 28 april 2021 Delen Geplaatst: 28 april 2021 Nee dat zou veel te rationeel zijn!!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 580 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/beperking-aftrek-voor-stekkerwagens-op-regeringstafel/10304118?utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign&utm_content&utm_term&M_BT=75798464130&fbclid=IwAR1Ic9mrxFdzMQL8sp9qMG_NU5ehYRVEIMtm-U8xFx8ekytYR_p4aryezdA Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 444 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 Dat was wel te verwachten dat zoiets ging gebeuren; te groot verlies aan inkomsten voor de overheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.832 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 De groene bubbel doorprikt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 580 Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 22 mei 2021 Delen Geplaatst: 22 mei 2021 ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had Zal er vanaf hangen waar maar bij afhalen van de EQC 3x aan een laadpaal gestaan en werkte telkens perfect (en snel). Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 23 mei 2021 Delen Geplaatst: 23 mei 2021 ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had Een filmpje wat de realiteit laat zien van publieke laadpalen, waar je als niet Tesla-rijder vanaf hangt. Dit zijn situatie’s waar ik bang van ben, en dat mij vandaag een beetje weerhoudt om eens een ander merk te kopen dan terug een Tesla. Ik heb wel het voordeel dat ik thuis en aan de firma kan laden, dus heel dikwijls moet ik niet onderweg laten, maar toch... Meestal ben ik zakelijk onderweg, en dan heb ik echt geen zin om mijn volgende afspraken te moeten bellen dat ik zoveel later ga zijn. Met de Tesla heb ik dat nog nooit moeten doen. Dus, om dat te testen, heb ik mij een Shell Recharge laadpas gekocht, en ga ik vanaf nu enkel daarmee laden onderweg. Ben benieuwd... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.677 Geplaatst: 23 mei 2021 Delen Geplaatst: 23 mei 2021 On 5/17/2021 at 3:34 PM, Liquid Li0n said: ik ben hem wat beu gezien soms maar dit was eens een EV filmpje van Shmee, wist zelfs niet dat hij een EV had Hoeveel jaar is dit nu al aan de gang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 23 mei 2021 Delen Geplaatst: 23 mei 2021 Hoe bedoel je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.