Jump to content

2021 Mercedes-EQ EQB


Tiep
 Share

Recommended Posts

Het is een busje maar op zich wel een normaal ogende EV in een normale koets.
Zonde dat dat met de S niet gedaan werd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Op termijn idd

Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Tiep zei:

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Ik ga t zelfs op de spits drijven, maar ik vond het jammer dat deze nog niet uit was toen mijn vrouw moest bestellen op het werk (En dan in the end die citroen C5 koos, die ook al niet moeders mooiste is). Toen ik de eerste lease GLB's zag had ik zoiets van "🤣 gelukkig hebben we daar niet op gewacht ". Nee sorry, maar dan rij ik liever geen premium.

Ik vind dat echt een aquarium op wielen. hoewel hij op deze foto nog lijkt mee te vallen:

image.MQ6.0.2x.20210418113159.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Valt zo nog mee inderdaad, maar dat is ook vooral omdat ie hier 1. zwart is is, 2. de AMG trim heeft. Anders vind ik het toch ook maar een mottige bedoening. Zij- en achterkant spreken we zelfs niet over 😛 

Iets anders: vraag me oprecht af wat de WLTP-range op papier is. Lijk dat momenteel precies nergens terug te vinden?

Link to comment
Share on other sites

verkoopt ook niet zo heel goed, wegens geen PHEV

dit zal wel schot in de zaak brengen, want de EQA slaat ook aan

verder wel een fijne auto, erg comfortabel

range zal zoals de EQA zijn, wij hebben een demo en die doet een 320 km ofzo.

Link to comment
Share on other sites

Wel jammer dat blijkbaar elk EQ model die lelijke neus krijgt, toch een serieuze downgrade tegenover het origineel design.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Tiep said:

 

2022-mercedes-benz-eqb-107-1618512870.jp

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Link to comment
Share on other sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Klopt ja, en once you've seen it... Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben ze de achterkant moeten hertekenen tov. die van de GLB, waar deze uiteindelijk op gebaseerd is.

Link to comment
Share on other sites

41 minuten geleden, Tiep zei:

Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben 

Jamaar dat is, ook vooraan, de EQ identiteit waarmee het koperspubliek zich volledig vereenzelvigt, zijnde verlichte geesten.

  • Like 1
  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik las op autoforum dat de C43 AMG een EV wordt. Zou dat kunnen?

Dat zou kunnen op termijn inderdaad, pak over een jaar of 10

maar voor deze generatie nog niets aangekondigd 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

Link to comment
Share on other sites

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

De vroegere gl had daar ook last van. 

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Tiep zei:

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

mild-hybrid sowieso wel

Link to comment
Share on other sites

Mercedes kon wel hadden gewerkt aan de uitstraling. Op zich niet zo een prachtige auto om naar te kijken. Je ziet duidelijk dat er meer aandacht werd besteed aan ruimte en functionaliteit. Hoe staat het met de verkoop cijfers?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Rabbit
      By Rabbit
      De kleine broer van de EQS is ook officieel. Ziet iemand het verschil ? 🙄
      Hij lijkt me qua proporties iets beter te kloppen wel.

       

       
      Een business Saloon noemt Mercedes de EQE. Het tweede model dat gebaseerd is op de electrische architectuur van het EVA2 platform. De eerste was natuurlijk de Mercedes EQS. Vanavond stellen de Duitsers hem voor bij de onthulling in München waarbij we aanwezig zijn.
        Is dit dan de auto die Tesla dwingt om eindelijk die Model S eens echt een design-update te geven?
      De EQE zal leverbaar worden vanaf halverwege 2022. Hij wordt in Bremen geproduceerd voor de hele wereld behalve China. Daar krijgen ze exemplaren die in Beijing van de band lopen.
      De EQE is compacter dan de nieuwe EQS en heeft een wielbasis die 9 cm korter is, in totaal 3120 mm. Extern zijn de afmetingen vergelijkbaar met een CLS. In het interieur wordt hij ruimer dan een E-klasse. Meer schouderruimte voorin (+27mm), meer lengte in het interieur (+80 mm) en je zit hoger (+ 65 mm). De bagageruimte is 430 liter. Verder is het interieur duidelijk gebaseerd op de EQS qua design en mogelijke leverbare opties. Met zaken als automotische comfort deuren voor en meesturende achteras als mogelijke opties.
       
      BRON: Autoblog.nl
       
       
    • Mich
      By Mich
      Mijn trouwe dienaar komt te koop
       
      Viano V6 Grand Edition. 11/2013
      1ste eigenaar, lichte vracht. 417.000km
      Btw wagen
       
      15.000eur
    • JanC
      By JanC
      Suboptimaal wegdek, gewone banden, nog niet op vol vermogen, zonder launch control, en zie hoe dat wegknalt van een Taycan Turbo S die sneller uit de startblokken is...  
    • tuscani
      By tuscani
      Ik wil dat!  Elektrisch en lv, 2keer safe.


      Direct een batterij voor thuis 😂
    • DDé
      By DDé
      Mijn Mercedes E220d mag weg. 
      2018 132k km's AMG-line 20" multispaaks Panodak Nappa leder Correct onderhouden Geen schadegevallen  Heeft geen virtual dasboard; gewone tellers Incl winterbanden   Prijs : € 25k incl BTW
       
       


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions