Ga naar inhoud

Valpartijen


msxx

Aanbevolen berichten

Ai, das minder, hopelijk zelf niks? 

Ik ben ooit 1 keer gevallen met de moto. Was op een treffen en we reden redelijk vlotjes te dicht op elkaar en die voor mij miste zijn bocht, ik smeet alles toe begon te zwalpen en belandde in het veld. Was met mijn fireblade, was toch wel een dikke 100.000bfr kosten aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooike. 

 

Ik zit dus in de categorie van die die al gevallen zijn. 
Tussen 16 en 18 drie keer mijn scooter geplooid. Twee keer aangereden geweest, een keer bocht gemist. 
In 2001 GSX-F eens om laten vallen en een keer op een nat tramspoor uitgeschoven en een geparkeerde BX geramd. 
Deauville eens laten omvallen. 
Pan 1300 eens verloren op rondpunt, ministukje op valblok geschoven en terug kunnen redden. 
GPZ500 een aangetikt geweest, zonder val. 
Benelli compleet samengeplooid in 2008 tijden forumrit. 
Dan tot 2014 ongevalvrij, tot de KTM kwam. Die twee keer offroad neergelegd en een keer tijdens dag van de motorrijder (mijn tweede oepsie tijdens een forumrit).
En nu in de laatste 5 maanden de CB al vier keer tegen de grond gelegd, steeds tijdens behendigheidsoefeningen. 

op +300.000km vind ik dat geen exuberante score. Enkel van de scooter en Benelli craches wel wat permanente schade. Muis van de duim en beide knieën. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik dacht dat het er dik genoeg op lag :)  Nou, denk dat het de wind was, want ik trof hem deze morgen zo aan 😞 

Maar heb mijn deel aan valpartijen wel al gehad.

Drie stuks:
1) Honda Blackbird, voorwiel gleed weg over olie en motor gleed in de vangrail en stuiterde zo terug het asfalt op, game over / perte total
2) Ducati Multistrada, ondersteboven gereden door een auto. Serieuze schade, maar wel rijdend naar huis kunnen gaan (expert: 10K schade, voor 4K gerepareerd en wat andere zaken geaccepteerd zoals kras in frame)
3) KTM Superduke, voorwiel schoof weg over vuiligheid in een hairpin.  Mijn koffer heeft bijna alles opgevangen, en dan nog een remhendel en schakelpootje (700 euro stukken, stelde niet veel voor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tjeu said:

Mooike. 

 

Ik zit dus in de categorie van die die al gevallen zijn. 
Tussen 16 en 18 drie keer mijn scooter geplooid. Twee keer aangereden geweest, een keer bocht gemist. 
In 2001 GSX-F eens om laten vallen en een keer op een nat tramspoor uitgeschoven en een geparkeerde BX geramd. 
Deauville eens laten omvallen. 
Pan 1300 eens verloren op rondpunt, ministukje op valblok geschoven en terug kunnen redden. 
GPZ500 een aangetikt geweest, zonder val. 
Benelli compleet samengeplooid in 2008 tijden forumrit. 
Dan tot 2014 ongevalvrij, tot de KTM kwam. Die twee keer offroad neergelegd en een keer tijdens dag van de motorrijder (mijn tweede oepsie tijdens een forumrit).
En nu in de laatste 5 maanden de CB al vier keer tegen de grond gelegd, steeds tijdens behendigheidsoefeningen. 

op +300.000km vind ik dat geen exuberante score. Enkel van de scooter en Benelli craches wel wat permanente schade. Muis van de duim en beide knieën. 

Was jij dat niet die met de KTM ook tegen de muur was gereden in een tunnel ofzo? Herinner mij dat precies nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de baan mijn k1100rs eens op zijn zij gelegd tijdens wat behendigheidsoefeningen. Enkel paar kleine krassen op onderkuip en wat verlies van versnellingsbak olie van plat te liggen. Gewoon bijgevuld en klaar.

Met de enduro val ik tijdens een gemiddelde rit wel 1 keer. In de zomer zelden, in de winter wel dikwijls 2 a 3 keer. Maar eigenlijk nog nooit breuken gehad Imaan moto of mezelf.


Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Was jij dat niet die met de KTM ook tegen de muur was gereden in een tunnel ofzo? Herinner mij dat precies nog.

Correct! Die was ik nog vergeten... Dat was ook een stevige pattat... 120 km/h tunnel in, maar ogen waren te traag (+ donker vizier en zonnebril) en voor ik het wist zat ik inderdaad de muur in. Zelfde plek waar ik paar jaar ervoor de Pan 1100 maar net uit de muur heb kunnen houden. Volledig mijn fout, ongepaste snelheid en vooral een te lange dag. Was toen stik kapot.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer een auto quasi frontaal gepakt tegen 70km/h nog steeds onbegrijpelijk dat ik hier nog zit. Resultaat een week ziekenhuis en een gescheurde teelbal van tegen mijn tank te kletsen, pijn jongens... krijg er nog buikpijn van als ik er aan terug denk.

2de keer een nadar afspanning in het midden van de weg na een bocht, daar tegen 90km/h op gekletst, resultaat gebroken pols.

 

3de keer aan het rood licht geklonken door mijn voet op een kei te zetten 😂.  Voet weggeschoven en ik lag er... zeer dom.

Verder nog 1 close call of very close call. Jonge rijder had mijn R6 en reed op een grote baan bij valavond in de zomer, ineens kreeg ik de nood om dat kot open te gooien maar bij het naderen van een kruispunt (zonder lichten) zag ik een autocar komen van rechts (ik had voorrang) ik zat ver boven de 200 en los dus onmiddellijk maar de bus stopte, dus onmiddellijk terug het gas erop en snel terug over de 200 tot ik op een paar meter zit en die kerel vertrekt terug (nochtans een R6 met open uitlaat die hoor je wel, klinkt als 100000 slijpschijven 😉 ) ik denk had ik toen gelost dat ik los op zat. Volgens mij kreeg je daar je hand niet meer tussen. Ben erna wel direct naar huis reden, mijn zin was wat door voor die avond.

Rode dot is de bus, de blauwe lijn ik. Je hebt daar dus een goed ver zicht, maarja het was dom maar bon.

image.png.0c725b960a282b5371cfc0499e7768ce.png

Dan nog een paar net niet, je kent het wel iets te overmoedig. Dus enkel goed voor code brown 💩

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x gevallen tijdens een voor mij zeer lange dagtrip met @msxx en @dragonfly , jaar of 4-5 geleden wel al.

Vertrokken 's morgens vroeg richting Luik, en in de namiddag puur uit vermoeidheid (had toen +- 450 km al gereden denk ik, en had nog nooit meer dan 150 km op een dag gedaan ofzo) een flauw bochtje naar links gemist.
Rechtsdoor gegaan aan 20-30 km/h in wat steentjes/gravel langs te baan, semi recht kunnen houden en aan 5 à 10 km/h 'm moeten neerleggen.

Zijpaneel laten vervangen (krasje was niet groot, maar de kras in m'n ego des te meer :D ), en denk m'n rempedaal die een duwtje had gehad.

Hopelijk kan het bij de éne keer blijven! Heb wel geleerd dat dergelijke trips (had toen denk ik 800 km, waarvan 350 km gassen) niet aan mij besteed zijn, of toch zeker niet met de Hypermotard, of ik moet het meer opbouwen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

650 GS (1 jaar):

- 2 keer neergelegd bij het oefenen van 8tjes. 

Tiger (4 jaar):

- in de polders een baan tegengekomen die was "afgesloten". Gewoon een bord aan de zijkant dat je er niet mocht rijden wegens het "bietenseizoen". Ik zag er geen probleem in, beetje modder op de baan, dat lukt wel zeker?! Rechtdoor was het al extreem  slingeren. Toen er een bocht kwam had ik al genoeg schrik, wijselijk afgeremd tot 5km/u en al stappend met mijn moto tussen mijn benen, zachtjes de bocht proberen te nemen. De moto schoof gewoon onder mijn benen weg. Was precies ijs. Moto rechtgekregen door hulp van een boer met stevig schoensel. Bij de eerste poging van mijn moto omhoogtillen schoof ik gewoon constant weg op mijn laarzen en ben toen ook nog eens zelf gevallen... 
- aan een tankstation in Oostenrijk mijn helm op mijn spiegel gehangen. Na het tanken op mijn moto gekropen, neem mijn helm, die schuift uit mijn hand, grijp ernaar, moto onderuit en ik had de helm ook nog niet deftig genoeg vast om hem geen tik te laten geven op de asfalt. 
- op die politiedag met de forummers bij het proberen van een full lock start met mijn voorwiel op de zijkant van een kegel gereden, kegel schuift weg, moto onderuit
- in een wei kort "driftbochtje" proberen te pakken wat niet lukte 
- modderig singletrackje waar voorwiel wegschoof
- op een zandwegje een mul stukje tegengekomen en verloor evenwicht. Zat toen op het zadel, had moeten rechtstaan. 
- in Zeeland via een zeer stijl padje om dijk proberen op te rijden, moest er bijna 180° voor draaien, gaf te weinig gas en lag neer.

 

En zoals @Niko80 ook een hoop net nietjes.... Dat ging meestal gepaard om me te "bewijzen" tegenover andere terwijl ik de skills eigenlijk niet heb (stom, I know, zou nu niet meer het geval zijn). Naast een paar bochtjes net niet te missen herrineren ik me nog levendig een moment dat we vertrokken van een tussenstop na een goede stortbui. Ik was voorrijder en reed traag vooraan, iedereen komt zowat aansluiten en toen had ik het lumineuze idee om vol gas te geven met koude banden op een natte slechte kasseibaan met putten en bulten. Ik werd echt van links naar recht en een paar keer terug weggeslingerd, maar uiteindelijk had ik hem nog. Was echt precies nen rodeo :o . Iedereen kei geschrokken en komen vragen of alles ok was enal. Met een gigantisch bruine streep in mijn broek zeg ik dat het de bedoeling was en zolang mijn voorwiel niet volledig wegschuift valt het allemaal wel mee :lolz: . 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR een keer deftig in de berm geparkeerd, flauwe bocht na een heuvel, nie gezien (kon ik ook nie zien) dat er juist op de plaats grind lag. Nieuwe kopkuip en subframe.
En nog 1 keer aan een kruispunt neergelegd omdat mijn voet niet snel genoeg was. Laatste stukje gleed die over t voorwiel en bats. Toen blij dat ik R&G valdoppen had gezet na de eerste valpartij.
En nog 1 keer aan een verkeerslicht voet die wegschoof op een vettige plek in een regenbui na een lange droge periode. Da was echt een :fp: moment. Gewoon weten en beseffen dat het glad kan zijn en dan zo verzichtig zijn dat ge hem toch omlegt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergste ongeval waar ik bij was:

We waren met 3 motorrijders samen aan het cruisen, elk op zijn beurt eens vooraan rijden toen er op de brugsesteenweg een auto achterwaarts van tussen 2 huizen de weg kwam opgereden. Vriend van mij er frontaal opgevlamd over de auto gevlogen en zo op de grond beland😥

Ruit van die auto( Lada)  was eruit gesprongen en mijn vriend moet in de vlucht daartegen zijn beland. Hij was gewoon de keel overgesneden.

Heb mijn trui nog onder zijn hoofd gelegd...

 

  • Whut?! 2
  • Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Niko80 zei:

Verder nog 1 close call of very close call. Jonge rijder had mijn R6 en reed op een grote baan bij valavond in de zomer, ineens kreeg ik de nood om dat kot open te gooien maar bij het naderen van een kruispunt (zonder lichten) zag ik een autocar komen van rechts (ik had voorrang) ik zat ver boven de 200 en los dus onmiddellijk maar de bus stopte, dus onmiddellijk terug het gas erop en snel terug over de 200 tot ik op een paar meter zit en die kerel vertrekt terug (nochtans een R6 met open uitlaat die hoor je wel, klinkt als 100000 slijpschijven 😉 ) ik denk had ik toen gelost dat ik los op zat. Volgens mij kreeg je daar je hand niet meer tussen. Ben erna wel direct naar huis reden, mijn zin was wat door voor die avond.

Dan nog een paar net niet, je kent het wel iets te overmoedig. Dus enkel goed voor code brown 💩

 

Close calls... 

Rijd niet sneller dan je beschermengel kan vliegen! Maar ja, hoe hard kan die vliegen he? :D  Heb ook nog wel een paar momenten die ik nooit meer vergeet, en maar goed ook want daardoor kan ik in de toekomst dat soort zaken voorkomen...

2 uren geleden, kwiekie zei:

1x gevallen tijdens een voor mij zeer lange dagtrip met @msxx en @dragonfly , jaar of 4-5 geleden wel al.

Vertrokken 's morgens vroeg richting Luik, en in de namiddag puur uit vermoeidheid (had toen +- 450 km al gereden denk ik, en had nog nooit meer dan 150 km op een dag gedaan ofzo) een flauw bochtje naar links gemist.
Rechtsdoor gegaan aan 20-30 km/h in wat steentjes/gravel langs te baan, semi recht kunnen houden en aan 5 à 10 km/h 'm moeten neerleggen.

Zijpaneel laten vervangen (krasje was niet groot, maar de kras in m'n ego des te meer :D ), en denk m'n rempedaal die een duwtje had gehad.

Hopelijk kan het bij de éne keer blijven! Heb wel geleerd dat dergelijke trips (had toen denk ik 800 km, waarvan 350 km gassen) niet aan mij besteed zijn, of toch zeker niet met de Hypermotard, of ik moet het meer opbouwen.

Lange dagtrips vragen veel van je concentratievermogen. Als je 'urge' niet hebt moet je dat gewoon aan je voorbij laten gaan. Er zijn meer motards die daar geen behoefte aan hebben dan andersom, getuige de vele lage kilometerstanden :)   

1 uur terug, toere zei:

Ergste ongeval waar ik bij was:

We waren met 3 motorrijders samen aan het cruisen, elk op zijn beurt eens vooraan rijden toen er op de brugsesteenweg een auto achterwaarts van tussen 2 huizen de weg kwam opgereden. Vriend van mij er frontaal opgevlamd over de auto gevlogen en zo op de grond beland😥

Ruit van die auto( Lada)  was eruit gesprongen en mijn vriend moet in de vlucht daartegen zijn beland. Hij was gewoon de keel overgesneden.

Heb mijn trui nog onder zijn hoofd gelegd...

 

RIP :(

Het laatste wat je wilt... ik hoop het nooit mee te hoeven maken

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, toere said:

Ergste ongeval waar ik bij was:

We waren met 3 motorrijders samen aan het cruisen, elk op zijn beurt eens vooraan rijden toen er op de brugsesteenweg een auto achterwaarts van tussen 2 huizen de weg kwam opgereden. Vriend van mij er frontaal opgevlamd over de auto gevlogen en zo op de grond beland😥

Ruit van die auto( Lada)  was eruit gesprongen en mijn vriend moet in de vlucht daartegen zijn beland. Hij was gewoon de keel overgesneden.

Heb mijn trui nog onder zijn hoofd gelegd...

 

Mijn schoonbroer ook verloren in een motorongeval. Normaal reden we altijs samen, ben blij dat ik er toen niet bij was.

Hij was nochtans een zéér ervaren motard, die kerel kon echt rijden maar je ziet op een dag.

Hij is weggeschoven en door de val is zijn helm losgekomen en uitgevlogen, hij is dan met zijn hoofd tegen een amsterdammertje geland. vanaf zijn bovenlip was hij onthoofd...

Mis die kerel nog elke dag.😥

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vat dit niet op als terechtwijzing...

Maar ik doelde op eigen valpartijen... waarbij het nog min of meer ‘leuk’ is om over te babbelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, msxx said:

Vat dit niet op als terechtwijzing...

Maar ik doelde op eigen valpartijen... waarbij het nog min of meer ‘leuk’ is om over te babbelen

Oh helemaal niet, no worries.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

 

Maar ik doelde op eigen valpartijen... waarbij het nog min of meer ‘leuk’ is om over te babbelen

Kan er zo nog een paar vertellen hoor, maar dat was zonder moto😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja en deze:

Ons beste vriendin is een zeer goede en ervaren motorrijdster, en "iedereen" hier in het gebuurte weet dit. Enkele jaren geleden hadden ze iets gaan eten hier in Heule op een overvol terras en ze was met de moto. 

Ze stapt na het eten met veel show op haar moto en knalt gewoon met moto en al in de grond😂

Stond in een greppel geparkeerd zei ze jaja...

Enkel wel gebroken( volledig gewicht van haar moto op gehad) en haar imago. 

Is 3 maand niet meer in Heule geweest😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén keer tegen de grond gegaan, hoop dat het daar bij blijft. In Zolder achteraan aangereden toen ik de eerste linkse wou insteken. Kerel reed al een ganse dag rond met lekkende dichtingen op zijn voorvork dus ik vermoed dat zijn remweg gewoon een stukje langer was dan hij had gehoopt. Voelt wel vreemd om aan +100 over asfalt te schuiven en dan gewoon recht staan en wegwandelen alsof het niks is. Eens de adrenaline wat gaan liggen is voel je je wel wat geblutst, maar toch.

+2k € schade was nog het zuurste van al, maar uiteindelijk ben je blij dat je gewoon wegwandelt. Heb het al 2 keer meegemaakt dat men zoveel geluk niet had. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke maand geleden domweg mijn moto laten vallen.. net terug van onderhoud en hem daarom wat langer stationair laten draaien zodat het motormanagement zich kon resetten. Ondertussen gaan omkleden en terug gegaan om de bandenmaat vooraan te noteren. Zat natuurlijk achter mijn voorvork.. dus moto langs rechts gepakt en beetje verzet maar ik had de pikkel niet horen wegslaan. Resultaat: moto naar links gevallen en met dat ik hem in een reflex wou tegen houden, meegeschoven.. middenbok heeft mijn rechtervoet geraakt waardoor ik serieus wat kneuzingen had en enkele lelijke snijwonden. 

Allerlei rookie mistakes tegelijkertijd.. op slippers aan een moto komen en vooral, een moto langs rechts verzetten.. 

IMG_20210205_174547.jpg

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de enduro's 10-tallen keer op mijn muil gegaan.

 

Op de weg nog nooit. Maar ik ben ook een echte bangeschijter, dus je zal mij nooit op overdreven snelheid kunnen pakken op de moto.

 

Nu met die Harley, die ga ik sowieso een keer tegen de grond leggen. Is al 2 keer bijna het geval geweest.
Maar dat komt omdat ik me momenteel zeer hard aan het concentreren ben op dat slow speed rijden. En met zo'n bakbeest mag je eigenlijk geen techniekfouten maken, want je houdt 'm toch niet als het wil vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid