Jump to content
Tiep

2021 Mercedes-EQ EQB

Recommended Posts

Polygoon    7,644
Polygoon

Het is een busje maar op zich wel een normaal ogende EV in een normale koets.
Zonde dat dat met de S niet gedaan werd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,823
William Blake
7 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Op termijn idd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep
26 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit
12 minuten geleden, Tiep zei:

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Ik ga t zelfs op de spits drijven, maar ik vond het jammer dat deze nog niet uit was toen mijn vrouw moest bestellen op het werk (En dan in the end die citroen C5 koos, die ook al niet moeders mooiste is). Toen ik de eerste lease GLB's zag had ik zoiets van "🤣 gelukkig hebben we daar niet op gewacht ". Nee sorry, maar dan rij ik liever geen premium.

Ik vind dat echt een aquarium op wielen. hoewel hij op deze foto nog lijkt mee te vallen:

image.MQ6.0.2x.20210418113159.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep

Valt zo nog mee inderdaad, maar dat is ook vooral omdat ie hier 1. zwart is is, 2. de AMG trim heeft. Anders vind ik het toch ook maar een mottige bedoening. Zij- en achterkant spreken we zelfs niet over 😛 

Iets anders: vraag me oprecht af wat de WLTP-range op papier is. Lijk dat momenteel precies nergens terug te vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,823
William Blake

verkoopt ook niet zo heel goed, wegens geen PHEV

dit zal wel schot in de zaak brengen, want de EQA slaat ook aan

verder wel een fijne auto, erg comfortabel

range zal zoals de EQA zijn, wij hebben een demo en die doet een 320 km ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep

Hoor het ook net in een eerste (beknopte) review van Autogefühl. Kerel spreekt over een 400 km. Toch beduidend weinig voor zo'n type wagen imo. Maar bon, het is en blijft een EV op basis van een ICE model natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimitri    321
Dimitri

Wel jammer dat blijkbaar elk EQ model die lelijke neus krijgt, toch een serieuze downgrade tegenover het origineel design.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ex-Mooseman    5,200
ex-Mooseman

Onze achterbuur heeft sinds kort zo’n leasespec GLB. In ‘t wit.
Lelijk. Echt.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
14 hours ago, Tiep said:

 

2022-mercedes-benz-eqb-107-1618512870.jp

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB
Op termijn idd

Ik las op autoforum dat de C43 AMG een EV wordt. Zou dat kunnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Klopt ja, en once you've seen it... Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben ze de achterkant moeten hertekenen tov. die van de GLB, waar deze uiteindelijk op gebaseerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    10,748
Lotuzzz
41 minuten geleden, Tiep zei:

Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben 

Jamaar dat is, ook vooraan, de EQ identiteit waarmee het koperspubliek zich volledig vereenzelvigt, zijnde verlichte geesten.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep

En meer: een algemenere tendens bij de EV's van verschillende Duitse merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlito    5,225
Carlito
3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik las op autoforum dat de C43 AMG een EV wordt. Zou dat kunnen?

Dat zou kunnen op termijn inderdaad, pak over een jaar of 10

maar voor deze generatie nog niets aangekondigd 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiep    2,421
Tiep

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlito    5,225
Carlito

Elke C heeft ‘hybride’ technologie, oftewel 48v, oftewel hoogvolt.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
15 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

De vroegere gl had daar ook last van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,823
William Blake
4 uren geleden, Tiep zei:

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

mild-hybrid sowieso wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
moniquevos    6
moniquevos

Mercedes kon wel hadden gewerkt aan de uitstraling. Op zich niet zo een prachtige auto om naar te kijken. Je ziet duidelijk dat er meer aandacht werd besteed aan ruimte en functionaliteit. Hoe staat het met de verkoop cijfers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Audi S8
      By Audi S8
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • Mich
      By Mich
      Einde leasing en dus gaat deze de verkoop in. Mijn vrouw heeft er 45.000 km mee op de teller gezet.
      Zwart, AMG line, DSG boite, quasi full option behalve achteruitrij camera.
       
      BTW-wagen. Prijs: 19.000 eur
       

       

       

       

       

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions