Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

Op 10/3/2022 om 08:18, Elwood zei:

Wanneer mijn wagen net geladen is staat er 97km actieradius puur elektrisch. Wanneer ik hem uit de garage haal 89km... dus dat mes snijdt aan 2 kanten...

Wanneer ik de mijne vollaad staat er 40km actieradius op. Wanneer ik die 2 dagen later gebruik .. ook? En die staat buiten. Of hoe lang staat jouw auto in de garage zonder te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Roger zei:

Wanneer ik de mijne vollaad staat er 40km actieradius op. Wanneer ik die 2 dagen later gebruik .. ook? En die staat buiten. Of hoe lang staat jouw auto in de garage zonder te gebruiken?

Meestal minder dan 24u en ik haal hem pas bij vertrek de stekker er uit. Garage is wel een pak warmer dan buiten op dit moment… misschien wordt er rekening gehouden met de omgevingstemperatuur. Dat scheelt nu misschien wel 15° of meer.

aangepast door Elwood
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2022 om 19:10, ir_fuel zei:

En zelfs al sta je voor het appartement, waar ga je de kabel leggen? Uit het raam van je kamer? 😄 

Ervan uitgaande dat de verhuurders dat ook goed vinden en het stroomnet van het appartement dat aan kan samen met de frituurpan, het fonduestel en de magnetron ...

Bij ons kwamen de eigenaren, als ze bij de buren zagen, al aan de receptie klagen dat ze zo'n gasten niet wilden of dat ze extra moesten betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
8 uren geleden, D Squaloid zei:

Bidirectioneel laden kan de EQS al in Japan. Wanneer komt die mogelijkheid in België?

Als de regelgeving voor taxatie er is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hem dit weekend voor t eerst irl gezien op de parking van de supermarkt. En eigenlijk irl een stuk beter te pruimen dan op foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/3/2022 om 16:43, ir_fuel zei:

Gewoon uit interesse, degenen die zeggen "huur dan gewoon een auto voor die paar keer", hebben die dat al eens bekeken in de praktijk?

Bv: ik wil hier 5 dagen weg, 1000km enkele rit. Ik heb een EV en geen zin te laden heen en terug. "Huur dan een auto".

Ok. hertz.com, ik ga een auto huren. Ik vertrek dinsdag en ik kom zondag terug. Dinsdagmiddag auto ophalen. Zondag terugbrengen. Ah nee, zondag terugbrengen gaat niet. Dat moet op maandag, dus nog een dag erbij. Gelukkig ben ik zelfstandig en kan ik mijn uren regelen anders kan ik nog congé pakken op maandag om die auto terug te brengen. Je moet dat met 2 personen doen, want hoe geraak je anders terug thuis als je die auto terugbrengt. Dus hopelijk is de 2e persoon ook zelfstandig anders mag die ook congé vragen op het werk.

Goed, los daarvan, auto huren dus voor die trip: Je wil wat ruimte voor comfort en bagage, dus je gaat geen Ford Fiesta huren om 1000km aan een stuk mee te bollen.

Dan komen we uit bij:

Screenshot 2022-03-09 at 16.41.56.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.49.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.40.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.12.jpg

 

Kostelijke affaire zeg ik ... en dan krijg je 100% zeker de "of gelijkwaardig" en heb je dus geen idee waar je net 1000 euro voor afgetikt hebt.

En dat met een performante luxe kar van 40+K euro thuis op de oprit ... zoek de logica.

Tien ik bij mijn vorige werkgever aan de slag was (kleine 3 jaar terug) kon je bij de leasing maatschappij makkelijk opteren voor een formule waarin je standaard 2 weken per jaar de ev mocht gaan inwisselen voor een ice. Moest je wel reserveren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Tien ik bij mijn vorige werkgever aan de slag was (kleine 3 jaar terug) kon je bij de leasing maatschappij makkelijk opteren voor een formule waarin je standaard 2 weken per jaar de ev mocht gaan inwisselen voor een ice. Moest je wel reserveren.

 

Die dingen heb ik nog al gehoord (vooral een paar jaar geleden). Ik vraag me af of dat vandaag nog bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tjeu zei:

Tien ik bij mijn vorige werkgever aan de slag was (kleine 3 jaar terug) kon je bij de leasing maatschappij makkelijk opteren voor een formule waarin je standaard 2 weken per jaar de ev mocht gaan inwisselen voor een ice. Moest je wel reserveren.

 

Dus je betaalde er sowieso voor, ook al gebruikte je het niet wil je zeggen 🙂

En gezien je moet reserveren hebben ze wss 10 van die bakken staan ofzo -> als iedereen in juli op reis wil, kun je dus uit de boot vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, PJH zei:

Dus je betaalde er sowieso voor, ook al gebruikte je het niet wil je zeggen 🙂

En gezien je moet reserveren hebben ze wss 10 van die bakken staan ofzo -> als iedereen in juli op reis wil, kun je dus uit de boot vallen.

Nee, uiteindelijk is er geen kat die daar gebruik van maakt en verkiest iedereen om toch met de EV te gaan wegens een meer comfortabele ervaring (lees, liever moeten laden maar met 'mijn' wagen kunnen gaan, dan met auto van een ander te moeten rijden). 

Was destijds vooral VW die daar op inzette dacht ik, en die gebruikten hun testvloot om piekmomenten op te vangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/8/2022 om 07:42, Roger zei:

Net eentje samengesteld, komt op 133k. Stevig, maar ik vind het oprecht wel een knap ding.

Ik had het dus over de EQS SUV 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Ze gaan bij Mercedes nog terugkomen van dat lelijk EQ-concept. Ik ben redelijk gerust dat dit de eerste en laatste EQS is, en dat de volgende generatie S-klasse ook als EV te krijgen zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid