Ga naar inhoud

BMW i4


Phil

Aanbevolen berichten

Op 29/9/2021 om 21:53, Thebiemerke zei:

Hij staat in Bornem en valt vrij te bezichtigen :) 

Serieus?  Dat gaan we dan 'ns doen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
8 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Moet wel zeer indrukwekkend zijn om mee te rijden, denk ik

Denk t ook wel. 

Diene bjorn deed een 100-200: ik chrono’de het op een 8s 😕 Dat is fucking snel. Een model 3p doet het in 11.5 ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
4 uren geleden, BMWMB zei:

De i4 is al uitverkocht voor 2022. Vandaag bestellen is pas levering in 2023. 😱

Amai...

Als je als constructeur zo'n orderboekje hebt...best aandelen kopen van BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zeramed zei:

Amai...

Als je als constructeur zo'n orderboekje hebt...best aandelen kopen van BMW.

Met de huidige problemen in de wereld zou ik er niet van verschieten dat ze voorlopig gewoon "op" zijn, maar "uitverkocht" klinkt beter :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, stradge zei:

Met de huidige problemen in de wereld zou ik er niet van verschieten dat ze voorlopig gewoon "op" zijn, maar "uitverkocht" klinkt beter :D

UHU, de befaamde chiptekorten. Da's een grote EYE-opener en momenteel een heet geopolitiek hangijzer vermits het merendeel van de chips in Taiwan geproduceerd worden (en een Chinees conflictje ivm Taiwan wat kan ontsporen).  

De VS investeert >50 miljard dollar voor het terughalen van de chipproductie naar eigen bodem, goed voor 19 bijkomende chipfabrieken in de VS. Korea investeert de komende 10 jaren maar liefst 450 miljard dollar voor het uitbreiden van de productie. De EU investeert 150 miljard. Geeft maar aan hoe prangend de situatie is. 

Ik denk dat wanneer we deze chiptekorten niet zouden gehad hebben, de EV-markt zou zijn vastgelopen op een tekort aan batterijen. Maar voorlopig kunnen we het nog hierop steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de tekorten in chips voor autos niet door algemeen tekort kwam maar omdat chipmakers niet langer die ouden brol willen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik dacht dat de tekorten in chips voor autos niet door algemeen tekort kwam maar omdat chipmakers niet langer die ouden brol willen maken.

Het aanbod is inderdaad opgeschoven naar productie waar meer vraag was (tijdens corona). Maar intrinsiek ligt het niet daaraan. Je kan een jaar na de introductie van de Playstation 5 d'er nog altijd geen kopen.

"Semiconductor supply chains have not been having a good year. Shifts in demand brought on by COVID-19 have slammed into a series of fab and factory fires, the effects of which have been cascading throughout the global economy. Now, the semiconductor industry is being threatened by Taiwan’s worst drought in 67 years."

Ik zou met wat ironie willen hinten naar global warming, maar ik ga me daar niet aan wagen. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/11/2021 om 13:33, Logic zei:

Het aanbod is inderdaad opgeschoven naar productie waar meer vraag was (tijdens corona). Maar intrinsiek ligt het niet daaraan. Je kan een jaar na de introductie van de Playstation 5 d'er nog altijd geen kopen.

"Semiconductor supply chains have not been having a good year. Shifts in demand brought on by COVID-19 have slammed into a series of fab and factory fires, the effects of which have been cascading throughout the global economy. Now, the semiconductor industry is being threatened by Taiwan’s worst drought in 67 years."

Ik zou met wat ironie willen hinten naar global warming, maar ik ga me daar niet aan wagen. 😄

Schaarste lijkt voor de hand te liggen maar een aantal mensen wijzen op (quasi)monopolies. De distributie van grootte van bedrijven is helemaal verschoven naar heel groot, waardoor als ze zelf een probleem hebben heeft iedereen daar last van en als een klant een probleem heeft zien ze geen reden om daar iets aan te doen want ze kunnen toch niet weglopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2021 om 17:11, WoKe zei:

Very nice kleurke!

Jammer genoeg laat de car policy bij heel wat bedrijven de kleur niet toe. Ken al 2 mensen die hun aanvraag geweigerd hebben zien worden en dan maar een zwarte gepakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/11/2021 om 01:31, stradge zei:

Met de huidige problemen in de wereld zou ik er niet van verschieten dat ze voorlopig gewoon "op" zijn, maar "uitverkocht" klinkt beter :D

Dat klopt. Maar bij de i4 is 't weldegelijk uitverkocht. We proberen wel extra slots te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Tommie said:

Dat klopt. Maar bij de i4 is 't weldegelijk uitverkocht. We proberen wel extra slots te krijgen...

Maar die slots worden ook bepaald in functie van productiecapaciteit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want die zijn per land toegewezen +- 2 jaar op voorhand. 

 

EDIT: ja dus, maar hier in dit geval heeft het chiptekort daar niets mee te maken omdat de slots al toegewezen waren voor de hele problematiek.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Nee, want die zijn per land toegewezen +- 2 jaar op voorhand. 

 

EDIT: ja dus, maar hier in dit geval heeft het chiptekort daar niets mee te maken omdat de slots al toegewezen waren voor de hele problematiek.

Uit nieuwsgierigheid. Weet je toevallig ook hoeveel ongeveer?

Want je kan er  bv 100 toegewezen krijgen, maar ook 5000. ( ik zeg maar wat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid