Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

Op 10/6/2021 om 17:16, William Blake zei:

uiterlijk binnen paar weken denk ik

Nog steeds niks. Volgende week gaan we met vrienden naar het zwarte woud, en we gaan het Mercedes museum bezoeken. Ben benieuwd of 'm daar staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BMWMB zei:

Nog steeds niks. Volgende week gaan we met vrienden naar het zwarte woud, en we gaan het Mercedes museum bezoeken. Ben benieuwd of 'm daar staat...

Heeft die dan al bewezen dat die thuishoort in een museum? 🤔

 

😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het zwarte woud, en heb daarnet een treintje elektrische Mercedessen gezien. EQS, en een gecamoufleerde EQE, en iets SUV.

En als referentie rijdt er een Tesla mee. [emoji3]

 

dc98c73186fcfc827d8a6b46fd459bb6.jpg&key=3ac0b64f65e880ffbde96336e0d36a8ba1788c4f05e4aece255ec6bdb0e46904

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens onze 4-daagse in het Zwarte Woud, zijn we ook even in Stuttgart gepasseerd bij bij Mercedes-museum. Noch in het museum, noch in de showroom dat in het gebouw van het museum geïntegreerd is, stond een EQS. Spijtig. Wel stond er de nieuwe C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De nieuwe S580e is nu ook configureerbaar in Duitsland zie ik.

aangepast door Elwood
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom op 161k euro. De 21’ers kan je niet kiezen. Ik verwacht niet dat de EQS 580 goedkoper gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gisteren ook al bekeken. De EQS is dus het summum van comfort, zonder enige vorm van wat dynamischer rijplezier. Zeker de 450+ met slechts 330 pk lijkt me echt een sloom machien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, BMWMB said:

het summum van comfort, zonder enige vorm van wat dynamischer rijplezier

Dan is het opzet dus geslaagd.

Waarom zou je hier dynamisch rijplezier van verwachten. Verwacht je in een S klasse toch ook niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzet is idd geslaagd, en dus weet ik dat deze ‘gewone’ EQS niks voor mij is. Ergens wel zonde dat ze dus een auto maken met dezelfde grootte en eigenschappen als een S, terwijl deze ook nog maar pas op de markt is, en tig keer knapper is. Ook gaan er wel nog sportievere AMG-versies komen

Er komt ook een EQE, maar die wordt precies kleiner dan de E-klasse, zal eerder de grootte hebben van de C-klasse. Ik kan mij vergissen, maar zo kwam het wel over als ik ‘m zag rijden in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan is het opzet dus geslaagd.

Waarom zou je hier dynamisch rijplezier van verwachten. Verwacht je in een S klasse toch ook niet.

Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig.  
het doet me terugdenken aan de s 350 turbo diesel 😄.  

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bart said:

Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig.  
het doet me terugdenken aan de s 250 turbo diesel 😄.  

Kan je toch totaal niet vergelijken. Een EV heeft een gans ander motorkarakter. Die trekt trouwens het hardste op uit stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik , ik heb zelf een ev, 🙂.

maar in 6,5 naar 100 voor zo een prijzige auto 🥱. Dat geeft geen luxe gevoel als je wil inhalen denk ik 🤔

in die categorie wagens moet alles toch sub 5 sec zijn vind ik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Bart said:

Vermogen is ook een vorm van rijplezier , 330 pk is bij zo een slagschip naar huidige ev normen ronduit te weinig.  
het doet me terugdenken aan de s 250 turbo diesel 😄.  

De 450 heeft 330pk en 0-100 in 6.1 seconden, kan je toch moeilijk traag noemen? Gelijkaardig aan een S350d. Om in te halen is dat instant koppel veel belangrijker. 

De Eqs 580 zit op 4.3 seconden en dik 500pk. Plus er komen nog snellere versies.

Vraag mij ook af wat je hier wil naast zetten als referentie? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Bart zei:

Weet ik , ik heb zelf een ev, 🙂.

maar in 6,5 naar 100 voor zo een prijzige auto 🥱. Dat geeft geen luxe gevoel als je wil inhalen denk ik 🤔

in die categorie wagens moet alles toch sub 5 sec zijn vind ik. 

:lol:

want iedereen wilt een sprintbom ?

precies of iedereen zit aan elk verkeerslicht klaar om bij de miliseconde groen direct naar 100 te sprinten.

de eerste echte  ev die gemaakt worden in een merk lijken me altijd meer top of the top luxepaardjes te zijn?  nadien brengen ze kleinere en snellere varianten uit, voor degene die het willen.

was bij audi ook? de Etron is ook niet de snelste van de hoop. nu brengen ze de gt uit en dat is een paar ander mouwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk uiteraard met mijn Tesla Model S, en wat mij telkens opvalt is dat ik nog geen enkele andere EV heb gereden, zelfs niet de Taycan 4S, die dezelfde snelle gasrespons heeft. De Audi e-tron (SUV) vond ik zelfs vreselijk sloom aan het gas, dus verwacht ik dat het met deze EQS, en zeker de 450+, niet anders zal zijn.

Ik vergelijk het met mijn 740d die ik heb gehad, en hoewel deze meer power had dan mijn 530d, voelde deze toch veel minder snel, oa omdat de gasrespons zeer sloom was. Je duwt het gas in, effe is er niks, en dan komt langzaam de power op gang. Bij de Tesla raak ik mijn pedaal nog maar aan, en dat ding schiet al vooruit. Heerlijk vind ik het. Passagiers klagen soms zelfs dat ze misselijk worden van dat gevoel. Het is niet voor niks dat er ook een chill-modus is, en ik ken meerdere eigenaars die steeds in deze modus rijden. Ieder dus zijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid