Ga naar inhoud

Toyota GR86


3000

Aanbevolen berichten

Vorige liet me (visueel) koud. Nooit mee gereden, ook niet.
Dit vind ik behoorlijk tof ogen! 2.4 is nog betaalbaar, wat meer pit ook, ...
Mmmmm.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een volledig nieuw model? Als ik naar de A lijst en deur kijk lijkt me dit eerder een doorgedreven facelift...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is een doorontwikkeling van het vorige model.  Al mijn mods dat ik nog heb van de vorige zal ik normaal gezien kunnen overbouwen. (schokdempers, final drive, OS giken LSD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterkant van deze vind ik wel mooi, maar die voorkant en dan vooral de koplampen van deze nieuwe ... Dan vond ik die bij het oude model toch wel mooier en vooral beter bij de wagen passen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch op alle mogelijke vlakken véél knapper dan de vorige?
Dat vond ik nu 'es echt een teleurstellende auto qua looks. Bijzonder flauw design.
Als ik dat even mag staven met een foto:

Toyota GT86 Automatic Review - Driving Torque

De voorkant was ook geen hoogvlieger, maar de achterkant heeft me altijd mateloos gestoord aan die auto. Die lelijke spoiler, die wreed Aziatische lichten, ...
Nu vind ik 'm echt knap, zeker schuin van achteren bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, JanC said:

Dit is toch op alle mogelijke vlakken véél knapper dan de vorige?
Dat vond ik nu 'es echt een teleurstellende auto qua looks. Bijzonder flauw design.
Als ik dat even mag staven met een foto:

Toyota GT86 Automatic Review - Driving Torque

De voorkant was ook geen hoogvlieger, maar de achterkant heeft me altijd mateloos gestoord aan die auto. Die lelijke spoiler, die wreed Aziatische lichten, ...
Nu vind ik 'm echt knap, zeker schuin van achteren bekeken.

Bij de FL waren de spoiler en de achterlichten fixed 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt een knappe kist geworden, zeker in dat rood. Nu maar hopen dat de nieuwe motor het een pak beter doet dan de vorige, kijk wel uit naar de eerste reviews.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dimitri zei:

Het is echt een knappe kist geworden, zeker in dat rood. Nu maar hopen dat de nieuwe motor het een pak beter doet dan de vorige, kijk wel uit naar de eerste reviews.

Idd omwille van de motor heb ik de vorige links laten liggen toen ik opzoek was naar een andere wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe heeft overigens een olie koeler. Op het vorige model was die niet aanwezig en werd soms de oliekoeler van een Forester geplaatst:

Toyota GR86 engine compartment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stock banden van Primacy HP naar PS4. Dat lijkt me toch een heel andere keuze, of pakken ze daar gewoon wat bovenaan de Michelin stapel ligt? Bij een goed gebalanceerde band moet ge doseren op gas. Als de band te goed is moet ge te zelden doseren. Een Primacy HP had bij droog 'gewone' grip en bij nat weinig grip. Kinetische weerstand(bij gripverlies) was minimaal . Feedback op nat was te weinig. Bij Primacy 3 zat de balans goed. Bij Primacy 4 was kinetische weerstand te hoog. Ik vermoed dat PS4 een profiel heeft als de Primacy4 maar dan straffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS4 is een totaal andere band dan de Primacy.

Laatste is een band die op doorsnee auto’s wordt gelegd, focus op verbruik, comfort en levensduur. Lag af-fabriek op mijn C200d, in 17”.

De PS4 is veel sportiever georiënteerd, maat blijft toch behoorlijk comfy.

Profiel is ook redelijk anders. Slijt redelijk snel ook, vind ik.

Heb ik nu als vervanging van de Bridgestone’s die af-fabriek op mijn C220d lagen (comfortabeler dan Bridgestones, stiller en betere grip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat de PS4 een heel sportieve band is. Bij profiel dacht ik aan hoe de band zich bij alle weer gedraagt. Primacy 4 had geen dip, geen omstandigheden waar grip wegviel.  als ge in koude natte omstandigheden aan het schuiven ging bleef dat plakken en het was snel gedaan met schuiven.  Wegdek lezen was overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Toyota GR 86 mag wel een nieuwe naam hebben, maar het is nog steeds dezelfde sportwagenformule. Mechanisch is hij identiek aan de Subaru BRZ. Ik vind de samenwerking tussen Toyota en Subaru wel een goede stap om leuke auto's te ontwikkelen, waarbij de kosten worden gedeeld. Ik verwacht wel dat het vermogen bij de GR 86 omhoog is gegaan. Ik vind het nieuwe interieur veel mooier dan voorheen. Ik ben wel benieuwd naar de prijs 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid