Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

22 minutes ago, BMWMB said:

Deze EQS is geen concurrentie voor de Tesla Model S,

Ik ken zeker 1 model S rijder die met minstens een half oog de EQS volgt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Timo zei:

Wauw, zo knap. :inlove:

Ik vraag mij wel af wat zo'n front gaat kosten wanneer iemand tegen je voorkant rijdt en dat gerepareerd moet worden. Is dat 1 groot geheel? Paar lichten, bumper, andere electronica en je zit al aan 10k of meer? @Thebiemerke @Carlito

Goede vraag. Alles zal wel los te krijgen zijn, dus enkel wat kapot is vervangen. Maar ongevallen zullen inderdaad heel wat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, BMWMB said:

Dit ding is 5.21m lang, en weegt 2.5 ton. Het is dus echt een elektrische S-klasse. Klanten voor een S-klasse, die elektrisch willen rijden, zijn dus verplicht om voor dit lelijk ding te kiezen, dat ook nog eens traag is in de normen van EV's van vandaag. 

Je ziet toch dat ze gewoon hard geprobeerd hebben het een Mercedes look te geven, ondertussen alles eraan doende om dat ding zo aerodynamisch mogelijk te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BMWMB zei:

Hier ook nog heel veel foto's.

Het AMG-interieur is wel cool met al dat alcantara.

 https://blog.mercedes-benz-passion.com/2021/04/das-ist-der-eqs-alle-infos-und-bilder-des-serienmodells/

spacer.png

Maar is het combineerbaar met een Exclusive-exterieur ?:D ?

(disclaimer alleen een beetje kameraadschappelijk plagen, zonder kwade bijbedoelingen, @BMWMB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ex-Mooseman said:

Maar is het combineerbaar met een Exclusive-exterieur ?:D ?

(disclaimer alleen een beetje kameraadschappelijk plagen, zonder kwade bijbedoelingen, @BMWMB)

Je kan wel voor het animatie pakket gaan voor je rooster vooraan :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Je ziet toch dat ze gewoon hard geprobeerd hebben het een Mercedes look te geven, ondertussen alles eraan doende om dat ding zo aerodynamisch mogelijk te maken.

You read my mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is ... anders. (Ik begrijp nog altijd niet waarom EV's er zo opzettelijk futuristisch uit moeten zien, de EV-technologie kan toch perfect in "klassiek" ogende auto's?)

Maar wel niet verkeerd, als je zo'n futuristischer design wel kan smaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur...man man zitten mensen echt op 3 grote schermen te wachten in een auto?? En wat met mensen die het geld hiervoor hebben en zelfs nog niet met een smartphone overweg kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

Dat interieur...man man zitten mensen echt op 3 grote schermen te wachten in een auto?? En wat met mensen die het geld hiervoor hebben en zelfs nog niet met een smartphone overweg kunnen?

Je kan ook gewoon het interieur met scherm à la S-Klasse hebben. Het hyperscreen is optioneel. 
 

Los daarvan denk ik niet dat ze bij Mercedes-Benz gauw wat gaan geven om die paar mensen die niet overweg kunnen met hun eigen smartphone. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.f9217cef0a00d11855018fe315556968.png

image.png.f0c32d325e9c25dbf5d5307a92ae468f.png

Zo valt dat toch mee?

Het cabforward-design (zoals die Chrysler 300 M hierboven) is inderdaad wennen. Het is ook omdat de voorruit lager komt dan de zijruiten.

Bekijk dit vooral als een halo- (voor Mercedes) en statementauto (voor de koper). Ze gaan er niet veel van verkopen omdat hij pokkeduur is natuurlijk, maar hij zal wel exclusief genoeg zijn om een bepaalde klasse van kopers te kunnen overtuigen. En dat gaat echt niet over de categorie van Tesla Model S-rijders.

 

aangepast door Marvin
Foto's werkten niet meteen
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Tiep said:

Los daarvan denk ik niet dat ze bij Mercedes-Benz gauw wat gaan geven om die paar mensen die niet overweg kunnen met hun eigen smartphone. 

Is The Swede geen potentiële koper? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in het echt gezien op de Shanghai auto show en absoluut niet overtuigd van de styling.
MBUX Hyperscreen is wel heel indrukwekkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Audi S8 zei:

Vandaag in het echt gezien op de Shanghai auto show en absoluut niet overtuigd van de styling.
MBUX Hyperscreen is wel heel indrukwekkend.

Shit, en ik hoopte dat het IRL beter zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, William Blake zei:

Shit, en ik hoopte dat het IRL beter zou zijn.

De auto komt irl beter over dan verwacht, maar als je enkele meters verder de ICE S-Class zag staan.... 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, BMWMB zei:

Wanneer staat de EQS in de showroom?

Juli of augustus dit jaar. Configurator en prijzen zouden vanaf 15/06 beschikbaar moeten zijn (althans voor de Benelux).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2021 om 08:53, Marvin zei:

image.png.f9217cef0a00d11855018fe315556968.png

image.png.f0c32d325e9c25dbf5d5307a92ae468f.png

Zo valt dat toch mee?

Het cabforward-design (zoals die Chrysler 300 M hierboven) is inderdaad wennen. Het is ook omdat de voorruit lager komt dan de zijruiten.

Bekijk dit vooral als een halo- (voor Mercedes) en statementauto (voor de koper). Ze gaan er niet veel van verkopen omdat hij pokkeduur is natuurlijk, maar hij zal wel exclusief genoeg zijn om een bepaalde klasse van kopers te kunnen overtuigen. En dat gaat echt niet over de categorie van Tesla Model S-rijders.

 

Ben ik de enige die daar een Model S in zie?

Is er ergens iets dat maakt dat veel van die EV's om één of andere manier ofwel op een japanner moeten gelijken ofwel een kloon zijn van de Tesla?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ie er zo uitziet is gewoon doorgedreven vorm volgt functie. Je kan niet anders dan met een druppelvormig ontwerp zo'n lage Cx-waarde krijgen.

Dat terzijde. Zou het door de deurklinken komen dat je dat denkt? 't Is maar in dat stuk dat ik het enigszins zie. Algemene vorm is natuurlijk gelijkaardig door die druppelvorm, maar als je twee sedans of SUV's naast elkaar zet, lijken die ook op elkaar natuurlijk.

image.png.bc7a73cb024dd16837efb4246f97454e.pngimage.png.1219f6806d3907f13988a0f4ea3878b5.png 

aangepast door Marvin
Prentjes toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid