Order66 291 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 2 uren geleden, BMWMB zei: Is een éénmalige investering die je moet willen doen. Onefficiënt? Mijn Tesla hangt er iedere dag aan. Als bedrijfsleider dan, met inbreng kosten. Ik heb deze week toevallig met een topman bij Engie gesproken. Die zei dat het ONMOGELIJK is om gans België op elektriciteit te laten rijden, niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn. Moest dat nu gebeuren, iedere woonst in bvb een gemiddelde woonwijk, springen de kabels gewoon uit de grond (letterlijk zijn woorden). Als we dit moeten realiseren, moet in gans België iedere straat opengelegd worden. Duidelijke taal. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 658 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 2 uren geleden, BMWMB zei: Is een éénmalige investering die je moet willen doen. Onefficiënt? Mijn Tesla hangt er iedere dag aan. Hangt er iedere dag aan, ok. Maar hoeveel van die tijd is die ook effectief aan het laden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 Wat maakt het uit? Als ‘m niet laadt, dan kost het ook niks. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 7 uren geleden, ir_fuel zei: Idd, uw wasmachine draait dan om 9h 's morgens, en uwe was kan dan liggen soppen in eigen nat tot 18h als je thuis komt van je werk Onze wasmachine zwiert de was droog aan het einde van het programma en pompt het water weg, van liggen soppen in eigen nat is dus geen sprake. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 1 minute ago, knight-rider said: Onze wasmachine zwiert de was droog aan het einde van het programma en pompt het water weg, van liggen soppen in eigen nat is dus geen sprake. AJa, wat uit je wasmachine komt is kurkdroog en klaar voor in de kast? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 Nee, maar ook niet meer zo nat dat het "in zijn eigen nat ligt te soppen", ver van zelfs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.801 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 2 hours ago, Order66 said: Als bedrijfsleider dan, met inbreng kosten. Ik heb deze week toevallig met een topman bij Engie gesproken. Die zei dat het ONMOGELIJK is om gans België op elektriciteit te laten rijden, niet op korte termijn, maar ook niet op lange termijn. Moest dat nu gebeuren, iedere woonst in bvb een gemiddelde woonwijk, springen de kabels gewoon uit de grond (letterlijk zijn woorden). Als we dit moeten realiseren, moet in gans België iedere straat opengelegd worden. Duidelijke taal. Net zoals je in grote delen van Brussel nooit superchargers gaat krijgen door het verouderde net. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 658 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 1 uur geleden, BMWMB zei: Wat maakt het uit? Als ‘m niet laadt, dan kost het ook niks. Ma dan kan hem wel gebruikt worden voor ben andere op auto op te laden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 50 minutes ago, Monterey Jack said: Net zoals je in grote delen van Brussel nooit superchargers gaat krijgen door het verouderde net. Dat wordt allemaal opgelost dankzij onze distributienettarieven he 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 Ma dan kan hem wel gebruikt worden voor ben andere op auto op te laden...Met plezier verplaats ik dan mijn auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 580 Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 ik denk dat we meer algemener moeten kijken. sinds corona gaan er meer bedrijven naar een co working space, met of zonder parkeerplaatsen, dus dan kunnen de auto's niet laden sinds corona werken we meer thuis, dus als je op bedrijf kan laden heb je er niets aan. de stroom die je in de auto stopt is vaak niet groen en bij zo een laadpalen FOKKING duur en zal enkel maar duurder worden volgens mij, ik geloof niet in lagere kosten, zeker niet als de kercentrales weggaan en gascentrales in de plaats. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 658 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 11 uren geleden, BMWMB zei: Met plezier verplaats ik dan mijn auto. Maar waarom wilt ge dan voor elke ev een paal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.100 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Toen ik in de markt was voor een EV bedrijfswagen moest ik als verplicht optie een wallbox nemen met een slimme kabel. Die meer hoeveel elektriciteit er door gaat en dat zou ik dan integraal terugkrijgen van m’n werkgever. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 658 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 (aangepast) Ja, integraal. Dat is wat ik dikwijlder gehoord heb. De integrale elektriciteitsprijs of de totale prijs? Dus 7€c/kWh wat de elektriciteit kost of 25€c/kWh wat de elektriciteit kost incl alle extra's. Ik weet er, gelijk ik eerder als schreef, een aantal die ook integraal de elektriciteit die hun ev gebruikt terug kregen van de baas aan 7€c/kWh... Dat is dus een vergiftigd geschenk als ge de eindafwerking maakt. 28 maart 2021 aangepast door Joske Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 2 uren geleden, Joske zei: Ja, integraal. Dat is wat ik dikwijlder gehoord heb. De integrale elektriciteitsprijs of de totale prijs? Dus 7€c/kWh wat de elektriciteit kost of 25€c/kWh wat de elektriciteit kost incl alle extra's. Ik weet er, gelijk ik eerder als schreef, een aantal die ook integraal de elektriciteit die hun ev gebruikt terug kregen van de baas aan 7€c/kWh... Dat is dus een vergiftigd geschenk als ge de eindafwerking maakt. Dat vind ik toch maar een vreemd verhaal, als je gelijk waar anders laadt betaal je ook distributie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 28 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Op 4/3/2021 om 13:40, ir_fuel zei: Hier Ionity. Volgens de legende bij de kaart zijn degene met witte achtergrond de plaatsen waar eentje gaat komen. @ir_fuel Er is een witte bijgekomen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 29 maart 2021 Delen Geplaatst: 29 maart 2021 11 hours ago, knight-rider said: Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen. En het merendeel ligt langs dezelfde snelweg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 29 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2021 12 uren geleden, knight-rider zei: Die spreiding is toch ook maar raar, rond Luik 2 en iets verder over de grens met Duitsland nog eentje, terwijl de andere toch wel wat verder uit elkaar liggen. Goh... zo'n snellader is toch vooral ontworpen als je op één dag meer dan 300-400km moet rijden. Dan zit je (als je de kaart van België bekijkt) meestal al in het buitenland. In dat opzicht lijkt het me normaal dat ze deze in eerste instantie zetten op de uitvalswegen naar het buitenland. Die nieuwe die ze nu zetten, is zo'n typische snelweg die je neemt als je naar Zuid-Europa wilt rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 29 maart 2021 Delen Geplaatst: 29 maart 2021 14 minutes ago, Parsifal said: Goh... zo'n snellader is toch vooral ontworpen als je op één dag meer dan 300-400km moet rijden. Dan zit je (als je de kaart van België bekijkt) meestal al in het buitenland. Ja want heen en terug rijden doen we niet Vergeet niet dat de range als het wat kouder is richting de 250km gaat. Dat is 125km enkel. Is niet echt uitzonderlijk voor een binnenlandse rit. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 29 maart 2021 Delen Geplaatst: 29 maart 2021 Ik wou het inderdaad net ook zeggen. Het is zeker niet enkel richting het buitenland dat we +300km doen. Het moet ooit zijn zoals bij Tesla die Superchargers zet om de +/- 50km. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 29 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2021 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja want heen en terug rijden doen we niet Vergeet niet dat de range als het wat kouder is richting de 250km gaat. Dat is 125km enkel. Is niet echt uitzonderlijk voor een binnenlandse rit. Ik zeg ook nergens dat dit nodig is, maar moest ik een commercieel bedrijf zijn. Zou ik m'n laadpalen eerst zetten daar waar ik er het meest op kan verdienen. En dat blijft nog steeds bij uitvalswegen naar het buitenland. Bij héén en terug kan je je wagen ook aan een tragere 50kw destination charger hangen op je bestemming. Ik ken geen enkele EV rijder die ergens heenrijd zonder te kijken waar zijn wagen kan opladen als hij geparkeerd staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 29 maart 2021 Delen Geplaatst: 29 maart 2021 50kW is veel te weinig! Ik kijk nooit naar laadpunten waar ik parkeer, want ik gebruik mijn auto voor het werk, en parkeer enkel bij mijn klanten, waar vandaag nog bijna nergens laadpalen staan die je als bezoeker kan gebruiken. Ik wil dus gewoon voldoende laadpunten onderweg, en die meer bieden dan 50kW, want anders moet je er te lang staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 29 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2021 2 minuten geleden, BMWMB zei: 50kW is veel te weinig! Ik kijk nooit naar laadpunten waar ik parkeer, want ik gebruik mijn auto voor het werk, en parkeer enkel bij mijn klanten, waar vandaag nog bijna nergens laadpalen staan die je als bezoeker kan gebruiken. Ik wil dus gewoon voldoende laadpunten onderweg, en die meer bieden dan 50kW, want anders moet je er te lang staan. Op dat vlak veranderd er wel veel en snel. 2 jaar geleden had geen enkele van m'n klanten een destination charger. Momenteel iets meer dan de helft, ook voor bezoekers. Maar bon, 3 van mijn klanten zijn natuurlijk autoconstructeurs (waarvan eentje full EV) die het goede voorbeeld moeten geven. Als ik een commercieel bedrijf was, zou ik daar niet mijn eieren in leggen, lijkt me interessanter om me te richten op doorgaand verkeer richting buitenland. Die hebben geen andere keuzen dan te stoppen bij zo'n snellader aan de snelweg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.612 Geplaatst: 29 maart 2021 Delen Geplaatst: 29 maart 2021 Ik volg dit hier nu al een paar weken nadat ik dus zelf bezig was een EV aan te schaffen. Ik zie nog altijd niet het voordeel om voor mijn personeel EV te kopen...... wat algemeenheden maar het is duidelijk dat er nog geen gewicht in de balans ligt om eenduidig te stellen dat een EV de beter keuze is. Niet financieel, niet praktisch.......... Dat is wel de conclusie; 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.