Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, BMWMB zei:

Is een éénmalige investering die je moet willen doen. Onefficiënt? Mijn Tesla hangt er iedere dag aan.

Als bedrijfsleider dan, met inbreng kosten. 

Ik heb deze week toevallig met een topman bij Engie gesproken. Die zei dat het ONMOGELIJK is om gans België op elektriciteit te laten rijden, niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn. Moest dat nu gebeuren, iedere woonst in bvb een gemiddelde woonwijk, springen de kabels gewoon uit de grond (letterlijk zijn woorden). Als we dit moeten realiseren, moet in gans België iedere straat opengelegd worden. Duidelijke taal.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Is een éénmalige investering die je moet willen doen. Onefficiënt? Mijn Tesla hangt er iedere dag aan.

Hangt er iedere dag aan, ok. Maar hoeveel van die tijd is die ook effectief aan het laden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Idd, uw wasmachine draait dan om 9h 's morgens, en uwe was kan dan liggen soppen in eigen nat tot 18h als je thuis komt van je werk :lol:

Onze wasmachine zwiert de was droog aan het einde van het programma en pompt het water weg, van liggen soppen in eigen nat is dus geen sprake.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, knight-rider said:

Onze wasmachine zwiert de was droog aan het einde van het programma en pompt het water weg, van liggen soppen in eigen nat is dus geen sprake.

AJa, wat uit je wasmachine komt is kurkdroog en klaar voor in de kast? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar ook niet meer zo nat dat het "in zijn eigen nat ligt te soppen", ver van zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Order66 said:

Als bedrijfsleider dan, met inbreng kosten. 

Ik heb deze week toevallig met een topman bij Engie gesproken. Die zei dat het ONMOGELIJK is om gans België op elektriciteit te laten rijden, niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn. Moest dat nu gebeuren, iedere woonst in bvb een gemiddelde woonwijk, springen de kabels gewoon uit de grond (letterlijk zijn woorden). Als we dit moeten realiseren, moet in gans België iedere straat opengelegd worden. Duidelijke taal.

Net zoals je in grote delen van Brussel nooit superchargers gaat krijgen door het verouderde net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Wat maakt het uit? Als ‘m niet laadt, dan kost het ook niks.

Ma dan kan hem wel gebruikt worden voor ben andere op auto op te laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Monterey Jack said:

Net zoals je in grote delen van Brussel nooit superchargers gaat krijgen door het verouderde net.

Dat wordt allemaal opgelost dankzij onze distributienettarieven he :lol: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ma dan kan hem wel gebruikt worden voor ben andere op auto op te laden...

Met plezier verplaats ik dan mijn auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat we meer algemener moeten kijken.

sinds corona gaan er meer bedrijven naar een co working space, met of zonder parkeerplaatsen, dus dan kunnen de auto's niet laden

sinds corona werken we meer thuis, dus als je op bedrijf kan laden heb je er niets aan. 

de stroom die je in de auto stopt is vaak niet groen en bij zo een laadpalen FOKKING duur en zal enkel maar duurder worden volgens mij, ik geloof niet in lagere kosten, zeker niet als de kercentrales weggaan en gascentrales in de plaats.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BMWMB zei:


Met plezier verplaats ik dan mijn auto.

Maar waarom wilt ge dan voor elke ev een paal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in de markt was voor een EV bedrijfswagen moest ik als verplicht optie een wallbox nemen met een slimme kabel. Die meer hoeveel elektriciteit er door gaat en dat zou ik dan integraal terugkrijgen van m’n werkgever. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, integraal.

Dat is wat ik dikwijlder gehoord heb. De integrale elektriciteitsprijs of de totale prijs?

Dus 7€c/kWh wat de elektriciteit kost of 25€c/kWh wat de elektriciteit kost incl alle extra's.

Ik weet er, gelijk ik eerder als schreef, een aantal die ook integraal de elektriciteit die hun ev gebruikt terug kregen van de baas aan 7€c/kWh...

Dat is dus een vergiftigd geschenk als ge de eindafwerking maakt.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Joske zei:

Ja, integraal.

Dat is wat ik dikwijlder gehoord heb. De integrale elektriciteitsprijs of de totale prijs?

Dus 7€c/kWh wat de elektriciteit kost of 25€c/kWh wat de elektriciteit kost incl alle extra's.

Ik weet er, gelijk ik eerder als schreef, een aantal die ook integraal de elektriciteit die hun ev gebruikt terug kregen van de baas aan 7€c/kWh...

Dat is dus een vergiftigd geschenk als ge de eindafwerking maakt.

Dat vind ik toch maar een vreemd verhaal, als je gelijk waar anders laadt betaal je ook distributie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2021 om 13:40, ir_fuel zei:

Hier Ionity. Volgens de legende bij de kaart zijn degene met witte achtergrond de plaatsen waar eentje gaat komen.

Screenshot 2021-03-04 at 13.40.04.jpg

 

:geek:

@ir_fuel

Er is een witte bijgekomen :D :D 

638419359_Screenshot2021-03-28at20_20_50.thumb.png.b68c541ea7729537ab04731fbd25e109.png

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, knight-rider said:

Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen.

En het merendeel ligt langs dezelfde snelweg :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, knight-rider zei:

Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen.

Goh... zo'n snellader is toch vooral ontworpen als je op één dag meer dan 300-400km moet rijden. Dan zit je (als je de kaart van België bekijkt) meestal al in het buitenland.

In dat opzicht lijkt het me normaal dat ze deze in eerste instantie zetten op de uitvalswegen naar het buitenland. Die nieuwe die ze nu zetten, is zo'n typische snelweg die je neemt als je naar Zuid-Europa wilt rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Parsifal said:

Goh... zo'n snellader is toch vooral ontworpen als je op één dag meer dan 300-400km moet rijden. Dan zit je (als je de kaart van België bekijkt) meestal al in het buitenland.

Ja want heen en terug rijden doen we niet :D

Vergeet niet dat de range als het wat kouder is richting de 250km gaat. Dat is 125km enkel. Is niet echt uitzonderlijk voor een binnenlandse rit.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou het inderdaad net ook zeggen. Het is zeker niet enkel richting het buitenland dat we +300km doen. Het moet ooit zijn zoals bij Tesla die Superchargers zet om de +/- 50km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja want heen en terug rijden doen we niet :D

Vergeet niet dat de range als het wat kouder is richting de 250km gaat. Dat is 125km enkel. Is niet echt uitzonderlijk voor een binnenlandse rit.

Ik zeg ook nergens dat dit nodig is, maar moest ik een commercieel bedrijf zijn. Zou ik m'n laadpalen eerst zetten daar waar ik er het meest op kan verdienen. En dat blijft nog steeds bij uitvalswegen naar het buitenland.

Bij héén en terug kan je je wagen ook aan een tragere 50kw destination charger hangen op je bestemming. Ik ken geen enkele EV rijder die ergens heenrijd zonder te kijken waar zijn wagen kan opladen als hij geparkeerd staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50kW is veel te weinig! Ik kijk nooit naar laadpunten waar ik parkeer, want ik gebruik mijn auto voor het werk, en parkeer enkel bij mijn klanten, waar vandaag nog bijna nergens laadpalen staan die je als bezoeker kan gebruiken. Ik wil dus gewoon voldoende laadpunten onderweg, en die meer bieden dan 50kW, want anders moet je er te lang staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

50kW is veel te weinig! Ik kijk nooit naar laadpunten waar ik parkeer, want ik gebruik mijn auto voor het werk, en parkeer enkel bij mijn klanten, waar vandaag nog bijna nergens laadpalen staan die je als bezoeker kan gebruiken. Ik wil dus gewoon voldoende laadpunten onderweg, en die meer bieden dan 50kW, want anders moet je er te lang staan. 

Op dat vlak veranderd er wel veel en snel.

2 jaar geleden had geen enkele van m'n klanten een destination charger. Momenteel iets meer dan de helft, ook voor bezoekers. Maar bon, 3 van mijn klanten zijn natuurlijk autoconstructeurs (waarvan eentje full EV) die het goede voorbeeld moeten geven. :D 

Als ik een commercieel bedrijf was, zou ik daar niet mijn eieren in leggen, lijkt me interessanter om me te richten op doorgaand verkeer richting buitenland. Die hebben geen andere keuzen dan te stoppen bij zo'n snellader aan de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit hier nu al een paar weken nadat ik dus zelf bezig was een EV aan te schaffen. Ik zie nog altijd niet het voordeel om voor mijn personeel EV te kopen...... wat algemeenheden maar het is duidelijk dat er nog geen gewicht in de balans ligt om eenduidig te stellen dat een EV de beter keuze is. Niet financieel, niet praktisch..........

Dat is wel de conclusie; 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid