Jump to content

Porsche 992 Sport Classic


Audi S8
 Share

Recommended Posts

Vanwaar de naam "Sport Classic"? Heb je inside info, of zijn er al dingen gelekt?
En hoe moeten we dat ding zien: is dat de vroegere GTS, dan? (Al dan niet met optionele ducktail zoals bij de 991.)
Of is het een visueel wat teruggetunede turbo? Of nog iets anders?

Link to comment
Share on other sites

https://www.motor1.com/news/500748/porsche-911-sport-classic-spied/

Veel kan ik er helaas niet over kwijt, maar het is in geen geval de 991 II GTS die de motor levert.
Ducktail is een design highlight voor de Sport Classic dus op dat vlak gaan de suggesties van het artikel de juiste richting uit. 

Wordt er weer eentje voor verzamelaars.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik krijg kriebels van die ducktails. Leuk idee om te proberen maar ik vind dat het op de 991 het er allesbehalve geslaagd uit zag.

Een gewone achterkant is veel mooier. Maar goed, het is de commerce en veel mensen met andere smaken (en wel met geld om dit te kopen :D). 

1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden, Audi S8 zei:

https://www.motor1.com/news/500748/porsche-911-sport-classic-spied/

Veel kan ik er helaas niet over kwijt, maar het is in geen geval de 991 II GTS die de motor levert.
Ducktail is een design highlight voor de Sport Classic dus op dat vlak gaan de suggesties van het artikel de juiste richting uit. 

Wordt er weer eentje voor verzamelaars.

't Is dus zo'n "special edition" zoals de 997 Sport Classic? (Die had wel de X50 motorkit, dacht ik?)  Een gewone Carrera (S) met een hele nest opties die dan standaard zijn, plus wat "speciallekes" die 't dan extra duur maken - klaar?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

De 992 Sport Classic zou de brede carrosserie van de turbo krijgen, en de motor van de GTS.

spacer.png

spacer.png

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt het dat er 2 versies komen?

1 voor mensen die reeds een Sport Classic hebben, zodat men de nieuwe matching productienummer kan geven met hun huidige Sport Classic.
en 1 versie die “gewoon” te koop is? 

Link to comment
Share on other sites

Hoe positioneert dit zich tegenover de GT3? (Ik veronderstel dat het boven de GTS staat)

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, The Swede said:

Hoe positioneert dit zich tegenover de GT3? (Ik veronderstel dat het boven de GTS staat)

7.5km/h trager door de Raidillon

  • Funny 3
Link to comment
Share on other sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

7.5km/h trager door de Raidillon

Verdekke. Da's een probleem. Betekent elke dag 37 seconden later op het werk aankomen. 😕 

Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

De 992 Sport Classic zou de brede carrosserie van de turbo krijgen, en de motor van de GTS.

spacer.png

spacer.png

 

Ga je er eentje kopen?

Link to comment
Share on other sites

20 uren geleden, BMWMB zei:

De 992 Sport Classic zou (...) krijgen (...) de motor van de GTS.

Ik gok op iets nog veel zotters!

Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, gTa zei:

Ik gok op iets nog veel zotters!

Er zijn 2 unieke aspecten aan de wagen dus dat komt wel in orde.

Link to comment
Share on other sites

Op 7/2/2022 om 22:22, BMWMB zei:

De 992 Sport Classic zou de brede carrosserie van de turbo krijgen, en de motor van de GTS.

spacer.png

spacer.png

 

Dat is toch de perfecte auto voor de atmos 4.0

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Dat is toch de perfecte auto voor de atmos 4.0

Tuurlijk

Anders gaan ze die niet kunnen in de markt zetten voor meer dan 200K 😛 

Link to comment
Share on other sites

Ik dacht dat er juist de 4.0 atmo in kwam. Wat is het nut van een andere turbomotor erin te leggen? 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Tuurlijk

Anders gaan ze die niet kunnen in de markt zetten voor meer dan 200K 😛 

 

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik dacht dat er juist de 4.0 atmo in kwam. Wat is het nut van een andere turbomotor erin te leggen? 

Ik dacht dat @BMWMB de 992 GTS bedoelde, of bedoelde hij de Cayman GTS? 

Link to comment
Share on other sites

Zou mij toch verwonderen dat daarin de atmo 4.0 ligt.
Ik zie vooreerst het "nut" ten opzichte van de GT3 touring niet echt.
En tenzij de GT3-uitlaat hier met opzet afgeleid wordt naar turbo-like uitlaattips...
...zou ik hierin gewoon de motor verwachten die ook in de auto zit met hetzelfde bumperpakket.

De afwezigheid van de zijdelingse luchthappers spreekt dat dan weer tegen.
Maar aangezien de Carrera's die ook niet hebben en toch ook turbocharged zijn ... heeft een "turbo"-motor die dan écht nodig?

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Zou mij toch verwonderen dat daarin de atmo 4.0 ligt.
Ik zie vooreerst het "nut" ten opzichte van de GT3 touring niet echt.
En tenzij de GT3-uitlaat hier met opzet afgeleid wordt naar turbo-like uitlaattips...
...zou ik hierin gewoon de motor verwachten die ook in de auto zit met hetzelfde bumperpakket.

De afwezigheid van de zijdelingse luchthappers spreekt dat dan weer tegen.
Maar aangezien de Carrera's die ook niet hebben en toch ook turbocharged zijn ... heeft een "turbo"-motor die dan écht nodig?

De zijdelingse luchthappers zijn er toch enkel voor de intercoolers?

Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, vince522 zei:

De zijdelingse luchthappers zijn er toch enkel voor de intercoolers?

Ja, dat dacht ik ook. Ik snap de toedracht van je vraag niet helemaal.

Zowel de turbo-modellen als de Carrera-modellen hebben turbocharged motoren én intercoolers. Alleen hebben de Carrera's geen zijdelingse luchthappers. Het zou kunnen dat de turbo-modellen hun motoren en/of afstelling en/of hardware niet toelaat om voldoende koellucht via de achterspoiler naar de bovenliggende intercoolers te leiden en daardoor dus dwingend die zijdelingse luchthappers nodig hebben. Of misschien is 't anders en kan het voor de turbo-modellen ook zonder zijdelingse happers.

Link to comment
Share on other sites

Als dit weer een turbo is, wat is het nut?

Ik dacht dat dit eerder een GT3-met-vier-zetels zou worden. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions