BMWMB 9.660 Geplaatst: 1 juli 2021 Delen Geplaatst: 1 juli 2021 Op 10/6/2021 om 17:16, William Blake zei: uiterlijk binnen paar weken denk ik Nog steeds niks. Volgende week gaan we met vrienden naar het zwarte woud, en we gaan het Mercedes museum bezoeken. Ben benieuwd of 'm daar staat... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 669 Geplaatst: 2 juli 2021 Delen Geplaatst: 2 juli 2021 9 uren geleden, BMWMB zei: Nog steeds niks. Volgende week gaan we met vrienden naar het zwarte woud, en we gaan het Mercedes museum bezoeken. Ben benieuwd of 'm daar staat... Heeft die dan al bewezen dat die thuishoort in een museum? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 9 juli 2021 Delen Geplaatst: 9 juli 2021 Ik ben in het zwarte woud, en heb daarnet een treintje elektrische Mercedessen gezien. EQS, en een gecamoufleerde EQE, en iets SUV.En als referentie rijdt er een Tesla mee. [emoji3] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.653 Geplaatst: 9 juli 2021 Delen Geplaatst: 9 juli 2021 irl gezien, interieur is machtig, exterieur gohja, geen topper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 9 juli 2021 Delen Geplaatst: 9 juli 2021 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.991 Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 Precies nen tesla. De naden komen ook niet overeen :D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 Tijdens onze 4-daagse in het Zwarte Woud, zijn we ook even in Stuttgart gepasseerd bij bij Mercedes-museum. Noch in het museum, noch in de showroom dat in het gebouw van het museum geïntegreerd is, stond een EQS. Spijtig. Wel stond er de nieuwe C. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Beetje wennen, maar niet echt lelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Ik heb ‘m in Duitsland gezien, en het is een gigantisch grote auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elwood 278 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 (aangepast) De nieuwe S580e is nu ook configureerbaar in Duitsland zie ik. 23 juli 2021 aangepast door Elwood 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Ik kom op 161k euro. De 21’ers kan je niet kiezen. Ik verwacht niet dat de EQS 580 goedkoper gaat zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Koop dat na 6 maand en er is 35d€ af op z’n minst . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.817 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Heb het gisteren ook al bekeken. De EQS is dus het summum van comfort, zonder enige vorm van wat dynamischer rijplezier. Zeker de 450+ met slechts 330 pk lijkt me echt een sloom machien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.846 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 5 hours ago, BMWMB said: het summum van comfort, zonder enige vorm van wat dynamischer rijplezier Dan is het opzet dus geslaagd. Waarom zou je hier dynamisch rijplezier van verwachten. Verwacht je in een S klasse toch ook niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Opzet is idd geslaagd, en dus weet ik dat deze ‘gewone’ EQS niks voor mij is. Ergens wel zonde dat ze dus een auto maken met dezelfde grootte en eigenschappen als een S, terwijl deze ook nog maar pas op de markt is, en tig keer knapper is. Ook gaan er wel nog sportievere AMG-versies komenEr komt ook een EQE, maar die wordt precies kleiner dan de E-klasse, zal eerder de grootte hebben van de C-klasse. Ik kan mij vergissen, maar zo kwam het wel over als ik ‘m zag rijden in Duitsland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 (aangepast) 40 minuten geleden, ir_fuel zei: Dan is het opzet dus geslaagd. Waarom zou je hier dynamisch rijplezier van verwachten. Verwacht je in een S klasse toch ook niet. Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig. het doet me terugdenken aan de s 350 turbo diesel . 24 juli 2021 aangepast door Bart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.846 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Just now, Bart said: Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig. het doet me terugdenken aan de s 250 turbo diesel . Kan je toch totaal niet vergelijken. Een EV heeft een gans ander motorkarakter. Die trekt trouwens het hardste op uit stilstand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Weet ik , ik heb zelf een ev, . maar in 6,5 naar 100 voor zo een prijzige auto . Dat geeft geen luxe gevoel als je wil inhalen denk ik in die categorie wagens moet alles toch sub 5 sec zijn vind ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.846 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Inhalen, met een EV? Dat hakt veel te hard in de range jongeuh! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.817 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 3 minutes ago, Bart said: Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig. het doet me terugdenken aan de s 250 turbo diesel . De 450 heeft 330pk en 0-100 in 6.1 seconden, kan je toch moeilijk traag noemen? Gelijkaardig aan een S350d. Om in te halen is dat instant koppel veel belangrijker. De Eqs 580 zit op 4.3 seconden en dik 500pk. Plus er komen nog snellere versies. Vraag mij ook af wat je hier wil naast zetten als referentie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.991 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 12 minuten geleden, Bart zei: Weet ik , ik heb zelf een ev, . maar in 6,5 naar 100 voor zo een prijzige auto . Dat geeft geen luxe gevoel als je wil inhalen denk ik in die categorie wagens moet alles toch sub 5 sec zijn vind ik. want iedereen wilt een sprintbom ? precies of iedereen zit aan elk verkeerslicht klaar om bij de miliseconde groen direct naar 100 te sprinten. de eerste echte ev die gemaakt worden in een merk lijken me altijd meer top of the top luxepaardjes te zijn? nadien brengen ze kleinere en snellere varianten uit, voor degene die het willen. was bij audi ook? de Etron is ook niet de snelste van de hoop. nu brengen ze de gt uit en dat is een paar ander mouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.660 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Ik vergelijk uiteraard met mijn Tesla Model S, en wat mij telkens opvalt is dat ik nog geen enkele andere EV heb gereden, zelfs niet de Taycan 4S, die dezelfde snelle gasrespons heeft. De Audi e-tron (SUV) vond ik zelfs vreselijk sloom aan het gas, dus verwacht ik dat het met deze EQS, en zeker de 450+, niet anders zal zijn. Ik vergelijk het met mijn 740d die ik heb gehad, en hoewel deze meer power had dan mijn 530d, voelde deze toch veel minder snel, oa omdat de gasrespons zeer sloom was. Je duwt het gas in, effe is er niks, en dan komt langzaam de power op gang. Bij de Tesla raak ik mijn pedaal nog maar aan, en dat ding schiet al vooruit. Heerlijk vind ik het. Passagiers klagen soms zelfs dat ze misselijk worden van dat gevoel. Het is niet voor niks dat er ook een chill-modus is, en ik ken meerdere eigenaars die steeds in deze modus rijden. Ieder dus zijn ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.846 Geplaatst: 24 juli 2021 Delen Geplaatst: 24 juli 2021 Zou dat niet komen omdat ze hun huidig ICE cliënteel niet te veel willen choqueren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.